Spring naar bijdragen

woensdag 16 juli 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja,
dat risico neem je door zo'n lang bericht als eerste te willen plaatsen!
Houtje was eerder, dus ik schrijf het nogmaals hieronder...

Goedemorgen!

Hier nog iedereen in diepe rust???
Ik ben op tijd op. Ik wil zo trainen en ivm het vakantierooster kan je dit nu alleen in de ochtend doen of de late middag en avond. Toch maar weer gaan, even doorzetten!

Pip,
ik hoop dat je lekker geslapen hebt. Vandaag dag 3! Hou vol! Waarom? Lees de bijdragen van de anderen nog eens van gisteren en eergisteren!

Charlie,
ook al zo goed bezig! Neem die Refusal weer, dan is er geen discussie of je wel of niet mag drinken!
Het is allemaal zo eenvoudig, maar voor een verslaafde oh zo moeilijk!

Joann,
zijn je kids nog niet helemaal opnieuw opgeknapt! Of is de nieuwe lichting begonnen?

Slofje,
welkom hier! Je hebt gisteren een heleboel gedaan las ik, dis ik hoop dat je vannacht goed hebt kunnen uitrusten!

Corinne,
al een paar goede dagen op rij.... want mij betreft plak je er nog een dagje aan?

Houtje,
ik hoop dat je je niet te druk maakt ivm de aanstaande vakantie van je kids! Alle tijd en ik hoop dat je een rustige nacht hebt gehad!

An,
hoe is het gisteravond gegaan? Kon je bij jezelf blijven? Was het gezellig omdat je elkaar toch een aantal dagen niet hebt gezien?

Carolien,
sterkte met het balkon (en met name de zooi eromheen)!

Trees,
kan je de zonzijde deze dagen zien! Bewondering dat je ondanks alles vol houdt!

Soothe,
Anna schreef gisteren dat 14 maanden net als 8, een motivatietrigger kan zijn! Misschien dat ik daarom ook extra bij de les ben de laatste dagen? Doe ik met je mee! ik drink niet vandaag!

Har,
door sommige gebruiksaanwijzingen zou je bijna gaan drinken! ik probeer al dagen een playlist op mijn MP3 te zetten! Werkt niet! Ik hoop dat jij het wel voor elkaar krijgt? (niet die playlist)

Water,
Jij ook even weer bedenken waarvoor je het allemaal doet! En dan is de keuze niet moeilijk meer!

Blacky,
geweldig hoe jij vol houdt!

Floortje,
goed van je om niet te willen drinken in de vakantie! Daar zal je dochter ook blij mee zijn! Het mooie is dat jijzelf het meeste voordeel ervan hebt!

Anna,
ik weet hoe toestanden met je kids je onderuit kunnen halen! Als je het als trigger herkent ben je al een eind! En dat ben jij! Blijf me voor!

Druppel,
is die Refusal ook niets voor jou?

Wannes,
ga stille voort! Je bent al een goed eind op weg!

Tapas,
ik dank je voor je bijdrage van gisteren waar je alles even op een rijtje zette. Dat geeft me kracht om door te gaan!

Hanneke,
wees trots op jezelf!

Safi,
nog steeds gemotiveerd daar met zijn beiden om die eerste niet te nemen?

En zo kan ik nog uren doorgaan !! Doe ik niet!
Ik leef en lees mee!


Blijkt dat alleen die emoticons met kopieeren niet meegaan! Die denken jullie er maar even bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

buenos dias ADB;ers ,
corinne speciaal voor jou dit betekend goeden morgen ;)
houtje idem van mij uit , ik haat ruzie 1 ivm jeugd 2 ivm dood van mijn ma , en het heen gaan van iemand in ruzie
heb vannacht niet zo lekker geslapen , ik ga vandaag naar een makelaar bellen ivm een huisje welke ik te huur gezien heb , weet eerlijk niet wat ik van jullie wens of jullie mogen duimen of niet duimen ppff kom er niet aan uit , maar eigenlijk speelt hier maar een zaak mee en dat is mijn achterlatings waanzin :devil:
aan de klussers hier onder ons , ik moet enekel rolluiken herstellen maar ik weet niet hoe ik dat linnen optrek ding er terug op moet plaatsen , beetje uitleg , boven in een bak zit zo iets als en katrol daar gaat die linnen optrek draad op , maar eender hoe ik het plaats het lukt mij niet , langst achteren oversteken , langst voren oversteken ??
indien iemand het weet graag uitleg al vast hartelijk dank
strakjes verder schilderen al lijkt het niet mee te zitten met het weer , en dat terwijl ik nu zeker geestelijk bezig moet zijn grgrgr
pipke en alle andere wens jullie veel kracht toe om weer samen met ons er 24 uur voor te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen forumvriendjes

Blacky, ik ben geen klusser, dus van mij geen raad.

Gem. begroet nog steeds al vanouds het hele forum.

Pip, fijn dat je lekker geslapen hebt.

Koh, hoe is het met je?

Ik heb vannacht slecht geslapen, want ik ben al 3 dagen snotterig en hoesterig.
Maar ondanks dat voel ik me beter als voorheen.
Nu ik geen slaaptabletten en alcohol meer gebruik, krijg ik weer zin om dingen te gaan ondernemen en dat voelt echt goed.

Vandaag sta ik 2 weken droog en begin ik aan mijn derde week. Heerlijk om al in weken te kunnen spreken en niet meer in dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk weer al die positieve verhalen!
Blacky, geen idee hoe zo'n zonwering werkt! even bij iemand anders kijken die zo'n ding heeft?
Ik moet nog 3 dagdelen werken, dan vrijdag nog (weer) vergaderen en dan heb ik ook een week vakantie, alhoewel ik er over denk om er nog een week aan te plakken.

Pip, slim van je om een slaaptablet te nemen, goed slapen is belangrijk om de wervelwind van gevoelens de baas te blijven.

Marion, ook goed bezig en fijn dat je terugbent.

okee, tas pakken, gezicht en haar toonbaar maken en dan ben ik weg, fijne dag nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin me te realiseren dat het wel of niet drinken niet een kwestie is van "de knop omzetten". Dat dacht ik twee jaar terug, dat ik de knop had omgezet toen ik gestopt was met drinken. Het ging goed, uur na uur, dag na dag, week na week, maand na maand.... De zelfhulpgroep die ik wekelijks bezocht vond ik steeds minder interessant. Ik bleef daar vertellen hoe goed het me ging en groepsgenoten hadden terugval na terugval... Daar hoorde ik niet meer bij, ik ging zo goed. En ik bezocht ze steeds minder. Dat was mijn leven niet meer, ik had helemaal niks meer met alcohol, was er klaar mee. De knop was immers om?

Vorig jaar augustus ging het dus helemaal fout met me. Door ietwat turbulente privé-omstandigheden (tja, zo kan ik het ook noemen...:)) nam ik, om de boel even weer op een rijtje te zetten, één borreltje. Eéntje maar.. ok, twee. Nou ja, drie.. ach, gewoon even deze fles leegmaken, dan was ik weer van die zooi af en kon ik de draad weer oppakken vanaf waar ik een steekje had laten vallen.

Oeioei... er was wat gebeurd. Toen ik met een rotgevoel de lege fles naar de glasbak bracht kwam meteen de onbedwingbare drang op om nog maar een nieuwe fles weer mee naar huis te nemen. Voor noodgevallen.. En ik was nog niet thuis of alles voelde als Noodgeval, dus fles open en leeg... Tja.. Uitglijder??? Terugval??? Ik denk geen van beide.. ik was gewoon nog verslaafd en na een pauze weer verder gegaan met drinken. Ik had eigenlijk niks anders gedaan al die droge maanden, dan niet drinken. Meer niet.

Als kind woonde ik met mijn ouders boven in een portiekflat. Als ik thuiskwam en het was donker, dan moest ik beneden aan de trap een lichtknopje indrukken, dan bleef het licht enige tijd branden. Wilde ik niet in het donker de trappen op moeten dan moest ik er aan denken op de volgende verdieping weer zo'n knopje indrukken. Als ik dat regelmatig deed dan kwam ik met licht helemaal boven. Zo'n knopje heb ik, denk ik, ook in m'n hoofd.

Ik heb de vorige keer de fout gemaakt niet regelmatig op dat knopje te blijven drukken. Ik ging niet meer naar de zelfhulpgroep, ik kwam steeds minder op dit forum.. ik dacht het allemaal wel in m'n eentje te rooien. Het knopje floepte uit en ik kon in het donker waar ik plotseling in belandde, niet zo gauw een lichtknopje vinden. In het wilde weg begon ik in paniek om me heen te meppen, hopende zo weer enig licht te vinden.. hierdoor nog meer gestruikel....

Ik ga nu sinds vier maanden naar AA en NA, ik lees in elk geval weer veel mee op dit forum en zo houd ik nu sinds vier en een halve maand het licht weer brandende. En ik ben me ervan bewust dat ik dat knopje steeds weer moet indrukken. Daarvoor heb ik lotgenoten nodig, de meetings en dit forum. Ik ben me ervan bewust geworden dat ik aan het werk moet blijven om licht te blijven houden. Voor altijd.

Het mooie vind ik dat ik het nog leuk vind ook, om zo aan het werk te blijven. Het houdt me allert en betrokken. Vorige week ben ik met een aantal groepsgenoten van de 12-stappenbehandeling in Apeldoorn een NA groep gestart. Er was een zieltogende NA groep, en net op het moment dat er nieuwe aanwas aankwam van de 12 stappen behandeling, werd die groep opgeheven. Dat vonden we jammer, en dus zijn we gewoon opnieuw begonnen. Vorige week met vijf mensen, gisteren waren er al 12 mensen. Een mooie meeting, met mooie shares. Hihihi... ik was nog voorzitter ook, gisteren. Vond het fijn om te doen. En dat is iets waarvan ik nooit van m'n leven gedacht had ooit nog eens te zullen doen.

De kromme gedachte komt de laatste tijd wel eens bij me op dat ik het op deze manier nog leuk vind om alcoholist te zijn... maar wat ik al zeg, dat is wel een hele kromme gedachte..

Groetjes en een mooie dag allemaal,
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een goeie gedachte Houtje, ik ga ook voor dat warme badje al helemaal omdat het zo'n snertweer wordt vandaag. Dat kan de stemming nog wel eens beïnvloeden nietwaar? ;)

Gem, stuur me het type maar per Pb. Zal kijken of het mij wel lukt.

Whahaa Blacky, wordt hier nog de virtuele klusjesman :D Kunt ge d'r niet een fotooke van plaatsen? Heb hier ook zo'n ding hangen. Zal eens op het web kijken voor een schemaatje.

Werk ze Carolien, oh wat wordt je flatje mooi :)

Hoi Pippelooi :) Fijn dat je je vandaag wat beter voelt en dat het meeleven hier je goed doet. Laat maar lekker binnenkomen die virtuele hugs. Zie je nou wel dat je er helemaal bijhoord ;) heeft zeker ook te maken met of JIJ dat toe kunt laten B)

Sneeuwwitje :)

Soothe :)

Tapas werk ze!

Erg mooie vergelijking Koh van dat knopje wat je in moet blijven drukken. Zal ik onthouden, thanks :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: Goedemorgen! :D (tandjes gepoetst...)

Kijk, met zoveel blije berichten is het natuurlijk een heel goed begin van de dag om hier even te komen lezen... ;)

Koh, bedankt voor het aangereikte excuus om toch maar op dit forum te blijven plakken! :P

Nou, 'k ga weer wat doen hoor, specerij in m'n derrière, voel me af en toe net een ...

Miepmiep!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hé Kohtje,

bedankt voor je verhaal. ik sta nu een maand en 5 dagen droog en het gaat goed. Je laat me zien hoe ik het goed kan houden, zonder dat ik hoog moedig word. De vergelijking met dat lichtknopje vind ik een goede metafoor! Ik zal het onthouden.

groetjes,

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FOUT!!!!!!!, daar begint de hoogmoed al ;) het is een maand en vandaag de vierde dag. dus om precies te zijn: de 32e dag :) (licht aan, licht it, licht aan, licht uit.... :)

Hanneke

p.s. ik ben eindelijk sinds ik gesopt ben met drinken 'vroeg' opgetsaan. Nu ga ik lekker aan het werk. ik heb er zin in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha...Hanneke. Licht aan, licht uit, licht aan, licht uit... Tja, er waren wel eens mensen die een luciferhoutje in die lichtschakelaar duwden (wij ook, hoor) zodat het licht gewoon langer bleef branden. Maar er op vertrouwen kon je toch nooit want er was ook altijd wel weer iemand die dat a-sociaal vond en dat stukje lucifer weer verwijderde. Zo kon je dus toch onverwacht weer in het donker komen te staan, terwijl je dat helemaal niet verwachtte.(hihihi... het niet verwachten is natuurlijk inherent aan onverwacht). Tja, wil je licht, dan zul je aan het werk moeten blijven. Als je smokkelt en de boel belazert kun je erg bedrogen uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje bedankt voor je mooie bijdrage, ik zal het in gedachten houden en geregeld het licht aan doen.

Joann, voor mij geldt zeker: anders denken=anders doen.
Mijn hele leven heb ik moeten omgooien, om de alcohol zoveel mogelijk buiten de deur te houden, vrienden moeten achterlaten en mijn eigen persoonlijkheid moeten veranderen van een 'pleaser' naar een vriendelijk enthousiast mens. En nog steeds kom ik mezelf tegen en denk ...hey dat moet anders want dat is een trigger.

Gem ik wens je een fijne dag vandaag:sun:

Pippi ook jouw een energieke dag gewenst en doe het maar op een Pippi Langkous manier

:moon: Twee maal drie is vier
Wiedewiedewiet en twee is negen
Ik richt de wereld in
Wiedewiede naar mijn eigen zin
Hai Pippi Langkous
Tjollehee tjollehee tjo...:moon:

Water goes with the flow, echt een goeie vakantie instelling

Alle anderen die ook zulke mooie berichten hebben geschreven, ik heb het allemaal gelezen, ik ben het even kwijt, maar ik wens jullie allen een fijne dag.
Oh ja Soothe, zag dat je gisteren het lichtknopje weer even aandeed...super!

Ik ga vandaag met mijn 'Hondemaatje'(vrijwilligerswerk van Humanitas) naar de stad...zonder hond...ze heeft zin aan winkelen.
En dan tracteerd ze altijd op taart...nou ja wie me kent, weet dat ik daar geen nee tegen kan zeggen.

Gem...Ja we zijn nog steeds samen gemotiveert om de eerste te laten staan.
Had maandag bijna een flesje wijn in mijn handen...zo lekker bij de lasagne en gisteren al daadwerkelijk 4 blikjes guinness. Ik stond ermee in mij handen en dacht:
Die rot gremlin wil me doen geloven dat we de tijd en energie, die we besteed hebben aan het niet drinken van alcohol, moeten vieren met het drinken van alcohol...aan mijn hoela...mooi niet.
Dus terug gezet en veel fruit gekocht.
We gaan door en nemen het voortouw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Dat heb je mooi gedaan Safi, doorgaan daarmee.
Koh, mooi verhaal, ik geloof daar zeker in.
Ik ga vandaag maar ff naar het zwembad met de kids. Het rondhangen in huis is niet goed voor me, ik blijf dan maar malende en wordt depri. Ik heb last van uitstel gedrag, moet eigenlijk wat telefoontjes plegen waar ik geen zin in heb...., voel mijschuldig dat ik niets met de kids onderneem..., dus vannacht bedacht ik mij:wat kan ik doen om daar verandering in te brengen? en ja, dat is dus AKTIE!
Het bezoek bij de Aa en het praten met Bammie heeft ,mij goed gedaan gister. Eigenlijk is morgen ook mijn Aa dag, maar had een etentje met een vriendin gepland. Ik ga haar bellen om te zeggen dat mijn behoefte aan de Aa nu groot is, zeker zo vlak voor mijn vakantie, dat ik het etentje met haar verschuif. Zij begrijpt dat wel.
Ok ik ga in de benen, een fijne dag allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer, ik was nog even teruggegaan. Ik zou de hele dag wel kunnen slapen van de morfine, vreselijk. Ik ga maar gauw douchen en aan de slag.
Water, geef mij dat kruid ook maar in mijn derriere aan!!

Gem,
ik heb ook zo zitten worstelen met mijn MP3 speler ik gebruik LimeWire maar de truc is om dit programma zo in te stellen dat je je opgeslagen bestanden makkelijk terug kunt vinden. Stuur me anders even een pb dan kan ik je helpen.

Kohtje,

de vergelijking met dat licht raakt me erg, mijn vader heeft ook zo'n flat en ik weet hoe eng ik het vond als kind....zo bang ben ik vaak ook in het gewone leven. Je hebt een rake vergelijking opgezet met je druk-lampje (hoe heet zo'n schakelaar eigenlijk) en het gevoel dat er bij hoort komt gelijk in me op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik kom net een 1/2 uurtje mijn bed uitrollen, was toch wel moe gisteravond.
Vanmiddag ga ik de cursus van gister inhalen daar kwam gisteravond een stroomstoring tussen
op het werk dit had tot gevolg dat mijn collega en mijn persoontje zijn gebleven totdat het was opgelost.
Dus 4 uur overgewerkt in een shop compleet in het donker, we moesten alles met zaklantaarns doen, hihihi.
Wat betreft mijn werk ben ik tot een belangrijk inzicht gekomen, buiten het gebeurde op de BHV training ben ik heel erg lang boos geweest dat ik mijn vorige baan heb opgegeven.
Daarbij ben ik helaas een paar keer ziek geweest, waar ik ook héél erg boos om ben geweest.
Door die boosheid kreeg ik zelfmedelijden, een gevoel van, waarom heb ik dit nu weer?
Daar schiet ik natuurlijk niet veel mee op, natuurlijk is het allemaal niet leuk geweest de afgelopen anderhalf jaar, maar de zelfmedelijden en boosheid hebben voor mij destructief gewerkt.
Het is teveel om allemaal nu op te schrijven, ik moet eerst in mijn hoof een beetje goed formuleren hoe het hier neer te schrijven.
Maar het is voor mij een belangrijke ontdekking, ik heb de boosheid laten varen, en besloten dat ik aanvaard dat ik vanwege de overname bij mijn oude werkgever voor ander werk heb gekozen.
De boosheid laten varen is mij natuurlijk niet van de ene op de andere dag gelukt, anders zou het wel héél makkelijk zijn.
Dat ik een paar keer vreselijke pech heb gehad en ziek ben geweest, het heeft op mijn pad moeten komen, het heeft mij doen inzien dat boosheid en zelfbeklag niets oplossen.
Ik herken hierin het gevoel dat mij 14 jaar geleden ook heeft doen drinken, ik was boos verdrietig en had ook medelijden met mezelf.
Natuurlijk is het hiermee niet gezegd dat ik niet meer boos wordt, maar het is voor mij een vreselijk belangrijk inzicht.
Het heeft mij de ogen geopend, positiviteit kan mij tot andere inzichten brengen, dat heb ik nodig om nuchter in het leven te staan, mijn negatieve gedachten ombuigen in postitieve, niet het ireeele uit mijn gedachten halen, maar kijken naar wat wel en niet reeel is.
Makkelijk? Nee! Te doen? Ja!
Ik hoop dat jullei mijn schrijven een klein beetje duidelijk overkomt, ik schrijf mijn gedachten hier zomaar neer, wilde ze met jullie delen.
:heart:

Ik wil Rudy bedanken die mij tot dit inzicht heeft gebracht.
Hier ben ik erg dankbaar voor.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safi en Gem vroeg er ook naar:
Ik was vreselijk saai toen mijn man thuis kwam. Niet enthousiast of zo. Voel me nu nog emotieloos. Een vervelende ervaring. Hij blij dat hij weer thuis is. Ik zeg 'wil je wat drinken?' Hij 'Ja doe maar een biertje'. Ik 'dat heb ik niet' Hij 'oh, doe me maar een colaatje dan' . Zo simpel. Ik heb hem nog niet verteld dat ik niet meer drink. Hij wil mij, maar ik wil even niks. En ik snap nu wel heel goed dat door mijn gedrag de JWW cirkel in stand wordt gehouden.
Wat Kohtje schreef is zo harstikke waar. Ik heb ook vijf jaar niet gedronken. Gewoon niet drinken en dat was het. Maar dat is het niet. Je moet toch jezelf leren kennen, want het is niet enkel de verslaving die mij laat drinken. Ik drink ergens om .... Ik ging op het laatst ook niet meer naar AA en dan donder je snel in het niemandsland. Het helingsproces staat dan stil. Ik kwam inderdaad in een soort duisternis terecht en wist echt niet hoe ik eruit moest komen. Alcoholisme is een levenslange opdracht. En zoals Kohtje schrijft, komt het ten goede, wanneer je van je zwakheid een sterk punt maakt, door anderen te ondersteunen, dat geeft weer vreugde.
Maar zover ben ik nog lang niet.
Feit is dat er iets goed mis zit in mijn huwelijk. Harstikke mis.

Pippi: ik ben ook gek met jou :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh mensen, we zijn mooi en sterk stel aan het worden.

Albertina :heart: chapeau!!!!!!!!! Wat schrijf je mooi en sterk. Pfoehhhhhhhhh heeeeeee.

Hansje krijgt vanmiddag zijn neefje te logeren. Nogal een moeilijke situatie, het is de zoon (hij is 15) van de oudste broer van mijn Ex.

Ik heb redelijk contact met mijn schoonfamilie gehouden al die jaren, maar deze mensen, laten we ze (ehhhhh, alle namen zijn al in gebruik hier.....) tja, nou zeg Johan en Johanneke noemen hebben het contact met me verbroken. De kinderen, dus hun kinderen zeg John en zijn zusje Jhonneke, zien natuurlijk mijn kinderen, Hans en Grietje, op verjaardagen enzo. En ik kom ook in hun dorp, maar één keer zou ik de kinderen bij ze afzetten en mocht dat niet bij hun voor de deur. Kerstkaarten, verhuiskaarten, nooooooit meer wat gehoord. Voelt lullig maar ik heb er weinig mee te maken verder.

Nu komt John logeren, en natuurlijk wil ik graag iets speciaals doen. Maaaaaaaaaar, wordt dat dan thuis verteld (zo, wat heb je gegeten? ahaaaaa biefstuk, nou die Houtje komt goed rond hoor) we zullen haar Ex even bellen dat de alimentatie wel omlaag kan......

Of zie ik nou spoooooooooken?

Volgens mij zie ik spoken.

Ik zou zo graag zo sterk en mooi als Albertina willen denken maar ik kan wel janken. Zoon wil biefstuk en patat en natuurlijk kan dat best een keertje, maar oooooooo wat dan als die ouders dat horen? Ik zit maar te piekeren en te piekeren.

Zoon voelt het ook.

John en Janneke zijn nl. nogal in "goeden doen" dus Zoon wil zijn (enige) Gaastra shirt aan, ik snap het wel maar ik kan er wel om janken.


StOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMM van me allemaal. Ik kan zelf alleen maar op ordinaire slippers lopen vanwege de dikke voeten maar ik weet dat al dit gepieker niet goed overkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
hanneke1

FOUT!!!!!!!, daar begint de hoogmoed al
;)
het is een maand en vandaag de vierde dag. dus om precies te zijn: de 32e dag
:)
(licht aan, licht it, licht aan, licht uit....
:)



Hanneke




p.s. ik ben eindelijk sinds ik gesopt ben met drinken 'vroeg' opgetsaan. Nu ga ik lekker aan het werk. ik heb er zin in!



Heeej Hanneke, ik loop twee dagen voor op jou, een maand en 6 dagen. Gaan we hand in hand ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval, ik drink vandaag niet. Dit kuikentje ga ik eens nuchter bekijken.

Houtje: Het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. We moeten ons NIKS van die ander aantrekken. JEZELF zijn en doen wat je normaal ook zou doen. Maarja, hoor wie het zegt :D
Een arm om je heen en schrijf maar van je af. Dan zit je er toch niet helemaal alleen mee.
Tot later lieve mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...