Spring naar bijdragen

zaterdag 26 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Corinne, ik schrok van je bericht gisteren. Ik hoop dat het nu weer goed gaat.

Carolien, je kunt beter die roze meloenen in je hoofd hebben, dan constant de alcohol.

Sooth en Anna, veel plezier samen.

An, jij ook ge groetjes en nog een hele fijne vakantie.

Pip, het zat er aan te komen, dat je zou gaan drinken. Niet schuldig voelen, Die 11 dagen heb je binnen.

Wannes, jij bent gelukkig ook weer opgestaan, na je kleine valpartij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Druppie,voor mij hoeft er geen gesloten afdeling te komen.
Want is belangrijk om ook diegenen te bereiken die alleen maar meelezen.
De kracht van het openbare forum is juist, dat ik durf te laten zien wie ik werkelijk ben.
En daardoor misschien anderen (h)erkennen dat ze met hetzelfde probleem zitten
Als we alleen maar over ditjes en datjes gaan praten op een openbaar stuk en onze geheimen en angsten gaan vertellen op een besloten stuk, is de kracht van het forum voor mijn gevoel afgenomen

In een besloten kringetje zou me dat ook te gauw gaan benauwen en zou ik het gevoel hebben dat er teveel van me verwacht wordt van dat besloten kringetje.
Nu staat het me vrij te reageren op berichten van anderen, dan zou ik me meer verplicht voelen.
Ik heb namelijk niet altijd de kracht, om op anderen hun emotionele bijdrages in te gaan of mensen te ondersteunen.

Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar ik vind het prima zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snowy, ik heb je nog niet verteld dat ik het gewoon bijna niet kan geloven dat die rotzak ook nog lijkt te winnen.
Dat is toch te gek voor woorden.
Ik vind het fantastisch dat je het droog onder ogen ziet en probeert te doen wat goed voor jouw en je man is.
Jammer dat dat vrijwilligers baantje uit eindelijk toch minder leuk was dan gedacht.
Er vaak misbruik gemaakt en dat is jammer.
Ik hoop dat je gauw weer iets anders vind.

Carolientje, welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi ik bedoelde met wat gesloteners dat iedereen dan mee mag kijken maar dan moet je zelftoestemming geven het openbaar neer te mogen zetten zo niet dan blijft het in besloten kring. Das een knopje er bij je posting mag naar buiten of blijft binnen. Die knop zou je ook voor altijd naar buiten kunnen laten gaan of binnen blijven of wisselen. Drup je weer het weer goed uit te leggen :) Sukkel van de dag: hoe krijg je iemand met 4 hernia's weer op de been? Gewoon op een kookplaat zetten hahahah Nee Saf toch vind ik het geen slecht idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppie, is er dan nog wel samenhang in de discussies? Ik begrijp dat de een kan besluiten om zijn berichtje wel openbaar te zetten en de volgende die antwoord bv niet. Dan mist er toch een schakel in het verhaal....of zie ik dat verkeerd??? Dit is het enige forum waar ik schrijf. Kost me al genoeg tijd en energie, dus ik weet niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi de schakel tussen ons zal blijven alleen wij bepalen dat zelf wat naar buiten mag. We zijn dan de gewone zelfde kring alleen is niet meer alles voor de hele wereld te lezen je dat zelf wil. De controle om in zo'om besloten kring te komen is niet moeilijk want gaat via dezelfde aanmelding maar je hebt dan altijd het recht om binnen te blijven of dat de hele wereld het kan lezen. Probeer niet te maar er is hier weinig privacy en we vewrtellen elkaar zoveel dat ik vind dat het de buitenwereld niets aangaat. Ook is het vaak een drempel dat als mensen willen "gluren"en zich moeten aanmelden ze al weer een stapje terug doen zodat je niet altijd maar met die eendagsvlinders te maken hebt die nooit meer terug komen. Degene die echt op ons forum willen komen er wel in en zijn van harte welkom maar onze verhalen naar elkaar toe hoeven niet werelwijd te lezen zijn. Sjips weet het niet goed uit te leggen, als ik reincarneer kom ik terug als eikeltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. ik ben weer terug van het strand, heerlijk in de regen gewandeld, korte broek, dikke trui en regenjas, daarna lekker wat gegeten weer en gekeken naar de talloze glazen rosé en bier die voorbijkwamen maar het deed me vandaag niks. Het stopte pas met regenen na 8 uur dus het toetje hebben we buiten (in de kou) opgegeten. Mijn eerste keer in de 'kroeg' na het rookverbod en vind het maar raar hoor.. glas binnen laten staan, buiten roken, en dan weer terug

Wat slim was dat degene waarmee ik naar het strand ging eerst bij mij langs kwam om te beslissen wat we zouden doen. Dus moest ik mijn huis netjes maken vond ik... en dat wat ik al de hele week uitgesteld had, even opruimen en stofzuigen, heb ik nu in 20 minuten gedaan. Heerlijk, eindelijk weer een nette huiskamer!!!!!! echt genieten na een week in de zooi gezeten te hebben!!

Ik ga nog even bij moederpoes en kittens kijken, baasje moest een nachtje weg dit weekend en ik mag nu mammapoes bijvoeren want die heeft een enorme honger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik zit. Sorry voor het weer in de rest van NL maar hier was en is het warm, broeierig en droog.
Heb dus weer de hele dag buiten lopen fröbelen.

Ik lees dat ik weer wat teveel mijn eisen aan mezelf projecteer op anderen (met de opmerking waar Ziza op reageerde). Heb ik vaker last van, excuses daarvoor. Zal proberen daar beter op te letten.

Drup, er was al eens een "noodforum", maar het feit dat er op het ene forum dingen geschreven werden over mensen op het andere forum die dat dus niet konden lezen, zorgde voor veel onrust. Ik heb er geen moeite mee hoe het nu in elkaar steekt.

Corinne ;) gewoon Corinne blijven hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ik ben Dieseltje en heb jullie forum vandaag gelezen. Ik ben nieuw op deze site. Ik ben alcoholiste, en ik hoopte wat tips of adviezen te krijgen? Maar het ging over het weer!! Daar heb ik www. buienradar.nl voor. En over de lengte van iemands piemel?? Wat intereseerd mij dat nou, al is hij een meter lang!! Ik zit hier op een site: Alcohol de baas.nl en daar wil ik het over hebben!!

Groetjes Dieseltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel goeds om te lezen vandaag,
dank voor het delen!

Corinne :heart:
Tapas, ik hoop dat je het droog hebt gehouden tot na je zwempartij
maar ik vrees......

Houtje, strakke aktie gisteravond!!!
Slofje lief van je om Corinne te bezoeken!

Charlie, wauw je laat me versteld staan...:) Ik hoop dat je lekker hebt geslapen
ondanks de hitte!
Caro, hopelijk je voedselvergiftiging weer helemaal te boven!
Ik vind je muur erg mooi worden, jammer dat je het resultaat hebt verwijderd voor ik het had gezien:D
(maar met alle respect voor de keuze die je daarin hebt gemaakt!)

Drup, heftig om je verhaal te lezen, ik snap dan ook je hang naar meer beslotenheid wel!
Tactus is daar geen voorstander van omdat ze denken dat het de laagdrempeligheid van het forum teniet doet.

Safi, je komt van ver....respect voor wat je bereikt hebt!
Hoe is het met de voetreflexologie???

Water.....aquarel...haha humor :D
Geniet nog even van je laatste vakantiedag!

Soothe en Anna, fijn weekend samen.

Juffie, Brudie en kirky welkom nog!
Schrijf gewoon mee, en je komt er vanzelf tussen!
Juffie, voor jou nog even...vandaag een week ha, en je wilde er eerst niet eens aan beginnen!
Dat heb je jezelf dan toch maar mooi even laten zien!

Wannes, blij je weer te lezen!
Met humor en al...:)

Appeltje, je gaat goed.....houden zo!

Har, alweer een beetje bekomen van je emotionele rollercoaster??

Blacky....pb-tje :D

Nog iemand vergeten.......?
Niet opzettelijk, ik heb geen breedbeeldscherm en ook geen in 2-en gedeelde schermafbeelding
alles uit het blote bolletje!


Hier alles oke, wel enorm noodweer gehad vanavond, maar nu alleen nog een beetje regen.
(gelukkig maar kon de pc tenminste weer aan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dieseltje
Je lijkt verdorie mijn 3-jarige dochter wel........
Ik wil....:D
Begin eens met te lezen onder tips en adviezen, en thema's rondom alcohol...
Heb je meer aan dan hier eisen neer te leggen!

En je wil van de drank af, nou dan begin je nu!
Giet alles weg en drink vanavond water....
Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dieseltje,

Even voor de goede orde: Ik heb een problem. Ik ben als kind zowel lichamelijk als geestelijk mishandeld! Mijn eerste huwelijk was niet veel beter. Mijn huidige man is mijn grootste liefde, helaas kreeg hij door een fout van het ziekenhuis een dwarslasey!Maar wij knokken er nog steeds voor, maar omdat ik geen stabiele opvoeding heb gekregen ( ANGST VOOR DE MENSEN ), ben ik gaan drinken!!

En dan reageer jij zo!! Denk je niet dat ik de tips en adviezen heb gelezen!! Ik ben niet gek hoor!!

Dieseltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, dank je, ik doe mijn best. Ik heb je verhaal gelezen, maar jij bent ook een kanjer hoor, je hebt per slot van rekening je leven echt helemaal veranderd:present:

Dieseltje, welkom.
Ik weet dat het een alcoholforum is, maar soms wordt er ook gegeit. Ik ben hier nu morgen twee jaar en ik ben menig avond droog doorgekomen, omdat ik door het gegeit mijn erge trek kon overwinnen. Het kan dus ook voor mensen met een alcoholprobleem fijn zijn, om even niet aan alcohol te denken.

Als het 2 jaar lang alleen over alcohol was gegaan en hoe moeilijk het iedereen er mee heeft, dan was er waarschijnlijk niet veel animo meer voor dit forum. Soms is het fijn om ook je hart te kunnen luchten als je ergens mee zit, want als je het ophoopt, dan kan het ook een trigger zijn om te gaan drinken.
Als er iemand een noodkreet uit, dan staat iedereen hier paraat om degene er door te slepen.
Maar soms is het ook fijn om gewoon even lol te kunnen trappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen wie heb je het nu, Diesel?
Wel beter dat je nu de dagdraad hebt gevonden. Je ziet, je krijgt gewoon antwoord als je een gewone vraag stelt.
Iedereen hier heeft problemen, en iedereen hier heeft ook een drankprobleem, dus er is geen excuus wat je kunt bedenken wat ik al niet eerder heb gehoord. Natuurlijk zijn medische problemen en psychische angsten heel erg, maar ze hebben niets met drank te maken. Nou ja, drank maakt de problemen groter, dat is wel zo.
Niemand denkt dat je gek bent. Ik zou een iets vriendelijker gesprekstoon zeer op prijs stellen.
Is er een concrete vraag die je kwijt wilt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...