Spring naar bijdragen

woensdag 23 juli 2008

blacky

Aanbevolen berichten

Blacky:heart:

Brudie gewoon blijven schrijven, soms wordt er niet op je gereageerd, maar dat ligt niet aan jou hoor, dat hebben we allemaal weleens, dat we denken dat we overgeslagen worden, maar het is ook moeilijk om op iedereen tereageren.

Juffie, Hartsikke goed, ook al heb je hoofdpijn.

Mijn dag is slecht begonnen, heel slecht!
Ik heb vandaag de 3 weken volgemaakt en gisteravond bij het bezoek heel goed kunnen hebben, dat zij alcohol dronken.

Maar vanmorgen kwam de deurwaarder, met een faillissementrekest, de vennoot is bezig om ons faiilliet te verklaren. Hij wil zelfs € 19.000,-- huur van mijn man, terwijl hij het bedrijf heeft ingepikt en met alle inventaris en inboedel en klanten van man mijn daar zijn eigen bedrijf is begonnen. Nu wil hij over die tijd de huur en de kosten van het hoger beroep.

Shit, ik zit nig te shaken, mijn man komt nu thuis van de advocaat.
Kom nog wel terug vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heey zuiderling (Brudie),

Goed van je gisteren!!!!!!!!!!!!! Zo werkt het bij mij ook een beetje.
Goed dat je bent doorgereden.
En dat er niet gereageerd wordt, gebeurt mij ook wel.
Maar ik begrijp ook dat een aantal mensen al met een bep. onderwerp bezig zijn, en dat je daar niet meer zomaar tussenkomt.

Terwijl ik nog heb zitten kijken of je online was. Was niet zo, dus ben ik maar naar bed gegaan.
Wens je weer zo'n krachtige dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even de dagelijkse gedachte met jullie delen:

'als je jezelf accepteert, verdwijnt de behoefte om anderen te veranderen'

Zo, ik ben kapot, de dag gisteren was te veel, naar Ikea, kasten in elkaar zetten, flink opspelende hormonen, oppashond vergeten en daar pas om 4 uur achter komen, nog wel uitgelaten trouwens...savonds laat die kittens geboren zien worden, om half 3 in bed... mijn emoties zitten op dit moment in een rollercoaster.. wil t'liefst janken, of gooien met dingen, Vandaag beloofd om naar mijn werk te gaan (ondanks vakantie) om daar eens goed schoon te maken. (na faillissement is er geen schoonmaakkracht meer) en om 12 uur met iemand mee naar het CWI als ondersteuning....

eerst maar eens douchen! en dan alles nog maar even rustig op een rijtje zetten...
maar wat er ook gebeurt, ik drink niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, als je failliet bent dan kun je die 19000 ook niet betalen toch?
Wat een ontzettende kl**tz@k is die vennoot zeg. Ik kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent.
adem in, adem uit, blijf rustig.. ik doe met je mee. Dit duurt onderhand al ruim 2 jaar, eens moet het toch stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jonagoldje, even diep ademhalen en géén drank. Pas op hoor! Wat ik heb doorstaan, daar lusten de honden geen brood van. 14.000 euro schuld! De de postbank zei: we krijgen nog geld.
Ik had het niet! En van een kale kip kan men niet plukken.
Alles heb ik rechtgezet, tussen het drinken door. Brieven schrijven, alles!! Soms moest ik een paar dagen met schrijven wachten, tot ik uitgeshaked was. Had ik me echt in de drank gestort, dan was het drama niet te overzien. misschien m'n huis kwijt.

Pas op jezelf Marion!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi ben ik weer effe. Pfoe....ben bijna niet meer thuis, heb dan ook niet echt meer de tijd om bij te lezen; geeft me wel een vreemd gevoel dat ik niet meer op de hoogte ben van wat jullie zoal meemaken...het zij zo. Ik blijf iig wel mijn best doen om dat contact te houden.

Tsja, er is voor mij in korte tijd veel veranderd; voor mij en M. wel te verstaan. We trekken veel met elkaar op en ik blijf er vaak slapen. Sinds ik meer energie heb (begint er echt op te lijken dat ik door het zwaarste heen ben) is er meer ruimte om samen dingen te doen en dat bevalt ons prima. Zij heeft haar 'plannen' om verder uit te kijken naar een andere relatie daardoor los gelaten....we gaan komend weekend samen doorbrengen, kortom we geven het een kans om te kijken of er toch nog wat moois op kan bloeien :heart:
Is wel een beetje verwarrend allemaal maar waar blijf je als je niet aan je gevoelens toegeeft? 'Hij die aarzeld is verloren' is als titel van het draadje hierbij echt op zijn plaats. We zijn geen pubers meer en oud en wijs genoeg om de juiste beslissingen te nemen.
Knopen doorhakken!
Zo heb ik nu besloten om toch af te zien van het houden van katten. M. is er allergisch voor en aangezien ze hier nu ook vaker komt is dat dus geen goed plan.

Trouwens een goed gesprek gehad bij de hulpdienst; ze zijn het volledig met me eens dat het goed inschatten van klussen erg belangrijk is...het gaat met name over het verrichten van klussen die niet meer dan een dagdeel in beslag nemen dus te grote klussen worden niet aangenomen. Kwestie van doorvragen bij de intake; mensen zijn nogal eens geneigd om niet duidelijk te omschrijven wat er moet gebeuren omdat ze bang zijn niet in aanmerking te komen. Goed communiceren vooraf is dus belangrijk en ik heb het recht om ter plekke een klus te weigeren. Duidelijk! Prima, kan ik mee verder :)

Gisteren heeft M. een fiets gekocht, ze krijgt het vergoed tot een bedrag van € 240,- (regeling aanschaf duurzame gebruiksgoederen), bij de HEMA nog wel :D Pracht fietsje, lage instap en precies haar maat, compleet met garantie en onderhoudscontract....kan ze geen buil aan vallen. Whahaa...wij sleutelen aan dat ding midden in de winkel om te kijken of die haar pastte en daarna de proefrit midden door de stad :)
Ik moest haar er wel doorheen trekken die beslissing te nemen want ze is het helemaal niet gewend om na jaren van te moeten beknibbelen (eerst WAO op bijstand niveau nu AOW) zo iets duurs aan te schaffen. Ze kan het zich nu veroorloven dit geld voor te schieten dus het ouwe krak, waar ze bijna niet meer op kon fietsen kan als reserve de schuur in. 't Zag er ook niet uit, ik op mijn luxe fiets met 21 versnellingen, zij ploeterend op dat ouwe kreng wat bijna niet meer vooruit kwam....nu heeft ze tenminste een fiets die soepel loopt met een nieuwe fietstas (blauw met witte bolletjes) :P

Vandaag vieren we mijn half jaar droog met een etentje en het is het begin van mijn 'vakantie' neem een weekje vrij om van het mooie weer te genieten. Kortom, het gaat lekker hier :rose: heb alle reden om tevreden te zijn met wat er is, ik denk er niet over te gaan piekeren om wat er niet is....zonde van de tijd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met een half jaar Har. :present:

En nu voel ik me meteen schuldig omdat ik andere forumdeelnemers meestal vergeet te feliciteren, omdat ik al die data niet bij kan houden, en bovendien meestal niet de hele dagdraad doorgelezen krijg. :$ Je hebt gewoon stom geluk dat ik net aan de koffie zit. :D
Maar daar staat tegenover dat iedere droge dag die je eraan vast koppelt winst is, en daarom iedere dag een beetje een feestdag. Allemaal gefeliciteerd dus!

Hondje heeft een flink stuk gewandeld (ik ook) en ligt nu rustig op zijn kleedje (ik niet). Dus ik ga mijn boodschappen doen, voor er weer gewandeld dient te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede woensdag :rose:

Ik ga er even een hele gewaagde tegenaan gooien: ik vermoed sterk dat hoe iemand het stoppen ervaart, voor een heel groot deel ook in zijn/haar persoonlijkheid ligt (en in de levensomstandigheden en hoe je daar als persoon mee omgaat). Ben je geneigd in oplossingen of in problemen te denken? Word je toeschouwer van je eigen negatieve spiraal of laat je je daarin helemaal gaan? Heb je zelfspot en kan je dingen met een knipoog bekijken, of neem je jezelf te serieus? Is je geluk afhankelijk van (uiterlijke) omstandigheden of zoek je het binnenin jezelf? Vind je voor jezelf dat je een fijn leven waard bent of voel je je juist als een vis in het water als er wat te klagen blijft? Leg je schuld het liefst bij dingen en anderen of neem je je eigen verantwoordelijkheid? Etc.

Ik was dus hoogstwaarschijnlijk zo'n (irritant? :D) eufoor stopstertje, ook omdat ik mijn persoonlijkheid mee heb. Dat terwijl ik door mijn jeugdomstandigheden jarenlang diep ongelukkig en verward ben geweest, psychotherapie nodig heb gehad en aan van alles verslaafd was. Kwestie van genen en/of geluk, ik weet het niet. Ik weet dat ik er voor een heel groot deel ook wel hard aan gewerkt heb (en nog steeds, en daar zal ik altijd wel alert op moeten blijven, en dat wil ik ook).

Hoe wij NU in dingen staan zit maar op één plek: in JEZELF!

Eufor of zwaar kl*te: gestopt =gestopt, en ook Anna's verhaal lezend: er zijn dus meerdere (persoonlijke) wegen die naar Rome leiden, maar voor elke weg geldt die ene conclusie: het is daar MOOI en zoveel beter dan die weg daarachter! :) Het duurt een hele poos, zie het als een investering, en ik weet dat dat voor ons onmatigen heel moeilijk is, want we willen zo graag die bevrediging op het moment, maar de latere bevrediging is geen vergelijk met die beschonken dagelijkse, en ik kan nu alleen maar denken: waarom heb ik dit niet veeeeeeeel eerder gedaan? Maarja nu is alles wat we hebben.....

Dus of je nu een dag, een paar dagen, een week of meer bent gestopt: wees maar heel trots op jezelf, hoe eufor of hoe k*t je je ook voelt eronder, en wat er om je heen ook allemaal gebeurt: een zuiplap ben je niet meer, jezelf kan niets of niemand je afnemen, doe maar een glimlach in je hart voor jezelf en ik doe die voor mij en voor jullie erbij :) :) :)

Volhouden hoor, alleen dan ga je zien wat er aan het eind van de nu schijnbaar nog zo onbereikbare regenboog ligt :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS Har van mij ook van harte gefeliciteerd, 6 maanden is prachtig! Pas je wel een beetje op je hartje, ik hoop zo voor je dat het mag stralen en niet nog eens heen en weer geslingerd wordt.....

En was het gisteren niet allerTappassen- en Gemsen? :D

Anyway voor alle mijlpalen::musicnote::sun::moon::rose:B):musicnote::sun::moon::rose:B):musicnote::sun::moon::rose:B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem de schommelingen voor lief Kaia want zolang ik mijn hartje voel kloppen weet ik dat ik leef en een relatie in wat voor vorm dan ook is een prima basis voor mij om te blijven voelen :) Vooral M. spreekt uit wat ze voelt, kan ik nog wat van leren...sterker nog, het is een uitdaging voor mij om bij mijn gevoel te komen en het te delen. Ik mag zijn die ik ben bij haar en dat is van onschatbare waarde....ze zal mij nooit op mijn ziel trappen want zij weet wat ze wil....nu ik nog :$ ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Hij die alles zeker weet en de verkeerde kant oploopt gaat er gegarandeerd aan"
En er is niets wat hem kan stoppen want hij weet het zeker...hahahaha....

Hoe vaak heb ik dat wel niet bewezen hahahaha...

Voor mij is open-mindedness al mijn ideeen en opvattingen in twijfel trekken... zeker als mijn leven een puinhoop is is dat geen verkeerd middel...
Wat mij nekte en nog steeds nekt zijn mijn "oude ideeen/gedachten" over mijzelf en de wereld... dus hoe ik kijk naar de dingen in het leven...

Mensen op de wereld die men verlicht noemt verschillen maar met een ding met de anderen die het niet zijn ; zij zien de dingen vanuit een ander perspectief...

En het mooie van de 12 stappen is is dat het een praktisch doe programma is dat mij leert en laat ervaren om mijn perspectief te veranderen...dus in plaats van klagend , andere mensen beschuldigend , arrogant , minderwaardig , aandachttrekkend , angstig , wrokkig etc.. , licht en peaceful en genietend van wat er gebeurt...
Het geeft duidelijk aan wat ik moet doen om op die weg te lopen...en dat is lastig want oude ideeen en opvattingen zijn supersterk doordat ik ze al mijn hele leven heb aangehangen...ook als ze me alleen maar ellende en pijn hebben opgeleverd dan nog zijn ze moeilijk op te geven... en dat is waanzinnig...omdat ik net als met alcohol en drugs denk "deze keer wordt het anders"....

"Some of us have tried to hold to our old ideas and the result was nil till we let go absolutely"

Big Book hoofstuk "How it works"....

Iedereen een fijne dag

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: Hoe waar!!!!!!!!!!
Weet nog dat ik de eerste dag dat ik aan dit forum deelnam reageerde op een opmerking van jou!!! Voelde me beetje aangevallen, toen.
Vandaag weet ik dat dat kwam omdat het waar was wat je zei. Kon ik toen blijkbaar nog niet goed hebben. Had beetje zelfmedelijden.
Maar mijn gedachten staan nooit stil!!! Sinds dag 1 ben ik alleen maar in gedachten met mijn drinkgedrag bezig geweest. En nuchter kijk ik er dan toch anders tegenaan.
Welke omstandigheden er ook om mij heen zijn, het is altijd een keuze die ik zelf maak om wel of niet te drinken.

Begin stukje bij beetje mijn oude ik weer terug te vinden.
Heb het nodige achter mijn kiezen gehad, ben er 30 jaar doorheen gekomen zonder drank.
Verdorie dan moet het nu ook lukken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Har dat is ook weer zo: gelukkig DURF je nog liefde toe te laten.....maar nu weet je zelf niet meer goed wat je wil? Heeft het te maken met de aantrekkingskracht van het onbereikbare? MOET je eigenlijk perse weten wat je wil of mag je ook gewoon genieten van het nu zonder er een naambordje aan te hangen? Go with da flow, where ever it takes you.....
Mijn antwoord op jou was ook vanuit mij zelf gezien (heb m'n hart eens 2 x door dezelfde persoon laten breken, ach ja was tenminste geen ezel toen :D), dus voor jou: geniet er maar met volle teugen van, en it's better to have loved and lost than ....bla bla bla, nouja ook dat dus :D:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wacht me nog een taak vandaag. Wil een oplichter het vuur aan de schenen leggen. Die klojo (eigenaar kleine computerzaak) heeft een laptop verkocht aan een vriendin van M. waar niets van deugd. Zit nog garantie op en hij moet maar een geheugenuitbreiding toepassen; het ding draait op Vista met een intern geheugen van 750Mb...dat kan nooit goed gaan natuurlijk, minstens 2 Ghz intern is nodig! Het ding is al vanaf het begin zo traag als @#!%.
Hij heeft haar wel allerlei kosten laten maken omdat er zgn door eigen schuld een virusje op zat; heeft ze bij elkaar al € 150,- voor moeten betalen. Niet slim natuurlijk van haar, maar hij is er zo een die misbruik maakt van goedgelovigheid.
Ben er vorige week geweest en hij had toegezegd het voor dinsdag op te lossen...kosteloos. Nog niets van gehoord dus ga er zometeen achteraan...doe mijn schoenen met stalen neuzen aan :D:angry:

Tot latersss beste voorvechters van een nuchter leven, ik wens jullie KMW toe!
Toedels
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Kaia, ben ik blij dat ik vóór jou gestopt ben, anders zou ik me ook nog aan jouw euforie geërgerd hebben. Ik was in die tijd nogal snel geïrriteerd namelijk. Er zit voor mij wel enige logica in wat je zegt, hoewel ik niet denk dat je instelling veel invloed heeft op de lichamelijke ongemakken, zoals de vermoeidheid. Wel de manier waarop je daarmee omgaat.

Ik ben inderdaad iemand die vrijwel voortdurend ingesteld is op rampen en gemakkelijker de negatieve dan de positieve kanten ergens van ziet. Dat gedrag heb ik me in de loop van mijn leven eigen gemaakt, omdat voorbereid zijn op rampspoed in mijn verleden een effectieve manier was om met het leven om te gaan. Zo verklaart mijn therapeut het.
Inmiddels werkt deze levenshouding alleen maar remmend, en is dus al lang niet effectief meer. Ik werk er hard aan om dit te veranderen, en zie dat ook als essentieel om nuchter te blijven, maar zoals alles heeft ook dit tijd nodig. Ingesleten gewoontes heb je er niet zomaar in een paar weken of maanden uit.
Toch ben ik in de basis ook heel positief hoor. Het heeft er nooit bij mij in gekund dat ik niet zou KUNNEN stoppen, en daarom heb ik ondanks alle moeite ook doorgezet. Tegenslag maakt iets opstandigs in mij wakker, ik geef niet zo heel gauw op.

In ieder geval ben ik het met je eens dat het naarmate je dichter bij Rome komt steeds mooier wordt, en veel meer de moeite waard dan wat achter me ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, klare taal van Kaia. Zo lijkt mij het ook in elkaar te steken. Netjes verwoord! En ook van Ziza, hebben we weer wat meegepikt. Deze inputs hebben we af en toe nodig! Het kan nooit kwaad om jezelf eens goed onder de loep te nemen. Ook een beetje kritiek overleven we!!

Soms ben ik wat kort door de bocht. Ten eerste ben ik meestal kort van stof. Ten tweede houd ik niet zo van jammeren en klagen. Ik heb genoeg te klagen over, maar als al dat gejammer een langzame voorbereiding is, om maar weer te gaan drinken, zeg ik, ho!!

Ieder verwoord hier op zijn best mogelijke manier, hoe met het probleem om te gaan. I put it in a nutshell. De aard van het beestje. :D

Dus we maken er een droge dag van. Dat moet haast wel een goeie insteek zijn.

à la Haddock. de kort van stof zijnde!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...