Spring naar bijdragen

donderdag 17 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen ,
er zijn hier nog mooie zaken geschreven terwijl ik al in dromenland was .
mieke ik wens jou veel moed , het is allemaal niet makkelijk en soms iets teveel , verhuis omdat je u huisje wil verkopen en nu weer verhuis omdat het niet verkocht is .
ivm je binnen blijven soms is dat nodig als je maar niet bij de pakken blift zitten , hiermee bedoel ik je thuis bezig houden en niet ganse dagen in de zetel liggen want dat is fout , is een uitspraak van mijn hulpverleenster sterkte mieke :present:
ivm poezen , herinneren jullie zich luckas nog ....... luckas was een katerke die ze in polop gevonden hebben een echte stratier , maar toch is het een echt huiskat gworden , ik bedoel maar een straatkat kan een huiskat worden en omgekeerd .
triggers naar drank ik denk dat ze de rest van ons leven blijven tenslotte zijn we/ik alcoholist , ik denk dat het de rest van ons leven opletten is .
zo ik eindig , vandaag laatse werkdag en op donderdag mag ik vroeg beginnen
ik laat die eerste staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 320
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

vermits ik nog twee minuten heb even reactie ivm bipolair
ergens in 2006 heb ik deze etikette ook op geplakt gekregen maar vandaag stel ik mij nog altijd de vraag of ik inderdaad bipolair ben zoals mijn grootmoeder , moeder en tante of dat ik gewoon in een rouwproces zat ??
waarom schrijf ik dit omdat mieke gisteren iets scheef ivm overlijden kleinzoon
wat ik wel weet is dat sinds ik niet meer drink mijn hoogtes en laagtes niet zo hevig meer zijn als vroeger
ben weg of ben te laat !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele heel goede morgen aan alle mede strijders tegen de booz...

Ja, Blacky, dat denk ik ook dat die triggers er m'n hele leven wel zullen blijven. 't Punt is gewoon dat ik een manier moet vinden om die gedachten te parkeren.
Als ik een mooie dame op straat zie lopen spring ik daar toch ook niet gelijk bovenop? ;) (maar ja, dat ligt misschien toch anders :D flauw hè :P )

Ben een beetje door de buitenklusjes heen, dus misschien moet ik vandaag ook maar eens aan de administratie beginnen. Absoluut niet mijn favo werkje maar ik had er onlangs al een begin mee gemaakt dus het zal wel meevallen, daarbij komt dat ik het de laatste tijd best redelijk op de rit heb allemaal dus dat wil ik ook graag zo houden. B)

Alles om de verveling tegen te gaan, verveling is dodelijk voor mij. Dan ga ik denken dat het allemaal wel meevalt en dat het wel kan en dat ik het wel verdiend heb.
Ja, wat heb ik dan verdiend? Is een borrel een beloning? Wat een onzin, het zorgt er alleen maar voor dat ik weer in datzelfde gat in de straat val.
Getver, bij de gedachte alleen al loopt er weer een duizendpoot met natte voetjes over m'n ruggegraat.
Ik wil nevernooitnietmeer terug naar die alcohol-tijd! :angry:

oh wacht, ik heb nog wèl een buitenklusje: er staat nog een stuk haag wat er uit moet! Lekker met een schop en een bijl en een zaag in de grond wroeten, weg met die rommel!
Ken je nog de Swedish Cook, van de Muppets, die alles om zich heen gooit? Hurskiburdibur, chicken in the basket, two points, chocoladeMOUSSE!, die?
Nou, zoiets dus, maar dan met stammetjes en tegels en aarde...

Mèèèn wat ben ik druk op de vroege morgen. Zo sterk is de koffie nou toch ook weer niet. :huh:
Nah, kalm aan Water, nu even een ander aan het woord laten...

Oh, eeeh, wel volhouden allemaal hè! :rose:

(link erbij geplaatst)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Water, Blacky en Carolien; tja ik ga ook maar eens iets aan mijn administratie doen vandaag en misschien toch eens die tuin induiken.
Blacky: verdriet zet een mens helemaal op z'n kop en ben je een tijdje jezelf niet meer. Ikzelf heb periode gehad dat ik enorm actief werd en altijd maar weg wilde, geen rust, doorgaan en maar doorgaan. En de laatste keer ben ik alleen maar suf en duf en heb nergens zin in. Maar ik ben niet bipolair en weet heel goed waar het vandaan komt. We moeten onszelf tijd gunnen om verdriet te verwerken en een plaats te geven in ons leven.
Nu eens kijken of ik van gisteren nog kan bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Een nacht met onderbrekingen voor mij. Een fijne droom waarin ik gewichtloos was en mij een heerlijk gevoel gaf. Steeds opnieuw nam ik een flinke aanloop om vervolgens boven de drukke woelende
mensen uit te vliegen. Ik voelde de wind langs mij heen suizen en de drukke stemmen werden gedimt
tot wat geroezemoes.
Eenmaal weer in de werkelijkheid voelt mijn lichaam zwaar en log en wordt ik mij bewust dat het
vandaag een drukke dag zal worden waarbij ik mij tussen de woelende menigte zal begeven.

Gisteren nog ingelogd hier, maar oh wee, op dat moment 15 mensen ingelogd!
Het forum is druk bezet, goed teken. Ook veel nieuwkomers, welkom.

Mooie opening Blacky, wat we leren doen, leren we door het te doen.
Zoals in onze zeer jongere jaren, met wankele schreden de eerste stappen maken.
Met het dagelijks oefenen krijgen we ons evenwicht onder de knie gepaard gaand
met vallen en opstaan. Tot het steeds beter gaat en we zelfs af en toe proberen te
rennen, gewaarschuwd door menig drempeltje ofwel oneffenheid die ons zo nu en dan
kan laten struikelen.
Een pleister op de wonden, oefening baart kunst.

Ik maak er een droge dag van, helder koppie en wil die drempels bijtijds zien.
Allen, een fijne dag voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, man alleen al door al jouw activiteiten wil ik terug mijn bed in kruipen. Wel fijn als je daar de puf voor hebt.

Volgende week heeft zoonlief bouwvak en ik hoop dat hij mij helpt om de trappen en de deurkozijnen te schilderen. Hij hoeft eigenlijk niet te schilderen even helpen met het schuren want er loopt hout op de gekste plaatsen. Als beloning doe ik dan zijn kamer. Dan moet er nog wat gedaan worden in de badkamer en er zijn behoorlijk wat deuren met deuken erin.

Ik ben behoorlijk aan de poets op het moment dus misschien wil dochter 2 het beneden dan wel een beetje bij houden. "Pigs might fly"

Bi-polar Mieke en Blacky is een redelijke ernstige aandoening. Op Canvas laten ze op het moment een docomentaire met Stephen Fry zien. Wat mij opviel is ondanks de diepe depressies sommige toch het liefst bi-polar zouden blijven mits zij behandeling ervoor krijgen.
Ik vind het heel verstandig van Mieke dat ze luisterd naar haar lichaam. Bi-polar is zover ik weet altijd al aanwezig geweest in je lichaam maar ik kan mij voorstellen dat een overleden van een dierbare het wakker kan maken.

En mieke, meisje, je kleinzoon die blijft altijd bij je. De pijn wordt anders na een tijdje maar ik geloof nooit dat hij ooit helemaal verdwijnt. Geen wonder dat je nog steeds verdrietig wordt.

Ik heb gisteren wel erg mijn hart gelucht over de meiden. Ik had gehoopt dat dit ons closer zou maken. Helaas dat is niet gebeurd. Sommige denken en dat heb ik zelf ook wel gedacht dat ze iemand nodig hebben om tegen aan te schoppen. Ze willen gewoon dat het allemaal niet gebeurd en het feit dat ik hier rondloop is natuurlijk een teken dat het wel gebeurd.

iedereen een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo: ik heb nog even het draadje van gisteravond gelezen en je hebt het niet gemakkelijk. Je schrijft het zelf al, ze schoppen...... Iemand gaf je het advies toch maar niet te rigoreus te werk te gaan met die meiden, dat denk ik ook. Maar het is wel behoorlijk ingewikkeld.

Marieke: ik hoop voor je dat je je vandaag beter kan ontspannen en JWW voert uiteindelijk de spanning weer op.

Corinne: het is een traumatische ervaring voor je geweest, die laatste dranktijd. Ellendig ja. We moeten leren onszelf te vergeven. Mijn laatste rotervaring is die van twee jaar geleden. Deze week durfde ik er pas over te spreken. Jezelf vergeven en het vertrouwen terug zien te winnen bij je familie. Tijd hebben we nodig en geen zooi in ons lijf kieperen. We krijgen die kans en daar ben ik heel blij om.

Wat betreft die actie van die kerel hier gisteravond: jullie schreven dat ik hem maar moest bellen of zelf gaan zeggen, maar dat durf ik nog niet. Mijn man was keigoed gisteravond en had dit HELEMAAL niet verwacht. Hij zei me dat als hij met een kratje bier aankomt zetten dat hij die dan direct weer naar zijn eigen huis terug kan brengen.
Ik ben hier natuurlijk mede schuldig aan. We zijn grensoverschijdend bezig geweest en ik heb er nooit wat van gezegd dus die goeie man snapt er geen sik van. Hij is trouwens zelf een mega alcoholist alleen zal hij dat never nooit van zichzelf zeggen. Maar dat zoekt hij zelf maar uit.
Ik heb iets minder de bibbers, maar EEN ding weet ik zeker, vandaag drink ik niet!!

Trees, Charlie en Pippie: doen jullie mee????????

Hdgodski: ik hoop dat je je weg kan vinden hier op het forum, hulp kan je best gebruiken. Ik vind je heel moedig, want je hebt al zo gestreden voor je kinderen en nu voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even snel voor ik de deur uitmoet.
Voor alle rouwers onder ons. Wat nog wel eens kan helpen om wat meer rust te vinden is om degene die overleden is een brief te schrijven. Daarin zet je alles, hoe het je vergaan is na het overlijden, wat je zo mist aan diegene, je boosheid, je verdriet, gewoon alsof je diegene nog een keer kan spreken over wat diegene voor je betekend heeft en hoeveel pijn het heeft gedaan dat hij of zij er nu niet meer is, het gemis opschrijven. Het kan helpen in het verwerken.
Ik denk dat de boekschrijvers onder ons dat ook ervaren hebben. Het schrijven van het verhaal over waarom je bent gaan drinken en hoe en waarom je gestopt bent heeft ons allemaal ergens wel goed gedaan en rust gegeven, toch? dames?

Wat betreft stemmingswisselingen, ik heb zelf geen ervaringen met manische depressie maar wel met hyperbuien en inactieve buien. Ik heb ooit van iemand de raad gegeven en die heb ik hier ook al eens gegeven dat het zo belangrijk is om de balans te bewaren, dus als het goed met je gaat moet je minder doen dan je zou willen doen, juist je rust nemen en een stapje terug doen, en in je downe periodes jezelf net wat meer laten doen. Al wil je niet, toch die deur uitgaan, al is het maar voor een blokje om het huis, niet het gevoel de baas laten zijn maar je verstand. Dat dat niet makkelijk is dat weet ik maar al te goed, maar in actie komen op die momenten dat het allemaal zo zwart is geeft toch wat meer voldoening dan in het zwarte te blijven zitten.

Doe ermee wat je wilt, niks hoeft, alles mag. en nu ga ik rennen want ik had 3 minuten geleden al op mijn werk moeten zijn... foei!!
tot vanavond, donderdag zonderdag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, dat vind ik nog steeds een hele goede tip: "...als het goed met je gaat moet je minder doen dan je zou willen doen, juist je rust nemen en een stapje terug doen, en in je downe periodes jezelf net wat meer laten doen." Houd ik mezelf ook vaak voor, en het werkt echt voor mij, de balans is beter en de toppen en de dalen niet meer zo extreem.

Voor alle rokers onder ons, keep smiling... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen medestrijders:present:.

Al moet ik eerlijk bekennen dat er voor mij weinig te strijden valt, het
gaat allemaal erg makkelijk momenteel.
Te makkelijk? ik wil het mezelf niet afvragen, ik geniet er gewoon van.

Oh zo waar Tapas, toen mijn moeder is overleden heb ik ook een brief aan haar
geschreven, als ik het erg moeilijk had las ik de brief weer over, zo heb ik het beter
kunnen plaatsen.
Maar ik heb ook het voorrecht gehad héél veel te delen met mijn pa en zus, dat heeft
echt wel een paar jaar geduurd, nu heeft het een plek,(raar woord eigenlijk, een plek)
Het gemis blijft maar het is milder, te dragen, het verdriet is weg.
Al moet ik er wel bij zeggen dat mijn ma en ik altijd met elkaar overhoop lagen, wij hadden hetzelfde
karakter, wat niet wegneemt dat wij veel van elkaar hielden, ik kan terugkijken op een fantastische jeugd.

Stemmingswisselingen zijn voor mij ook herkenbaar, maar ik vraag mij ook wel eens af of je, als je een bepaalde periode meekmaakt in je leven, niet te snel een stempel opgedrukt krijgt.
Zo ook nu, er werd mij bij de Brijder, een paar weken geleden, gezegd dat ik een Disthyme stoornis heb, hier zet toch mijn vraagtekens bij.
Ik ga toch weer terug refereren aan de handvatten die ik in mijn dagbehandeling, welliswaar 11 jaar geleden aangereikt heb gekregen.
Nu bemerk ik dat ik daar toch nog goed gebruik van kan maken.
Ook het besef dat ik mijn negatieve en irreeele gedachten eens goed onder de loep moet en kan nemen
helpen mij enorm.
Het is een soort van nieuw inzicht, of een inzicht wat ik al had maar voor het gemak even was vergeten,
ik weet het niet, enfin het helpt mij weer om de boel geestelijk en emotioneel op de rit te krijgen.
Da's toch fijn, ik voel me niet meer zo in niemandsland zwemmen, ik ben weer aan de oppervlakte, heb het gevoel weer te leven, niet dat elke dag nu zaligmakend is, maar het is te hanteren.
Met alle positieve gevolgen van dien.
Ja, ik voel me goed, dat is lang niet zo geweest.
Ik koester nu de dagen en de goede momenten weer, wordt niet meer wakker met het gevoel van" oh jee weer een dag" en dat is voor mij pure winst.

Ik wens jullie allemaal een fijne en droge dag toe.



:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Wat gaan er sommige laat slapen, ik moet er niet aan denken.

Het word mijn 5e dag droog, heb er gelukkig weinig last van, het was ook niet dat ik iedere dag dronk, maar alleen als ik me rottig of eenzaam voelde. Maar was het wel heftig.

Minder leuk bericht vanmorgen, Pierre, al 17 jaar de partner van mijn schoonmoeder, is tegen 5.30 uur overleden. Hij kampte al jaren met zijn bloedvaten in zijn benen, n.b. op zijn verjaardag 2 jan. j.l. hebben ze zijn linkerbeen afgezet. Het is altijd een taaie geweest, zelfs de veteranenziekte kreeg hem er niet onder. Maar ja, na zijn lange knokken is hij in zijn slaap overleden.

Hoe is het met jou, Pipi?

Brudie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geodemorgen,
Ik werd pas om 1015 wakker! Nou ja zal wel nodig zijn.
Ik ga vandaag nof ff shoppen met twee dochters, eens kijken wat er nog gekocht moet worden voor de valantie.
Ik ga er weer een goede dag van maken en een droge!
Tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi en visje bedankt, ik ben er verder er rustig onder, het zat er toch ooit een keer aan te komen.

Ben vanmorgen nog bij de psycholoog geweest, maar ik begin dat eeuwige gepraat moe te worden, dat lost niets op. Ik ga alleen maar meer vervelende dingen van vroeger naar boven halen.

Ik denk dat ik hier meer aan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...