Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 augustus 2008

Edflobe

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oei An was je al aan het droogdrinken meid.
Laat ze maar feesten beneden en ga met naar je kamertje , desnoods met een excuus als het moet.
Vooral niet ertussen gaan zitten.
Ik kan je alleen maar uit ervaring zeggen, dat het steeds makkelijker wordt om nee te zeggen, als mensen in je omgeving nog drinken.
Maar zolang je dat nog moeilijk vind de confrontatie uit de weg gaan.
Doe het voor jezelf, omdat je weet dat je het niet wilt.
Desnoods een eindje fietsen, andere gedachten maken en vroeg naar bed.
Sterkte An, ik ben in mijn gedachten bij je en zend je wat virtuele kracht.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, ik vraag me af wat er aan de hand is de laatste dagen. Uitglijders en vele, vele gremlins bij meerderen onder ons. Ik hoop toch écht dat iedereen die het nu moeilijk heeft, de kracht weet te vinden om door te gaan met waar hij/zij mee bezig is. Het leven zit vol tegenslagen en helaas krijgt de een er meer om de oren geslingerd dan de ander. Vluchten in drank biedt geen perspectief, hooguit voor de time being. Maar de gevolgen, lichamelijke misère, brak, hoofdpijn en natuurlijk het schuldgevoel, de spijt achteraf, het gevoel te hebben gefaald en opnieuw te moeten beginnen. Laten we met z'n allen vasthouden aan ons eigen vastgestelde doel: voor de een is dat sterk minderen, voor de ander is dat helemaal droog blijven.
Marieke, ik begin bij jou. Ik geef je een :light: die je op de goede weg moet houden. Geef jij het :light: door?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Doe je best.

Edflobe,
Ik ben ook geen ijsjeseter.
Tot mijn 16de ongeveer kon ik wel elke dag een dame blanche eten, maar ineens hoefde ik dat niet meer. Ik lust het wel, maar als het erg warm is, heb ik liever een flinke slok kraanwater.

Ik ga verder met de potten ende pannen om een lekker maal te fabrieken. Nou ja, dat hoop ik maar.
Zelf hou ik niet zo van kip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke ik heb het al vaker gezegt en misschien klinkt het te simpel.
Maar na jaren overlast ging ik toch echt verhuizen.
Dan amar het onderspit delven, maar voor mijn gevoel zou je dan wel gewonnen hebben, door niet meer aan de buren en hun lawaai bloot te hoeven staan.
Ja en dat met je man dat is misschien iets voor een therapeute?
Ik weet in ieder geval niet hoe ik je kan helpen als ik niet met alletwee kan praten.
Maar ik snap dat je het erg moeilijk hebt, in huis, met je familie, met de buren en met je liefdesgevoelens voor een ander.
Misschien eens een tijdje gewoon alleen maar focussen op jezelf?
En niet die energie in een ander steken.
Soms kan dat helpen door zelf een beter uitstraling te krijgen.
En het leven beter aan te kunnen. gaat je omgeving zich ook anders gedragen.
Ik wens jouw virtueel ook veel KMW

Zo en nu moet ik weer achter mijn computer weg, vanwege mijn nek.
Ik heb al een aantal nachten zonder kussen geslapen en dat helpt ook erg goed.
Maar minder computeren, meer bewegen en HH klusjes doen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi , bedankt voor alle reacties. Op het moment dat ik wil drinken dan heb ik geen interesse in mezelf. Vind mezelf niet zo belangrijk dan of zo. Maar aangezien ik toch al zo'n einzelganger ben en weinig echt praat met mensen, is het hebben van jullie, wel heel erg belangrijk aan het worden.
Sommigen zien het als verslaving en zijn bang om eraan vast te blijven plakken. Ik heb daar minder problemen mee. Als ik al die tijd dat ik normaal zou drinken hier schrijf is allemaal winst.
Als ik dus ga drinken dan heb ik alleen die fles nog. Nee dank je wel.

Net mijn eten naar binnen gepropt en naar boven gevlucht met de mededeling dat ik vanavond 'niet aanwezig' ben, ik zit in bad of zo. Doei doei.......

Nee, ik voel me niet mezelf, of wie dan ook. Ik ga eerst maar eens lezen waar jullie het allemaal over hadden, ik kom ook zomaar hier binnen hobbelen. Nee ik drink niet en we doen gewoon allemaal mee vanavond. Chips, nootjes, filmpje, colaatje alles bij de hand..... GOGO!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel eens doe met burenoverlast is heel even snoeihard mijn muziek aan, daar schrikken ze van. En dan meteen weer uitzetten. dus twee minuten ofzo.
Steeds volhouden, iedere keer als de radio aangaat zelf eventjes muziek erdoorheen knallen.
Als ik geen zin heb in oorlog zet ik een koptelefoon op met een mps speler, heb ik iig privacy voor mn gevoel. Heb er eentje hierboven die gilt vals. Ze zegt dat ze sopraan oefent op conservatorium. Herken enige sporen van een poging Kate Bush na te doen. Ze wil zich niet aan afgesproken tijden houden, (zodat ik even mn huis uitvluchjt voordat mn kiezen eruit vallen) Omdat ze emoties heeft ofzo. Bij haar werkt dat truukje van de muziek erg goed. Heb trouwens ook geschreeuwd, ik dacht; jij gillen, ik schreeuwen.
Heb nu Nina Hagen gedownload en Maria Callas, die doen het erg goed !!!Sterkte ermee, het is echt afschuwelijk geluidsoverlast, kan je erg gespannen van worden !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

madre mia que miraculo , de niet horende kunnen ineens weer horen ;)
mensen wie het moeilijk hebben laat den eerste staan het is al een deel van het leed dat foetsie is.
frannie jij bent echt gegroeidt , doe zo voort :present:
ikke vandaag naar hulpverleenster geweest en yep was weer heel leerzaam , ze is trots op mij om de manier waarop ik beetje bij beetje voor mijn eigen opkom , en dat doet een mens goed .
het rare was wel dat toen ik binnen kwam ze mij vroeg waarom ik zo raar sprak ?? zou ze gedacht hebben dat ik gedronken had ??
heb nadien een mail gestuurd met de vraag maar er ook bij vermeld dat indien ik zou gedronken hebben ik dit altijd eerlijk zou toegeven , naar haar toe , naar dit foruùm , mijn andere sites want als ik een ander bedrieg , bedrieg ik mijn eigen .
voor de rest veel te schrijven maar de fut onbreekt mij eerlijk gezegt :devil:
wens jullie allemaal een fijne nuchtere avond toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,

Je hoeft niet te reageren, maar ik wilde je toch een idee vertellen. Eenmalig voor de zekerheid.

Wat vind je van een ijssalon? De allerlekkerste ijs leren maken dat zo heerlijk smelt op de tong. En de allerlekkerste slagroom precies genoeg gezoet. En met uiteraars echt vers fruit! (Geen blik-ananas, vriend en ik proeven dat direct. Wij eten ook alleen verse ananas, blik-ananas vinden we een nadeel)

Wij gaan Zondag's ervoor wandelen naar onze ijssalon. Even naar buiten, lekker ijsje en daarna weer terug. In de zomer loopt het storm daar, maar je moet echte goede kwaliteit ijs hebben.

En ijs gaat absoluut niet samen met alcohol. Die combinatie vind ik ontzettend smerig. Je krijgt dus ook geen alcohol-klantjes. Lekker ijs met frisse frisdrank.

De ruimte hoeft ook niet groot te zijn. Een paar stoeltjes of bankjes buiten en de mensen gaan wel zitten. Vinden dat nog gezellig ook.

Je zou alleen wel een heel geschikte lokatie moeten vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kwam ik van niet drinken tot 'droog drinken' tot niet drinken?

Ik voelde me ellendig i.v.m. relatie en denk dat drank mezelf gezelliger en leuker maakt.
Dat ik dan niet zo moeilijk doe.
Vervolgens bedenk ik me dat de ijskast vol drank staat.
Ik zit te denken aan de drank, wat er met me gaat gebeuren.
Ik tel de flessen, denk dan, ik moet er alvast bijhalen, want dat is nooit genoeg.
Dan denk ik, dat gaat dus weer heel veel worden met als resultaat een kater morgen.
Die kater kan me niet schelen. Ik ga verder met droogdrinken. Ik voel me wegzakken en alles is leuk en dan denk ik aan overmorgen en over over morgen. Oh jeh, dat zal niet goed gaan,ik zal me ellendig voelen. Kan me niet schelen ik moet het hebben vanavond ik kan niet zonder.
Onzin, ik kan goed zonder, ik denk aan jullie en bedenk me hoe ik me zal schamen en hoe ik niet helpend naar jullie toe ben, dat ik niet de enige ben die het moeilijk heeft.
Ik denk eraan dat ik lekker mag snoepen vanavond, mezelf een filmpje kado, ik mag forummen, een boek lezen en dat alles in de plaats van die nep vrolijkheid die morgen weer in elkaar stort. OK ik spreek met mezelf af dat ik VANAVOND niet drink, morgen zie ik wel verder. Ik stel het een dagje uit.

De trek begint af te nemen en dan is er het moment dat ik bij jullie aan klop.

Zo is het gegaan.

Conclusie: anders denken is anders doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeej Floortje, klinkt alsof je het zelf al helemaal ziet zitten !!!! Waarom doe je het zelf niet ???
Mijn hart ligt echt bij de eerlijke handel, zoals bijvoorbeeld Tony Chocolony, een jongen die heeft zichzelf aangegeven bij de politie omdat hij chocola had gegeten die niet slaafvrij is gemaakt.......Daar kom ik smorgens mn bed voor uit !!!! (En laat ik de eerste voor staan !!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...