Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 augustus 2008


Edflobe

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eigenlijk heel jammer, dat je er niet meer over praten kunt. Alcohol de baas kun je naar mijn mening op verschillende manieren uitleggen. Voor de één betekent het radicaal stoppen (met alle valkuilen en zwakke momenten die daarbij kunnen voorkomen) en voor een andere betekent dat op een verantwoorde manier met alcohol omgaan. Dat is wat ik ook weer hoop te bereiken. Af en toe eens kunnen genieten van een of twee glaasjes, maar dan ook weer de rem weten te vinden. Er zijn zoveel mensen die dat kunnen, maar ook helaas zoveel die dat niet kunnen. En iedereen heeft er een eigen mening over, dat is wel gebleken de afgelopen dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nog wel mee af en toe.

Heb enkele pb's gehad.Lijkt wel of sommigen dat niet openlijk doen omdat ze dan de anderen over zich heen krijgen.

Verder volg ik de internetbehandeling.











Verder volg ik de internetbehandeling.
En wat me ook opvalt: in pb's wordt vaak anders, ee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima dat je de internetbehandeling doet. Heb een paar keer geprobeerd me aan te melden, maar lukte nog net. Jij bent in ieder geval op jouw manier heel bewust bezig met alcohol en dat is op zich al heel goed. En je doet er iets aan. Wens je daar veel succes en sterkte bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens jou en iedereen succes verder.

Ik doe het ook op mijn manier. En al denken velen dat het me niet kan lukken, ik denk van wel! En zo niet, is dat ook mijn probleem!
Heb niet zo'n lang alcoholverleden en ben nog nooit dronken geweest.
Maar waarom leg ik dat eigenlijk uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien is er niemand op het forum meer... ik heb tot 0:45 gewerkt aan mn scriptie. wel een uur of 10 gewerkt vandaag! m'n taak moest af van mezelf. ien het is gelukt! Ik zou eerder allang aan de port zitten, zo van dat heb ik wel verdiend...

ik heb het forum van vandaag gelezen. lastig het gevecht tegen alcohol... maar we moeten blijven vechten, of je nu minder wilt drinken (lijkt me heel lastig) en niet meer wilt drinken (ook lastig, vind ik persoonlijk).
ook als ik niet op mensen reageer, of mijn bijdrage is niet zo inspirerend, ik denk wel aan jullie...
he juffie, wat fijn dat je nooit drinken bent geweest! houden zo! Mijn laatste keer dat ik dronk (maar dat was eenmalig zo extreem hoor), heb ik 19 uur achter elkaar JWW... pffffffffffff.... geen lege flessen in mijn huis, geen schuldgevoel, lekker fris opstaan sóchtends tenzij ik te laat naar bed ga zoals nu... :huh:

welterusten allemaal, ik ga ook lekker slapen. morgen ( straks) weer lekker verder met de scriptie. het helpt wel hoor, met een nuchter hoofd nadenken over wat je schrijft :)

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er nog,
Stoer van je dat je zo doorzet, ondanks dat je het zo druk hebt !!!
Maar ja je weet het, als je nu niet drinkt, ben je morgen fit !!! Lekker hoor vooral als je nog verder moet werken aan je scriptie !!!
Succes met je scriptie !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ga ook weer, nu toch maar eens kijken of ik even slapen kan.
Net ontdekt dat (ex)vriendje toch weer naar zijn exvriendin is gegaan. De zoveelste keer. Heb 'm al gezegd dat ik geen zin heb om weer in een driehoeksverhouding te zitten, zoals in het voorjaar. Zal 'm er niet op aanspreken, maar eens kijken of hij zelf zo eerlijk is om er voor uit te komen. Van de week nog hadden we afspraken gemaakt over rust en stukje afstand nemen, en eerlijk zijn naar elkaar. Ik ben wel eerlijk geweest naar hem, maar hij dus niet naar mij. Ik wilde vertrouwen weer laten groeien in elkaar, hij heeft het weer beschaamd. Vorige week donderdag had hij het nog over evt. samenwonen in de toekomst en trouwen als alles weer goed komt. Zie hem elke dag nog wel eventjes 's avonds kort en nu dit. Ik vind het wel even best zo, hij zoekt het maar uit. Dit is geen relatie waarin ik nog vertrouwen kan hebben. Ik kies voor mijzelf (zonder drank) en voor mijn kinderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja jeetje dat is echt rot. Juist nu heb je stabiliteit nodig. Jeetje zeg.......
Wat ga je nu doen dan ?? Echt met hem breken ?? Vals hoop is zo schrijnend, pfoeh...
Ik hoor het wel, hopelijk slaap je wel lekker.

Zit er over te denken om een slaappil te nemen, maar dat doe ik toch maar niet. Zit ik morgen weer met hetzelfde liedje. Zag net trouwens op Belgie een docu over drank en jongeren. Heeft me weer extra wakker geschud !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie,

Ik vind het jammer dat jij je geremd en afgewezen voelt, omdat jij tracht te minderen.
Het kan zijn dat mensen die zich bewust zijn geworden dat het hun niet lukte om matig te drinken nog steeds wensen dat ze matig konden drinken.

Ook ik heb een periode gehad dat ik bij elke persoon die een glas nam, of dat nu hier op het forum was of in de gewone alledaagse werkelijk, meteen dacht van: oh, dat gaat mis of oh, kon ik dat maar.
Dat was een stuk angst en een stuk jaloezie.

Zelf ben ik hier ook nog begonnen met minderen. In het begin trachtte ik het te beperken tot 5 glazen per dag, maar dat lukte van geen meter. Ik kwam hier dus ook meestal aan het eind van de avond melden dat het me weer eens niet gelukt was. Een maal een glas op, moest de fles leeg en als het laatste glas dan niet vol was, dan ging een nieuwe open en die moest uiteraard ook leeg. Om daar een rem in te gebruiken lukte mij gewoonweg niet. Uiteindelijk heb ik de dagelijkse strijd opgegeven en ben gestopt. Pas na drie dagen abstinentie kon ik beginnen met Refusal. Voor mij was dat een hele opluchting, omdat ik niet meer hoefde na te denken of ik wel en wanneer en hoeveel ik zou drinken.

Ik weet niet hoeveel jij dronk en of dat dagelijks was of om de 14 dagen een paar dagen jezelf lam drinken.
Ik weet ook niet wat je huidige doelstelling is, maar ik hoop wel dat het je lukt.

Wat je niet moet doen, is smeuïg vertellen over elk genuttigd glas. Dat zou ook mij kunnen triggeren.
Daar heb ik je eerlijk waar nog niet op kunnen 'betrappen'.

Blijf gewoon schrijven. Het is voor jou een manier om alert te blijven en na te denken over je drinkgedrag. Gewoonten kun je namelijk niet veranderen zonder er goed bij stil te staan.
Misschien is het handig om steeds aan te geven wat je doelstelling van die dag was en of je die gehaald hebt.

Dit forum is bedoeld voor mensen die hun alcoholgebruik onder controle willen krijgen en houden.
Dus er is hier gewoon ruimte voor jou.

Zo en nu mag iedereen over mij heen walsen, denderen en donderpreken.


Aan iedereen: Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...