Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 juni


An

Aanbevolen berichten

Ik denk dat schuldgevoel over hoe het was niet veel zoden aan de dijk zet, en dat je eigenlijk gewoon heel trots mag zijn als moeder dat je het nu anders doet, dat je de moed hebt om te veranderen en dat je kinderen dat ook zien en meekrijgen. Dat mensen kunnen veranderen en niet blijven hangen in oud gedrag.
Je hebt de kans om dingen goed te maken die voorheen misschien misgegaan zijn. Dus geef het verleden een plek en leef in het heden.... want dat is het enige wat telt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo mensen,

het is bedtijd, maar moet mijn verhaal even kwijt.... super k***e avond gehad.
vanavond gigantische zin gehad in drank, ongelooflijk. de eerste keer voor het echt, zal ik maar zeggen sinds ik droog sta (14 dagen nu.)

wat er gebeurd is:
Ik zit in een roeiteam. We trainen 2 keer per week en we roeien 5 wedstrijden in een jaar. morgen is er ook één in zwolle. Een meisje in het team is zo'n z****ijf. zij zu morgen sturen. Ik heb aan haar gevraagd of ze op een bepaalde manier goede aanwijzingen wilde geven (het voert te ver om heel het gesprek neer te schrijven). Iemand anders van het team vond dat ook en goed idee. zij zelf vond het overbodig. maar dat meisje(ze is 28...), ik noem haar %$$#$%#$, vind dat zelf overdreven, vind het ook niet nodig dus ze zegt:' Laten we het morgen inde auto er maar over hebben, dan kunnen we democratisch besluiten of ik dat doe of niet.' ooooooooooohhhhhhhhhhhhh
ik ben weggegaan. het andere meisje heeft namens %$%$#$ opgebeld wat er met me aan de hand was en of ik nog terugkwam. ben nog wel teruggegaan en heb sorry gezegd.....:huh: en gezegd (HOE KAN JE ZO IETS STOMS DOEN HANNEKE!!!!!!!!!!) dat ik niet helemaal mezelf ben, omdat ik stop met drinken.........:( :( :( :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

wat een gelul allemaal. zij luistert nooit naar mij. ik doe erg mijn best om te matchen met haar. we verschillen als zwart en wit. Ik ben enthousiast en ik wil goed en hard roeien. Zij wil dat ook wel, maar is nooit eens uitbundig, ze is altijd afgepast / afgemeten, iedereen moet altijd met een beslissing eens zijn. ze komt uit staphorst, misschien heeft dat ermee te maken... (beetje flauw van mij). echt waar, ik word er al dik een jaar niet goed van. als ik met en voorstel kom is het sowieso al niet goed lijkt het. daar word ik wel ens pisig van, maar ik zeg altijd sorry.

IK ZEG ALTIJD SORRY en daar word ik *****ZIEK van. ik denk altijd dat dingen aan mij liggen. daar moet ik eens mee ophouden. De maat is gewoon vol. dus, nu komt ie: ik heb me afgemeld voor de wedstrijd en heb besloten uit het team te stappen. ik ben blij met de keuze, maar ik vind het ook eng.
ik ga opzoek naar een ander team. ze zullen m nog missen, want ik was een goede kracht in de boot.

Na dit alles wilde ik me echt vol laten lopen. ben naar een vriendin toegegaan die lekker voor me gekookt heeft. ik kwam binnen en zei: "doe mij maar een wijntje" ze zei: "de tonic staat in de koelkast". :)
pffffffffffff, wat een zware avond, maar uiteindelijk ben ik toch voor mezelf opgekomen, al is het wel een beetje laat. maar ach dat doe ik de volgende keer wel beter.

toch lekker niet gedronken. heb vandaag wel ervaren dat als je een probleem hebt / of een emotionele aangelegenheid, dat je meteen, maar dan ook echt meteen een tweede probleem hebt: de drank. Maar ook vandaag heb ik m laten staan! YESSSSS!


hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Pippi toch luister nu eens naar je moeder, hoe moet dat nou zo zonder man in je leven, wie laat de bril voor je omhoog, wie laat de tandpastadopjes slingeren, wie zorgt voor extra was, wie laat je nu niet met rust als je weer rond 'die tijd' bent, wie moet er nu 'sochtend eerst z'n tanden poetsen voordat ie je zoent, etc etc etc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke super die vriendin van jou, en super van jezelf ook, soms doe je wel eens onverwachte dingen die best heftig zijn, maar gedronken heb je niet, en daarom kom je er alleen maar sterker uit! Hee het komt allemaal wel weer goed voor jou op een of andere manier :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel kaia. die roos kan ik wel gebruiken. wat voel ik me rot zeg...

pippi, wat vervelend om zulke brieven te lezen.... pffff.
ik wou je nog even zeggen, terzijde, dat ik vaak om te stukjes die je schrijft moet lachen. dit is even niet om te lachen wat je meemaakt. kop op... het is moeilijk om twee kanten te belichten als er altijd maar op één kant de nadruk ligt...

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het net zoals jijzelf niet okay dat je dingen van je dochter leest maar het is wel menselijk: je houdt van haar en wil weten wat er in dat koppie omgaat, zodat je het voor haar beter kan maken.
Dat de waarheid wordt verdraaid vind ik heel laag bij de grond: gemakkelijke prooi ben je als je geweten je zegt dat je in die periode idd geen goede moeder was. Ik kan ergens wel begrijpen hoe een puber van alles een interessant drama maakt: ouders horen perfect te zijn, en zo niet, dan zit je in een film, of zoiets. Dat fouten maken iedereen overkomt moeten ze nog leren door hun eigen fouten.
Ik kan me ook voorstellen dat je geen zin hebt om over en weer vingertjes naar elkaar te wijzen. Gelukkig kan je er wel met haar over praten, dan wordt het in ieder geval iets 'gewoons'. En tussen ons: drinken is je eigen verantwoordelijkheid, maar heeft altijd een oorzaak...hoe zwaar moet het voor jou zijn geweest om je kinderen alleen op te moeten voeden omdat je man 20 jaar lang eindeloos therapieen nodig heeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei Pip, het ergste wat mijn moeder ooit heeft gedaan was mijn dagboek lezen. In dagboeken schrijven vooral pubers alles veel heftiger op dan het in werkelijkheid is en dagboeken zijn in principe geheim. Maar je dochter is dus niet woest op je geworden, dat valt weer mee en er kwam ook nog een gesprek uit voort. Niet slim trouwens van ex om de drank als reden te geven voor de scheiding, want daardoor legt hij de schuld bij jou en zet je kinderen eigenlijk tegen je op, Scheiden komt altijd van 2 kanten. In ieder geval zijn je dochter en jij in gesprek en dat is goed, wees gewoon eerlijk tegen haar en leg uit hoe het was in die tijd, zonder iemand te beschuldigen.

tja moeders en dochters, mijn moeder wilde altijd mijn grootste vriendin zijn terwijl ik haar aanwezigheid amper kon verdragen, en ging dan huilen omdat ik zo lelijk tegen haar deed.. ze ging zelfs zover dat ze ging huilen als ik een 5 had gehaald want dat deed ik alleen maar om haar te pijn te doen. Het ging erg ver bij ons en in therapie hebben we dat aardig weer kunnen rechtbreien maar de laatste tijd is ze weer iets te veel zielig en daar kan ik echt niks mee, zo'n jankerig toontje waar mijn nekhaar spontaan van gaat krullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig dat het nu beter gaat, jullie zijn voor altijd met elkaar verbonden, het is ook wel een hele heftige verandering en dat heeft heel veel tijd nodig!

Ja das een goed idee: we faken onze namen...wie gaan er niet? Dan pikken we wat namen in.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar verhaal Tapas...mijn moeder huilde toen ik gaatjes in m'n oren had laten prikken, ik had 'haar lijf' verminkt! Het blijft zwaar irritant, je kan het nog zo goed 'be-therapieen' maar een vos verliest nooit geheel haar streken, soms gaat het tijden goed en dan ineens krijg je weer zo'n bijt en dan maar je best doen om je niet weer tot de kindreaktie te laten verleiden.....ik kan dan best hard reageren, m'n grens trekken voor wat ik nog p*k :D en waar ik geen zin in heb, dan verwijt ze me m'n hardheid, maar haar gedrag wordt niet beloond dus stopt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij werden die gevoelens verboden: ik mocht ze alleen maar hebben bij De Ware (lees: van goede komaf, gestudeerd, vrij van onvolkomenheden).....kan je nagaan: ik wacht nog steeds, zo zou ik mijn ganser lijf en leden in den bloei vergooit ende vergrabbeld hebben aan een kl**tzak die zich reeds 43 jaar voor mij verscholen houdt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad een ander verhaal Pip, dan was het haar manier om met jou te praten, en heeft het goed uitgepakt. gelukkig maar! Een goed gesprek tussen moeder en dochter, zeker in de pubertijd is ozo belangrijk!

poeh Kaia, zouden onze moeders zussen zijn?? Ik weet dat ik ook weer mijn grenzen aan moet geven maar moet nog even goed voor mezelf bedenken hoe ik dat aan wil pakken. Het sluipt er inderdaad weer heel langzaam in bij haar en bij mij sluipt de kinderrol er dan ook weer in.... en dat wil ik gewoon niet meer. Werk aan de winkel dus! Het lijkt of ze het bedreigend vind dat het goed met me gaat, jaloezie misschien? en ik moet oppassen dat ze niet aan de haal gaat met mijn dingen.

Ik besefte me net toen ik met de hond op straat liep en bijna struikelde ergens over dat ik zo blij ben dat ik nuchter met hem wandel, ik kom ze regelmatig tegen hoor savonds, de zwalkende hondenbaasjes en lang was ik er zelf ook eentje, het was soms zelfs zo erg dat ik gewoon de voordeur open zette en de hond buiten gooide, dan zocht hij het maar uit en kwam soms een uur later pas weer terug. Daar schaam ik me ook wel voor!

nou, ik ga opslomen, nog geen zin om te gaan slapen maar zou wel verstandig zijn om er zo in te duiken.
weltrusten voor iedereen die nog wakker is en en morgen gezond weer op! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik laat maar even wat van me horen. Ben de hele middag en avond met ditjes en datjes bezig geweest, maar niet met deze draad. Met een yoga-oefening heb ik de pijn uit mijn rug gekregen. Een keer en het was al beter. Als dat niet had geholpen, had ik een pijnstiller genomen. Zo zie je, soms is het een kwestie van je wervels te lossen en terug te plaatsen. Ben idd verkouden. Gaat over. Is die uitgeraasd voor volgende zaterdag.

Verder is er hier niets van belang gebeurd. Een heerlijk rustige dag.

Welterusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oef kaia wat je schrijft over die gevoelens die er niet mochten zijn.... verliefd zijn was verboden (streng gereformeerd), en hij daarboven zag alles en alles wat met seksualiteit te maken had was sowieso een doodzonde, en als je je daarmee bezig hield was je in en in slecht... dat heeft inderdaad wel zijn impact op degene die daar gevoelig voor is.
ik wacht ook al 45 jaar op de ware maar heb nu maar besloten dat ik zelf mijn eigen ware dan maar ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...