Spring naar bijdragen

Zondag 3 augustus 2008

Tatum

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne, voel je je aangesproken door Ziza's stuk. Waar staat in dat hij Houtje een trap nageeft. Hij beschrijft hoe het voor hem werkt, hoe hij het aanpakt.

En alles goed en wel maar wat me opvalt is dat mensen snel zeggen; ach joh, kop op, morgen weer een dag. Nix aan te doen etc.
Of het nu over Houtje gaat of iemand anders. Ik kan ook alleen maar uit eigen ervaring vertellen, ik kan niet denken voor een ander of voelen wat een ander voelt.

Maar Houtje neemt regelmatig teveel hooi op haar vork(zegt ze zelf) Houtje heeft met enige regelmaat last van heftige gremlins en Houtje neemt met enige regelmaat een borrel. En dat is niet wat ze wil. Schrijft ze zelf. Ze heeft veel geleerd in de afgelopen jaren maar is alcohol niet de baas want ze kan niet altijd de fles laten staan.

Wat kan er dan gezegd worden. Mag iemand alleen maar een aai over zijn of haar bolletje krijgen? Ik weet niet altijd goed wat werkt. Soms geef ik een aai, soms een schop. Voor beide is soms iets te zeggen. Daarbij verlies ik echter niet uit het oog dat ik zelf 24 jaar gedronken heb en ik het heel moeilijk heb gevonden om te stoppen. Maar als je steeds in dezelfde valkuilen stapt moet je die toch es aan gaan pakken anders verandert er weinig tot niets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
kirky

har

waarom zou floortje boos zijn

wij proberen haar te steunen . ze weet dat ze op dit forum geen staande ovatie ontvangt

Ik hoop alleen maar dat dat niet gebeurt Kirky...de een gaat wat makkelijker met adviezen om dan de ander en eenmaal dronken heeft Floortje hierin geen goede reputatie. Ze weet neem ik aan wat ik ermee bedoel....vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Veel geschreven en veel gebeurd vandaag!
Houtje: Je bent ook gewoon een mens! En gebeurd is gebeurd! Probeer je morgen weer op het NU te richten.
Je lijkt mij zo sterk, dat gaat je gewoon weer lukken!!!!

Floortje: Ik ken je nog niet, maar het feit dat je hier vertelt dat het niet gelukt is, betekent toch dat je met hulp van het forum weer opnieuw wil proberen?
Meld je dan vóór je dat eerste glas wil pakken.
Wil je graag beter leren kennen.

Edflobe: goed zeg, hoe jij gaat!!!

Ziza: Geeft stof tot nadenken (heb ik wat langer voor nodig.

An: Dank voor je voor je reactie , Heb het gevoel dat je op de goede weg bent! Je man aangeven hoe je graag benaderd wil worden (grens aangeven).

Corinne: Jij ook bedankt. Fijn om te lezen over je binnenpretjes!

Pippi: Te gek, jouw avondje uit!!!!!!!!! Vooral hoe enthousiast je er over schreef!!!

Alle anderen: ken nog niet iedereen (door vakantie), maar heb wel alles bijgelezen.

Vandaag ook nog inloop gehad. Nu pas alles opgeruimd! Vandaag droog gehouden, behalve het weer dan!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het alleen maar goed dat ik op mijn donder krijg, als ik zelf beter weet maar in excuses blijf hangen en die ander dat even fijntjes maar hard aan mij duidelijk maakt. Drong er iig iets tot mij door in mijn drankjaren. Heeft me echt wel eens geholpen een ferme trap onder mijn %$#@, al helemaal als die van mijn toenmalige buddy afkomstig was, want ik wist dat hij het alleen maar goed met me voorhad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij hielp Bam Bam, was luisteren, onder andere naar Ziza. Hoewel ik ook wel eens moeite met de hogere macht had, en ook nu sta ik achter zijn verhaal. Met mij huilden ze ook niet mee. Ook kreeg ik geen aai over m'n bol.

Ik zakte inderdaad vaak door, maar kwam nooit melden, morgen stop ik echt, om dan weer door te zakken. Ik gaf het steeds opnieuw een oprechte kans! Ik werkte op een serieuze manier aan m'n plan.

In stilte zonder stopkreten (want die werkte niet altijd) vocht ik me eruit!

In wat veschilt mijn so called ferme taal, van de AA taal. Je gunt het mij toch wel, dat ik geen AA en geen refusal nodig heb!

Bij deze een antwoord op je oprechte vraag!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...