Spring naar bijdragen

zaterdag 26 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Je bent van ver gekomen Safi en alcohol de baas op dit moment, of vooral baas over je eigen leven geworden.
Ik ben blij dat ik het nooit zover heb laten komen vroeger, er was altijd een stukje in me dat me behoedde om helemaal af te glijden en daar ben ik nog steeds erg blij mee.

Het is inderdaad herkenbaar gedrag, liever slachtoffer zijn dan je verantwoordelijkheid nemen. Toen ik in dagbehandeling kwam, niet voor mijn drankgebruik maar voor psychische klachten, bleef niks van me over. Een heel onzeker bang meisje dat niet geleerd had om te leven, alleen maar kon overleven, iedereen de schuld daarvoor gaf en weigerde mijn leven in eigen hand te nemen want dat kon ik toch niet, dacht ik... trouwens, ik wist ook niet hoe je dat moest doen... nooit geleerd...
Gelukkig ben ik op dat punt gekomen dat je niet meer verder kunt en heb ik eindelijk leren leven, weliswaar met drank nog als grote vriend maar de ontwikkeling is, als het eenmaal begint, niet meer te stoppen. Hoewel drank het wel tegenhoudt en vertraagt. Daar liep ik een jaar geleden tegenaan, het ging goed, ik was goed bezig maar zoop me bij tijd en wijle echt een enorm stuk in mijn kraag... en ondanks dat ik verder goed bezig was voelde ik me zo leeg en niks en stilstaan... toen kwam het inderdaad uit mijn tenen en met mijn rug tegen de muur... als ik het drinken niet stop dan kom ik niet meer verder, blijf ik stilstaan, verval ik sneller in oud gedrag en dat wil ik niet meer!!
Ik ben nog steeds zo blij dat ik die stap heb kunnen nemen en voor mezelf heb durven kiezen.

Duimen jullie trouwens dat het hier droog blijft? ik wil vanavond naar het strand en eindelijk weer eens in de zee gaan zwemmen!! maar dan niet in de hagel en onweer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hier in het Midden is het al aan het bewolken, maar ja maakt niet uit.
Ik heb de hut helemaal dichtgeplakt met gordijnen en zonwering dan blijft het het koelste. Op de fiets kreeg ik toch heftig last van de warmte, erg plakkerig, blèh.

Tapas :):heart:.

Drup, wandel ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opmerking van Carolien. 13.46 uur

Worden en nare PBtjes verstuurd?
Het is voor een betrekkelijk nieuweling zoals Juffie misschien niet herkenbaar of het van een 'oudgediende'is of van een andere neiuweling.


Ik was het in ieder geval niet, ik heb juffie alleen een :heart:onder de riem gedrukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad erreg warm, ik wandel steeds van mijn computer naar mijn tv... naast mijn tv staat de ventilator aan en is het heerlijk koel, bij de computer is het druppen van de hitte
Ik neem nog maar een lekker glaasje sinas met ijsblokjes!

Carolien, pas op dat je niet wegsmelt op de gallerij? mijn balcon voelt momenteel aan als een bakplaat in de oven... pssssjjjjjjjjttttttttt au!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

safierke thanks voor het delen :present:
ziza en har en alle andere ook :present:
slofje hartelijk dank om iets van corinne te laten weten zat tijdens de kerkdienst aan haar te denken .
druppeltje mijn vader is in de armen van mijn ma gestorven 12 februari 2003 om 05:30 , zijn laatse woorden waren haar naam :heart:
12 februari is ook verjaardag van mijn oudste broer.
zo de eerst dienst zit erop , het huwelijk in de kerk en ja het was mooi maar het zegt mij maar weinig , ken de trouwers niet zo goed door mijn in spanje wonen
strakjes buikje vullen met eten en heerlijk .......... water .
wens jullie allemal een fijne nuchtere avond en namiddag toe
ach ja ps soms ben ik wel jaloers op al die mensen die pb krijgen , maar ik besef dat het ook aan mijn eigen ligt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Bedankt voor alle steun en sorry voor de veroorzaakte onrust.
Ik heb nog niet gelezen, maar wil straks nog wel even komen.

Mijn man en zoon zijn thuisgekomen en daar ben ik heel blij om.
Ik heb hem meteen verteld wat er is gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Carolien, Dat is niet mis. Ramen zitten dicht, maar heb nog een zonnescherm uit hangen, omdat we vanochtend de schuifpui hebben geschilderd. Wil dar geen modderspatten ophebben. Waren nieue ramen ingezet. Was een heel gepriegel omdat we spijlen op de ramen hebben. Veel werk dus.
Heb net bijgelezen en ben erg geschrokken van Corinne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Back in town,, heb enkele dagen bijgelezen, oef, heb jullie echt wel gemist, dus ik blijf nooit meer zolang afwezig, heb enkele moeilijke dagen achter de rug, maar ben weer in mijn startblokken gegaan en dit maal ga ik hopelijk iets verder geraken.
Greetz :moon::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wat fijn dat je weer terug bent in onze schoot, knuf meis.

Heej paardenfluisteraar welkom back.

Wil jullie nog danken voor het delen van de levensverhalen; mooi ontroerend en heel herkenbaar.

Wat lief Blacky dat het laatste woord van je vader de naam van je moeder was.

Gek he Soothe ik woon helemaal aan de andere kant van de stad en het dondert hier al uren en met bakken uit de hemel. Voor jou en Anna ook een fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...