Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 juni


An

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. Ben mijn bed uit getoeterd zo ongeveer. De jongste heeft een baantje, nou leuk. Heel de fammilie om 5.45 uur uit bed. Ja loslaten, laat het hem maar uitzoeken. Maarja, zo'n eerste baantje. Nu zit ik hier dus heeeeeeeeeeeeeeeel wakker te koekeloeren.

Gisteravond een mega gremlin. Als het er was geweest had ik me zelf vol gegoten met alles. En waarom? ... verslaafd dus.
Ik heb nog wat gegeten en een mega slaappil genomen en ben ondergedoken. Mijn probleem is dat ik op een gegeven moment niet meer wil nadenken. Los zijn van alles en iedereen, weg wezen.
De hormonen zijn een grote boosdoener. Tina schreef er ook al over. Ik denk dat mijn alcoholproblemen weer extra de kop op staken op het moment dat ik in de overgang kwam. Super NIET aardig ben ik dan en dat werkt dus niet.

Zo genoeg gezeurd, vandaag maak ik er een relaxte dag van. Nog een werkweekje en dan eindelijk rust, vrij, vakantie, niks, en nog meer niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rise and shine collega alkies, de dag is weer begonnen. Goh, ik heb lekker geslapen, das lang geleden. Nu ff koffie drinken met mn zus en de jarige zeehond en straks naar mn vriendinnetje, lekkerrrr.

Heb een fijne dag en laat die eerste staan. En geschifte lotgenoten of niet:-) ik drink vandaag niet!

Yihaaaaaaaaaaa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen An en herstellende lotgenoten.

Zo zie je maar dat geen drank in huis je voor een herval kan behoeden.
Accepteer dat de zucht komt en weer gaat.
Nadenken is soms wel eens nuttig, je kunt jezelf de vernieling in denken maar ook positief over het leven nadenken en daar naar handelen.
Pieker momenten kun je doseren
In mijn piekerperiode maakte ik met mezelf de afspraak om een half uur per dag te piekeren.
Ik kan me geen voorstelling maken van hormonen in combinatie met alcohol, hoe voelt dat? maar als hormonen een trigger zijn en je bent je daar van bewust, als je dat weet, kun je er wat aan doen.
Gisteren was ik niet aardig voor de huisarts, ben erg kwaad geworden en verteld dat ik niet verantwoordelijk wil worden gemaakt voor hun @#$beleid.
Dat moment laat ik niet zomaar los.
Het duurt een aantal gesprekken met anderen voor de kwaadheid wegebt.
Maar in grote lijnen zijn emotionele opvliegingen geen aanleiding meer om te gaan drinken.
Het gaat goed met mij, met ons.
De vakantie zit er weer op en het normale dagritme zit weer in de benen.
Ik sta dan ook op het punt het dorp in te gaan voor boodschappen koffie en de krant.
Tot een volgende maar weer.
Laat de eerste staan en alles komt goed.

Hey Bammetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ha An bij mij gieren de hormonen ook door mijn lijf, opvliegers en niet kunnen slapen.
Tjonge waarom moeten wij vrouwen dit allemaal hebben?
Ik ben blij dat ik hulp heb gezocht want het beiinvloed toch behoorlijk mijn leven,
soms lijkt het net of ik iemand anders ben geworden, tenminste zo voelt het.
Gisteravond heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en gezegd dat ik niet naar Londen wil.
Wat een opluchting, ik voel me een stuk rustiger nu.
Hoe raar kan een mens zijn, geen zin in een paar dagen weg, ja ik dus.
Nou dat was wel weer genoeg geklaag voor vandaag.
Maak er een mooie dag van allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy: je zegt het precies. Voorlopig is geen drank in huis mijn redmiddel. Ik haal het niet in mijn hoofd om op 'strooptocht' te gaan, maar ik weet zeker dat ik gister een probleem gehad zou hebben als het er wel was. Voorlopig lopen de afspraken hier in huis dan ook goed. Maar zoals Tina schrijft het lijkt wel of ik veranderd ben t.o.v. een paar jaar geleden. Ik ben niet meer zo stabiel in mijn hoofd en mijn stemmingen zijn zeer wisselvallig. Zo kan ik ook heel boos worden en het moet dan ook gezegd worden.
Voorheen was ik toch meer gematigd. Ja je kan er wat aan doen, hormonen toevoegen die de boel dan in balans zouden brengen, maar er bestaat geen wondermiddel.
Accepteren dat het zo is en me er niet achter verstoppen. Want als het dit niet is, dan is het dat wel. Ik kan mezelf aardig voor de gek houden. Alleen de katers de volgende ochtend zijn ECHT goed voelbaar. Nee daar heb ik dus echt geen zin meer in.
Rudy fijn van je te horen overigens, ik heb je gemist. Jij ook een fijne dag. Hoe is het met jouw gezondheid ?

Tina: het zat er wel een beetje aan te komen dat je niet naar Londen zou gaan denk ik. Ben je al een beetje opgeknapt? Heb je toch niet teveel stress opgelopen het afgelopen jaar? Je voet, je been etc. vervelende werkgevers die maar geen begrip hebben en je maar rond laten lopen?
Rust is erg belangrijk. En de natuur, daar knap je van op joh.

Bambam: dat klinkt heel leuk en gezellig allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeee Rudy, fijn je te zien. Hoe gaat het met je? Lichamelijk alweer wat op de been?
Ik zie de zon weer ff schijnen na een donkere periode. En je hebt gelijk vriend; alles komt goed, mits ik de drank laat staan.

Heb een goed weekend Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An: het gaat goed met me (zie wie is wie), maar begin zo onderhand toch wel een klein beetje over mijn relatie na te denken. Het zal allemaal wel zijn tijd nodig hebben en het is vooral nodig dat ook mijn vrouw een keer in het gareel komt. Heeft iemand nog fluwelen handschoentjes? Voor mij geldt overigens niet dat ik het beter niet in huis kan hebben, als ik WIL haal ik het desnoods in Belgie bij de benzinepomp. Hier staat een volle krat bier en die is nog lekker vol en die blijft lekker vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge :)
Ga zo is een flinke voorraad aan gezonds in huis halen. Idioot eigenlijk, M. weet altijd precies wat het lijf nodig heeft bij diverse ongemakken, maar haar om advies vragen ho maar! :huh:
Gelukkig belde ze net zelf en nu ga ik zodadelijk naar de gezondheidswinkel groentesappen, Miso bouillon en andere dingen halen die je lijf kracht geven als het helemaal is 'leeggelopen'...pffff, ben zo slap als een vaatdoek...krijg geen hap naar binnen dus dan maar voedende sappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, je hebt gelijk , kwestie van een duidelijke boodschap neer te zetten op het forum, nogmaals mijn verontschuldigingen hiervoor, ik heb gisteren elk blikje dat ik nog staan had, geopend en weggespoeld, in de gootsteen wel te verstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien

Ontbijten was dus niet zo'n goed idee, dat wilde niet binnenblijven.
:(

Har, bedankt, heb je me tóch nog aangestoken.
:(;)

Yep, tis toch een virusje wat in dit land rondwaart. Toetsenbord goed ontsmetten Carolien :D
Trouwens het verhaal gisteren over het verlies van je hond heeft mij ook geraakt...dank dat je daarin je gevoelens de vrije loop laat en goed dat je er lak aan hebt wat anderen daarover wel niet kunnen denken.
Het ligt bij mij soms ook nog gevoelig....geen wonder, want zo'n beesie is veel meer dan alleen een huisdier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waterpas: ik heb bij 'wie is wie' gekeken en inderdaad daar schrijf je over je vrouw. Misschien verder maar hier schrijven, dan kunnen we het beter volgen.
Dat is heftig zo met je vrouw. Nu wil en moet jij stoppen en je vrouw gaat dus verder. Dat is niet makkelijk voor je. Misschien kan je vandaag met je vrouw daarover praten, dat zij dus ook een probleem heeft. Want na 2 flessen rose zal je toch wel een mega kater hebben.
Knap van je dat je zo doorgaat. Per dag kijken dat werkt het beste. Het gevaar bij ons is dat we alle bijeenkomsten die we zullen hebben in de toekomst al gaan invullen met of zonder drank.
Vandaag, dat telt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge! Ik heb heerlijk geslapen vannacht, en zakte alsmaar opnieuw weg vanochtend. De weekends vind ik zó heerlijk tegenwoordig, al duren ze veel te kort. Hoe zou dat nou toch komen? :D

Carolien en Har, beterschap! In deze conditie is het inderdaad goed om bouillon en en sapjes te gebruiken Har, om aan te sterken. Met sapjes moet je wel oppassen, niet te veel sinaasappelsap, want dat kan weer te prikkelend werken. Kippensoep doet bij mij en mijn kinderen ook altijd wonderen, en véél papjes (yoghurt e.d.), in kleine hoeveelheden tegelijk.

Hormonen in combinatie met alcohol? Ik weet het niet, ik dronk sowieso altíjd. Hormonen hebben wel invloed op mijn stemming, en die werd doorgaans na een tijdelijke schijnbare opleving versterkt door alcohol. Maar voor het overige was álles een reden om te drinken, want ik ben nu eenmaal verslaafd. Pas nu weet ik dat juist daarom niets een reden is om te drinken.

Mensen, maak er een fijne dag van. Ook vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hé hé, de brief aan mijn werk is geschreven, 2 A viertjes vol.
Het heeft mij zowiezo opgelucht het allemaal op te schrijven.
Verder is het weer hier net zo troosteloos als ik me voel.
Ach het hoort er allemaal bij zal ik maar zeggen.
Vandaag ga ik een pyama dag houden en lekker in huis rommelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna Pb. Ik ga groentesappen drinken Anna, moet wel niets laxerends inzitten natuurlijk. M. heeft me een lijstje opgesomd...komt wel goed :)
Ha, Tina...al wat beter? Toestand zeg met je werkgever! Goed dat je er zo mee omgaat :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

het is mijn 14e dag. en ik mag @#$%^%$#$%! hopen dat ik beter ga slapen!!! :angry:ik word er niet goed van: ik wil sávonds gewoon niet slapen, terwijkl ik wel moe ben. hetzelfde als met eten: gisteren naar de markt geweest, allemaal gezonde dingen gekocht, eten maken: ho maar!!! stom he? het komt hopelijk wel goed...

hanneke

p.s. ik heb altijd iets raars met mensen die zeggen dat ze er een eind aan willen maken: ik denk dan altijd: je doet maar, veel succes er mee., niet mijn verantwoordelijkheid. vaak is het aandachttrekkerij. Maar wannes, ik ben blij dat je er bent en blijft, want ik vind je tekstjes leuk om te lezen en ik geloof dat je aan het forum echt wat kan hebben als je maar wilt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...