Spring naar bijdragen

woensdag 16 juli 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Allemaal,
Francesca, de spreuken van de Bond Zonder Naam hangen nog steeds in de eetkamer in mijn ouderlijk huis. Altijd raak.
Verder heb ik niet gelezen.
Ik heb lekker gewerkt vanmorgen. Vanmiddag allerlei boodschapjes gedaan en de broekspijpen van dochters nieuwe broek genaaid. Daarna wou ik (ijverig, he) ook nog even een paar andere klusjes op de naaimachine doen, maar plots ruik ik wat, dan gepruttel en dan een hoop rook uit de naaimachine. Die heeft dus het loodje gelegd. Heb ze gauw buiten gezet, maar 't is bij rook gebleven. Ach, het is maar een voorwerp, maar toch een dierbaar apparaat waar ik na 23/24 jaar afscheid van neem. Mag ik op zoek naar een nieuwe.
Vandaag stond ik al niet op met een juichstemming en die is gaandeweg de dag aan het zakken en dan komt die pech erbovenop. Ben er niet blij mee. Misschien is dat omdat ik moe ben. Ik ben nl. niet aan mijn middagdut toegekomen.
De drumsticks (kippenpootjes), gemarineerd à la Corinne staan in de oven. Zometeen even de aardappelen schillen en de groenten voorbereiden. Hoop dat alles lekker wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook geen gejuich helaas. Jammer hè. t Is mooi weer, de kids zijn lief, ik snap er niets van.

Nou ja, eerst maar eens eten, we eten chili met rijst erbij en dan allebaal bakjes met tomaten, komkommer, augurken, zoetzure salade, dat soort dingen. Gewoon en toch luux. Het toetje is echt luux, ik heb gisteren appeltaart gebakken, die warm ik even op met kaneelijs.

Word ik ook al niet blij van.

Mijn psychologe zegt dat ik te streng ben voor mezelf. Aha, ja, heeel fijn, en nu dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahah Tapas die spellingscontrole heb ik ook maar werd er gek van dus uitgeschakeld :). Wat je zeggen wil gaat veel langzamer als je vingers dat aankunnen en ja dan krijg je fouten. Vind het van mezelf ook slordig maar heb er een beetje maling aan want iedereen heeft dat alleen hier komt het altijd een tikje twijfelachtig over ben ik bang voor :) Gisteranavond had ik mijn pijnstiller ingenomen en niets gedronken maar viel in slaap en moest doggy nog uitlaten met zwabberrende benen die ik al had en toen nog die werking van die pil dus de rollator maar weer genomen. De buurt: gaat ze weer.......Toen ging joekeltje achter een konijn aan en dook de struiken in. Voel je hem aankomen? Bler tegen die struiken Banjo kom nou vrouwtje wil naar bed en hoor direct daarna achter me iemand zeggen het wordt steeds erger met haar. Ik kon hier vreselijk om lachen maar eens een aclo altijd een alco en dat blijf je dus ook voor je omgeving en dat maakt je soms verdrietig maar ook achterdochtig want ik moet heel veel drinken dus loop altijd met een flesje spa blauw op zak en voel die ogen al gluren, zal daar echt spa in zitten? Maling aan hebben zou je zeggen maar pijn doet het als je die argusogen 's ochtend om 7 uur naar je ziet kijken met je flesje en zwabberende beentjes. Denken zeker dat ik weer ga slapen maar ga naar mijn werk...........Dan denk ik op dat moment druppeltje, een misstap en je hebt heb voor de rest van je leven verprutst: Je kunt nooit meer een sociaal drinker worden en zal altijd door de omgeving gewantrouwd worden. Toen kwam ik huilend thuis wat het nog erger maakte omdat ik de ogen voelde loeren (nee geen gremlins) en zag het hele varhaal rondom de dood van mijn man weer. Dood gevonden, naast me met zijn mond een stukje open (zal niet in details treden) maar heb hem zelf afgelegd en thuis opgebaard, zeven dagen lang. Zeven dagen lang zweven tussen ongeloof, zuipen en nuchter blijven om dingen te regelen en bezoek te ontvangen. Vlak voor ik hem ging kisten knipte ik een grote haarlok af, goot een slok bier in zijn mond en stopte daarna een sigaretje tussen zijn lippen en nam een levensgrote borrel om de moed op te brengen naar de uitvaar te gaan. Zo ging drup aan de drank maar moest nog een taak volbrengen en dat was om zijn as te gaan verstrooien in Ghana en toen ik dat had gedaan vond ik mijn taak hier op aarde voorbij en beloonde mezelf zo erg dat ik er niet meer mee op kon houden........Dit is geen zielig verhaal maar wilde ook vertellen hoe ik aan de drank ben geraakt. We delen al zoveel met elkaar dat ik ook een beetje van mijn geschiedenis wilde vertellen want zoals de veteranen onder ons weten dat ik al bijna iedereen heb verloren maar de nieuwe niet (jakkes, naar woord) maar de ouderen onder ons wisten ook veel niet en we hoeven hier ook niet alles van elkaar te weten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het begon vanochtend al in te zakken. Toen de zon doorkwam (magertjes nog), zag alles er wel vriendelijker uit. Ze is steeds beter gaan schijnen en bij mij minderde de stemming onverminderd.
Mijn peute zegt dat ik de lat te hoog leg voor mezelf en te veel eis van mezelf. Maar ja, als ik een zichtbare zoom in een broek leg, wil ik ook dat die er picobello uitziet.
Taarten bakken doe ik niet. Zo dol ben ik niet op gebak. Maar ook al eet ik weinig jam, ik maak het wel graag klaar. Jam koken heeft iets gezelligs. Thuis werd en wordt nog steeds veel jam gemaakt. Lekker.
Ik ga terug naar mijn kookpotten en de oven.
Misschien knap ik wel op van het eten.
Voor straks: eet smakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
blacky

ik zit al dagen te piekeren over iets ivm het forum , ineens in de keuken valt mijn €


gisteren schreef wannes het ook


oeps verkeerde draadje en nu ............heb ik het eindelijk door :light:



En ik heb het nog altijd niet door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht na mijn verhaal geen honger meer en van spudpuree krijg ik ook geen inspriratie. Zou vanavond asperges eten maar die zien er opeens zo glibberig en bleek uit. Ze vallen beslist flauw als ik er aan begin, eieren kapot gekookt en ik zou zweren dat die ham stinkt. Misschien later nog eens proberen en eerst ff een douche. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

corinne het is maar een gedacht van blacky he , kan er mijlen naast zitten .
spud = pataten in het engels dus spud puree is patatten puree , begrijp je ??
gisteren op het nieuws dat een krop sla hier in belgie 0.05 € kost ook het witloof en andere groenten staan heel goedkoop maar na het schijnt gelijkt het op niets
ham die stinkt niet opeten maar indien ik jou was beetje beter op je koelkast en vervallen spullen letten , is gevaarlijk ivm een voedsel vergifting of is dat alleen is la españa ??
allee ga verder husje zoeken
toedels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje: dat zal niet eenvoudig geweest zijn dit verhaal op te schrijven. Vorig jaar moest ik afscheid nemen van een 'dierbare', maar moest ook alles, echt alles regelen. Mijn hemel wat heb ik gedronken zeg. In een paar dagen tijd moet zoveel gebeuren. Ik begon de dag maar met drinken om mezelf op de been te houden. Ik kon niet meer, was kapot. Twee weken daarna kwam ik hier op het forum.
AFschuwelijke herinneringen. Maar Druppeltje je hebt het wel allemaal gedaan, je hebt alles geregeld, zelfs nog een peukie gegeven. Lieve meid, dit alles hoort bij het rouwen. En dat kan nog wel even duren. Ik denk dat het een deel van je harde werken nu, om te schrijven, telkens maar weer en weer en weer.
Snap je wat ik bedoel? Mij zette het in ieder geval enorm tot nadenken en dacht, kijk ik ben toch niet de enige die daar zo doet. Tja en wat die mensen in de buurt zeggen, is misschien iets wat bij jou in je bolletje zit, want is dat wel zo, misschien hebben ze het gewoon met je te doen en kijken dan naar je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag niet klagen en zeuren, denk ik, maar ik heb me toch een mega dip. Die begon gisteravond vlak voordat mijn man thuis kwam. Het erge is dat hij heel lief en aardig doet, maar ik ben gewoon boos.
En ik voel me compleet gestoord. Misschien had ik nog een week alleen moeten zitten en was het te snel om, maarja, dat kan dus ook niet. Ik moet er maar doorheen, nuchter, dan maar niet zo leuk, lief en aardig. Bah, ik baal van mezelf, ben een vervelend mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee An, jij bent niet vervelend, ik denk dat het met de thuiskomst van je man te maken heeft. Eventjes heb je kunnen proeven aan je vrijheid en nu moet je weer inleveren, tenminste zo is het altijd gegaan. Hou jezelf niet voor de gek dat jij gezellig moet zijn omdat je man weer thuis is... als dat niet zo voelt dan is dat niet zo, dat zijn verwachtingen die je van jezelf hebt hoe het zou moeten gaan. Maar als je je gevoel volgt dan voelt dat dus niet zo, en je gevoel liegt niet.

Lastig is het wel, het is dus tijd om eens goed je relatie onder de loep te nemen. Wat wil jij in je relatie en in hoeverre kan je man je daarin tegemoet komen. Wat verwacht hij en in hoeverre kan en wil jij hem daarin tegemoet komen. Keuzes maken, je eigen leven gaan leiden naast het leven samen. Geen dingen meer doen die je niet wilt maar toch doet omdat je denkt dat het zo hoort of omdat je denkt dat dat van je verwacht wordt.

poeh, verwarrend he An!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jullie medestrijders

Ik kom even mijn overwinning met jullie vieren want hier denkt natuurlijk niemand daaraan!
3 maanden vandaag jingens! Ongelofelijk vind ik het eigenlijk maar toch waar!
Wel weer jammer dat hij er niet aan gedacht heeft, ik heb het pas nog zelfs gevraagd "zou je aan die 16e willen denken voor mij" maar goed, het is mijn klus!
En dat zullen jullie ok allemaal ervaren, je moet het echt helemaal zelf doen!!!!
An dat staat mooi onder je naam, jij bent ook goed bezig!!!
Alle mijlpalers Gefeliciteerd en ga zo door en de rest veel liefs en houd moed!!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas eigenlijk schrijf jij aan an hoe ik het ook zie .
mijn altijd naar zee gaan zal ook wel een reden hebben vermoed ik , ook bij an haar weekje alleen zijn doet beseffen hoe het ook anders kan .
na de dood van mijn vader heb ik mij ook bijna lam gezopen , na de dood van mijn ma met momenten en toch is daar de klik gekomen , op de dag van haar begrafenis bijna 5 maanden na haar dood niets nada noppes gedronken , ook niet in december 2005 op haar japanse wijze begrafenis niets nada noppes gedronken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees bedankt!!!

Ja het is echt nog van dag tot dag hoor dat wel maar er zitten ook echt makkelijke dagen bij gelukkig dus geeft niet op jongens, het wordt beter!!!!

Hoest met jou trees, weer terug aan de refusal begreep ik van een tijdje geleden?!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ga jij in je eentje een ander huis zoeken? of samen? ben niet nieuwsgierig hoor... wel dus!

Fran, knap van je, je trots opzij zetten en jezelf een spiegel voor houden. Ik realiseer me ook weer dat er nog iets is wat ik los moet gaan laten, de relatie met mijn moeder, mijn ergernissen steken weer flink de kop op en ik vind dan dat zij moet veranderen maar dat zal niet gebeuren want ze is nooit anders geweest. Ik weet nog even niet hoe ik het moet doen maar ik moet weer haar dingen bij haar laten en de ergernis los gaan laten, ach, dan heb ik weer iets om mijn tanden in te zetten ;)

Druppel, dat moet een heel moeilijke tijd geweest zijn en heel eenzaam als ik het zo lees. Jij hebt echt zielsveel van je man gehouden he! Wat moet dat gemis immens groot zijn!

Houtje, ja je bent inderdaad wel streng voor jezelf, ik wou dat ik het knopje bij jou kon vinden waardoor je het wat meer los zou kunnen laten, wat anderen van je denken en vinden. Je moet aan zoveel dingen voldoen van jezelf, Lastig!! Weet je, eigenlijk ben je allang goed zoals je bent!

zo, mijn kippenborstje is gegrild, de tomaten-mozzarella salade klaar, ik ga lekker voor de buis eten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...