Spring naar bijdragen

loslaten

hanneke1

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Okee Tina, ik denk niet dat je daarvoor bang hoeft te zijn, maar ik snap je wel.

Het lijkt mij echt tijd om een arbeidsdeskundige in te gaan schakelen (vakbond, vereniging? rechtsbijstand?) want dit loopt de spuigaten uit!

Kom op en ik stuur je Moed & Kracht :present::sun::rose: om dit te verduren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina,
Goed idee om een brief te schrijven, maar doe dit niet nu je je zo emotioneel voelt. Maak een zakelijke brief, waarbij je de dingen goed beargumenteerd en laat hem door iemand die je vertrouwd goed nalezen. Houtjes voorstel om een arbeidsdeskundige in te schakelen is een goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oww Tina, gadver! :angry: Kan me voorstellen dat je dit rauw op je dak valt. Goede tips van Houtje en Corinne om het niet alleen op te lossen. Pfff...ga eerst maar eens vakantie vieren :present:

Effe inkopen gedaan...2 merkspijkerbroeken en 5 stuks HIZZ-underwear gekocht voor de somma van € 14,- in totaal :D
Kijk, dát is nog eens leuk kleren kopen. Mijn dank is groot aan de rookschadewinkel en de Action B)
Ben trouwens wel blij dat ik thuis ben, de energie is al weer op.

voutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de ergste woede is bekoeld.
Ik ben even naar een vriend gegaan om de brief te laten lezen, ik ga als ik
wat rustiger ben een brief terug schrijven, zit al deels in mijn hoofd, dus komt helemaal goed.
Ik heb het zelf niet zo op advocaten ed. ben er wel voor verzekerd, vaak worden het langlopende kwesties, zo ook een collega van mij die parttime is gaan werken na een procedure van 2 jaar.
Dat is nu het vervelende eraan, wij als collegae hebben het goed met elkaar, alleen een ietwat verwrongen structuur op het bedrijf.
Tja daar staat de veiligheid hoog in het vaandel, maar o als er echt eens iets ergs gebeurd, nou da zijn de rapen gaar hoor.
Ik ga mijn stinkende best doen het uit mijn hoofd te zetten, maar ik ben een doorzetter als het op onrecht aankomt, dus ik geef mezelf weinig kans dat ik het helemaal los kan laten.
Eigenlijk wil ik nu de brief er meteen uitrammelen, maar geduld is een schone zaak dus ik wacht nog een dagje.
Pfffffffffffff.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik moet jullie eerlijk bekennen, ik dacht heel even, zal ik?
De gremlins vlogen letterlijk in de rondte hier.
Dus als een speer mijn huis uitgevlucht bij vriend een paar sigaretten achter elkaar gerookt flink gehuild en ja hoor ze waren weg de gremlins.
Tjee het laatse wat ik nu wil of zou willen is te verzanden in een uitglijder.
Dus ik geef mezelf een schouderklopje, de eerste mega gremlin overwonnen.
Yeesss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest vandaag denken, dat ik wel eens op visite ging, waar dan ook wel wat gedronken werd, dat ik dan van te voren zorgde dat ik alvast 3 flessen thuis had staan, zodat ik als dan ik thuis kwam na de visite, thuis ECHT aan de zuip kon..........om de aangewakkerde trek te stillen, want, een paar glaasjes werkt niet, dan begoin ik net warm te lopen ........ ai !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: het is voor het eerst dat ik je zo meemaak. Zo optimistisch en blij je altijd bent. Het moet er toch uitkomen dat verdriet. Dan s'nachts, ja je geest is slim. Dan maar in de nacht. En nu dus ook overdag.

Tina: wat een streek om in je vakantie jou met weet ik wat op te zadelen. Ja dapper hoor van die lui daar, maar niet heus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze wil ik echt heel graag met jullie delen, een speech van Nelson Mandela......

1994 Inaugural Speech - Nelson Mandela

Our deepest fear is not that we are inadequate.

Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.

It is our light, not our darkeness that most frightens us.

We ask ourselves, who am I to be brilliant, gorgoeous, talented and fabulous.

Actually, who are we not to be?

You are a child of god, your playing small doesn't serve the world.

There is nothing enlightened about shrinking so other people won't feel insecure around you.

We are born to manifest the glory of god that is within us.

It's not just in some of us, it's in everyone.

And as we let our own light shine,

we unconsciously give other people permission to do the same.

As we are liberated from our own fear,

our presence automatically liberates others.

Nelson Mandela

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik Carolina en Adam bewogen over dieren hoor schrijven, kan ik daar in meevoelen.
De trouw van een viervoeter overstijgt de mens in veel opzichten!

Ik was in het bezit van een scottish terrier, een beauty, een lieverd en een rattenkiller zonder weerga.
Wat men van dit kleintje zegt klopt- Power in a small package- Een echte schot. Deze was dan wel een schot maar een vrouwtje! Ze heette dan ook Scottie (bijna alle scotties heten scottie)

Nu kunnen de terriers vrij oud worden, veertien- vijftien is mogelijk! Is mogelijk, maar het mocht niet zo zijn. Ze was acht jaar, en ik voelde een bult in de keel. iIk dacht een rotte kies of keelontsteking.
Nee, het was maligne lymphoom, en in een maand, was ik de liefste van de wereld kwijt.
Tot de laatste dag nog achter de bal aan, een hoge pijndrempel, daarna compleet uitgeput, door de bijkomende bloedarmoede.
Afin, ze is uitgestrooid. Ik had daarna m'n fiets gepakt (geen druppel drank) en ging door de weilanden fietsen, helemaal alleen, niemand in de buurt, ging ik schreeuwen. Scottie, waar ben je verdomme!!

Er hangt een grote foto aan de muur, en nog breekt mijn hart!!! Shit!!! Weg Whisky hondje. Ik dacht aan de keren dat ik lam was, en haar eigenlijk ietste kort deed. Dus een schuldgevoel!!!

Nu dus Jimmy, de Cairn Terrier, ook een schot, en ook lief en een zorgzamere baas!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: hoe zou ik er overheen kunnen lezen. Voorheen heb ik al eens gedacht 'welke steun heeft Carolien nu nodig'. Er is n.l. niet EEN mens op deze wereld die GEEN steun nodig heeft. Dat bestaat niet. Soms verbaas ik me erover dat er mensen zijn die zo onafhankelijk in het leven lijken, ja lijken te staan. Daar geloof ik dus niet in. Wel in mensen die enorm in hun kracht kunnen staan en die kracht kunnen vasthouden, totdat de geest zegt "ja hallo, ik ben lang genoeg sterk geweest, die tranen moeten echt wel komen', dus des nachts. De tranen zijn niet voor noppes geschapen. Het is ook iets moois, sereens heeft het als een mens oprecht kan janken. Jank het eruit. En hierbij een dikke knuffel en een arm om je sterke moedige schoudertjes, liefs An.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk wik ik er een eind aan maken , lijkt mij gemakkelijker, dan vechten tegen don quichotte, ik heb alles om van te dromen, maar mijn dromen sterven in mijn hart, ik laat straks een relaas over wat er gisteren was.................. doe ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: zo herkenbaar. Hier op het forum is de enige plaats waar ik mijn enorme zwakheid durf te laten zien. Ik ben iemand die altijd maar in haar kracht 'moet' staan. Sterk zijn, omdat mijn omgeving niks kunnen met iemand die iets heeft. Als ik al ziek of zuchtig ben, raken ze allemaal van streek. Ik overdrijf niet. Dus hier zien jullie een 'echte An', de sterke An is er af en toe maar.
Carolien: ik ben gewoon oprecht, ik heb geen andere bedoelingen dan dat ik schrijf. Jij bent voor mij een eerste klas lievert en hoop dat je nog heel veel schrijft hier!!!!!!!!!!!! Goede of slechte tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wannes: ik neem aan dat je met je schrijven bedoelt dat je een einde wilt maken 'aan het drinken', niet je leven toch. Maar zoals jij het nu schrijft klinkt het erg dubbelzinnig. Wil je a.j.b. iets meer schrijven over je gemoedstoestand. Als iemand het snapt, dan zijn wij het wel Wannes, we maken allemaal hetzelfde door hier. Dat weet je toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al is het nog zo lang geleden, de trouw van een huisdier blijft je altijd bij. Dikwijls gaat dat met een binnenpretje, maar soms ook met een traan, ook na vele jaren nog.

Trots kan ik jullie melden dat ik gisteren in mijn bericht aan mijn Tactusbegeleidster heb voorgesteld de begeleiding stop te zetten. De alcoholcrisis is echt voorbij. Ook zij is deze mening toegedaan. Tactus is een organisatie die haar cliënten ook na de behandeling wil bijstaan om nuchter te blijven. Hier ben je geen nummer om de geldstroom op gang te houden.

Of het de weerslag is van 2 bewogen weekjes of het feit dat ik verkouden word, vanmiddag rond 16.30 was ik ineens zowel lichamelijk als geestelijk op. Ik ben wat gaan liggen en kennelijk in slaap gevallen. Pas om 18.20 werd ik wakker. Mijn man is me niet komen wekken. Dat vind ik lief, want hij weet dat ik zo slecht en weinig kan slapen. Mijn lijf is weer wat opgeknapt van die dut en het eten, maar ik heb weer last van een emokop.

Allemaal een bos :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, deze tekst wordt vaak aangehaald als van Nelson Mandela en past ook mooi bij zijn leven en visie, maar is niet van hem helaas.

Zie:

Quote from Marianne Williamson.

Note About Nelson Mandela
This quote is often found on the Internet incorrectly credited to Nelson Mandela from his Inauguration Speech, 1994, especially the last sentence of that quote, "As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others."

For reference, here are links to two official African government sites with Nelson Mandela's 1994 Inauguration Speech:

Mandela: Inauguration Address - Cape Town, 09 May 1994, via South Africa Government Online Official Web site.
Statement Of The President Of The African National Congress Nelson Rolihlahla Mandela At His Inauguration As President Of The Democratic Republic Of South Africa Union Buildings - Pretoria, 10 May 1994, via ANC's (African National Congress) Official Web site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wannes,

Ik log maar even voor jou in. Ik vind, hetgeen je schrijft niet kunnen op dit forum!!!! Je maakt daar door mensen van streek. Als je het psychisch moeilijk hebt, moet je niet hier zijn. Dit is een forum voor alcohol. Zo dat wil ik even kwijt.
Heb verder allemaal een fijne droge avond.

Groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...