druppeltje Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Sjips ik word voor Amsterdammertje uitgemaakt, vond ik als drankje wel lekker spul maar als stad altijd de laatste waar ik had willen wonen. En ook nog een een gekkie? Nou mijn dag kan niet meer stuk, is ie al hahahah. Enfin in het begin had ik het net als iedereen ook moeilijk hier maar sinds ik die gedachten in de kliko heb gegooid doe ik gewoon mee hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 HalloaVreselijke nacht gehad. Alleen maar liggen woelen en draaien, drie keer mn bed uit pfffffZit nu pas aan mn koffie want om 5.45 sliep ik nog niet.Ga eerst even bijlezen, later meerToedeloe !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Marjo is bevallen van een :light:. kindjeZe was 1 dag te vroeg en ze heeft er hard voor moeten werkenHeel wat door de modder gebaggerd maar het eindresultaat mag er wezen.Een vrouw met elke dag mooiere inzichten. :musicnote:Super Marjo!BB jij rijgt echt de maanden aan elkaar en praat klare taal.Hoe gaat het met je stappen, ben je nu al bij de 5de?Super prestatie trouwens, want je had met je scheiding ook erg woelige tijden.Fijn dat je toch weer iemand hebt gevonden die op je golflengte zit. :musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Zo ik heb de sloten maar de sloten gelaten hoewel het wel lekker verkoelend geweest zou zijn!! even alle muizenissen eruit gelopen, Heerlijk!Woman hoe is je gesprek gisteren gegaan? ik zal eerst even het draadje van gisteren nog aflezen, wie weet staat het daar al. Nog geen tijd voor gehad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Corinne goed dat je even weer tot orde van de dag overging.Positiviteit daar gaat het allemaal om in het leven.Je kopje half vol zien en niet half leeg.Klus ze vandaag.Doe je Gem de groeten van me!Ik blijf je naam maar met een n op het einde schrijven, waarom geen idee?!Vandaar weer een correctie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Maar ik ga trouwens elke keer dat ik mijn bericht aanpas niet zeggen hoe of wat hoor.Spud ik ben er van overtuigd dat de meesten hun berichtjes alleen maar aanpassen op spelfouten.En anderen omdat ze iets geschreven hebben, waar ze later niet meer achterstaan. Goed recht vind ik.Soms word je ook verzocht iets weg te halen.Hoe of wat, ik stoor me er niet aan.Maar ik begrijp dat jij er in het verleden een ban door kreeg en dat is zuur.Toch proberen te vergeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Aha Woman, ik ben blijgelezen! Dat is goed gegaan zeg!! Misschien kon je vannacht niet goed slapen door de adrenalinedip? zo noem ik het altijd als ik ergens enorm tegen op zie en dan valt het mee en is het voorbij en voelt het opeens zo leeg. Wat voor winkeltje gaat het worden trouwens?oef en dat gevoel dat je beschrijft, dat je het idee hebt dat je uit al je porieen stinkt naar alcohol, erg is dat he!! Nu stink ik gewoon naar zweet maar ik heb ook net hardgelopen ;P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Zo even een frisse neus gehaald, en maak een frisse start. Ook ik ben niet ongevoelig voor kritiek en zal er zorvudig naar kijken!!!Safi, ik ben de meester van het aanpassen. Waarschijnlijk door de pianostudie Een lichte aanslag, doet mij voortdurend lettetjes niet diep genoeg indrukken. En een overdaad aan taalfouten weghalen. Niet om de inhoud ten goede te keren! Safi, de phytotherapeut in spé. groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Een tip voor taalfouten. Ik gebruik Camino als browser, weliswaar op de mac, maar wie weet kan die ook op de PC. daar zit automatisch tekstcontrole in, reuze handig en met de rechtermuisknop kan ik zo het foute woord vervangen, hoewel, nu zegt ie dat rechtermuisknop niet kaneven denken, rechter muisknop? nu bestaat muisknop weer niet. Nou ja jullie begrijpen wat ik bedoel! Soothe! moedig van je, een frisse nieuwe start, ik ga zo douchen, ben ik ook weer fris!! en klaar voor de start! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Zo, ik heb in het andere draadje wel zo'n beetje alles gezegd wat ik kwijt wil op dit moment. Hier nog niets bijgelezen...neemt niet weg dat ik veel aan jullie denk en benieuwd ben hoe het jullie vergaat vandaag. Zal voor later worden dat ik dat lees, moet zo weg. Heb er ook al een paar uurtjes forum opzitten, tis wel effe genoeg zo. Voel me goed overigens en geef jullie daarom met graagte even een ferme hug..tis gemeend GroetHar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Even een nawoord op alle commotie. Veel nieuwkomers, wat ik eigenlijk geen leuk woord vind, vragen zich af of hun plaats hier nog wel is, omdat ze nog af en toe wat drinken.In het verleden vertelde Houtje, dat het forum er in de eerste plaats was voor mensen die wilde matigen. Ze dronken soms iets meer, dan ze verantwoord vonden!Er ontstond ook een groep, die dat matigen niet zagen zitten, omdat minderen, meerderen werd!En de groep bij wie van meet af aan, de beer los was na één glaasje.Al deze mensen horen hier thuis. Wanneer je het van vijf per dag op twee weet te houden, dan ben je het goed de baas!Als je stopt, omdat na één de hel zich opent, ben je ook goed bezig. Dus voor ieder wat naar z'n gading!Maar degene die vastlopen in de drank en keer op keer de fout ingaan, omdat de beer los is, hebben weinig aan medelijdende verhalen. Wel aan de drive om vooral niet toe te geven. En dan helpt soms een goed bedoelde schop onder den kont!! Ook hier, dus in huize Soothe, heerst soms de angst voor een terugval. Drank is linke soep. Maar als ik het voel aankomen (god behoedde) gooi ik het op het forum. Help me A.U.B!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Duidelijk Soothe, heb het heel goed begrrepen.Pip ik val met tussenpozen ook stil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Woman,Hoe gaat het met jou? Al een beetje opgeknapt? Ik was gisteren ook flink ziek. Vandaag gaat het al veel beter.Een lekkere hang-dag dan maar met wat thee en een beschuitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Pippi, je hóeft ook helemaal niet overal op in te gaan, is geen verplichting.Woman, al een beetje bijgekomen na je rusteloze nacht?En Floortje, gisteren droog weten te houden? En hoe vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Soothe, denk dat ik het met je eens ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Hallo,Ik sta al een tijd ingelogd, dus wordt het hoog tijd om gedag te zeggen.Het draadje moet ik nog lezen. Hier is mijn zoon aan het stofzuigen, dus ik maak ruimte voor zijn fantastische activiteit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Frannie, heb het ballet gezien. Triest, maar een goed beeld van een mens z'n kunnen, als de wil er is.En..... wat ga jij goed!!! Groet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Edflobe,Droog gehouden en blijf dat doen! Hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Heel goed Floortje, 9e dag droog en hoegenaamd geen last van gremlins gehad. Verbaast mij allemaal nog erg, in positieve zin. Maar geeft ook heel veel kracht. Zoiets van: zie je wel, je kunt wel wat!En dat nuchter zijn geeft heel veel ruimte om helder en zuiver na te denken over een heleboel dingen. Heel erg verhelderend, moet ik zeggen.Meid, zet 'm op, ook jij kunt het! Geniet van het droog zijn en laat de mindere momenten gewoon over je heenkomen, ze gaan ook weer over, ook al voelt dat op dat moment niet zo . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ik heb de discussie hier zo'n beetje gevolgd de voorbije 2 dagen en ik vind dat Carolien wel een punt heeft, maar Tapas ook weer, net als Soothe...Natuurlijk beslist iedereen zelf of hij of zij gaat drinken of niet, maar zelf vind ik dat sommige berichten over bewust een glaasje drinken en zich daar oké bij voelen inderdaad als vergif kunnen werken voor wie net op dat moment met twijfels zit of nog maar kort gestopt is. Ik weet hoe mijn eigen alcoholistenbrein werkte en hoe zoiets voor mij een excuus kon zijn om het ook maar op een zuipen te gaan zetten. Natuurlijk wist ik zelf ook dat het maar een smoes was, maar verslaafden zijn nu eenmaal experts in zelfbedrog en het aangrijpen van excuses en smoezen en omstandigheden...Toen ik nog volop zoop, bleven bij mij ook vooral de berichten hangen over hoe moeilijk het wel was, en hoe mensen depressief werden en maar bleven worstelen. De positieve berichten van stoppers werkten op mijn zenuwen, achteraf bekeken -- en toen wist ik het diep in mijn hart ook al wel -- omdat ik jaloers was omdat het mij niet lukte.Ik heb nu en dan mijn moeilijke momenten, maar ik weet dat ik niet meer WIL, en dus zaaien dergelijke berichten bij mij geen twijfels meer. Bovendien denk ik helemaal niet in termen van "een glaasje", maar nog steeds in termen van "minstens een sixpack". Wat heb ik nou aan een glaasje? Niks toch? Ik ging bewust voor de roes, voor het effect, en dan was één biertje niet genoeg. Ik denk dat het feit dat ik nog steeds in sixpacks denk als de gedachte aan drinken bij me opkomt, me tegelijk ook nuchter houdt. Ik weet hoe ik in elkaar zit op dat gebied. En dat ik binnen de kortste keren weer helemaal van het rechte pad af ben. Voor mij geldt dus: Ik ben de baas zolang ik de eerste niet neem. Ik heb ook de verhalen in mijn oren geknoopt van mensen die na jaren droogstaan één wijntje namen en weer voor de bijl gingen, waarna ze maandenlang of jarenlang weer op de dool waren. Ik mag er niet aan denken!Nou, beetje warrig verhaal vind ik zelf, maar dat wou ik even kwijt.Toedels,Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 He Soothie, ouwe knakker! Ja, WIJ gaan goed, hé! Lekker, hoor, nuchter zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Edfloble, bedankt.Ik weet dat het spoedig weer beter gaat. Jij gaat straks ook veel beter. Beter proeven, beter ruiken, de zon lijkt meer te schijnen. Dat begon bij mij na drie weken. Fantastisch! Bij mij was de nekker de eerste avond van de vakantie. Na twee-en-een-halve maand denken dat het op vakantie kon, als ik thuis maar niet meer dronk daarna. Vakantie verzopen en daarna doorgegaan. Ben weer gestopt. Wil niet drinken. Ga nog even wat leuks doen voor ik met het eten ga beginnen. Ik kom vanavond nog even kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 en nog een frisruikende roos (heb eindelijk gedouched) voor je Floor! Fijn om te lezen dat je het weer oppakt!Fran, mooi en helder geschreven, niet warrig. Ben het met je eens. Stoppen is makkelijker dan af en toe drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Pip, je bent weer lekker scherp vandaag, hé! Bijdehandjes gegeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden