Trees Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Hé Floor, even een voor je! Je gaat zó goed, wie had dat ooit gedacht? Dan mag er een keertje een dipje inzitten! Komop, meid, ik vind het heel knap van je!Anders lekker aan slapen, en morgen ben je weer trots op jezelf! Druppel, ik vind het wel verwarrend, Druppel en Druppeltje. Ik zou toch ook kunnen voorstellen dat je je naam verandert! En volgens mij is er nog geen Drup. Wel noemen we Druppeltje doorgaans Drup, Druppie, Druppel, en alle varianten die je je maar voor kunt stellen...je kan je dus de verwarring voorstellen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Schrijf jij nou maar lekker je moerstaal Soothe...nix mis mee, want google weet nog niet eens dat Wickipedia nog nooit van moerstaal gehoord heeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Anna, dat van die rol spelen als ik aan 't werk ben, da's eigenlijk heel simpel. Daar en dan ben ik een collega, met een bepaalde funktie en taak, met zekere vakkennis, en iedereen kan in mijn agenda zien wat ik aan het doen ben. Ik weet wat ik weet en ik kan wat ik kan en daar verdien ik mijn boterham mee. Zo benader ik mijn collega's ook, ik praat met hen nooit over privè-zaken (tenzij het invloed op het werk heeft, bijv. bij een begrafenis van een familielid meld ik natuurlijk wel waarom ik die en die dag vrij moet hebben). Er zijn wel collega's die uit zichzelf over privè-zaken praten maar dat ben ik vijf minuten later alweer vergeten en dus sta ik een beetje bekend als een vak-idioot die nergens anders belangstelling voor heeft. Het zij zo. Mijn werk heeft niets met mijn privè te maken, of met mijn persoonlijkheid, of met mijn innerlijke onzekerheid. Al die onrust en onvrede en on-on-ondingetjes bewaar ik voor mijn vrije tijd, daar heb ik op m'n werk geen last van want dan weet ik wat ik doe en hoe het moet en wat de volgende stap is. In het echte leven thuis klooi ik maar wat voor het vaderland weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sonja Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 he Druppel,toch nog maar even blijven hangen, de verjaardag was supergezellig, mooie verhalen tis wat 5 jaar niet gedronken, hebben wij nog even te gaan..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Ha Blacky, ik kan me voorstellen dat je dolblij bent. Droom maar lekker van je querida España. En doe een beetje rustig aan met je hand.Je hebt gelijk dat verwerken nuchter écht verwerken is.Gem, een fijne laatste werkdag morgen!Ook ik ga mijn bed opzoeken. Het was leuk hier weer eens een avond te zijn, maar morgen 'mag' ik nog een dag. Gelukkig geen presentaties of andere moeilijke dingen, maar je weet maar nooit wat zich ineens voordoet, en dan is het heerlijk een helder hoofd te hebben.Al ben ik dan al ruim 22 maanden nuchter, helder ben ik helaas lang niet altijd. De laatste paar weken heb ik vaak last van enorme gaapaanvallen op mijn werk, echt vreselijk genant. En ik kan het gewoon niet inhouden, soms heb ik de grootst mogelijke moeite om alleen maar mijn ogen open te houden. Beetje oververmoeid vrees ik, want ik ga nog steeds regelmatig over mijn grenzen heen. Hoezo overmatig?Nog een fijne avond, en welterusten voor straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Tot moan? Schuift er Brabants dialect in? Mooie boel hier! Zullen we op esperanto overschakelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sonja Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Oja Druppel die peuken vliegen er nu wel erg snel doorheen, ga ze maar niet meer tellen,maar 1 pakje is niet meer genoeg, voel het aan mijn keel, toch maar een beetje minderen,paf jij ook nog zoveel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sonja Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Oja Druppel nog iets, wat bedoel je met er is ook nog een DRUP! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppel Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Ja ik paf ook zoveel word er een beetje gestoord van...maar ach beter dan ZUIPEN hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Blacky, amiga mia. viva España. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 HELP, mijn pact met fen is verbroken, maar nijn dikken vrienden staan in de tuin, ik voel me rot , dag 4 ging goed , is wat zabber tussengekomen, heb een blik ...............................................sorry, ps, dikke vrienden samen goed voor 1500 kg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Hoi Water, bedankt voor je antwoord. Ik stond net onder je, dus zie het nu pas staan.Ik begrijp wat je zegt denk ik, alleen werkt het voor mij zo niet. Op mijn werk weet ik inderdaad ook wat ik doe en wat ik kan, en daar voel ik me ook wel gerust en zeker in. Maar op het moment dat iemand mij vragen gaat stellen over mijn werk schiet ik in de stress, dan begin ik mij af te vragen óf ik het wel goed doe. Ook word ik in mijn huidige baan geconfronteerd met wijzigende omstandigheden, tijdsdruk, en af en toe de noodzaak om zoiets als deze ochtend te doen. En dat vind ik dus vreselijk eng, zelfs al wéét ik wat ik weet en kan. Ik ben bang voor gek te staan, niet voor vol te worden aangezien, niet uit mijn woorden te kunnen komen. Als ik onder tijdsdruk sta ben ik bang het niet af te krijgen, als ik meerdere dingen binnen een bepaalde termijn af moet hebben wil ik dat allemaal tegelijk doen. En dat heb ik privé dus ook. Maar door niet te drinken wordt het langzaam maar zeker beter.In hoeverre heeft niet drinken voor jou verbetering gebracht? Kun je je werk beter aan, is het privé wat gemakkelijker geworden, of heb je gewoon meer vrede met jezelf? Het interesseert mij wat de ervaringen van andere mensen zijn.Mocht je er wat over willen zeggen, dan zal ik dat niet vanavond lezen, want ik ga nu slapen. Maar ik lees wel terug, wanneer ik de gelegenheid heb.Nogmaals welterusten allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Wannes, ik wilde ook nog even weten hoe het met je ging, maar dit begrijp ik ook niet. Ik denk echter te begrijpen dat het niet zo goed met je gaat en dat vind ik jammer !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Wannes, ik heb geen flauw idee wat zabber is, maar begrijp ik het goed dat je een blik leeg hebt?Gooi die troep toch weg man, je wèèt inmiddels toch dat het je niets goeds brengt. Morgen weer een dag, begroet je dikke vrienden in het ochtendgloren met een frisse kop, daar hebben ze veel meer aan dan dat je met een kater op bed blijft liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Anna een wel zeer WELVERDIENDE nachtrust. Slaap ze !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 quote: Originally posted by: Anna... In hoeverre heeft niet drinken voor jou verbetering gebracht? Kun je je werk beter aan, is het privé wat gemakkelijker geworden, of heb je gewoon meer vrede met jezelf? Het laatste. Sorry voor de opschepperij maar ik was altijd al goed in m'n werk, en privè zal het nooit makkelijk zijn.En Pip: ik typ hier toch al steeds meer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Hé Pip, hoe is het nu met jou...?je vertelt wel heel veel maar niet over hoe het nu over jòu gaat?Als je dat liever voor jezelf houdt, ook goed! Ik zou het alleen graag willen weten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Trees, bedankt voor je reaktie Geer, je hebt zeer juist gehandeld toen je trek had. Weglopen en nadenken was het beste wat je had kunnen doen. Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat ik het gevoel heb dat er niets is. Ik voel me al beter, de nadelen van drinken zijn weggevallen. Er blijft wel een zweem van trek sluimeren in je hersenen. Normaal kan ik dat prima aan en hoef ik daar niet op te reageren. Ik heb net ook aan mijn begeleider geschreven en al schrijvende zag ik mijn fout al in. Ik heb pas geleden wat feestjes gehad die uitstekend gingen, maar daarbij heb ik me vooraf ingesteld om niet te gaan drinken. Ik heb mezelf voorgehouden hoe ik zo'n dag/avond door kon komen en hoe ik eventueel vluchten kon als dat noodzakelijk was. Nu met het idee "uit eten gaan" voelde niet als een bedreiging en daardoor zag ik mezelf alleen nog maar in het restaurant zitten met een glas wijn in de hand. Daarom zijn we niet uit gegaan. Het valt trouwens samen met het gevoel: "anderen mogen wel drinken en ik niet" wat ik de laatste week heb. En dan het nederlands elftal: 's-middags komt half nederland al bezopen op het journaal en wij zitten hier netjes achter een glaasje fris?? Ik denk dat het combinaties van omstandigheden zijn geweest maar het heeft me niet de das om gedaan. Ik heb niet gedronken! Ben best wel trots!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Wannes, wat is het voordeel? Je kan zonder, dat heb je bewezen. En de paardjes,zien je liever nuchter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 En terècht dat je trots bent Floortje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Goed zo goed zo goed zo, en dus toch een lekker avondje gehad !!, Het concert van Doe Maar is pas over 1.5 week, tijd genoeg om een oplossing te vinden toch !!! quote: Originally posted by: FloortjeIIGeen noodgeval (meer) dus wil even van me afpraten. Ik ben niet uit eten geweest. Vriend had het gisteren wel voorgesteld. Vandaag werd de trek nadat ik thuis kwam echter zo erg dat ik niet meer weg wilde. Vriend en dochter zijn toen naar de Mc-snack gegaan. Gelukkig mis ik daar niets aan, daar houd ik niet van Inmiddels is de trek weer gaan liggen. Heb thuis lekker een visje gemaakt met een salade en heerlijk in mijn eentje opgegeten. Als je altijd samen bent is het ook wel eens leuk alleen thuis te zijn. Uiteindelijk nog een paar kleine klusjes gedaan (nieuwe video moest ingesteld worden en vannacht gaat het regenen dus zand tussen de tegels in de achtertuin geveegd). Ik weet dat ik morgen geen spijt krijg, maar dit soort momenten vind ik nog wel heel erg moeilijk. Over anderhalve week gaan we naar het concert van Doe Maar in Rotterdam. Daar zie ik nu dus ook enorm tegenop. Het liefste zou ik nu thuisblijven en me daar opsluiten. Kleine klusjes doen en wat tv kijken. Ik heb er eigenlijk wel behoefte aan te horen wat er straks beter wordt. Ik ben nu bijna 6 weken gestopt maar nu lijkt de trek even toe te nemen. Kwam ook door het voorstel uit eten te gaan, wat vriend zo lief bedoelde. Maar ik denk wel dat als ik gegaan was, ik de trek niet had kunnen beheersen. Mezelf misschien ook niet. Dat was mijn grootste angst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Er is niet veel van lezen gekomen. Ineens zat ik er helemaal doorheen en ben maar naar bed getogen. Niet geslapen, doe ik nooit bij dutjes helaas. Mijn lichaam ontspanning en rust gegeven en mijn gedachten laten fladderen. Eentje proberen te vangen, te bekijken en te voelen, wikken en wegen en parkeren of loslaten in de lucht. Ondertussen mogen dan de traanbuizen doorspoelen. Zo gaat elk dutje bij me. En zo ging bijna elke nacht tot ik medicatie kreeg. Nu slaap ik 5-6 uur door. Nog niet genoeg, maar alla 't is beter dan niks.Vanochtend toen ik boodschapjes deed voor mijn werk was er voor mij in de rij bij de kassa een man met 3 six-packs, een pak toiletpapier en een zak chips. Zag mezelf terug met 6 literflessen rode wijn en een brood en een pak koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Ja, Pip, je hebt gelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Woman en Water, ik moet me gewoon weer strijdvaardig opstellen! IK DRINK NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ga dat weer elke dag tegen mezelf zeggen. Zelfmedelijden geen kans meer geven. Als ik wel drink ben ik veel zieliger ................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Oh, ik vergeet nog te bedanken voor alle tips.Ik heb idd ossengalzeep gebruikt, laten weken, in de wasmachine gedaan (met nog ander wasgoed uiteraard) en nu zit het in de droger. Rond 1.15 zal die klaar zijn. Daar wacht ik op, zodat ik haar broek klaar kan leggen boven. Eigen schuld dat ik zo lang moet wachten. Ik was het gewoon vergeten. Vergeten is iets wat ik vandaag ontzettend goed kan. :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden