Tatum Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Ziza,Erg mooi beschreven hoe jij jouw relatie liet groeien. Ook ik zit met twijfels, net zoals iedereen. Ik heb zelf wel iets van: "zolang er twijfel is, neem ik geen ingrijpende beslissingen". Ik ben me erg bewust van het feit dat ik net nuchter om de hoek kom kijken. Wat voelde ik werkelijk en wat werd vertroebeld? En ook: wil ik nu geen problemen creeeren om straks weer te mogen drinken?Ik heb jouw tekst opgeslagen en ga dit zeker nog meerdere malen lezen als voor mij de tijd zo ver is. Nu is hoofdzaak dat ik niet drink en nuchter blijf. In de toekomst hoop ik ook emotioneel wat diepgang te kunnen hebben met alle mensen om me heen. Ik denk dat dit betekend dat ik emotioneel wat diepgang met mezelf zal moeten gaan hebben. Misschien had ik dat wel willen vertroebelen.Ziza, bedankt voor je verhaal. " Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Het is ingewikkeld in relaties. Wat gebeurt hier vanavond nadat ik een goed gesprek had met mijn man.Komt er familie binnen en die vraagt zelf om bier. Mijn man zegt we hebben geen bier, ze praten nog wat en hij gaat weg. Binnen 10 minuten was hij terug (mijn man vertelde mij dit) en had die man in zijn binnenzakken bier verstopt. Zegt hij tegen mijn man zullen we die dan stiekem opdrinken, want ik zat boven. Pijnlijk moeilijk voor mijn man om weer te zeggen dat deze zomer in ieder geval geen drank in huis komt, hij heeft gezegd 'mijn vrouw heeft er moeite mee en wil geen drank in huis'. Harstikke knap van mijn man. Nu is die persoon hardnekkig dus heb je kans dat hij morgen met een krat bier voor de deur staat als ik weg ben. Weer een heel gesprek met mijn man gehad, want het zit me zo hoog dat ik gewoon niet meer veilig ben in mijn eigen huis. Hij is nu zover dat hij naar een praatgroep wilt gaan om meer te weten te komen over verslaving.Dodelijk vermoeiend allemaal. Maar uiteindelijk willen we hier wat bereiken.Alles nog korte termijn invulling en na augustus weer opnieuw bekijken HOE hiermee om te gaan.Ik heb toch %$#@ recht op een veilig huis! Andere optie is dat ik toch ergens anders moet gaan wonen met alle gevolgen van dien. En er moet hoop ik weer een moment komen dat ik niet meer zo gefocused ben op dat spul. EN ik heb echt geen trek. Maar het werkt als een soort magneet voor mij.Getver, bah.,Vandaag in ieder geval niks gedronken, ik heb een doel voor ogen.Welterusten allemaal, en ik zal morgen alles nog eens rustig nalezenHgodski: jij ook bedankt voor je verhaal!! We hebben elkaar zooooo ontzettend hard nodig. Alleen kom je niet uit al die cirkels van verslaving, onmogelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 quote: Originally posted by: hgrodzkiOp de een of andere manier werkt dit niet!!! Weet niet hoe ik deel kan nemen aan het forum. Heb vanalles getypt, maar zie het nergens terug! Graag reacties! hgrodzki af en toe op vernieuwen of op F5 klikken, hrodgki!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Moeilijk An, maar je man doet in elk geval zijn best, dat heb je wel mooi bereikt!!Kun je die bewuste man zelf niet bellen en zeggen hoe jij over dit soort acties denkt?Slaap er een nachtje over en ik hoop dat je lekker slaapt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Anjo, ik miste je al een hele tijd. Wauw! Wat een hoop ellende maak jij mee....Daar hrb ik gewoon geen woorden voor!Heel veel sterkte, en probeer niet ál te rigoreus naar je dochters te zijn! Later, als alles voorbij is, en als alles een plek heeft komen ze hopelijk terug!:present:En Hgrodzki (pff...ik moet spieken voor ik je naam goed spel), alles wat je schrijft wordt gelezen, maar soms krijg je niet direct antwoord! Gewoon met ons meepraten, in het begin voelde ik me ook een beetje buitengesloten; het leek zo'n hechte groep, maar je zal merken dat er áltijd ruimte is voor nieuwe ''familieleden''! Welkom dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 quote: Originally posted by: FloortjeIIEn ook: wil ik nu geen problemen creeeren om straks weer te mogen drinken? " Dit is een opmerking waar ik over na moet denken! Heel herkenbaar!An, welterusten! Vandaag toch maar weer gered! En als dat familielid inderdaad met een krat voor de deur staat dan word jij zó boos dat je hem met krat en al je huis uit zet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Bedankt Charlie, Trees en An,Ik praat gewoon mee, dus.Hoop dat ik iets voor jullie kan betekenen, maar heb ook hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!Morgen weer een nieuwe dag!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Tjeemig An !!!Jaja daar gebeurt het dan he, mijn god ! Wel dapper van je man dat ie niet gezwicht is pfoeh zeg !!!Ik ben zwaar onder de indruk van dit verhaal en van je man, echt !!!Superstrong, en ik sluit me bij Charlie aan om zelf die man te bellen en het uit te leggen...??!!Wauw ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Dank je Marieke44,Fijn om welkom te zijn !!!Alleen liever onder andere omstandigheden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Anjo, sterkte lieverd. Er spreekt zoveel pijn uit je bericht, dat ik er verdrietig van word. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hanneke1 Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 alles gelezen, te moe om te reageren. welterusten allemaal................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Ik ga ook uitloggen en naar bed, voor allen welterusten straks!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 weltrusten charlie en hanneke1slaap lekker en ben maar eens trots op jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 ik heb veel gelezen vandaag op het forum, allemaal zeer herkenbaar, lief, respectvol, moedig, krachtig, en leerzaam!ik ga veels te weinig naar de AAmorgen gaat zoon logeren dus ben ik alleen, komt niet zo vaak voor, kan een valkuil zijn.....ik voel me door jullie allemaal hier op het forum niet zo alleen meerheeft het toch nut dat ik een laptop heb aangeschaft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 ik wil mijn naam veranderen, ik vind slofje iets te veel naar sloofje ruiken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 anjo wens je veel sterkte hgrodzki. ik copieer je naam , heet je welkom hier op ADB waar de ervarings deskundige zitten één universele aanpak is er nietIEDEREEN IS VERSCHILLEND, IEDEREEN IS UNIEKdeze kwam ik vanavond tegen en het geldt enorm voor ADB wie slapen gaat slaapzacht , ik hoop dat we weer allemaal samen nuchter onderduiken en ik zeg jullie nu al ............ de volgende 24 uurtjes laat ik die eerste staan en ik hoop dat jullie met mij meedoen ??hasta mañana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Jozias, proficiat met je 3 maanden! Bedankt Drup voor het delen Goh, wat heb je met veel liefde afscheid genomen...heel bijzonder, ontroerend om te lezen.Quitert goed dat je hier je verhaal doet. Blijf vooral jezelf...het is voor mij herkenbaar dat je bent gaan drinken om 'los' te komen, tsja het enige wat gebeurt als je geen maat kunt houden is dat je gruwelijk verdwaalt raakt in een verslaving. Het enige wat overblijft is jezelf voor lief nemen zoals je bent. Je zegt alleen voor de lol en kick zoveel gedronken te hebben, mooi dat je nu bij bezinning bent uitgekomen. Kun je niet vroeg genoeg in je leven mee beginnen. Succes met het laten staan van de drank! Blacky, sterkte bij het maken van de juiste beslissing over je relatie. Is het werkelijk zo dat je vriendin liever de oude Blacky terugwil of wil ze misschien iets anders zeggen....het komt zo cru op me over. Enfin je geeft zelf ook aan dat je twijfels hebt...ik hoop dat je hoe dan ook op een goede manier verder, of uit elkaar kunt gaan. Daar is veel praten voor nodig om niet beiden met een kater over te blijven lijkt me zo. Kmw verder!Ziza, je merkt altijd aan je schrijven dat je er hard voor gewerkt hebt om zo ver te komen. Complimenten! Erg mooi dat jullie er samen zo uit kunnen komen en natuurlijk ook daarbij complimenten voor je vrouw!An als ik lees over die gebeurtenis moet ik denken aan het gebrek van respect door dat familielid van je.Je man hoort (en staat?) hierin pal langs jou te staan want daar hebben jullie een afspraak over gemaakt. Jullie bepalen wat wel of niet gebeurt in je huis en als die grapjurk morgen met een kratje voor de deur staat is het echt aan JULLIE om dat wel of niet toe te staan...hij heeft zich maar aan te passen en stiekum wat drinken omdat jij toevallig boven zit getuigd niet van respect.Ook je familie heeft rekening te houden met jullie beslissingen, geen gesjoemel!Ik heb kort na mijn stop ook niet toegestaan dat een ander in mijn huis dronk, niet meer dan normaal dat je dat mag verlangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Hallo beste mensen,Eindelijk ben ik klaar met alles. Teveel actie voor een dag. Ik kan dat echt niet meer aan. Bovendien zorgt actie er voor dat ik teveel ga nadenken en piekeren. Voor mij werken dingen doen waarbij ik mij hoofd moet gebruiken veel beter. Misschien is dat wel de reden waarom het de afgelopen 3 dagen wel goed ging met me. Geen tijd om te denken en te piekeren als je je hoofd voor iets anders gebruikt.Ik ga niet alles meer lezen. Ik zag wel dat er weer veel over relaties is schreven. Ik kan alleen over de mijne spreken.Ook ik kon mijn man niet meer luchten, hij liep me steeds voor de voeten. Tja, hij stond in de weg om ongehinderd te kunnen drinken. Na ettelijke minder- en stoppogingen nam hij me niet serieus meer. Toen ik naar de Bouman stapte (verslavingszorg), kreeg hij toch weer hoop. Helaas lukte het mij steeds niet om te stoppen. Hij verloor er alle vertrouwen bij. Hij zei een keer letterlijk: 'Dit helpt van geen kanten.' Tja, toen kwam er toch iets van koppigheid bij me boven en ik deed meer mijn best. Verliet ook de verslavingszorg, want gek genoeg dreef die me steeds terug naar de fles. De verslavingsarts ontnam mij mijn zelfvertrouwen. En daar had ik al niet veel meer van over. Met pure koppigheid lukte het me in mijn uppie om een tijdje droog te staan. Twee maanden waarin ik vrij weinig gedronken heb. Toen kwam onze mooie safarivakantie. Daar heb ik ontzettend van genoten. Helaas heb ik daar dagelijks wijn gedronken bij het eten. Onze terugreis (35 uur onderweg, bagage kwijt) was vreselijk vermoeiend, terwijl ik zelf lichamelijk al kapot was van een wel zeer zware ongesteldheid. Uitgeput thuisgekomen, terug geconfronteerd met mijn langdurige werkloosheid, de sollicitatiegesprekken, de afwijzingen, de reïntegratiegesprekken, kon ik het niet meer aan. Ik zag het niet meer zitten. Ik ben toen echt gaan drinken om alles te verdrinken. In die terugvalperiode was ik een hopeloos geval. Niemand kon nog tot mij doordringen. 24 uur op 24 goot ik mij vol: 3-4 flessen wijn en een halve liter jenever gingen er per dag in. Ik had mezelf opgegeven als zijnde een volledig hopeloos geval en zag me zelfs al letterlijk in de goot eindigen. Mijn man had me ook opgegeven en liet me maar doen. Hij wist het ook niet meer. Mijn kinderen ook niet, die zagen hun moeder ook helemaal afglijden.(Zit hier weer met tranen. Wel omdat ik blij ben dat ik niet meer drink en niet meer hoef te drinken.)Ik heb serieus op het punt gestaan een definitief eind aan aan mijn leven te maken. Gelukkig ben ik nooit een snelle beslisser geweest. Ik bedacht me dat het ws. mijn dochter zou zijn die mij dood zou vinden en anders wel mijn zoon. Dà t kòn ik toch niet maken, dat kon ik hun niet aandoen. Op dat moment besloot ik dat ik moest blijven leven terwille van mijn kinderen. Maar dan moest wel de kwaliteit van mijn leven verbeteren. En dat kon maar op een manier en dat was kappen met de drank. Maar hoe? Terug naar de Bouman wou ik niet. Die aanpak hielp me niet. Mijn vriendin (de enige waar ik tenminste nog een beetje naar luisterde) is mee op zoek gegaan naar mogelijkheden. 3 maanden later en nog geen alternatief gevonden, zou ik toch maar terug naar de Bouman gaan. Toch beter dan geen begeleiding, want zonder hulp lukte het me niet. Het toegeven dat ik machteloos stond/sta t.o. alcohol en dat ik echt hulp nodig had/heb, was belangrijk. Al googlend kwam ik bij alcoholdebaas terecht. Ik schreef me meteen in voor de behandeling. Kennelijk had ik mazzel, want ik kon gelijk beginnen. Heb me ook aangemeld voor het forum (die kracht, ervaringsverhalen en liefde kon ik heel goed gebruiken). Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Mijn man en kinderen heb ik uitdrukkelijk om steun gevraagd (werd ook aangegeven vanuit de behandeling). Toen ik dan stopte, kreeg ik een kaartje met een zeer aanmoedigende tekst van mijn dochter (ligt nog steeds op mijn nachtkastje). Na twee dagen ging ik onderuit. Kreeg op mijn donder van mijn dochter en ben gelijk weer gestopt. Met mijn vriendin ben ik naar huisarts gestapt om Refusal. Sindsdien heb ik niets meer gedronken. Mijn man was bereid alle drank uit huis te weren. Ik heb hem echter gezegd dat ik hem zijn biertje niet wou ontzeggen, maar mocht het me te moeilijk worden, zou ik het zeker zeggen. De eerste maand was de steun vanuit mijn gezin wat krampachtig. Ze vertrouwden het nog niet. Gaandeweg is dat wel gegroeid. Onze relatie is nog niet terug op het niveau van voor mijn zuiptijd, maar er zit nog steeds groei in. Ik ben terug zelfstandiger geworden, neem weer beslissingen, doe dingen puur en alleen voor mezelf. Het feit dat ik steeds onafhankelijker wordt, maakt dat mijn man steeds meer vertrouwen krijgt. We groeien ook terug naar elkaar toe. Langzaam maar zeker zijn we met zijn allen de deuken aan het uitbutsen. Ja, er zullen littekens blijven, maar die hoeven niet nadelig te zijn.Eigenlijk zetten we niet de relatie voort, maar zijn we opnieuw begonnen. Voorzichtig nog en aftastend. Iig kennen we mekaars innerlijke leefwereld nu wel beter. En al kun je ons nog steeds geen kwebbelkousen noemen, we praten nu wel veel meer met elkaar over onze gedachten en onze gevoelens daarbij. Na een half jaar droogstaan heb ik mijn ouders ingelicht. Die waren opgelucht, want die hadden zich ook veel zorgen gemaakt.Ook heb ik rond die tijd besloten dat ik mij maar eens onder behandeling moest gaan stellen i.v.m. mijn depressies. Ik wou daarmee wachten tot ik een jaar alcoholvrij zou zijn. Het is eerder geworden, omdat ik zwaar depressief was geworden. Daar zit ik me nu ook uit te worstelen. Ik hoop dat ik volgend jaar om deze tijd kan zeggen dat ik van het leven hou. Iig hou ik van mijn man en kinderen en mijn vriendin. Hun steun was hard nodig. En heb ik nog steeds nodig. Inmiddels kan ik al wel dingen terugdoen.Mijn man en kinderen vinden het prachtig dat ik terug een eigen wil krijg, dingen doe die ik leuk vind en ook wel nee tegen hun zeg. En als ik ja zeg of iets beloof, dan doe ik het ook.Zij zijn blij dat die erg afhankelijke, enigzins afstotelijke, lethargische, apatische ZOMBIE is veranderd in een levend wezen met kansen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Corinne, klinkt hoopgevend Ferme hug van mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 ik ga naar bed luitjes!Trusten allemaal!kalmtemoed wijsheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Kan niet meer slofje is slofje en die hadden we nog niet en van sloofjes hebben we hier noot gehoord.Quiert dank voor je heel lieve reactie.Charlie de huizenmarkt is aan het instorten dus wil eerst geld zien en dan bedenken wat er mee te doen.Adam een zucht van opluchting en fijne dagen.Anjo meis, jij hebt het ook moeilijk en ik herken je strijd heel goed.An in Amsterdam kun je niet zeggen de deur staat open want dan is alles weg hahaha maar als jij je onveilig voelt of er even uit wilt weet je me te vinden.Heb toch die asperges nog opgegeten maar ze zijn rechtop blijven staan geloof ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Hum Spud, was een tijdje geleden nog van plan een kat of poes te nemen...je brengt me weer op het idee. Zal er eens effe over nadenken, laat je morgen wel iets weten per Pb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Hallo allen,Na een emotioneel verhaal van Corinne voel ik me wat overbodig, maar voor haar verhaal te lezen al besloten had te schrijven.Allereerst excuses naar Druppeltje en alle mensen die ik voor hun hoofd heb gestoten.Ik zit de laatste tijd niet lekker in mijn vel.Er is teveel op mijn dak gekomen en dat betekend dat ik voor alles wegloop.De diagnose Bipolaire stoornis ( manisch depressief) naast ADHD een jaar geleden heeft me geschokt.Ik heb verhoogde medicatie maar ben bang voor de manie en de depressie.Op dit moment voel ik me weer afglijden.Mijn huis is nog steeds niet verkocht.Huur hier opgezegd.Financiele problemenMr Right weinig zien door zijn drukke baan.Werk wat minder goed gaat.Ik merk dat ik weer een kluizenaar begin te worden om maar niet de straat op te hoeven.Mijn angst voor supermarkten groeit omdat ik bang ben voor " het moment" om impulsief te kopen.Mijn aktie is op dit moment weg en iedere dag neem ik me voor om me te herpakken.Het lukt me nu eenvoudig weg niet.NOG niet gedronken maar ik hang ertegen aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Zou wel eens pijnlijk kunnen zijn pip;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2008 Uhum, zal wel aan mij liggen maar vind de namen steeds moeilijker worden. Een Piet, Kip of poes kan toch ook gewoon? Nu zit ik tig keren te kijken of ik de naam wel goed zeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden