Spring naar bijdragen

donderdag 24 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

een goeden morgen ,
Als eerste aan stien een heel gelukkige verjaardag :sun::sun::sun:
safierke van harte met je jaartje , op jou manier maar dat is ook een manier en je gaat goed:present:
pipke en toch kan ik het niet laten hier te schrijven dat ik heel heel trots op je ben :present: dsv
en pipke geniet van je kids die vandaag terug komen :heart:
aan iedereen die iets te vieren heeft van harte :present:
spud geniet van gone with the flow , next time ben ik daar ;)
wannes hoi , hoop dat je u vandaag beter voelt , het zette mij gisteren wel aan het denken de ontmoeting tussen jullie is blijkbaar niet zo mee gevallen als mijn ontmoeting , nu ja het zijn zaken die gebeuren , spanningen het is niet goed voor een alcoholist .
corinne mag jou dagje vandaag ven goed zijn als dat van gisteren , geniet ervan :present:
aan iedereen maar dan ook iedereen wens ik een fijne dag , laten we weer samen die eerste staan , en vormen zo een heel sterke schakel :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 249
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Allez, 't is dat mij een vroeg vogelske wakker maakte met schoon gezang...
... nee dat kan ik niet, dat Vlaamse, laat ik het maar op z'n Grunnegs doen dan: Moi! :D

Stien had ik gisteravond al gefeliet, en voor Safi een :present: voor een jaar "I did it my way".
Op het lijstje staat vandaag Karel, maar die heb ik hier al zolang niet gezien...

En eindelijk begint de dag hier ook eens met zonneschijn ipv met de zoveelste loodgrijze lucht. Lekker hoor!
Ik ga er een lekker kalm-aan-dagje van maken, beetje klussen, beetje teutelen, beetje tukken... ;)

Iedereen een hele heel fijne dag gewenst! O ja, en hou vol he! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel goede morgen allemaal,
Wat doet het een mens goed om niet te drinken. Eerste week vandaag achter de rug. Eindelijk geen pijnen meer en weer fit voelen in mijn lijf. Wat is het leven toch heerlijk.
Ik ga snel aan het werk en dan van het mooie weer genieten zonder alco.

Liefs,
Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sandra van harte met je weekje , en fijn dat je u beter voelt .
op dit vroege ochtenduur heb ik al spagetti gemaakt , saus al la blacky had ik gisteren al klaar gemaakt , heb ik vanavond gewoon mijn eten op te warmen , lui hoe lui ;)
mijn geestelijk wiebelen de laatse dagen , weet weer eens van waar het komt ja ja pms :devil: dus blij dat het laatse werkendag is
allee ga mij douchen en trabajar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Allereerst: Pippi, bedankt voor de felicitatie, maar zoals al werd verondersteld: ik was niet op de meeting.
Het klopt dat ik hier al heel lang niet heb geschreven, moet ergens eind 2006 zijn geweest. Sinds een aantal maanden lees ik weer mee, na een enorme terugval. Het is fijn om te zien dat er nog zoveel "oud-gedienden" zijn, en alle nieuwkomers: van harte welkom!

Ook al lees je alleen maar mee, het helpt echt. Je blijft jezelf er zo elke dag eraan herinneren waar je het ook alweer voor doet.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiesmorgens deze morgen.. sorry, gisteren crediteuren debiteuren zitten kijken
Goeiesmorgens heren van het goede leven, goeiesmorgens juffrouw Jannie....

Ik ben deze vakantie iets te enthousiast ingegaan; roep ik juist niet altijd.. rustig aan doen als je je goed voelt?
die rust is hier nu ver te zoeken. Lang geleden dat ik me zo rot en zo onrustig gevoeld heb.
Vandaag maak ik er dan ook een echte rustdag van als me dat lukt en als het me niet lukt is het ook goed

Pip, fijn dat de kinders weer komen, en toch ben ik benieuwd hoe niet drinken met kinderen thuis, samen gaat. onderzoekje waard??

Iedereen die het gisteren droog heeft gehouden feliciteer ik weer met een dagje erbij!
en Stien met haar verjaardag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Op deze heerlijke zonnige dag:

Stien van harte gefeleciteerd met je verjaardag.

Safi een dikke knuffel met het 1 jaar ADBer zijn.

Toon nog van harte welkom.

Sandra een pluim voor jou dat je het een week hebt volgehouden.

Voor alle anderen: begin de dag met een dansje
begin de dag met een lach
dan lach je de hele dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goedemorgen allemaal!

Allereerst Stien: gefeliciteerd en fijne verjaardag.
Safi: Super, een jaar!!!!
Pippi: Ben zooo benieuwd naar je dag vandaag....met de kinderen, zonder drank!

Kon eindelijk beter inslapen vannacht, begint opeens de hond te blaffen, na ongeveer een uurtje slaap.
Had ik de tijdklok niet goed ingesteld en sprong de lamp beneden ineens aan.
Daarna weer liggen draaien, maar ook een geruststelling dat hij goed waakt.

Vandaag ga ik zat worden, ik zuig me vol................maar dan wél met zonneschijn.....alcoholvrij welteverstaan.
Iedereen een fijne dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi ik wil toch even op je berichtje gisteravond laat reageren.
Ik kan me namelijk de Pippi die hier op het forum kwam nog goed herinneren.

Maar ik heb voor jouw een van je eerste berichtjes hier op het forum opgezocht.
Misschien dat je daarin wel ziet wat je nu voor mijn gevoel probeert te ontkennen.

berichtje gewist

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet waar Tapas haar 1 jaar ADB vandaan heeft maar toch bedankt voor de felicitaties.
Ik ben 1 july 2007 begonnen met een stoppoging en ben hier een paar fdagen later beland.
In die tijd tot nu, twee dikke uitglijders gehad maar die in vergelijking met mijn normale drankverleden helemaal niets voorstelden. Maar toch meer gedronken dan ik me had voorgenoemen.
Ik weet nu ook wat mijn einige valkuil nog is. Feestjes waar veel drank vrij op de keukentafel staat om in te schenken. Dan is bij mij de rem behoorlijk kapot.
Dus daar moet ik een oplossing voor zoeken. Of eerder weg gaan of later komen of niet gaan.
Of mezelf die twee uitglijders toestaan, maar dat maakte niet gelukkig, het roesgehalte en de kater waren beidde iets wat ik niet meer onder de noemer genieten voel.
Maar goed het gaat goed met mij nu de aktie nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Ik heb er zin in vandaag. Maar ik ga niet allerlei dingen doen nu. Nee, ik neem de wijze raad van Tapas ter harte: 'Als je je goed voelt en denkt alles aan te kunnen, bouw dan juist rust in; als je je belabberd voelt, probeer dan net wat meer te doen dan je eigenlijk zou willen. Op die manier bewaar je het beste je evenwicht, al klinkt het zo tegenstrijdig als wat.'
Ik bruis (even overdrijven mag toch) van de energie, maar vanmiddag heb ik looptraining. Mijn kruit ga ik dus nu niet verschieten. Uitgelaten zijn mag, maar ik moet niet overdrijven. Daarstraks liep ik als een fladderend vogeltje door de kamer. Tja, gelukkig ben ik alleen met de katten, al keken die ook van: 'Die spoort niet helemaal!'
Vanochtend in bed toen ik wakker werd dacht ik: 'Ik heb er zin in.' Dat is een gedachte die ik maar heel zelden heb 's morgens (ben geen ochtendmens).


Pippi,
Ik wil je echt niet dwingen om (helemaal) te stoppen met drinken. Dat is echt iets wat je zelf moet weten.

Voor mijn terugval noemde ik mijn alcoholgebruik ook beheerst. Wat heet: pas na 5 uur beginnen. Ging maar 1 fles op. 't Ja dat was op werkdagen, ik was niet eerder thuis. Op mijn vrije dagen dronk ik al bij de lunch een of twee glazen. 1.5 fles per dag dus. Ook niets aan de hand. Als Vlaming geboren en ieder diertje zijn pleziertje. Deed er toch niemand kwaad mee? Ja, ik was een zware drinker, maar toch niet verslaafd. Op visite dronk ik heel matig 1 of 2 glaasjes (wat doen mensen weinig in een glas).
In het weekeinde was het wel moeilijker. 'k Had wel trek 's middags, maar kon het toch niet maken om voor 5 uur te gaan drinken. Het stiekeme drinken ontstond: 's avonds met opzet een vol glas achter laten en daar kon ik dan vanaf 's middags van drinken en iedere keer snel bijvullen. Ik was een stevige drinker, maar toch geen verslaafde alcoholist. Oh en wat was dat lekker! Lekker is het 'voordeel' dat het langst overeind is blijven staan. Tja, en die bibbers, trillers, dat zweten, dat koud hebben, dat was allemaal de schuld van de overgang. ME HOELA! Ingefluisterd door de drankduivel en ik geloofde het nog ook. En ja, ik dacht weleens dat ik minder zou moeten drinken, maar die gedachte werd wel gesmoord met een glas.
Lekker een glas wijn. Nee, ik had gewoon behoefte aan mijn stoot alcohol.
Dure of goedkope wijn, kwaliteit of verzuurde wijn: alle wijn was lekker en dronk ik als limonade.
Maar ik dronk normaal. :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Corinne ik zie je fladderen..dus zo 'gewichtig' ben je niet geworden gisteren:P
Fijn dat je met een 'ik-heb-er-zin-aan-gevoel wakker werd.
Dat is je zo gegunt.
Ik zou ook best eens met jouw op een terrasje willen zitten.

Tapas...Vandaag mag je maar 1 ding doen en dat is wat je op dat moment doet.
Even weer voelen dat je V A K A N T I E aan het houden was.
Ga lekker ergens bij een plas liggen met de hond en doe gewoon niets.

Ik ben trouwens druk aan het zoeken op het internet, om voor volgende lente een weekend ADB te organiseren. Iets met aktie overdag en dan savonds lekker samen koken en de tijd hebben om met iedereen een goed gesprek te voeren.
Ik ga er een apart draadje voor openen en daar kan iedereen een aantal vragen beantwoorden.
Over welke interesses, hoe duur, hoe lang, etc etc.
Nog even geduld dus.

Ik heb trouwens wel in Katwijk een hostel gevonden waar je met zijn zessen(gemengt kan ook) een kamer kan delen en wat met ontbijt maar 25 euro per nacht is. Slaap je wel op stapelbedden maar dat verhoogt het 'schoolreisje-giegel' gevoel wel enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip ik heb het gevoel dat je nu net doet alsof je overdag nooit dronk en je veel fitter was toen je nog niet gestopt was. Terwijl je berichtje van toen laat zien dat je ook al in de ochtend of middag begon.
Ik wilde je alleen laten zien dat de Pip die ik mij herinner van toen je op het forum kwam, echt heel erg zat was van de Pip die ze toen was.
Ik bedoel het niet onaardig en hoop echt dat je doorzet.
Je weet dat ik ook nog drink, dus ik verwacht ook helemaal niet dat je stopt met drinken.
Ik ben gewoon bang, dat je door de negatieve dingen die je nu voelt door de ontwenningverschijnselen, vergeet waar je vandaan kwam een jaar geleden.
Ik ben door hetzelfde heen gegaan als jij, ik weet dat de vermoeidheid en lamlendigheid die je voelt als je stopt echt verschrikkelijk is en weinig motiverend.
Maar het geweldige wat er met je gebeurt als je langere tijd stopt is zo'n enorme bonus.
Dat gun ik je gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Wat ik begreep is dat je hier eerlijk je mening kunt en mag zeggen.
Zal wel aan mij liggen (alles negatief naar mezelf toetrekken), maar ik heb het gevoel dat ik er niet tussen kom, er niet bijhoor.
Heb geprobeerd mee te praten, maar geen enkele reactie.

Behalve gisteren, maar toen vroeg ik rechtstreeks naar jullie mening. Waarvoor wel dank hoor!!!!
Misschien zijn mijn reacties verkeerd, op de een of andere manier. Dan zou ik dat graag eerlijk horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...