Ziza Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Hoi Anna en Soothe,Waarom gaan jullie niet op salsa dansen met z'n tweeen ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Hallo Anjo,Zeer zeker raken mij dingen en nu ervaar ik weer dat schrijven anders is dan praten face to face.Want je kon mijn lichaamstaal niet ien tijdens het schrijven, van dat stukje.Liefs, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 quote: Originally posted by: womanEn de AA is géén zwaktebod !!! Als je een goed kapsel wilt ga je naar de kapper Als je iets gebroken hebt ga je naar het ziekenhuis Als je psychische problemen hebt ga je naar de psycholoog Als er iets met je badkamerkraan is bel je de loodgieter Als je wil stoppen met drinken ga je naar de AA Dat noem ik een hele goeie vergelijking om aan te geven dat HULP vragen geen zwaktebod is. Je laat je helpen door een (ervarings)deskundige. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Trees, gremlins? Niet toegeven hoor! Het gemak van die eerste acht maanden kan weer terug komen, mits je doorgaat met het eerste glas niet te nemen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Trees: wil je mijn telefoonnummer? dan schrijf ik je een pb... ik wil je graag helpen lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Marieke, ik ben het met de anderen hier eens. Het is volgens mij enorm gevaarlijk wat je doet. Ik kan me nog van vroeger herinneren dat je toen ook regelmatig in het weekend twee of drie glazen kon drinken, en dan erg blij was dat dat lukte. Maar eens in de zoveel tijd ging je over die paar glazen heen, en liep het helemaal uit de hand, en wat daar dan voor redenen voor waren deed er helemaal niet zoveel toe. Als een alcoholist wil drinken is er altijd een reden.Ook ik weet niet wat goed voor jou is, maar ik weet wel dat ik je niet graag terug zie op dat punt van destijds! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Anna, het was zéér welgemeend. Hoewel ik langer "droogsta" heb jij minder uitglijers en vind ik jou eigenlijk sterker in je wil terwijl iedereen tegen mij zegt (de psycholoog en zo) houd je dat op wilskracht vol? En natuurlijk betaalt het bij mij ook terug, elke dag maar ik ZIE het niet elke dag meer zo goed .Gek genoeg helpt dan zo'n uitglijder mij weer kaarsrecht te staan.Net als met schaatsen, je gaat wat slordig op de ijzers staan, en dan fl**kker je op je kont, en dan ga je weer héééél netjes en recht op die dingen staand. Ik heb pas leren schaatsen toen ik 35 was, heb er nooit spijt van gehad, maar val nog regelmatig en heb dan even correctie nodig, veren, kont recht enz. (veren door de knieën geen beloningen). Het is voor mij een proces.Dus hier is dan ook maar de plek om op te biechten dat ook mijn weg niet over rozen gaat en ik me geprikt heb vorige week. Ik schaam me zo, maar schaamte is geen functionele emotie. Dus ik ga gewoon verder. Ik zat in het gat van Marieken, één biertje gehad vóór het eten, een keer twéé wijntjes en dan maar denken dat je ADB bent. Meer is het niet, maar ik loop maar te piekeren hoe ik het moet vertellen.En het k*ttige is dat ik door de pijn uitgeput ben en mijn wilskracht is dan ook minder. Toch weet ik dat de makkelijkste weg de 0-lijn is, zonder verleidingen, en dat dan het sterke gevoel ook weer groeit, zoals in de periode dat mijn moeder overleed en ik niet eens aan wijn dácht en nu heb ik al maanden pijn en denk ik zal ik een wijntje nemen, ik slaap op één wijntje nl. wel beter ja. Zoals normale mensen doen. Maar ik ben geen normaal mensen, ik ben een knokkende alkie. Knokkend, dat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Soothe en Anna: dank je. Ik vond het schrijven van Anna zo ontzettend kei goed en Zo to the point.Want is DAT niet de grootste valkuil????? 'denken' dat we geen lol meer kunnen maken. Denken dat we niet meer echt blij kunnen zijn?? Vandaag heb ik me zelf weer laten zien. Daar was de echte An weer. Meestal ben ik ook serieus maar ik heb zo de behoefte om gewoon eens lekker de boel de boel te laten.We hebben zooooo ontzettend gelachen en geloof me er waren er een aantal bij die bier en wijn dronken, maar als je oplet zie je net zoveel mensen gewoon water drinken en juist op die mensen heb ik gelet. Wat genoten ze en wat zagen ze er goed uit. Zo heerlijk. Dit gevoel heb ik eerder mee gemaakt dus ik spreek uit ervaring.Alleen ik was het even kwijt.Zo lees ik dan Marieke en dan denk ik 'lieve schat', het is een spook in je hoofd die je die leugens wilt wijsmaken, het is zo'n ontzettende leugen.Trouwens jullie gaan gewoon kei goed en een mega groot goed voorbeeld voor het forum, een enorme aanwinst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 De stap naar een fles wijn ipv een glas is een millimeter breed.Vreselijk om weer zo aan de afgrond te staan, ik ben hier al geweest, ik wil hier niet zijn. Ik ben moe, ik heb al maanden pijn, ik ben kortaf, blaf tegen de kinderen (dit alles nuchter hoor) en verdomme, dan komt er dat moment in het restaurant (we hebben nogal hard geklust bij A die nam ons mee uit eten en dan nam ik één biertje en dan eten en dan is het gelukkig nog steeds over). Gisteren weer om 5 uur gaan eten, om het probleem voor te zijn. Dat moet dan maar even weer. Vanmiddag stortte ik om 5 uur geheel in, door de stress van die bruiloft ook gisteren, al die familie en vreemde mensen en ben ik in bed gegaan. Opgelost. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 quote: Originally posted by: Anna Krijg trouwens meteen de zenuwen of ik me dan niet voor gek ga zetten! Dan denk je aan al die keren dat je je zelf 'zogenaamd' wel voor gek durfde te zetten.Het heeft er ook mee te maken dat jij of laat ik over mezelf spreken, het liefst alles wel onder controle willen houden.Pippi jouw schrijven over je feestje gisteravond met je cola light in rugzak gaf mij ineens ook weer zo'n goed gevoel YESSSS natuurlijk kan ik nog naar die harstikke leuke festiviteiten. Zo was ik laats t bij Guus Meevis en ik wil daar weer zo graag naartoe, Maar ja zonder drank. L*l koek natuurlijk kan dat. Wat een geweldig vooruitzicht. Ik neem dan ook gewoon een rugzak cola light mee !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Houtje: je bent nu te hard voor jezelf. Als je pijn hebt is het extra zwaar om te 'vasten'., Algemeen bekend. Punt is dat je echt je verstand erbij moet houden omdat het voor jou extra gevaarlijk is. Morfine en drank is gewoon verboden, zou ik zeggen. HET MAG niet. Misschien moet je die zin ergens op schrijven. DAt het gewoon verboden is. Ik ben ook zwak als ik ziek ben, dan moet ik ook mijn hele verstand laten werken en zeggen tegen mezelf. De drank is me nu de baas want die vertelt me dat die pijn minder zal worden, het zijn zulke grote leugens. Als de zooi is uitgewerkt is de pijn driedubbel zo groot. Sterkte Houtje en ik begrijp je helemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Hoi Marieke,Vreemdgaan is misschien menselijk maar dat is geen excuus om het te doen...En als er een aantal mensen zich ongerust maken over je kun je misschien wel denken "ze snappen mij niet" maar er is een grote kans dat zij iets zien gebeuren wat jij zelf niet kunt zien gebeuren...Echter ieder bewandeld zijn eigen pad... en zal ook de konsekwenties daarvoor moeten nemen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Lieve Houtje, ik denk dat jouw probleem juist is dat je het op wilskracht volhoudt. Dat doe ik namelijk niet, want ik wil niet meer drinken. Ik wil dat gevoel van 'moeten' niet meer. En daarom is er geen kracht nodig om niet te drinken.Ik kan me vergissen, maar ik heb het gevoel dat jij eigenlijk nog steeds verlangt naar die roes, die vergetelheid, de verdoving ook. Niet altijd, daarvoor sta je al lang genoeg droog, en ook niet altijd even erg. Maar in periodes dat je pijn hebt en het leven moeilijk is, dan is denk ik dat verlangen daar, en verzet je je op pure wilskracht. En soms is wilskracht niet genoeg. Een mens is wel eens moe gevochten.Zoals ik vanmorgen aangaf verlang ik er bij tijden naar losser te kunnen zijn, een paar uur niet te denken, niet te piekeren en gek te kunnen doen zonder me zorgen te maken. Maar ik verlang niet meer naar drank om dat te kúnnen doen, want ik wil het effect van drank niet meer.Het is een beetje moeilijk om het verschil in benadering uit te leggen, maar ik denk dat het een soort overgave is. Als ik die dingen zonder drank niet kan bereiken, dan accepteer ik maar dat het niet kan. Liever dan weer te drinken, want ik wil die hunkering die ik dan weer in gang zet niet terug. Zelfs al vind ik het leven bij tijden moeilijk, en al gebeuren er dingen die ik moeilijk vind.Schaamte heeft inderdaad geen zin, dus schaam je niet. Ik hoop van harte dat het ook voor jou gemakkelijker wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Jammer Trees is weg, nu maak ik me zorgen om je. Heb een pb'tje voor je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Trees: alles OK GOGO girl (van Corinne gejat). Dit waren zulke geweldige woorden die ik kreeg via sms van Corinne. GOGO... precies... cheer up... we gaan ervoor. WEG MET DIE ZOOI en lang leven het goede leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Ziza hoi,Samen in de bank Ziza? Juist Ziza, maar wel een metertje ertussen. Het is een bazig hennetje, ik heb niets maar dan ook niets in m'n eigen huis te vertellen. Grapje hoor! Wat ze niet wil dat doet ze niet, en van de drank heeft ze echt afscheid genomen. Je hoort haar er nauwelijks over! Mijn respect heeft ze!!Ziza, de Salsa? Line dancing, wie weet. Misschien samen op stijldansen. Ziza, er staat nog heel wat te gebeuren. Ze moet af en toe goed gekieteld worden! Je adviezen worden overwogen. Het ga je goed, en laat de eerste staan! Ach, dat hoeven we jou niet te zeggen!! Jij schuift lekker! Een groet van Anna en Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Nu ga ik slapen, heb heel wat afgekwekt in korte tijd. haha.Slaap lekker allemaal. En Anjo: ik wens je een rustige nacht(dienst) toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Pippi,Ze is een soort spiegelbeeld van mij, ook ik ben met een slok losser en minder geremd. Echter ik uit me soms een beetje extravert. maar in feite zéér introvert!!Maar geloof me, dat ze hier praatjes voor tien heeft!Dag Pippi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Pippi, ik weet nog goed dat we elkaar op de laatste meeting gesproken hebben hoor! En je berichtje mag gerust openbaar.Een van de redenen dat dit forum voor mij zo goed gewerkt heeft, is de anonimiteit. In ben in real life geremd, en ik voel me niet op mijn gemak tussen veel mensen, vooral als ik ze niet ken. In schrift druk ik me veel gemakkelijker uit, omdat ik meer tijd heb om na te denken over wat ik wil zeggen, en omdat niemand mij ziet. In het begin dat ik op dit forum schreef was het echt een zegen voor mij om te merken dat ik serieus gelezen werd, dat mensen op mij reageerden, en dat niemand 'wist' hoe 'stom', oninteressant en bleu ik in feite ben.Ik was vreselijk onzeker, heb maanden gedacht dat mensen speciaal vanwege mijn afwezigheid uitlogden! Dit forum heeft mij geholpen althans virtueel over een groot deel van mijn verlegenheid en onzekerheid heen te komen. En uiteindelijk, door twee meetings waar ik geweest ben, ook in real life, al kostte me dat wel moeite. Drempels hè!Overigens ben ik inmiddels volledig over mijn verlegenheid voor Soothe heen en voel ik me volledig op mijn gemak bij hem. Maar nu moet ik dringend even een meter afstand overbruggen om hem de kieteldood te geven , en daarna moeten er een paar hondjes uit. Het was leuk weer eens een avondje te forummen mensen. Allemaal nog een prettige voortzetting en een goede nachtrust! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Anna en Soothe,Kietel ze en loop met de hondjes en slaap lekker straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Dankje wel An en Anna,An, Trees gaat weer wat beter weet ik uit betrouwbare bron. Niet te veel zorgen maken.Anna, je schrijven moet ik nog op me in laten zinken, snap je dat. Ik vóel wel dat je gelijk hebt dat de overgave de enige manier is op de strijd op te geven (ahhahahahahah schreef ik toch strijk zeg slip of the mind).Maar het accepteren, het rationele moet nog beklijven.Als ik mijn bijdrage lees voor het boek dat we aan het schrijven zijn, lees ik een sterke vrouw, die zoveel heeft meegemaakt, die is blijven knokken en die dat prima lukt zonder alcohol en daar ook een kick van krijgt om het zonder alco te doen. Dat gevoel van sterkte wil ik terug. Maar de weg is af en toe een beetje kronkelig. Nou vraag ik me (filosofisch?) af of een kronkelige weg minder waarde heeft dan een rechte weg, maar ik blijf op de weg. Okee?Ben een paar dagen alleen met Dochter geweest, was vreselijk gezellig, echt één op één aandacht. Zoon had zich naar Oma verplaatst. Oma heeft een HDMI tv dus Zoon er heen met Xbox. Of ze leuk vindt moet ze zelf maar aangeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Uit de gevarenzone, dankzij jullie!Gekwekt, gemaild, en ik ga nu slapen!Ja, en Houtje ik ga ook even eten! (not..)En Woman, bedankt voor de adressen. Ik had alleen maar het oude kerkgebouw waar ik zéker niet meer naar terug wou, omdat ik daar ooit hele akelige Weight Watchers bijeenkomsten heb meegemaakt!Wat een kracht heeft dit forum! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Beste mensen, we gaan inpakken. Veel indrukken vandaag, we waren in Haarlem en Zandvoort.We zijn een beetje moe!Slaap lekker allemaal, en volg ons voorbeeld... oogjes dicht en snaveltjes toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Houtje, Trees,Gelukkig. Ik ben blij toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2008 Coriientje Trees, nu vasthouden hè!! Houd je goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden