tapas Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Safi, ik weet ook niet hoe ik erbij kwam, dacht gisteren onder 1 van je berichtjes die datum hebben te zien staan, denk nu dat je gewoon toen een berichtje aangepast hebt en ik die datum als stopdatum gelezen heb. Maakt niet uit!!! je bent in ieder geval al een jaar hier en met AdB bezig en dat vieren we gewoon. Pip, je zei dat je ook met je antidepressiva gestopt was. Nu ik lees van de diverse depressies die je gehad hebt kan ik me voorstellen dat je zonder AD misschien ook weer depressiever voelt. Doet me denken aan de beginperiode van Marjo die maar ook de voordelen niet kon voelen tot ze (weer) aan de AD ging. AD zonder alcohol werkt beter dan met alcohol. Een depressie daarentegen is gewoon zwaar k*t!Zo, ik heb mijn rondje gehold met hond, ging weer ietsje beter dan vorige keer. Mijn kuiten moeten echt nog herstellen maar de nieuwe schoenen verergeren de pijn niet dus ik houd hoop dat ik ooit weer soepel ga lopen. Het weer geeft me in ieder geval wat meer vakantiegevoel, balcondeuren lekker open, geen harde wind waardoor al het achterstallige stof opwaait. Zo eerst maar eens douchen en dan zie ik wel weer wat ik ga doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Juffie...het ligt niet aan jouw hoor, we zijn hier best een hecht groepje en omdat sommigen van ons elkaar al een jaar kennen lijkt het voor een buitenstaander alsof je er moeilijk tussen komt. Dat gevoel hebben we allemaal wel gehad.Maar je gaat gewoon erg met iemand meeleven die je al langer leest, en je kan maar op zoveel berichtjes reageren als je het geen dagtaak wilt laten worden. Mijn dagen dat ik de hele dag op het forum zat zijn voor mij gelukkig voorbij.En toch is het niet zo dat je er niet tussen komt, je zult merken dat als je langer meeschrijft dat gevoel vanzelf weg gaat.Voor mijn gevoel zit je er al echt tussen.Ik zal mijn best doen wat meer op je te reageren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Tapas ik vind het wel fijn hoor zo'n feestje ter ere van mij.Lekker dat zonnetje ik genoot ook zo van mijn wandeling.Geniet van je vakantie meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Hoe laat komen je kinderen terug, pippi?Leef met je mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Hoi,Ik heb gisteren een sms aan An gestuurd, maar geen reactie gehad. Vanmorgen heb ik er een nieuwe gestuurd, met het verzoek te reageren. Heb nog niets gehad, maar laten we ons niet ongerust maken.Als ik na het lopen nog geen reactie heb ontvangen, stuur ik er eentje naar Gem om haar mob. nr. te controleren. Ze heeft het in de gauwte opgeschreven voor me.Dinsdag ging het iig nog goed, toen heeft Gem hier haar groeten geplaatst.Stien,'k Ga je toch nog maar eens een HEEL GELUKKIGE VERJAARDAG toewensen en dat alle dagen veel geluk en een fijn gevoel in zich mogen hebben voor jou.Blacky,'k Wens jou ook een heel goeie dag toe. En dat je al 's ochtends je maal voor 's avonds klaarmaakt, is helemaal niet omdat je lui bent. Je bent een harde werker en daarom kom je moe thuis. Het is dus heel efficiënt dat je je avondmaal reeds klaargemaakt hebt, zodat je het na gedane arbeid met smaak kunt opeten.Water,Dat Vlaamse gaat je anders wel best af, vroeg vogelke!Sandra,Gefeliciteerd met week 1 en doorzetten nu. Het voelt zo lekker!Brudie,Safi,Een jaar ADB: van harte. Soothe,Luna,Dan vooral blijven lezen. Ik ben hersteld, maar niet genezen. Ik hou me maar aan mijn dieet. Zo ziek zijn, wil ik niet meer.Tapas,Even de goede raad van Tapas quoten: Als je je goed voelt en denkt alles aan te kunnen, bouw dan juist rust in; als je je belabberd voelt, probeer dan net wat meer te doen dan je eigenlijk zou willen. Op die manier bewaar je het beste je evenwicht, al klinkt het zo tegenstrijdig als wat. unquote Letterlijk jouw woorden. En niet uit mijn geheugen, maar het staat op een post-it op mijn scherm.Druppeltje,Chips, dan heb ik zonder het te weten je raad opgevolgd. Ben als een vliegmachien door het huis wezen huppelen vanochtend. Juffie,Foutje met de tijdschakelaar, maar dit maal weet je zeker dat het niet aan de drank ligt. Scheelt enorm, he! Je hond stelt vast meer vertrouwen in je nu. Merk je dat al?Kirky,Juffie,Even over de interacties hier. De meeste mensen schrijven in het algemeen. Gem, Safi en ik zijn degenen die het meeste iedereen persoonlijk aanspreken. De laatste tijd heb ik dat niet gedaan, omdat ik het te druk heb om mezelf te helpen om van overleven naar leven te komen. Daar kruipt veel tijd in.Tenzij iemand een explicite vraag stelt of om hulp schreeuwt (dat doe je het best met hoofdletters) zal die ook echt de complete aandacht krijgen die nodig is.En als er een ware discussie aan de gang is, dan moet je soms wel 3 keer hard roepen! Dat klopt. Gewoon doen, hoor!Even in het algemeen: depressies zijn idd een marteling.Tot ik ging drinken, kon ik ze aardig de baas zonder medicatie.Tijdens mijn drinken ben ik depressief geworden en heb de tekenen niet herkend door de alcoholwaas.Resultaat een heel zware depressie, die idd niet echt overgegaan is na het stoppen. Werd wel minder, maar eind vorig jaar stak ze toch de kop op. En hoe! Ik heb nooit eerder medicatie nodig gehad bij mijn depressies, hoe diep ze soms ook gingen. Ik kwam er steeds uit. De alcohol (want die wijs ik expliciet als schuldige aan) heeft me die vaardigheid ontnomen.Toch zit er nog van die vaardigheid in me, want volgens mijn therapeute fiets ik harder dan de snelle gemiddelden uit mijn depressie. Maar ik moet wel toegeven dat het wellicht beter was geweest om al als jong mens hulp toe te laten. Ik leer nu iig dat ik niet alles zelf hoef te kunnen.Pippi,Alcohol verdoezelt depressies. Lusteloosheid, moeheid zijn ook symptomen van depressie. En je heb er al de nodige gehad. Mss toch maar hulp zoeken?Zijn je kinderen al thuis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 sorrie voor mijn eerder geplaatste bericht.Zal het in mijn oren knopen!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Ik heb een berichtje geplaatst over een weekendje weg in 2009 op Thema's over alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Juffie,Niks om sorry te zeggen. Het is juist heel goed om vragen te stellen. Veel beter dan te trachten de antwoorden zelf in te vullen.Zo, ik ga jullie een tijdje verlaten. Tijd om me klaar te maken voor het lopen. Wat vliegt de tijd als ik hier aan het forum hang. Tot laters! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Niks sorry Juffie, iedereen loopt hier op het forum tegen aan, net als in het dagelijkse leven. Het mooie hier is dat je kunt oefenen met aandacht vragen zoals jij dat nu doet. Het is net de grote boze buitenwereld maar dan in het klein en met wat meer begrip. Gisteren heb je het heel goed gedaan door een vraag te stellen, dat levert altijd reacties op. Net als in het echte leven kost het gewoon wat tijd om erin te groeien, jij moet ons leren kennen, wij moeten jou wat meer leren kennen, maar uiteindelijk is iedereen hier op het forum een beginner geweest net als jij nu. soms is het gewoon zo dat je minder aandacht krijgt maar daar leer je ook mee omgaan, dat je er toch mag zijn en toch gezien wordt. Het is oefenen, testen, navragen.. eigenlijk is dit forum een heel grote soort groepstherapie. Ik kon me (vroeger) al heel snel genegeerd voelen en niet gezien en dan was ik boos en teleurgesteld. Inmiddels kan ik dat een stuk beter verdragen en relativeren, ook door na te vragen en uit te testen en meer op de positieve feedback te letten dan op de negatieve feedback.Ik ga zo maar eens douchen.. zei ik dat een tijd geleden ook niet? nouja het is vakantie, rustig aan vandaag!Corinne, het is niet voor niks dat ik die regel steeds benadruk, ben zelf een ster in mezelf voorbijrennen namelijk, dat heb ik nu maar weer bewezen. Het sluipt er eigenlijk altijd ongemerkt weer in... dus vandaag alles op zijn elfendertigst.. rare uitdrukking eigenlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 uit van dale:Op z'n elfendertigst betekent 'langzaam en omslachtig'. Wie iets op z'n elfendertigst doet, laat zich niet opjagen - en dat kan nog weleens irritatie bij anderen wekken.In het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) staat dat op zijn elfendertigst oorspronkelijk een gunstige betekenis had: 'keurig, netjes'. Het gezegde is eigenlijk een weefterm. De elf-en-dertig was een kam voor het weven van zeer fijn textiel: een kam waardoor 41 (11 en 30) gangen gingen en 4100 draden geschoren konden worden. Zo'n kam was een van de fijnste die er bestonden. Dit weverswerk vereiste precisie, vandaar de originele betekenis 'keurig'. Werken met de elf-en-dertig was ook tijdrovend; daardoor ontstond de latere betekenis 'langzaam en omslachtig'.F.A. Stoett vermeldt dat men vroeger dacht dat op zijn elfendertigst terugging op de langzame manier waarop de Staten van Friesland, bestaande uit de afgevaardigden van 11 steden en 30 grietenijen, overlegden. Tegenwoordig wordt deze uitleg als onwaarschijnlijk gezien.zo leer je nog eens wat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Bovenstaande past geweldig bij je spreuk, tapas: Het vinden van oplossingen.............................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Op zijn elfendertigste past dus naadloos aan bij de perfectionisten onder ons (en dat zijn er nogal wat )Ba, ga me nu echt klaarmaken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brudie Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Brudie dat is balen voor je.Laat je er niet door ontmoedigen, misschien ligt er iets beters voor je in de nabije toekomst? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Goh Brudie, vervelend, maar niet verloren.Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat ik toen achteraf blij was dat ik net die baan niet kreeg.Maar ja, weer energie erin steken....succes!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Stien, gefeliciteerd meid. Ik wens je een leuke dag toe:musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Drup is ook weer terug, lekker die stroomstootjes op je ruggewervel met dit weer. Kreeg er dorst van en nam een heel groot glas...........spa blauw hahahahBrudie l@llig vor je en Juffie niet lallig lezen.Corinne als je nog energie over hebt mag je best hier ook ff komen.Pip, spannend hoor allemaal. Je hebt in elk geval geen saai leven, of is het juist dat het te spannend is?Lekker warm weer en drup is de diepvriezer aan het schoonmaken BBRRRRRRRRR. Jawel in korte broek met een hempje, ben je dan getikt of niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Was ik maar zo getikt, druppeltje.Mijn diepvries moet ook nodig schoongemaakt.Maar heb de energie (nog) niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Hahaha juffie maar ik vertel er niet bij hoelang dit gaat duren want het moest 2maanden geleden al gebeuren dus kun je nagaan wat een ijs........zucht. Heerlijk weer en drup stikt van de kou, nou eigen schuld. Ach en die fut heb ik ook niet echt maar als je er geen eten meer in krijgt zul je elke dag naar de winkel moeten en die fut heb ik ook niet (behalve dat mijn gezondheid het niet toestaat) dus moet je alweer een keuze maken alleen maak ik altijd de verkeerde en op het verkeerde moment. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brudie Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Goed van je Brudie, die ranja!!!!!Ben ooit 8 jaar bezig geweest om er weer tussen te komen.Voor vervangingen was ik wel handig: Ietsje ouder, overwicht etc.En als er dan een vacature was, was ik ineens te oud.ging op gesprek met het idee: Ik heb niks te verliezen, .Was ontspannen, werd zelfs gezellig. En laat nou net die school liever een ervaren iemand aannemenUiteindelijk is het dan toch gelukt.Niet de moed opgeven, Brudie (en ook Mieke).Gin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Huh????? Staat er Gin onderaan.Weet niet wat het steeds is, maar als ik typ raken de zinnen steeds door elkaar en moet ik weer opnieuw beginnen. En Gin is nog een restje van het woord:ging.Ik blijk steeds een of andere toets te raken waardoor ik ineens midden in een andere zin verder typ. Geen idee welke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Breek er even tussendoor!Safi, gefeliciteerd met een jaar ADB, tenslotte heb je er kei hard aan getrokken! :present::present:Dank je voor die super verrassing vanmorgen, héél erg leuk! :P Corinne, jij ook super bedankt! Hoe kon jij dat nu weten? Lekker hoor te lezen dat jij lekker in je velletje zit, nu lekkerbruinen en niet verbranden!Brudie, je hebt de goede troost gevonden!Het heeft zo moeten zijn, er komt wel weer wat anders op je pad.Iedereen bedankt voor de felies !Heb wel gelezen, maar neem nu niet de tijd om te reageren, excuus hiervoor.Mijn moeder is nl op visite (de enige hoor) maar toch, wie mij kent weetwat dit betekent. Allen, lekker naar buiten voor zover dit gaat, gratis vitamines opnemen ennehhhdie kunnen we zó goed gebruiken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 ff doggy uitlaten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden