Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 augustus 2008


Edflobe

Aanbevolen berichten

Marjo, volgens mij gaat het allemaal om acceptatie, acceptatie van jezelf en de ander, van de mooie en minder mooie kanten. Iedereen in zijn waarde laten, ook jezelf.
Door gedrag heenkijken en de mens zien die er achter zit. Poeh wat ben jij weer aan het groeien! Het houd ook niet op he!

Door alle discussies van vandaag zit ik te denken waarom ik bijna nooit conflicten hier heb, het is niet dat ik het uit de weg ga maar ik denk wel dat het de toon is waarop ik het aan ga. Benoemen wat ik zie en proberen er geen waarde-oordeel aan te hechten. Proberen een ander een spiegel voor te houden. Negatief gedrag niet voeden en positief gedrag bejubelen. Zo wil ik ook dat er naar mij gekeken wordt en ik merk dat dat ook zo werkt. Je krijgt terug wat je geeft.

In mijn dagbehandeling (jaja komt ze weer) is mij die spiegel voorgehouden en nu geef ik het weer door. Omdat ik gezien en ervaren heb dat het werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Misschien is mijn gedachte een beetje kort door de bocht.
Ik ben ook geen promotieteam...
Veronica komt naar je toe deze zomer...

Ik kom bij mezelf tot de ontdekking, dat ik alleen verder kom door deze zaak volledig te erkennen, voordat ik écht verder kan.

dat de één nog niet zover is...
Of gewoon er even niet bij stil staat omdat het juist zo goed gaat...
Zo gaat dat mij, en met mij velen, denk ik.
Maar altijd weer komt dat moment, dat je er wel weer aan herinnerd wordt.
En dan is het zaak vooruit te komen, en niet te blijven hangen...
Zo zie ik de kracht van het forum.
En mensen (ik ook) die soms met verdraaïngen van de werkelijkheid komen, zijn die misschien even uit het oog verloren, of nog niet goed gezien...
Heb mededogen, dat niet iedereen, tegelijk op dezelfde lijn zit.
That's life!
Daarom helpen wij elkaar, door elkaar ons eigen verhaal te vertellen, en hopelijk iedere keer een beetje dichter bij de waarheid te komen...

Hahaha... door alle consternatie vergeet ik helemaal de dokter te bellen voor mijn pillen. Snel gedaan, net op tijd.... Hopelijk ;)

Soothe, misschien begrijp ik je niet helemaal. Ik kan geen persoonlijke aanval ontdekken... :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ik dacht dat dit forum er was om te helpen niet te drinken. Ik vind dat ik de komende weken een moeilijke tijd tegemoet ga, daarom heb ik om een pact gevraagd. Ik weet niet wat je met draaikonterij bedoelt, maar nogmaals, het zal jouw gedachtenkronkel wel zijn met je eigen logica. Alle respect, maar laat mij asjeblieft met rust. Van die vervelende verdachtmakingen heb ik echt schoon genoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik heb zelden conflicten, dan zijn we uit hetzelfde hout gesneden.
Hoe ik met mensen moet omgaan, hoeft mij niet door hulpverleners te worden duidelijk gemaakt!
Ik vaar mijn eigen koers! Een Amsterdammer is nogal direct. Ik ga niet ieder woordje op een goudschaaltje wegen. Ook l*l ik niet mee voor de lieve vrede.
Bevalt mij iets niet, dan zeg ik dat. Dat mag een ander naar mij toe ook doen. Zolang we elkaar niet verot schelden is er weinig aan de hand



Gewoon een beetje menselijkheid! Met het al te softe is ook niemand gebaat.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe,

Je schrijft: Geef toe, als je weer drinkt.
Nou dat heb ik gedaan! Maar daardoor kreeg ik juist het gevoel dat ik op dit forum niet thuishoor!



Begrijp heel goed dat iedereen vanuit zijn eigen, moeilijke situatie reageert.

Dacht dat hier ook plaats was voor mensen die willen minderen, (dit onder begeleiding van Tactus).
En ik ben me er heeeel erg van bewust dat ik alert moet zijn. En ok, velen hebben dat eerst geprobeerd, lukte niet.
Maar mag je hier dan pas komen als je hebt besloten helemaal te stoppen????

Heb besloten om voorlopig dus maar alleen te lezen!

Ergens begrijp ik het wel, maar had gehoopt dat ook ik hier wat steun kon vinden.

En nu zeg ik iets waar ik eerst goed over nagedacht heb: Het lijkt wel of je hier pas gezien wordt als je
hopeloos genoeg bent, er iemand in je naaste omgeving sterft, je relatie niet deugt, en noem maar op!

Heb dit niet openlijk op het forum geschreven omdat ik de reacties al kan voorspellen!!!

Tot slot: Bij jou heb ik NOOIT het gevoel gehad dat je mensen persoonlijk aanvalt.!!!!!


Groet, Juffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Even een pauzetje op mijn werk.

Dadelijk komt de automatiseerder en dan kan ik ws. niet op de compu werken.
No problem, ik heb ook genoeg andere klussen te doen.

Pauze voorbij en ik ga maar weer aan de slag.

Ik wens iedereen een vreedzame en droge dag.


Marjo,
Jij bevalt vandaag van 9 maanden alcoholvrij. Dat is fantastisch. Voor mij voelde het idd als een definitief keerpunt: dit was wat ik wou en wil. Vrij zijn, vrij van de ketenen van de alcohol.

:D:camera::clock::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::moon::present::moon::):rose::P

BamBam,
23 maanden. Respect betuig ik je, want het ging niet makkelijk.

:D:camera::clock::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::moon::present::moon::):rose::P

En voor iedereen die er weer een dag bij heeft in zijn of haar streven naar alcoholvrij of ADB heb ik hier een tuin vol rozen: :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, juffie, geeft helemaal niet. Ergens kan ik mij je gevoel wel een beetje voorstellen, alleen heb ik besloten me daardoor niet te laten afleiden. Ik lees van alles en de reacties daarop, denk dat veel forumleden elkaar ook al langer kennen, meer van elkaars leven afweten.
En juffie, ik heb er geen probleem mee dat jij het doet zoals jij het doet. Voor mijzelf doe ik dat gewoon even niet, zo af en toe drinken, voelt voor mij niet zeker en goed als ik dat zou doen. Belangrijkste van dit forum vind ik de bewustwording/-zijn van het drinkprobleem en de wil daar iets aan te doen. Als dat bij jou lukt met af en toe een paar drankjes en verder alles onder controle, en je weet dat ook zo te houden, dan vind ik dat bewonderingswaardig, dan ben je goed bezig. Anderen zullen helemaal droog moeten staan om zichzelf onder controle te houden en we hebben de afgelopen dagen gezien dat ook dan nog dingen mis kunnen gaan. Alles is zo persoonlijk, je kunt niet voor een ander bepalen wat goed of fout is voor die persoon, je kunt er hooguit je gedachten over hebben.
Lees gerust verder mee en reageer als je behoefte daar aan hebt. En sterkte met je 'eigen strijd'. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie, sorry, maar je leest niet goed!! Iedereen moet (mag) hier melden dat hij drinkt, dat heb ik ook gedaan, en een heleboel met mij! Dat is de kracht van het Forum!!

De laatste keer, in helder Nederlands, krijg je aandrang om te drinken meldt het hier. Dat heeft zo'n beetje iedereen gedaan. Zo hoort het! Ben je gestopt ook het melden waard, daar kan een ander wat van meenemen, en je krijgt af en toe slingers!

Er zijn fanatieke stoppers (vie dus) en dat is geen verdachtmaking, die gaan propageren, dat het wel weer kan. Wat geweest is is geweest! Het leven en de mens is steeds aan verandering onderhevig!
Dus een aantal wijntjes en pastiesjes kan weer! Was dat maar zo, ik zou nu best een pastiesje lusten.

Het is het gremlinnetje wat in vie haar oor fluisterd. En dat blijkt ook, anders zocht ze nu geen hulp, ze had dat vacantiedrankje nooit moeten nemen!!!
Maar alcoholisme is de ziekte van de ontkenning en dat wil ze niet horen!Maar ze gaat er weer voor, dus geven we het voordeel van de twijfel.

Een aardig detail is, dat ik in de knoop zou zitten. Ach, ik ben ook maar een mens!
nu ga ik mijn knoopje ontwarren. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie, dat is je eigen gevoel, net zoals Soothe ook zijn eigen gevoel heeft. Dit forum is er voor iedereen die iets aan zijn of haar drankprobleem wil doen. Niemand hoeft te stoppen met drinken. Het zal altijd wat blijven botsen tussen de minderaars en de stoppers, waarschijnlijk omdat de stoppers eerst ook minderaars geweest zijn die weer teruggevallen zijn.

Ik ben hier in begin 2006 mee gaan schrijven, ook minderend, maar na elke terugval voelde ik me rot om het hier op te schrijven. Op een gegeven moment voelde ik me er niet meer bij horen toen. Waarom begreep nou niemand dat ik gewoon wilde minderen en niet wilde stoppen. Iedereen bleef maar aandringen dat stoppen beter was en ik voelde me hier niet meer thuis. Na een half jaar ofzo ben ik hier toen weggegaan, voelde me elke keer schuldig als ik weer gedronken had. Ik heb het forum uiteindelijk toen de rug toegekeerd... ik was boos op alles en iedereen en hier begrepen ze me ook al niet.

vorig jaar juni was ik weer in mijn eentje aan het worstelen met drank, het sloop er weer zo makkelijk in en ik werd het zo zat. Ik zat zo ongeveer elke keer jankend te drinken, wilde het niet maar wist niet hoe ik het moest stoppen.... Hoe dat aan te pakken, zelf proberen, ging weer mis en toen opeens kwam dit forum weer bij mij bovendrijven.. durfde eerst niet goed terug te komen, na anderhalf jaar. Schaamde me, iedereen zou vast wel zeggen ' zie je wel, die kan ook niks'.

juni 2007 kwam ik hier dus weer op het forum en ontdekte dat er nog heel veel mensen waren uit mijn beginperiode in 2006. Ik werd weer met open armen ontvangen. Niemand die zei: zie je wel je kon het niet he. Dat waren dus mijn eigen gedachten en angsten geweest en ook mijn eigen boosheid over mijn onvermogen om de drank te laten staan. Die eerste maanden ben ik ook af en toe weer wat gaan drinken, 2 biertjes ofzo, ik had het in de hand vond ik en werd wel eens wat moe van het commentaar. Die stomme stoppers die dachten dat ze alles beter wisten. In november ergens werden die 2 biertjes opeens een avond doorzakken. Die avond begon ook met, ach ik mag best wel 2 biertjes drinken op dit feestje want ik heb het in de hand maar die 2 biertjes liepen uit op een enorme uitglijder met een enorme hoeveelheid drank waar ik 2 dagen een kater van gehad heb. Daarna was het voor mij duidelijk dat ik niet een beetje kan drinken. Nu ik niet meer drink merk ik dat ik her voor mezelf makkelijker maak. Niet meer steeds hoeven nadenken of ik het kan of niet, niet meer bang hoeven zijn dat mensen me afkeuren na het drinken van een paar glaasjes (of eigenlijk keur ik mezelf dan af en leg ik dat bij de ander neer).

Als ik teruglees over dat je gedronken hebt op je feestje zie ik van niemand echt kritiek, maar wel jouw angst voor kritiek en het invullen van wat anderen over jou denken. Zo wordt dat wat je juist niet wil toch een soort waarheid in je hoofd. Ook weer zo'n mechanisme waar wij alcoholisten erg goed in zijn.

Ik blijf zeggen, ieder op zijn eigen manier. Niemand kan en mag mij vertellen hoe ik met drank om moet gaan, ik kies er momenteel voor om niet te drinken omdat dat me gewoon veel beter bevalt, ga ik wel af en toe drinken dan heb ik de verantwoordelijkheid daarvoor en niemand anders. Dan kan ik teleurgesteld zijn in dit forum maar dat lost niks op. Het is dan vaker de teleurstelling in mezelf die me parten speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allo allo allemaal,

Alle mijlpalers van :heart: te hoor :present: en ja Hanneke eigelijk is elke dag een mijlpaal.

Soothe er is niks mis mee dat je eerlijk bent.

Juffie doe het gewoon op je eigen manier want het ie je eigen strijd dus ik hoop dat je mee blijft doen maar ik heb makelijk praten over je gevoelens hier op het forum omdat ik dat zo ook heb gevoeld en soms nog omdat ik ook niet helemaal droog sta zoals hier bekend. Probeer er hier niet over te praten om anderen niet van de wijs te brengen en schrijf vooral niet onder invloed maar leef je eigen leven met strijd en plezier.

Voor iedereen een fijne dag toegewenst :)

Nog wat nutteloos leesvoer: het is hier zo donker dat de straatlantarens zijn aangegaan hahahah en die bui zal wel losbarsten als ik met doggy het park in moet B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...