Spring naar bijdragen

donderdag zonderdag


Houtje

Aanbevolen berichten

Makkelijk is het zeker niet Pip. Vloog nog zo uit de bocht afgelopen week. Vreselijke ruzie gemaakt met mn aanstaande ex terwijl ik wel wist dat ik fout zat en het niet zo moest doen. Ik had telefoon in mn hand om mn sponsor te bellen maar deed het niet. Was ff op ramkoers zeg maar. Tja.....niet zo slim...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi,

De ander, die in superlatieven praat en in kapitalen schrijft, is blij gestopt te zijn!!
Het leven wordt leefbaarder, problemen worden niet meer uitvergroot. Dit kost veel tijd. Geef jezelf eerst een half jaar en ga dan balansen.

Wordt het leven fijn?? Je kan je afvragen, is het leven fijn? Blijkbaar zijn we hier niet voor de lol.
Zonder drank verandert niet alles ineens, maar men wordt weerbaarder.
Minder zelfbeklag, minder zieligdoenerij, omdat we streven aan ons zelf te werken.Iets wat kracht geeft.
De grootste overwinning is de overwinning op jezelf. Als ik een piekeraar ben verandert dat niet ineens, maar ik probeer bij te sturen, iets wat met een slok op niet lukt!

Er is een scala aan geestesaandoeningen. Waarom zouden die ineens weg moeten zijn. Soms hormonaal-soms de aard van het beestje. waarom zou dat allemaal vedwijnen. Je leert het in de hand houden.
Er is minder verbittering en een minder negatieve instelling. Ik doe het immers goed. Het ligt niet alles meer aan mij.

Pippi, de hemelpoorten openen zich niet à la minute. Het wordt beter.
Heb je een labiele natuur, dan zal je dat wel houden. Maar er komt aanvaarding.

Geef het een echte kans, als je er zin in hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pip,

Voor mij kan ik zeggen dat ik een stuk rustiger en evenwichtiger geworden ben de voorbije maanden. Tuurlijk komt de onrust, de paniek nog soms om de hoek kijken, maar ik word hem sneller de baas, gewoon omdat ik er door nuchter te blijven niet meer helemaal in opga. En door nuchter aan mezelf te werken, kan ik ook een aantal dingen vermijden die vroeger voor onrust zorgden. Mijn werk is op tijd af, ik doseer meer, laat niet alles meer slingeren tot op het allerlaatste moment om vervolgens te ontdekken dat het niet meer lukt... Dat gaat niet zomaar. Het vraagt ook wat discipline en ik verval nog geregeld in uitstelgedrag, al wordt dat ook steeds beter.

Natuurlijk zijn er ook veel dingen waar je geen controle over hebt, die gewoon gebeuren. Waar je wel controle over hebt, is over de manier waarop je daarmee omgaat. Als ik me over mijn eerste vluchtneigingen heen kan zetten, komt er weer ademruimte. De ene keer duurt het al wat langer dan de andere keer, en ik pieker me soms nog steeds suf, maar ik merk toch duidelijk vooruitgang, zelfs al na 5,5 maand. Ik voel dat ik veel meer aankan, ik durf ook meer, ben minder angstig en veel minder negatief.

En wat Soothe ook schreef: een aantal dingen (b)lijken ook gewoon een beetje bij je te horen of zo. Ik draag ook mijn rugzak en de gevolgen van mijn jeugd. Ik had al veel geleerd in therapie, maar begin er nu ook echt de vruchten van te plukken.

Ik zie echt alleen maar voordelen aan nuchter zijn.

De voordelen van alcohol bleken leugens te zijn.

Zo, en nu even wat nuttigs doen. :)


Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Pip,

Ik kan (hier stond eerst: volledig) helemaal onderschrijven wat Soothe zegt. (hier stond eerst een uitroep teken)
Het stelde en stelt mij eerlijkgezegd ook nogal teleur dat ik door het stoppen met drinken niet die rustige, stabiele, evenwichtige vrouw geworden ben (en het het liefst ook nog rijk, bloedmooi, altijd goed gehumeurd, vol met energie, 20 jaar jonger etc.)

Maar weet je wat, ik ben nu eenmaal een extravert persoontje, een hittepetitje, overgevoelig, soms jubelend aanwezig dan mezelf weer terugtrekkend in m'n schulpje, soms chronisch moe dan weer zin om van alles te ondernemen...maar (hier stonden eerst kapitalen) ik heb wel een heel goed gevoel over dat ene stukje van mezelf: ik drink niet meer, en dat geeft een soort zelfvertrouwen wat ik zelf verdiend heb (okay en jullie ook een beetje ;-)) en dat geeft me meer moed en zin in het leven dan daarvoor. (zie je wel: ik kan best een heel rustig stabiel punt neerzetten :D)

Een heel bescheiden groetje (terwijl ik je eigenlijk door m'n scherm wil trekken om je eens een lekkere flinke pakkerd te geven),
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KLAP, drup komt met de deur de huiskamer vallen, sluipend op haar nieuwe pantoffeltjes en nu heeft ze een probleem want had eigenlijk de kracht niet om zo hard te trappen, krijgt de deur niet meer in de scharnieren en heeft geen fl..... bijgelezen. Ben bang dat er weer nutteloze, oninterssante woorden uit dat bekje komen tot ze er weer in zit hoe het hier gaat.

Het deed me pijn gisteren dat ik net een reactie naar Wannes zat te tikken en we weer uit de lucht waren want voelde dat hij er erg mee zat. Ik ben toen uitgelogd omdat ik vreesde dat het weer dagen ging duren en dat was niet zo dus had niet meer gereageerd.

Wannes, je bent een kei, laat het rusten, zoiets kan gebeuren helaas.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Kaia
Woman van :heart:e met je 3 weken, YESSS!!!

Jeetje ja echt he, wat een ettertjes zeg pfoeh Heb gelukkig leuke dingen om me op te verheugen, binnenkort een eigen (koop) huis, en ik wil een eigen winkeltje starten. Bijzonder grote motivatie om de eerste te laten staan !!! Maar inderdaad waakzaamheid geboden, genoeg redenen voor een feestje, eerste dag in mn nieuwe huis, de opening van de winkel, oppassen geblazen.
Alcohol en een eigen zaak gaan echt niet samen !!!!!
Die deur blijft pot en pot dicht !!
Vandaag gaat het wel lekker, wel wiebelig emotioneel, maar geeft niet, beetje schilderen, rommelen in mn huis, wat dingetjes vast uitzoeken en weggooien, kleding geverfd, muziek luisteren etc.
Komt helemaal goed, geloof en mezelf en mn eigen kracht en mn keuzes.
Het eerste idee was een maand, nu ga ik proberen tot de verjaardag van mn vriend, das 8 oktober, een streefdatum, wel nog steeds dag voor dag, en de verjaardag zelf zie ik dan wel.
Als ik nu denk helemaal nooit nooit nooit meer te mogen drinken krijg ik beetje paniek gevoel, dus doe het dag voor dag, tot 8 oktober en dan zien we weer verder.Straks lekker klussen in mn nieuwe casa, en dan aan het werk voor mn eigen winkel joepie de poepie !!!!
En vandaag laat ik weer de eerste staan !!
x warme groet !!



***Pas op voor die gremlins, dat zijn van die hele geniepige die juist zo rond de 3 weken verschijnen; ze laten je denken dat je alles onder controle hebt want je doet dat al 3 weken (jaja en al die maanden, jaren daarvoor tellen zeker ineens niet meer? gremlinlogica!)...ieeee ze komen zelfs je droomwereld binnen...trap er niet in hoor, geloof je werkelijk zelf dat als je er nu eentje neemt, je niet naar de eerstvolgende gaat verlangen, en waar trek je de grens, hoe snel ben je die weer over, wat kan er nu zo diep in jou al wezenlijk veranderd zijn dat je er vanaf nu reeds matig mee om zou kunnen gaan? Wees heel blij met wat je nu met jezelf aan het bereiken bent, wees er heel zuinig op want het is iets heel kostbaars, dus koester dat!

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik het in ieder geval 1 jaar geef, dat is best heel lang maar ik doe het dag voor dag, ik heb niet de illusie dat ik er na een aantal maanden al ben, sterker nog: hoe langer ik gestopt ben, hoe meer ik geconfronteerd word met de overmatige rol die drank in mijn leven speelde en ik ben nog steeds bezig om die vrijgekomen rol vorm te geven, ook omdat die rol zoveel meer onbegrensd is dan die vorige die maar in een roes bleef steken: waar eerder 2 flessen de limit waren, is dat nu the sky! Er is zoveel ruimte gekomen voor de persoon die ik ben, dat ik soms niet eens weet waar te beginnen.....Woman en ook iedereen: blijf jezelf dat geven!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Zo, dat was een druk dagje en het is nog niet afgelopen.

Vanochtend onderweg boodschapjes gedaan voor het werk. Aangekomen, even alles ingeruimd, bijgepraat en dan komt mijn collega met de mededeling dat er wat misgegaan is met de verzending van ons tijdschrift. De hele ochtend met zijn tweetjes dus bezig om meer dan 400 enveloppen verzendklaar te maken, nu naar de juiste contactpersonen. Zij ging vanmiddag nog verder. Ik moest immers tijdig weg voor de hardloopgroep.

Dan snel fietsen naar het sportterrein. De hardloopgroep valt wel mee. Allemaal geschifte mensen, net als ik. Ik had verwacht bij de coopertest ongeveer 1200 meter te lopen. Ik liep er 1500. Helemaal niet mis. Ik heb nog steeds een lekkere cadans. Wordt dus werken aan uithoudingsvermogen. Vandaag genoeg beweging gehad.

Na het thuiskomen heb ik dan lekker gedouchet. Over een half uur pak ik de katten in het bakje en ga met ze naar de dierenarts. De rosse om de hechtingen te verwijderen, de grijze krijgt een antibioticaprik.

Morgen ga ik nog even naar mijn werk met de caddy en bagagewieltjes om de hele tijdschriftenzending naar het postkantoor te brengen. Die tijd recupereer ik dan volgende week donderdag.


Dan heb ik nog een huishoudelijke vraag. Er zit een vetvlek in de katoenen broek van mijn dochter. Ze wil die morgen aan voor de busreis naar Parijs. Hoe krijg je een vetvlek uit een broek?
Alvast bedankt voor de reacties.


Ik doe het nu nog even rustig aan. Straks als ik terug ben, ga ik wel lezen. We eten laat, zoon kookt.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

poeh Pip, even nadenken... wat is er anders vergeleken vroeger toen ik nog dronk? Ik denk dat het belangrijkste is, waar Marjo me zo mooi op wees vanmorgen, dat je beter voor jezelf gaat zorgen. Niet meer een conflict of irritatie wegdrinken (en wegdrukken) maar er over nadenken en er iets mee doen, actie ondernemen! Voorheen was de actie die ik ondernam bij heftige emoties, gaan drinken, tot ik ze niet meer voelde, maar het loste niks op en ze kwamen wel weer terug, of de volgende dag al, of later weer ergens in een vergelijkbare situatie. En zo loop je steeds weer tegen vaak dezelfde dingen aan.

Ik bent wie ik bent en daar moet ik mee leren leven, jezelf veranderen in de basis kan niet.
Ik kan wel de manier waarop ik met situaties omga veranderen, assertiever worden, grenzen aangeven, soms tot 10 tellen voor ik reageer, zorgen dat een ander me serieus neemt, relativeren, leren verdragen. Deels heb ik dat geleerd in mijn therapie maar het lijkt pas op zijn plaats te gaan vallen sinds ik gestopt ben met drinken. Mijn ontwikkeling was gestopt en gaat nu weer verder.

Het leven wordt niet 'leuker' en 'zorgelozer', het enige grote verschil met voorheen is voor mij dat ik nu de regie weer in eigen handen heb, steeds beter leer ontdekken wat wel en wat niet bij mij hoort, vermijden van wat niet bij mij hoort, aangaan wat wel bij mij hoort... en als dat blijkt te werken kun je best euforisch worden want je leven in eigen hand hebben is prettig en daardoor ontstaan er ook minder vervelende situaties.

Af en toe snak ik naar zorgeloos kunnen drinken, lekker dom ouwehoeren met een borrel op, de boel lekker loslaten en losgaan, sch&*t aan alles hebben en 'genieten' maar op de een of andere manier hoort dat niet meer bij mij en bij het pad wat ik ingeslagen ben. Ik durf het ook niet meer omdat ik doodsbang ben dat de dingen die ik nu aan het opbouwen ben daardoor weer in gevaar komen.

Ik wil niet meer terug, ik wil verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahahaha
Net boodschaps gedaan, het bedrag wat ik normaal uitgaf aan de boozzz., heb ik nu een dikke vette volle koelkast voor, met allemaal heel veel lekkere dingen, jammie dat wordt smullen vanavond (en de komende dagen !!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik kom weer een klein beetje bij de mensen,
net een bouilonnetje gedronken, zit er nog in.
Twee paracetamolletjes en hopen dat die hoofdpijn iets afzakt.

Ja idd ossegal zeep helpt het beste, kan alleen wel een lichter plekje worden als de
stof niet kleur echt is.

Sterkte Marieke, dat is niet niks allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lonelyness is such a drag (Jimmy Hendrix)
Marieke, ben je niet gewoon heel erg moe ??? Daar kan je je behoorlijk rot door voelen, wees lief voor jezelf, lekker douchen als je een bad hebt in bad met een kaarsje en met een dekje op de bank, filmpje kijken. Bak ijs er bij.
Of doe eens iets geks, in je eentje naar de film ofzo. Is een verzetter van de geest !!
Sterkte meid, knap dat je niet gaat drinken, ben je morgen weer xtra blij want geen kater !!!!!!
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb heel veel pijn aan mijn arm (dus in mijn nek) en dat is zo'n teleurstelling, bah.

Maar goed, hoewel je problemen nooit kunt vergelijken, we hebben één voordeel Marieke vandaag: we drinken niet dus voelen ons morgen niet brak!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marieke, ( Grappig zo heette ik vroeger toen ik heel klein was)

Ik kan maar heel even op het forum blijven, ga zo naar een meeting, maar wilde toch even snel iets tegen je zeggen.
Hou vol ik weet hoe je je voelt dus je bent echt niet alleen, ik heb van de week voor het eerst een gigantische ruzie gehad met mijn allerliefste, de allereerste keer sinds ik nuchter ben, we zijn reeds 9 jaar bij elkaar en gelukkig nog steeds, maar ik realiseerde mij dat ik zo'n enorme ruzie nog nooit nuchter had meegemaakt, boos, verdriet, trek was enorm ,wilde natuurlijk van woede gaan drinken,maar een ookmetdrinkengestoptvriendinnetje, heeft mij door middel van smsjes en telefoontjes
eindigend in een etentje in een restaurant, mij de dag door gesleurd, ZONDER TE DRINKEN!
Hier ben ik haar heel erg dankbaar voor en ben echt ontzetend trots op mijzelf dat ik het zo goed doorstaan heb. Zeker door dat ik vol gehouden heb en de volgende dag rustig ben gaan praten, mij niet schuldig voelde omdat ik deze keer niet de schuldige was, ik bedoel dat de ruzie er niet was omdat ik te veel gezopen had, wat normaal wel de oorzaak was,voelde ik mij steeds beter en sterker.
DUS hou vol, het ligt niet aan jou, je hoeft jezelf niks te verwijten en dat is een heel prettig gevoel, en je bent echt niet alleen, ik moet zo weg had anders nog wel even met je verder willen kletsen, misschien kom ik later vanavond nog even terug.

Sterkte, hou je taai

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...