Gem Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Stien,wat mooi om te lezen dat je weer een stapje verder bent! Goed dat je ook je gevoel durfde te tonen (durf ik nog niet). De druk was er waarschijnlijk af, omdat je voor jezelf een pauze had ingelast en nu komt het "vanzelf"! Goed ook dat je met je zus gaat praten. Ik ben blij voor je! Ik ben ook erg veranderd in die zin dat ik ervan kan genieten alleen thuis te zijn. Dat heb ik heel lang niet gehad! Ik merk bij mezelf een grote behoefte even mijn eigen ding te doen. Door mijn vrije dag op vrijdag, heb ik hier iedere week min of meer de kans voor. Ik durf de dingen weer alleen aan. Leun minder op mijn man. Dat wijt ik voor een groot gedeelte aan het feit dat ik niet meer drink. Fijn voor mij en ook fijn voor mijn man.Het stuk van Tina gisteren was voor mij ook een eye-opener. Boosheid is voor mij ook vaak een reden geweest om naar die alcohol te grijpen. Zowiezo het niet kunnen/willen uiten van je gevoel is een trigger.De laatste maanden heb ik geprobeerd daar beter mee om te gaan. Ik moet nog heel veel leren, maar ik denk zeker dat ik er een begin mee heb gemaakt. Dat begin zorgt er tevens voor dat de kans dat ik terugval minder groot is. Van groot belang dus voor mij!Ik ga zo uit eten. Man is jarig, dus een mooie reden. Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Gem, van Harte Gefeliciteerd!Maak er een fijne avond van, met alcohol vrije drankjes smaakt het eten véél beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Gefeliciteerd Gem, en eet smakelijk straks! Vriend leunde voorheen veel meer op mij. Door te stoppen met alcohol ben ik dat niet meer goed gaan vinden. Nu worden wij ook veel meer twee personen die samen vechten voor een relatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 ik ben opgenomen geweest in een minnesota kliniek, waar de twaalf stappen dus een belangrijk onderdeel is. Stap 1 is het accepteren dat je machteloos bent ten opzichte van drank en/of drugs. Mijn inzicht hierover kwam nadat ik door de politie was opgepakt doordat ik op een bankje in een park had zitten drinken (vaak vluchtte ik het huis uit). Als kind heb ik een bloedziekte gehad en lag ik in quarantaine, mijn ouders hadden ervoor gekozen niet bij mij op bezoek te gaan, want ze mochten niet bij mij in die kamer en om een kind van drie jaar dat uit te kunnen leggen dat je ouders achter het raampje moesten blijven , vonden ze voor mij te moeilijk. Wel zag ik hun elke zondag met de auto voor het ziekenhuis staan, hun hoopten dan dat ze me dan toch konden zien wanneer ik toevallig naar buiten zou kijken. Daar kon IK toen echt niks aan doen! In de cel van de politie voelde ik me ongeveer hetzelfde, alleen kon ik er nu ZELF wel iets aan doen. De politie agente die mij eruit liet drukte me op mn hart hulp te gaan vragen, wat ik 2 weken later ook heb gedaan.Ik voelde toen al dat dit het begin van het einde van mijn huwelijk zou gaan worden, doodeng!Toevallig (toeval bestaat niet) heb ik twee vriendinnen die verlamd zijn en blind, die zoek ik regelmatig op, hun zijn echt machteloos in hun situatie, ik hoef alleen maar de eerste te laten staan, makkie toch?Alcoholisme is een ongeneeslijke ziekte, de enige ongeneeslijke ziekte waar je zelf iets aan kan doen. (Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is hoor!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Donderdag zonderdag! Morgen nog een vergadering en dan een week vakantie, of zal ik er nog een week aan vast plakken? Ik merk dat ik er wel aan toe ben, even niks MOETEN en geen verplichtingen... pffffft.. Nu nog een vakantieweertje erbij en dan ben ik echt gelukkig. Het is hier nu ook begonnen met regenen en natuurlijk net toen ik lekker in het bos op een bankje zat, wel onder een boom maar toch... helaas ging het alleen maar harder regenen dus heb ik het wat dat betreft niet droog gehouden... maar verder houd ik het droog hoor! ondanks dat het donderdag is.Stien, wat mooi om te lezen hoe jouw dag gegaan is. Knap dat je een piekervakantie hebt gehouden, ik zou nog maar een paar dagen bijboeken als ik jou was!! sterker nog, als je ophoud met piekeren laat je los... en als je los laat dan komt er weer ruimte voor nieuwe dingen!!! An, je zit echt in een emotionele mallemolen he! laat maar gewoon komen en voel maar gewoon, je hebt het lang genoeg ontkend en weggestopt en zolang je het niet toelaat zul je zeker trek in drank blijven hebben. Je gaat echt goed hoor! al voelt het niet zo.Houtje, lekker wandelen, ontspannen! lekker bijkletsen, zonder kinderen even niks moeten gewoon lekker doen wat je leuk vind! en met verse oogschaduw op Pip, Trees en al die andere recente stoppers, jullie zijn echt goed bezig! de MOED om de strijd aan te gaan! ga door, uur voor uur, dag voor dag! ben nog steeds erg trots op jullie en vind het heerlijk om het allemaal te mogen volgen.Nou, wat zal ik eens doen, koken heb ik geen zin in, dus 2 broodjes in de oven en daarna plof ik voor de tv!mijn 55e donderdag zonderdag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 quote: Originally posted by: waterHar, gaat nu Godwin's Law in? Vind het altijd morbide vergelijkingen, dit. Trouwens, Endlösung is met een d... Haha, je hebt helemaal gelijk Water. Was idd behoorlijk overtrokken, maar het is wel een voorbeeld hoe andere ongenuanceerde uitspraken als "normalisering" een reactie op kunnen roepen.Btw post al langer op fora en weet daarom wat Godwin's law inhoudt...gelukkig ben ik over het algemeen wat zorgvuldiger in mijn uitspraken, zeker als het de politiek betreft. Tis "Een pot nat" bijvoorbeeld...kan die er wel mee door? De tagliatella was lekker trouwens, ook al zou je dat niet zeggen op deze foto. Courgette, preitje, kastanjechampignons, stukkies kip en spek en de carbonarasaus....hummmmm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Har, ik mag heupen dat je eerstens je bordje hebt leeggegegegeeten ...... voor dat je bent gaan imagesjekken.Duh-huh.P.S. staat je raam nog steeds zo wagenwijd open dan wordt het een natte boel bij jou. Ook één pot nat dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Wat leuk Har een foto van je bordje eten. Ziet er smakelijk uit ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Har haha, leuk even op je bordje te mogen kijken.Houtje: dat is goed zeg hoe je dat met je zoon doet, slim aangepakt.Slofje: heftige verhalen en het brengt niks die drank. Ik heb ook vijf jaar niet gedronken en toen begon het gedoe weer, niks aan. Dankzij internettherapie heb ik een hoop geleerd en mede dankzij het forum heb ik mijn gevoelens beter leren kennen.Tapas:ja een emotionele mallemolen. In feite is het niet zo bijzonder dat ik nu weer gestopt ben. Ik heb het afgelopen jaar heel wat stoppogingen ondernomen. Verder als twee maanden kwam ik welliswaar niet, maar al met al is het gelukkig nogal meegevallen.Wat ernstiger is dat ik me nu voel als toen ik na vijf jaar drinken weer begon. De machteloosheid t.o.v. mijn man. Zoals ik al eerder schreef lijdt hij aan een dubbele psychiatrische aandoening. Telkens trap ik er weer in. Zo is hij leuk lief en aardig, maar dat kan zo omslaan. Hij zegt dan dingen die ik me dan zo persoonlijk aantrek dat ik me helemaal een nul voel. Dus nu op hetzelfde punt als toen, maar een stapje verder heb ik het idee. Daar heb ik dan wel bijna twee jaar over gedaan!!!!!!!!!!!!Nee ik ben niet waardeloos, nee ik ben niet stom, nee ik ben niet gestoord, en ja ik mag er best zijn, nee ik ben geen zeur etc. etc. Ik ben ik, gewoon ikke. Al die schuld en schaamtegevoelens heb ik hier kunnen afleggen. Bijna had het me toch de das omgedaan vandaag, maar alle woorden van jullie kwamen naar voren, alle lessen van internettherapie. Voelt wel goed, ondanks het feit dat ik nog steeds een dik vet probleem heb met mijn man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Hoi allemaal,Vanochtend mijn laatste ochtendje gewerkt. Nu ben ik een week vrij, wat neer komt op 10 dagen. He, he.Vanmiddag dan naar de looptraining gefietst. Die ging goed. Mijn conditie wordt beter. Het was ook rustiger: twee drukke mensen waren er niet: een begeleider (ja, een drukke psychotherapeut) en een adhd'er. Er waren slechts 12 deelnemers. De tweede begeleider, die er dus wel was (duh), is een veel rustiger man. Terwijl het toch een pittige training was, voelde ik me dit keer niet opgejut.Na de training gedouchet en toen mijn haar droog was, ben ik een uurtje gaan liggen.Toen man ook gedouchet was na zijn loop, kwam hij met het voorstel om Surinaamse broodjes te halen. Wel, daar hadden we allemaal wel oren naar.En nu zit ik hier. Vandaag ging het net als gisteren een beetje in mineur. Maar nu: vakantie en daar heb ik wel zin in. Morgen ga ik een lijstje maken van dingen die ik wil doen. Zodat ik daar van te voren al een evenwicht in aan kan brengen. MOET-dingen ga ik zoveel mogelijk vermijden. Ik ga VAKANTIE houden.Tot straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 He wauw Corinne: een hele fijne vakantie. Ja die lijstjes dat werkt bij mij goed. Ik mag er iets uit kiezen, maar het hoeft niet. Vervelen komt dus niet voor. Komende week ook mooi weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Corinne, vóót je met vakantie gaat, mag ik dan nog je recept van de kippenpoten?Har, en Water, wat een apart feonomeen, de wet van Godwin! Fascinerend! Ik was ook al zo verbaasd toen Carolien vertelde wat een "troll" op een internetforum is!Zo, An, weer allebei een droge dag? Alledrie, néé vier hoop ik: Charlie en Pippi ook!? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Trees: geweldig, vandaag gaan we weer goed.Pippi: ach al dat eten ben ook zo zat en je krijgt minder cal. binnen dan wanneer je drinkt, toch?Hoe gaat het verder, kan je beetje je draai vinden. Het zal wel stil zijn bij jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Pippi: tjonge geweldig, dus je hebt 18 00 overleefd. Het tijdstip van trek verschuift zowiezo. Ik heb trouwens helemaal geen trek. Psychisch ja, het idee om te vluchten, maar geen trek. Hoe dat heet weet ik niet, maar is ook lastig. Stoppen is gewoon moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 An: Je machteloos voelen mbt je man komt mij idd erg bekend voor. Mijn ex heeft een persoonlijkheidsstoornis maar ziet dat zelf niet. `s Avonds beloofde hij van alles, maar de volgende dag was hij dat allemaal weer vergeten. Een narcist zal nooit naar een hulpverlener gaan om te zeggen dat hij zo tevreden is met zichzelf en daar moeite mee heeft....Heeft jou man hulp gevraagd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 @ An ik vind je erg sterk en dapper.Iedereen hier overigens. Heb mezelf ff rust gegeven en wat tv gekeken. Hapje gegeten en zitten klooien om te zien of ik hier ook een foto kan plaatsen. Lukt niet en ben benieuwd hoe dat moet.@ Har wil jij me dat uitleggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Nou, ik heb de laatste blz. niet meer gelezen, hoeft ook niet, want geen behoefte aan foto's van borden tagliatelle of wat er de volgende dag van overblijft.Wat ik hier mee duidelijk wilde maken is het volgende: Pippi en Druppeltje hebben altijd aangegeven, hoog-sensitief en bijzonder intelligent te zijn. Als ze dat werkelijk waren, hadden ze geweten dat ik zat te pesten. En waarom? Omdat deze twee dames mij vaak genoeg hebben afgekraakt en in de zeik gezet. Dat zijn ze helemaal vergeten, want ze ergens op aanspreken, daar kunnen ze niet tegen. Neeeehhh, stel je voor zeg, dat ze eens naar zichzelf zouden kijken.Ook zouden ze met hun sensitiviteit hebben geweten, dat het voor mij einde verhaal is wat het forum betreft, dus dat het me niet kan schelen of ze die niet bestaande pb's naar tactus sturen. Wat ze niet kunnen, want sorry meiden, die bestaan dus niet. Dus An, sorry voor jou, "moest dat nou zo naar Pippi toe", ja dat moest. Dus heel veel sterkte voor de mensen die hun best doen, en voor de rest, see ya, like never. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Hoi luitjesik heb alles gelezen, maar het is geen doen om op ieder te reageren.Mooie, ware en ontroerende dingen zijn er weer geschreven, jammer van die ene dissonant.Alleen morgenochtend nog oppassen, en dan voorlopig vakantie daarvan, gossie, wát ben ik dáár blij mee zeg!! Ben het nu spuug en spuugzat, ondanks dat het lieverds zijn hoor!!De refusal zit er ook weer in, en het klinkt mss stom, maar het lijkt wel dat ik juist meer trek krijg nuomdat ik weet dat het niet kan! Haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 @ Vie,Gaap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Heee, ik zie het nou pas... Pippi, An, Charlie, Trees: P.A.C.T.! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Haai, guy's & dolls, countryman is back online, had wireless problems, werkt nu terug, had op het werk reeds wat bijgelezen maar ze kijken daar over je schouder, dan kan je moelijk iets posten, greetz, back in town, let's go folks, dag 11 was gisteren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Wat wil je dat ik je uitleg Mieke? Vie, beter een fotootje van tagliatella dan over ouwe koeien uit de sloot te lezen toch?P.A.C.T is een erg sterke! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Har, wat is het verhaal achter die röngten foto ?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 @Har wil je me uitleggen hoe ik een foto op het forum kan plaatsen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2008 Ja, Har leg maar uit,ik wil het ook graag weten.Degene die het niet willen lezen, kunnen doorbladeren toch.Er zijn ontzettende heftige verhalen geschreven en eigenlijk wil ik wel op jullie allemaal reageren, maar het is net als Mieke schrijft niet te toen. Jullie zijn allemaal kanjers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden