Spring naar bijdragen

zaterdag 23 augustus


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb'ers,
vannacht gaan slapen om 01:30 en was weer klaar wakker om 03:30 , ik zit sinds dien ook hier beneden .
geloven jullie mij indien ik schrijf dat ik eventjes niet meer wist welke dag het was of welke data ??
momenteel ben ik in de keuken het papier aan het aftrekken , nou ja een mens moet iets als ze zo vroeg wakker is ;)
ik wens alle mijlpaalers een dikke hiep hiep en we dsv :present:
ik wil jullie nogmaals danken voor de lieve warme berichten gisteren , maar ook voor de lieve steun volle smsjes , ergens weet en besef ik dat er gisteren voor mij een enorme kracht uit dit forum gekomen is , en daar ben ik dankbaar voor .
ying en yang hebben al serieuz zitten ravotten , mijn hondje heeft een probleem en dat is dat ze de steile trap niiet af kan , ik eerlijk gezegt ook niet dus doe ik de trap omgeeerd met hondje in mijn armen
:heart:
het zal mij pijn doen haar mogelijk morgen af te moeten geven voor een week , maar meer als aanvaarden kan ik niet , en neen ik neem niet zelf een nieuw hondje allez nu toch nog niet .
zo en nu ga ik verder papier aftrekken dan is dat ook gedaan en kan ik zien wat ik er allemaal mee moet doen = gaatjes en scheuren vullebn
ik wens jullie allemaal een fijne nuchter dag en ik doe daar zeker aan mee , mogelijk soms moeilijk maar owee het gevoel als ik nuchter mijn bedje in kruip
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen,

Blacky, een wel héél vroegetje voor jou! Maar als ik je goed lees heb je je te ruste gelegt
in je bed i.p.v. je zetel en da's al verbetering.
Doe je in de loop van de dag een tukkie in de zetel toch?
Je toont enorme doorzettingsvermogen maar overdrijf het niet, er zal nog veel werk
zijn alvorens je nestje naar je zin zal zijn. Neem de tijd, neem de tijd die je nodig hebt
want ook verwerken kost energie.
Je bent een kanjer, kop op, je kan het!

Sandman, ik hoop dat de gekneusde bladeren geholpen hebben. Ben er eigenlijk
wel benieuwd naar.

Carolien, een hele fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan hebben we de Mijlpalers nog van vandaag!
De H is in the air.

Hanneke, gefeliciteerd met 10 weken ADB! :present::D:present::):present::D:present:

Har, geweldig 7 maanden ADB! :present::D:present::):present::D:present:

Iemand vergeten, laat het even weten........:present:
Ik laat de eerste staan anders is het met mijn nuchterheid gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kalmte, moed en wijsheid.... ik sta er elke dag een paar keer bij stil. vooral die eerste is voor mij erg belangrijk. ik kan me altijd zo lekker druk maken :wacko:

Tapas, is wilde nog even tegen je zeggen dat ik die poster te gek vind en die foto's!! misschien als ik klaa r ben met de scriptie kan ik eens weer een trip naar amsterdam en haarlem maken...

fijne dag allemaal!

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meurning :) Thx Stien. Sjezus wat een rotweer hier! Plenst al de hele morgen met een flinke donderklap zo afentoe. Heb nog niet bedacht wat ik eens zal gaan doen vandaag, eerst eens op de buienradar kijken.

Hee Blacky, je hebt de nacht ook goed doorstaan. Leuk hoor, dat al die dieren je gezelschap houden. Het geritsel van mijn huisgenoot 's nachts geeft me toch het gevoel niet alleen te zijn...althans als ik die huismuis van mij hoor rondtippelen soms, heb ik daar geen enkele moeite mee. Vraag me af waar het beessie van leeft want hij kan nergens bij. Wil hem eigenlijk dresseren :D
Bij M. in de tuin heeft een egel zich genesteld in een rieten korf die als decoratie op de grond ligt. Allemaal verdorde bamboe blaadjes in gesleept, dus afentoe hoor je het geritsel in die korf. Vraag me af of het een einzelganger is, misschien een latrelatie...:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde nog heel even reageren op jou, Sandman.

Het is inderdaad zo dat er na een ernstig bericht vaak weer overgegaan wordt tot de orde van de dag of dat er wat gegeit wordt -- in casu dat ik wat zat te dollen met BB meteen na Blacky's bericht. Dat lijkt dan heel ongevoelig, en ik was me daar ook van bewust, maar ik kon het even niet laten... Je moet wel weten dat er ook achter de schermen gesteund wordt, en dat het forum zelf daar vaak maar een onderdeel van is. Dat geeft dus een beetje een vertekend beeld.

Zo, ik voelde me aangesproken en had het gevoel dat ik me toch even moest verdedigen.


Water, sterkte met je niersteen! Schijnt heel pijnlijk te zijn... :(

Bfacky: fijn dat je je weer beter voelt!

Har, Tapas en Mieke: nog gefeliciteerd met jullie respectieve mijlpalen! :present:


Ik hou het droog vandaag, en hoop van jullie hetzelfde!

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de felicitaties.
ik had al eerder een keer gezegd: ik heb blijkbaar behoefte aan felicitaties, doordat ik ieder keer vertel hoe lang ik gestopt ben met drinken. maar Corinne merkte gisteren ook op dat elke dag dat je niet drinkt, een mijlpaal is... ach ja, het zal wel overgaan... dan vermeld ik alleen nog per jaar dat ik gestopt ben :P
B)

ik ben er nog wel vol van, van mijn besluit te stoppen met drinken.

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Alle mijlpalers, An, Hanneke, Mieke, en al degenen die ik vergeet, van harte gefeliciteerd!

Water, sterkte met je niersteen. Een pijnlijke aangelegenheid, ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Blacky, succes met je keuken. Ik hoop dat je snel beter gaat slapen, want het lijkt me nogal slopend na twee uur alweer wakker te zijn.

Gisteren zijn we een middag het centrum van Amsterdam in geweest. Het lijkt wel één lange aaneenschakeling van café's, als je door het centrum loopt. Voor mij niet echt een trigger, ik was geen kroegdrinker, voor Soothe een beetje. Het doet je realiseren hoe enorm ingeburgerd drinken is, er valt vrijwel niet aan te ontkomen dat je ermee geconfronteerd wordt. En geloof me maar vrij dat echt niet al die mensen die daar aan een biertje of een wijntje zitten helemaal geen probleem hebben! Juist de 'gewoonheid' van het een glaasje drinken maakt het enorm gemakkelijk jarenlang door te gaan met voor jezelf en de wereld te ontkennen dat er iets niet goed zit. Zo was het voor mij ook.

Gisteravond merkte Soothe op dat hij zich soms toch wel een iets losser zou willen voelen. Daarvoor gebruikte altijd drank. En ik realiseerde me dat dat voor mijzelf ook geldt. In de twee jaar dat ik nu niet drink ben ik enorm gegroeid, maar ik ben niet een volkomen ander mens geworden, en dat zal ook niet gebeuren. Ik ben nog steeds geremd, en meestal erg serieus. Een grapje pak ik vaak niet op als het gemaakt wordt, ik ga overal bloedserieus op in en wordt daarmee nog wel eens voor de gek gehouden. Vroeger voelde ik me dan vreselijk gegeneerd, en kroop het liefst maar weer in een hoekje weg. Dat heb ik nu niet mee zo, ik heb meer geaccepteerd dat ik nu eenmaal zo ben. Maar dat wil niet zeggen dat ik er soms niet naar verlang eens uit dat keurslijf te springen, wél de humor van zaken in te zien en gewoon eens onbezorgd en onbezonnen gek te doen. Ik herken Soothe's gevoel maar al te goed. Nou ja, wij zijn dan ook in veel opzichten van hetzelfde laken een pak. :)
Toch weet ik inmiddels ook dat ik me met drank op wel losser en vlotter en leuker vóelde, maar dat in werkelijkheid niet was. Ik sloeg ongelooflijk vaak de plank mis, het kon me alleen minder schelen.

In de tijd dat ik niet drink heb ik vaak gemerkt dat ik de dingen die ik met drank op beter dacht te kunnen, zonder drank ook kan. Ik moet vaak een drempel overwinnen, ik ben vaak bang voor wat er mis kan gaan (een angst die ik met drank wegdrukte), maar in feite lukt het juist beter zónder drank, als ik maar over die drempel heen kom. Ik heb het hier al eens eerder geschreven: iets wat in je zit en er uit kan komen mét drank, zit er ook zonder.
Het omgekeerde is ook waar: iets wat ik niet in me heb zal er ook met drank niet uit komen. Het is alleen de kunst te ontdekken of wat er wel of niet aan mogelijkheden in me zit. Want wie zegt dat ik daar al achter ben? Wie zegt dat wat ik denk niet te kunnen of te zijn, er ook inderdaad niet is? Daar kan ik alleen achter komen door verder te gaan met niet drinken en drempels te nemen op het moment dat ik opmerk dat ze er zijn. En dicht bij mezelf te blijven, me niet forceren anders te zijn dan ik in feite ben.

Actie dus! Laat ik er maar gelijk weer mee beginnen.

Een fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har 7 maanden! Volhouden! Goed van je!!!!

:huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose::huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose::huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose::huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose:

Tapas 14 maanden!!!! Yehaa!!!!
Wat een PRACHTIGE poster meid!!!!

:huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose::huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose::huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose::huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose:

Mieke 18 maanden.... ongelooflijk kanp!!!

:huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose::huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose::huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose::huh::heart::moon::):camera::musicnote::P:present::clock:;):lips::rose:


Niemand vergeten toch? Neeh...!!
Hier is de optocht goed verlopen. Zal zo even warme broodjes knak maken...
Vanavond nog een keer en door de dag vele activiteiten. Maar daar doe ik ff niet aan mee, het snot loopt me aan alle kanten uit het hoofd! Bléééh... ;)
Heb vorih jaar verzuimd mijn kinderen mee te nemen naar the Pink Floyd project. Ben zelf ook niet geweest, was net in het begin van mijn stopperiode... Nou, dan maar een slechte moeder! :P
Super dat je zo hebt genoten samen met je kinderen, Pip!!!!!!!!! :moon:
dat was het voor vandaag..
Sterkte voor iedereen die het kan gebruiken...
En een yoegheitje voor de feestnrs!!!!

See you! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna :) als we jouw bijdragen bundelen en in boekvorm uitgeven dan stel ik voor als titel "de reis van een wijs (geworden) mens" :) :) :):heart:.

Geniet van het (nog) mooie Amsterdamse weer zou ik zeggen vanmiddag is het over.

Blacky, je haalt herinneringen bij me op. Toen ik dit huis ging opknappen, dat is nu 5 jaar geleden zag ik af en toe door de lagen behang het begin en het einde niet meer, maar het is allemaal gelukt. Maar ik weet wel dat de geestelijke rust die je krijgt, zooooo veel meer waardevol is. Daar krijg je ook energie van hoor, om je casita op te knappen.

Gaat je hondje uit logeren? Want ik begreep het niet helemaal. Geeft ook niet, komt wel (of niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar Anna, dat is waarom ik ook dronk denk ik, om losser te worden. Op zo'n laveloze avond vond ik mezelf ook echt fantastisch, ik durfde opeens allemaal dingen die ik normaal nooit durfde, had de avond van mijn leven!!! sterker nog, dit was pas leven.....en lachend en genietend ging ik snachts mijn bed in. Sohtends werd ik dan eerst nog met goeie herinneringen wakker tot de hoofdpijn, de nadorst en misselijkheid echt door gingen dringen. Langzaam komen er beelden terug van de avond daarvoor, oei, heb ik echt??? en zei ik toen dat??? de schaamte komt langzaamaan om de hoek kijken.. telefoon, hoe het gaat? hoezo? nou omdat ik wel een kater zal hebben want oei wat was ik dronken gisteren en weet ik nog wat ik gedaan heb? en dat ze zo om me gelachen hadden.. het schaamrood stijgt nog meer naar mijn kaken en het liefst wil ik onder de dekens wegkruipen... ik haat mezelf, wat ben ik dom geweest en oh wat voel ik me beroerd, Gelukkig weet ik dat ze het allemaal ook wel weer vergeten maar dat ik nog een paar dagen met schaamte rond zal lopen. Weer een deuk in mijn toch al niet zo positieve zelfbeeld.

Ik ben ook best geremd en eigenlijk bevalt me dat wel steeds meer. Ik kom joviaal en open over en dat is ook een deel van mij maar ik zit liever graag alleen thuis tuttig te zijn, en saai, het is steeds balanceren op de grens van gezien willen worden en niet teveel gezien willen worden. Met drank denderde ik over die grenzen heen, zonder drank leer ik ermee te experimenteren en te accepteren dat ik nuchter best wel calvinistisch en streng voor mezelf ben, en vooral dat ik ook iets niet leuk mag vinden en naar huis kan gaan ipv boos zijn dat ik iets niet leuk vind en teveel gaan drinken zodat het wel leuk wordt.

Wat je zegt over die drempel Anna, zo ervaar ik het ook! soms stap ik er overheen en soms laat ik het gewoon ook een drempel zijn en blijf ik ervoor staan, of ik neem een deur met een lagere drempel. Die keuze kan ik zonder drank maken en zo houd ik de regie over mezelf in eigen handen.
Dat bevalt me toch een stuk beter, dan maar saai, maar wel gewoon wie ik ben!!

Mijn grootste drempel voor mij nu is de opening van de expositie, 2 uur lang komen er mensen naar mijn werk kijken, of ze komen speciaal voor mij om me te steunen of hun waardering voor me uit te spreken (alhoewel een deel ook voor de gratis drank zal komen;)) Ik ga het aan en ga proberen het gewoon te ervaren, nuchter, met angst en ook met trots, met trillende pootjes en als een enorme bange bambi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, je hebt er zó lang weer naar uitgekeken.
En je hebt het ADB gehouden, knap hoor.

Maarrrr, mijn mening is dat je supergevaarlijk bezig bent.
De verliefdheid lijkt op mij overkomen of er een combi
gegroeid is met alco? Had je niet al eens eerder een
verliefde ontmoeting onder het genot van een glaasje?
Lijkt hé, ik kan het mis hebben.
Net als of je weg wil drinken dat je eigenlijk bezig bent
met een verboden liefde.

Zou bijna zeggen, probeer het ook eens geheel nuchter.
Maar mogelijk ben ik nu toch wel een tikkeltje jaloers
op je roze wolk en de kunst van het ADB zijn onder het
genot van een glaasje. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie stukjes Anna en Tapas!

Ik ben er zelf achter dat ik toch meer krekel dan mier ben, ook zonder drank...
En soms ook meer haas dan schildpad...

Zit een beetje te worstelen met mezelf omdat ik toch wat meer mier zou willen zijn (lees: mijn huishouden toch wat beter zou willen regelen), maar mezelf daar toch steeds weer moet voor porren. En ik ben vandaag weer niet te porren. :wacko: Was ik gisteren na een opflakkering van enthousiasme ook niet. Zucht. Het is toch echt een kwestie van zelfdiscipline. En van planning. Ik denk dat ik echt als een klein kind een dagschema voor mezelf zal moeten beginnen maken en me daar ook aan houden.

Na ja, het is al veel verbeterd, maar daar worstel ik vandaag dus weer mee. Volwassen worden valt niet altijd mee, geloof ik. :D

Maar kom, niet gezeurd. Ik ga ruitjes lappen. 16 per deur x 3 deuren = 48 ruitjes. Heb ik er ook nog eens 48 in de keuken, maar die laat ik vandaag aan mij voorbijgaan. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, dank je voor delen van je ervaringen. Het serieuze is herkenbaar voor mij.
Het loskomen in gezelschap niet, ik was een stille drinker.
Alleen in mijn eigen omgeving of aan de telefoon kon het soms goed mis gaan.
Hoe kom ik bij soms hé, nou ja geregeld toch maar.

Marjo, een feestelijke posting, heb jij die slingers op voorraad?

Tapas, het wordt gewoon een enorm leuke dag voor je!


Even over mijzelf :wacko: en daar heb ik het de laatste tijd niet graag over.

Het gaat allemaal wat minder en ben weer tijdelijk uit het arbeids proces.
Donderdagnacht ging het helemaal mis met mij en ben min of meer gedwongen
om even te stoppen met werken.
Het waren dus lichamelijk vele stappen voorwaarts maar moet nu toch weer
een stapje terug doen. Jammer maar niet onoverkomelijk.

Het is het resultaat van jarenlange misbruik van mijn kunnen, altijd mijn grenzen
over gaan en mezelf onmatig belangrijk vinden dat men niet zonder mij kan.
Dus altijd de waarschuwingen die mijn lichaam gaf te negeren.
Het is even wennen voor mijn omgeving maar ik kies nu toch echt voor mijzelf.
En alleen daar heb ik het al moeilijk mee, om naar mijzelf te kunnen luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Toen ik vanochtend mij ogen opende, zag ik een strak blauwe lucht. Nog steeds is hier de lucht blauw, maar wel met wolkjes. Wie weet blijft het hier wel droog vandaag.

Ik heb ook een smsje aan Gem gestuurd, met felicitaties voor 15 maanden droogte.
Ze maakt het goed en groet ieder.


Blacky,
Je krochtje gaat een waar kasteel worden om trots op te zijn. Hou ondertussen wel je grenzen in de gaten, ook je fysieke grenzen. Ook een soldaat wordt ouder.

Sandman,
:)

Carolien,
:)

Stien,
:)

Hanneke,
Ja, elke dag is een mijlpaal, want of we net gestopt zijn, drie weken geleden, een jaar geleden of meer dan een decenium, de afstand tot onze afgrond is slechts de dikte van een glas of de dop van een fles. Ik ben nog altijd even blij met elke dag die ik niet gedronken heb.

Har,
De plantjes hebben water nodig. :D

Francesca,
Ik heb toch altijd al gezegd wat een waardevol mens je bent. En nu ben ik blij dat je nu ook echt van binnen en van buiten kracht uitstraalt. Ook voor mij was de beslissing te stoppen de beste ooit genomen.
En ja, hh doseren, zeg maar een 20-30 minuten per dag en klaar of niet: stoppen. Zonder schuldgevoelens dus. Zegt iemand die daar ook zo haar problemen mee heeft: doseren en regelmaat.

Anna,
Heel herkenbaar wat je daar schrijft over serieus zijn en alles serieus oppakken. Het niet doorhebben dat het een grapje is, er serieus op ingaan en dan voor joker staan. Dan wil ik ook altijd een weloverwogen reactie op iets geven, waardoor ik altijd veel te laat ben en het gesprek al over wat anders gaat. Dus ik zwijg en luister en zak weg in mijn eenzame gedachten. Gelukkig beperkte ik me in gezelschap keurig tot 1 of 2 glazen, al had ik in mijn laatste periode wel een flesje alcohol op zak.
Man en zoon waren gisteren in Maastricht. 's Morgens al terrasjes en café's vol bierdrinkende lieden. Zijn dat allemaal sociale drinkers? Blijven dat sociale drinkers?

Marjo,
Geniet van de dag ondanks je verkoudheid.

Houtje,
:)

Tapas,
Het is een mooie affiche, heel uitnodigend. En ja, er zullen genoeg mensen zijn die alleen maar voor de hapjes en de drankjes komen. Ik zie dat regelmatig bij het museum in onze straat. Dan hebben ze weer een opening, een receptie o.i.d. Velen blijven echt tot de laatste druppel. Midden in de nacht gaan ze dan luidruchtig heenwaarts.

Marieke,
Het lijkt wel of verliefdheid en drinken hand in hand gaan bij je. Pas je op met deze valkuil.

Stien,
Geef je herstel dan nu ook echt de kans. Liever een week langer thuis dan straks weer wat hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Heel verstandig van je.En helaas, dat denken dat je niet gemist kunt worden heb ik ook lange tijd gedacht. Neem van mij aan. Niets is minde waar.Mijn man zegt altijd. Loop maar eens over het kerkhof. Daar liggen vele managers die ook dachten niet gemist te kunnen worden. En is er toen ooit een bedrijf gestopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik dacht het van de week ook. Ik moet wel mee naar de behandelingen, want ik ben alleen i.p.v met 2.
Vakantie tijd. Toen kwam de teamleider en zei : jij gaat het niet meer doen. Ik ga het voor je doen samen met de anesthesist in opleiding. Ga even mee om te zeggen hoe en wat. Nou, daar stond me dus een duur team, bestaande uit 1 anesthesist, 1 die volgend jaar dat ook is , en een teamleider van de anesthesie groep pre-op en pijnbestrijding.
Ze hebben het u al zo 3x gedaan. Dinsdag nog en dan komen er weer vakantiegangers trug.
Ik was dus ook niet onmisbaar.Ik dacht het alleen maar. Resultaat : Ik loop nu pijnvrij rond met de vrije dagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst even een berichtje voordat ik ga lezen.
Wat is het toch heerlijk om wakker te worden zonder kater, hoezé hoezé !
Als dan de buren ook nog even hun herrie smoren....maar ja nog 8 dagen, dus dat overleef ik wel.
Ik ga nu eerst even bijlezen,
toedeloe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...