Spring naar bijdragen

donderdag 17 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 320
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe, hij is er nog moe van zo te zien! altijd weer een hele ervaring he, zo'n middagje kapper!
Die van mij heeft een hele tijd gespeeld vanmiddag (doet ie anders nooooooit) en ligt nu al de hele avond voor pampus... ach ja, hij is al 6 ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, mensen,

Ik heb echt alles gelezen, maar het is zoveel wat jullie met zijn allen geproduceerd hebben.
Er zijn mooie gevoelige dingen gezegd. Er zijn ook trieste dingen gezegd. Zoveel mensen die het moeilijk hebben met zichzelf. Zoveel mensen die ongewild de alcohol als medicijn hebben gebruikt. En dat hielp een tijdje. Maar uiteindelijk keert de alcohol zich altijd tegen de gebruiker. Ben echt benieuwd wanneer de overheid de alcohol zal weren uit de horeca. Drank maakt toch meer kapot dan roken. Nu ja, laat ze maar eens eerst beginnen met het echt naleven van hun eigen wetten rondom de leeftijdgrens. Misschien kan daarmee voorkomen worden dat mensen al op jonge leeftijd verslaafd raken. Reklameverbod zou ook een goeie zijn. Dan kunnen ze eens beginnen met op elke fles een flinke waarschuwing te zetten omkaderd door meer dan één rouwrandje. Ik ben pas tegen mijn veertigste gaan drinken. Kunnen ze op de waarschuwingsetiketten zetten dat alcohol de menopauze niet verlicht.

Ieder mens is de moeite waard. Ieder mens mag, nee: moet, van zichzelf houden. Er is altijd iemand die van je houdt zoals je bent. Als anderen iets naars over je zeggen, zegt dat iets naars over hun. Als je jezelf waardeloos vindt, dan moet je dat gaan veranderen. Je bent waardevol. En denk erom iedereen hier komt voor hetzelfde doel: wat aan de alcoholverslaving doen. Het is hier allen voor één en één voor allen (vrij naar de drie musketiers).

Ik heb trouwens daarstraks mijn vriendin gemaild dat ik er voor gezorgd heb dat elke dag van volgende week iemand op mijn aanwezigheid rekent. De opluchting straalde uit haar antwoord. Lief dat iemand zo om mij geeft. Helemaal belangeloos.

Mensen, ik ga naar bed en wens iedereen een goede nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh.....eindelijk bijgelezen!
Ik heb veel mooie bijdragen gelezen!
En wat ik het mooiste vind(t?)...de "nieuwe" manier van reageren op
een onrust veroorzakend bericht!
Wauw, echt.....petje af!

Pippi, An, Charlie...en alle andere net gestopten,
jullie zetten een prachtige prestatie neer!
Volhouden! Echt, de nare ontwenningsperiode gaat voorbij
(zowel lichamelijk als geestelijk)

Gem, je vroeg er zo lief naar...
De kids zijn beter hoor, laatst was "gewoon" een nachtongelukje
(mijn zoon schiet me af als ik het in bed plassen noem :huh:

Ik was nogal bezig met wat er de afgelopen tijd gespeelt heeft in ons gezin.
Tenminste wat betreft de school van de kinderen.
Ze zijn uiteindelijk dan toch naar een andere school gegaan na de meivakantie.
Maar daarmee was het allemaal nog niet afgelopen!
De oude school had nu eenmaal bepaalde dingen gemeld en in gang gezet...
Hard, pijnlijk en op veel punten ook volstrekt onwaar...maar toch moet je ermee dealen!
Gelukkig is de insteek op de nieuwe school anders, en kijken ze niet naar wat er door anderen is gezegd!
Maar toch.....het lezen van bepaalde zaken doet pijn, roept emoties op

Het nam best veel van mijn denktijd in beslag, tot ik me realiseerde dat waar ik aan denk en waar ik aandacht aan besteed dat ik dat in stand houd!!!
Ik gaf aandacht aan negatieve denkbeelden van anderen, maar hield die daar ook mee in stand... het leek wel een self fulfilling professie te worden.
Nu ik me richt op de positieve dingen die er zijn, de kinderen zelf ook positief benader.....lijkt er ineens een ommekeer te zijn!
Het is niet alleen meer benadrukken wat positief is, en zijn veel meer positieve dingen!
Nu ik positiever denk...meer aandacht besteed aan dat wat goed gaat, lijkt dat gewoon toe te nemen!
Vaag...misschien wel, maar ik ben er wel blij mee!
Ik ben anders gaan denken.......en dus anders gaan doen, en dat geeft een zeer prettig resultaat!
Het is niet altijd even makkelijk, maar ik ben wel vastbesloten om me hier verder in te bekwamen!
En wie weet....als het werkt bij de omgang met mijn kinderen.....dan werkt het vast ook bij andere zaken!

Misschien moet ik mijn onderschrift maar aanpassen,
Waar je je mee bezig houdt hou je in stand, dus zorg dat het positief is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve mensen ik ga slapen , mijn oogjes zijn vierkant zoals mijn pc scherm ;)
bonito perro soothie bonita perra indien het een maske is ;)
sorry lukt niet ivm foto mañana mas
slaapzacht , bedankt voor de heerlijke muziek , fotos en companie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, wat een mooie ontdekking. Wie het leven positief benaderd krijgt ook weer positieve respons terug. Vooral bij kinderen zie je dat verschil enorm (ik kijk veel opvoedprogramma's ;)) Je hebt de negatieve spiraal maar volgens mij is er zeker ook een positieve spiraal. Helaas zijn we allemaal vaak zo gefixeerd op wat niet goed gaat dat we dat wat wel goed gaat soms ook gewoon vergeten of als vanzelfsprekend zien. Het is dan ook altijd goed om aan het eind van de dag te bekijken wat er goed ging ipv wat er niet goed ging: eens even denken:

ik heb lekker gewerkt...
nieuwe hardloopschoenen voor mezelf gekocht want dat had ik wel verdiend....
leuke gesprekken gehad tijdens het hond uitlaten in het bos
gelachen om hond en kat die samen het eerste en laatste uitlaatrondje samen hobbelen
geen ruzie gemaakt met mijn collega maar wijselijk weggelopen toen ik me teveel ergerde
ik heb niet gedronken

dus kijk weer tevreden op deze dag terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Mexico waar ik een jaartje of 4 geleden was, stond het al op de flessen wijn, net als bij pakjes sigaretten, dat drinken slecht voor je is etc.
Ik denk dat dat wel over komt waaien naar Europa !!!!!
Lekker dagje gehad, veel gedaan weer en er erg van genoten. Heb nu geduld om dingen echt goed te doen, en er de tijd voor te nemen, omdat ik natuurlijk niet zo brak ben zodat het het liefst snel af moet......Vind ik echt een grote fijne winst, die ik nooit meer kwijt wil.
Wat me ook opvalt is dat ik nog steeds weleens denk als ik bv nog even een was wil draaien ; oh nee doe maar niet want als ik straks lam ben heb ik geen zin meer om de was op te hangen. Ik dan denk ik OH NEE, ik wordt helemaal niet meer lam, lekker zeg, kan ik gewoon een wasje draaien en morgen weer schoon spul in mn kast. Heel heel prettig dus, bevalt me prima dat droog staan. Is nu alweer 6 weken, hiep hiep hoera !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...