Spring naar bijdragen

zaterdag 26 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

een goeden morgen adb,ers ,
mijn eerste gedacht als ik wakker werd was voor corinne , mag vandaag de rust in haar weer wederkeren :present:
aan carolien hopelijk voel jij u ietsje beter :present:
aan mijn bezoekster gisteren nogmaals dank voor de leuke fijne babbels en dag :present:
ik geef aan iedereen een :present:
zo mij strakjes douchen , nog vlug naar een rommelmarkt hier in de buurt en dan naar casa
vandaag dus huwelijk , om 13 uur in de kerk en vanavond om 17 aan tafel , met de drank geen probleem , want ik was een zielige eenzame thuisdrinkster , in het bijzijn van andere dronk ik raar of zelden , owee wat zouden ze van mij denken :huh:
zo mensen ik wens jullie een fijne dag en ik ............ik laat die eerste staan zeker weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi, ben vroeg mijn bed uitgerold...rond 5 uur, lag er dan ook vroeg in dus niets abnormaals ;) Was wel helemaal op gisterenavond maar ook dat is niet abnormaal, redenen te over omdat ik me in een emotionele rollercoaster bevind, daarover later meer moet er eerst zelf nog uit zien te komen.

Ik moet aan je denken Corinne omdat het gisteren fout is gegaan. Nou ja, fout....wat is fout? Je hebt een terugval gehad maar het leven gaat door :present:
Ik heb uiteraard met je te doen want als iemand hard gewerkt heeft aan zichzelf ben jij het wel en daarom is het voor mij en wellicht anderen hier even schrikken. "Hoe is het mogelijk"...en "wat ontzettend rot voor je" zijn gedachten die door me heen gaan.
Ik wil je dan ook allereerst sterkte wensen en ik hoop dat je door de ondersteuning van mensen om je heen, ook hier, vandaag de gebeurtenissen van gisteren letterlijk in een ander daglicht kunt zien want je hebt niet gefaald!
Oké, je hebt een steek laten vallen maar dat kan de beste overkomen. Door al het werk wat je verricht hebt ben je een ander mens geworden en wat dan ook, je nu heeft doen struikelen doet er eigenlijk niet toe want je hebt al zoveel bereikt! Die weg terug zal je niet meer nemen...want je staat op, kuist je knietjes droogt je tranen en gaat verder want de enige weg die je kunt gaan ligt voor je, niet achter je...uh, foutje....die weg ligt er wel maar dat is een uitweg geworden ;)

Ik kan me mijn pijn herinneren na de zoveelste uitglijder. Pfff....ik presteerde het om in mijn eerste 3 jaren van droog staan één keer per jaar de mist in te gaan misschien wel om mezelf te pesten :huh:
Het was trouwens niet alleen maar mezelf pesten...kroop ooit van depressiviteit en angst letterlijk in de hoek (...)
Een nacht flink doorzakken en 's ochtends het gevoel dat die andere 364 dagen knokken voor niets waren geweest? Ja duh! Maar zo is het niet! Je krijgt het niet voor niets en ik wist dan ook na het afstoffen van mijn knietjes dat ik weer door moest gaan...verder met therapie, delen bij de AA, niet weer terug in zelfmedelijden en een slachtofferrol want dat had ik toch echt gehad...daar was ik inmiddels te slim voor geworden. Heb dat zo'n 7 jaar volgehouden tot 2000, toen ik dacht sterk genoeg te zijn om 'gewoon' te kunnen drinken....lukte me tot 2004.
Een ander kan je misschien voor de gek houden maar jezelf niet, als je weer besluit om hardnekkig jezelf het recht op een goed leven te ontzeggen en weer voor destructie kiest....terug de vergetelheid in.
Tijdens mijn terugval van 4 jaren (04 tot 08) koos ik voor het laatste, je zou haast zeggen een bewuste keus want alles liep tegelijkertijd fout in mijn leven en ik was opgebrand. Excuus? Nee natuurlijk want excusses om te drinken zijn er voor een alcie niet...dat is echt géén optie!
Hum....ben ik me nu sinds een half jaar weer van bewust...pfff, heb nogal wat gehannes of geharrewar (zo je wilt) nodig gehad om hier op uit te komen en wat ik nu echt geleerd heb is dat er toch écht geen uitweg met drank is, hoe zwaar en ellendig ik me ook voel.
Het sprookje dat je kunt vluchten in drank is voorbij, ik weet echt niet meer hoe ik mezelf voor de gek kan houden heb namelijk alle uitvluchten al uitgeprobeerd :D

Lieve Corinne, jij weet dat als geen ander. Kies voor leven zonder drank, hoe zwaar dan ook want je hebt al zoveel bereikt. Er is geen einde slechts een nieuw begin, geen weg terug maar met een ervaring rijker weer verder op stap Geen spijt, geen wroeging maar verder met trots want trots mag jij toch echt WEL op jezelf zijn :present:


formulering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik denk inderdaad dat Corinne het niet makkelijk heeft. Ik heb erg met haar te doen en stuur haar ook vanaf hier wat moed en kracht toe :heart::present:. Ze heeft vre-se-lijk hard geknokt inderdaad en heel veel bereikt maar ik zit ook soms zo vreselijk in de put dus ik begrijp haar wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Hoelang duurt het ook weer voordat je weer beetje normaal kunt slapen?
Nou ja, ben in ieder geval de hele week wél gewoon in bed gebleven.

Brudie: alles is al verwijderd hoor. Sorrie voor het ongemak!!!!

Fijne dag allemaal!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: GoedeMORgen! :D

Hier was het ook al vroeg dag, maar vandaag ga ik het kallempiesan doen. Maandag begint het betaalde werk weer, dus dit weekend wil ik nog lekker even uitrusten en genieten van wat ik in m'n achtertuintje voor elkaar gekregen heb. 't Was een nuttige vakantie. En ik ben er weer achter gekomen dat ik het gewoon heerlijk vind om te knutselen, en dat ik dat ook nog best wel een beetje goed kan ook.

Gisteravond een bbq gehad met de BV, was lekker en gezellig. Het was heel ontspannen, figuurlijk want er waren leuke gesprekken zonder zware ladingen en ook letterlijk want ik was net klaar met alles en zij werkt zich tegenwoordig ook tien slagen in de rondte maar heeft nu eindelijk eens twee dagen vrij. Een goed begin van het weekend dus.

Zij aan de lambrusco, ik aan de malt. Ze heeft maar anderhalf glas gedronken want ze moest nog wel terugrijden, en ik heb de fles meegegeven. Geen probleem.

En wat betreft het wel, niet, weinig of af-en-toe drinken: iedereen hier is bewust bezig met zijn/haar alcohol-gebruik, en dat vind ik super. Ik las gisteren iets van als je er eenmaal zo mee bezig bent smaakt en werkt het anders (sorry hoor maar ik heb geen zin om het helemaal terug te gaan zoeken) en ik denk dat dat waar is.
Daaruit leid ik dus het Tweede Axioma van Water af: "Iemand die op het AdB Forum schrijft is Goed Bezig". :)
Maar dat laat natuurlijk onverlet dat, of je nou een dag of een week of een jaar niet drinkt, het eerste glas voor iedereen slechts op een armlengte afstand staat. Dus van mij geen verwijten of schoppen, maar ook geen aaien over bollen. Iedereen weet verdorie zelf wel waar-ie mee bezig is, toch?

Juffie, Brudie: 't gaat goed he? ;) Houden zo!

(Oooooh, "leid" met dt geschreven! Foei Water!)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia en Soothe, van harte met jullie ACHT maanden. Way to go:musicnote::sun::present:
Keep up the good work!

Degene die het vroegst is opgestaan is het langst nuchter.
Heb een fijne dag allemaal. Alleen vandaag drink ik niet.

Pip, vandaag dag 1?
Velen van ons zijn vaak hervallen en ikzelf heb al die jaren wel wat halfslachtige pogingen gedaan om te stoppen maar ja... Na 24 jaar is het dan toch gelukt en een ieder doet het op haar of zijn eigen tijd.
Laat een ieder aub delen wat hij/zij wil delen en laat dat niet afhangen van anderen. Niemand heeft de wijsheid in pacht. En wat adviezen betreft: ik kan alleen delen hoe ik het gedaan heb en als een ander daar iets aan heeft is dat mooi meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...