Spring naar bijdragen

zaterdag 23 augustus


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Proficitat Pip,

Eén van de twee mooiste dingen die je in dit leven voor mekaar hebt gekregen niet alleen dat jij een kind kreeg, maar jij werd moeder. Met alle hobbels en bobbels en toestanden, is het toch een rijkdom. Met die rijkdom die JIJ hebt ervaren wil ik je feliciteren (het kind krijgt genoeg daar ben ik van overtuigd).

Geniet ervan morgen! En realiseer je, hoe kort het duurt.
Echt, het duurt kort, al lijkt het nu niet kort genoeg te kunnen duren.

XXX

Voor jou en voor kleine Pip

Houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Gnigni, kom net buiten van rond het kampvuur met allemaal drinkende mensen... Hoe doe ik dat toch elke keer weer, ik taal er niet naar... Althans niet om het te dóen! Yehaaa!!! Nuchter de kinderen om 11 uur naar bed gebracht, die de derde prijs met hun wagen hadden gekregen! (helemaal zélf gebouwd en geverfd). Nu lekker hier, er zit nog een restje na te kakelen op straat.. Waaronder Klaas. Maar die kakelt niet :D

Pipseflip, van harte gefeliciteerd met je grote, kleine meid! Maak er een goede dag van voor jullie beiden. Dikke tút! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik jullie eens een geheimpje vertellen... ook ik heb de verhalen over het niet meer durven met veel belangstelling gelezen... Het is net als stoppen met drinken.. Gewoon doen! Effe wennen.. Maar wel lekker! ;)
Ik vond het best wel weer knap van mezelf vanavond... En ik bleek gevatter dan ooit (alsof dat zo belangrijk is, maar het helpt wel een beetje). Nu ben ik op. En de rest gaat steeds harder praten, en ik zie jullie... Mensen die er toe doen. Mensen die zichzelf en de wereld weer eerlijk en vrij tegemoet treden!
Dát is pas belangrijk!
Mensen dúrf te genieten. Het is veel beter zo! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi zeg, Carolien, zo hoort het ook, dat zijn dus mensen die niet borrelen om de borrel maar om de gezelligheid.
Ik merkte bij mezelf weleens dat als iemand even een wijntje kwam drinken en diegeen ging na een uurtje weer weg, dat ik dan vond dat ik zelf best door mocht drinken, want als die ander gebleven was hadden we samen nog gedronken. En ik liet natuurlijk niet mijn 'gezellige wijn ' afhangen van iemand anders, kon het in mn eentje ook prima gezellig hebben. Yeah right, hoe scheef denkt de alcoholist.
Net zoals toen iemand langs wilde komen, flessen gehaald, was aanvankelijk niet van plan om te drinken, maar ja gezellig toch, en diegeen belde af. Toch de flessen geopend, want ik liet niet van een ander afhangen of ik het wel of niet gezellig zou hebben. Hoe scheef denkt een alcoholist.
Voor de mensen die jij omschrijft is een borrel een middel en geen doel. Dus het kan ook prima zonder. Zo hoort het ook.
Dit verhaal van jou heeft mij weer duidelijkheid geschaft in mn drankgebruik de afgelopen jaren, dank daarvoor Carolien !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan hoor Pip! je wilde niet alleen zijn en wij zorgen ervoor dat je niet alleen bent. Dat is de kracht van het forum. Meeleven op afstand.

ik heb vandaag al wel zeker 5 berichten van mezelf gedelete, krijg het niet onder woorden, wie weet morgen weer maar het gaat om het onzeker zijn en dat dat niet mag, schijnbaar niet van onszelf en ook niet van onze omgeving. Altijd maar die hoge eisen en verwachtingen... ik ga er maar een nachtje over slapen wie weet kan ik het dan verwoorden

Marjo, lekker aan het observeren? en?? smeuïge verhalen? weet je nu al wie er morgen spijt heeft van zijn of haar gedrag? stiekem leedvermaak?
Bij mij is alle trek gisteren verdwenen na een half uurtje in het buurt-café van een of ander gat.. voornamelijk mannen met alcoholwalmen om hen heen, veel geschreeuw en half over je heen hangen en geen gesprek mee te voeren, niet dat ik daar dan ook zin in had hoor... glazen bier en borrel op tafel, slap gezwam... en dat alles om half 4 smiddags!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verderop in onze straat is ook een feestje aan de gang. Er is gelukkig geen muziek bij, maar ze praten en giechelen inmiddels luider dan een paar uur geleden. Op de stemgeluiden afgaande vermoed ik dat het allemaal jongelui zijn. Dit zou dus best tot in de kleine uurtjes kunnen duren.

Marjo,
Goed gedaan van je, vanavond!

Voor mij zit de tweede nuchtere buurtborrel eraan te komen. Die wordt gewoonlijk in september gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat erg! Ze staan nu schreeuwend ruzie te maken op straat... Allemaal teveel drank op... Emoties laaien hoog op. Ik heb knallende hoofdpijn en zit hier te trillen. Ik weet dat Klaas blijft voor als het uit de hand loopt, ik hoor hem niet. Moet ik hem nu binnen roepen of niet?
Oh, ik haat dit!
.......
Sorry!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
woman

Mooi zeg, Carolien, zo hoort het ook, dat zijn dus mensen die niet borrelen om de borrel maar om de gezelligheid.


Ik merkte bij mezelf weleens dat als iemand even een wijntje kwam drinken en diegeen ging na een uurtje weer weg, dat ik dan vond dat ik zelf best door mocht drinken, want als die ander gebleven was hadden we samen nog gedronken. En ik liet natuurlijk niet mijn 'gezellige wijn ' afhangen van iemand anders, kon het in mn eentje ook prima gezellig hebben. Yeah right, hoe scheef denkt de alcoholist.


Net zoals toen iemand langs wilde komen, flessen gehaald, was aanvankelijk niet van plan om te drinken, maar ja gezellig toch, en diegeen belde af. Toch de flessen geopend, want ik liet niet van een ander afhangen of ik het wel of niet gezellig zou hebben. Hoe scheef denkt een alcoholist.


Voor de mensen die jij omschrijft is een borrel een middel en geen doel. Dus het kan ook prima zonder. Zo hoort het ook.


Dit verhaal van jou heeft mij weer duidelijkheid geschaft in mn drankgebruik de afgelopen jaren, dank daarvoor Carolien !!





Een spiegel !

Goed omschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn bericht is nogal dubieus. deze week liet ik bloed prikken en mijn neurologe weet hoeveel ik teveel drink.
de uitslag was: een gezonde lever en nieren.
ik was zo blij maar tegelijkertijd weet ik dat ik niet langer mee kan doorgaan.
ik word wakker als een dweil. vandaag tot nu toe dronk ik minder en las ik meer.
ik wil het nu echt proberen. dit drankpatroon is niet wat ik wil. wordt vervolgd.
postmodernisme

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Ik vind het ook een moeilijk onderwerp om onder woorden te brengen.
Het is een en al gevoel. Hoe ik zelf voel en hoe ik denk dat een ander voelt.
Dat laatste moet ik gaan nalaten, want als ik al niet weet hoe het met mijn eigen gevoel zit, hoe kan ik dan bevroeden hoe dat met het gevoel van een ander zit.
Bij mij leidt het tot een heel eenzaam gevoel terwijl ik te midden van een hoop mensen zit.

Marjo,
Roep Klaas maar naar binnen.

Postmodernisme,
Je moet niet proberen, je wilt gewoon stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gevoel ken ik heel erg goed Corinne, hoe meer mensen hoe eenzamer ik me vaak voel. Toch probeer ik maar gewoon naar dat gevoel te luisteren en al naar gelang mijn stemming er iets mee te doen, bijvoorbeeld weggaan als ik merk dat het niet lukt, of met iemand een gesprek beginnen als ik denk dat er nog een opening is, soms lukt dat en soms niet en ga ik alsnog weg. Misschien ook het voordeel van alleen zijn.. ik kan weggaan als ik dat wil. Ik ga me er dan niet meer boos of verdrietig over voelen dat het niet leuk is maar accepteer het. Doordat ik alleen ben heb ik ook meer de kans om te voelen wat er echt speelt want met mensen om me heen raak ik dat kwijt omdat ik ook voor hun ga denken, maar ook dat accepteer ik dan maar en dan zoek ik andere dingen om te doen. Op feestjes sta ik dus vaak in mijn eentje in de keuken af te wassen of glazen op te halen enzo ;). Ik wil er niet meer zwaar aan tillen, maar op het moment dat het er is er iets mee proberen te doen. een oplossing vinden in plaats van te gaan nadenken en analyseren.

Ook een zeer wijze les van mijn therapie ooit: Niet denken waarom vind ik het fijn, waar ligt dat aan, waarom kan ik niet genieten, maar wat kan ik doén om het wel fijn te vinden, wat zou ik willen op dat moment en daarnaar handelen (al is dat kiezen om naar huis te gaan).. ach, zie mijn onderschrift. Niet dat dat altijd maar lukt maar het geeft me wel de rust dat ik mag doen wat ik prettig vind.

Op de meeting in juli heb ik trouwens ook veel in de keuken gestaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, jij hebt weer even het voorbeeld gehad van wat drank met mensen doet! stom geruzie waarschijnlijk over niks of over een verkeerd geplaatste dronken opmerking.
Morgen sta jij fris op!!!! vind het knap van je!

Ik ga slapen, hond is uit geweest en ik moet toch echt proberen er nu eens voor 2 uur in te liggen, gisteren werd het half 3.
Fijne nacht voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...