Spring naar bijdragen

zaterdag 23 augustus


blacky

Aanbevolen berichten

Sorry Pip, dacht dat je ging slapen, maar je hebt al geslapen.

Soms begrijp ik er hier niets van. Als je toch niet wil drinken en last hebt van trek,
zorg je toch voor structuur. Regelmaat en dan bijtijds je bed in dat je niet in de ver-
leiding kan komen? Bovendien is de dag eerder om toch?

Hier lees ik op het forum juist vaak het omgekeerde, mensen slapen op de dag om
vervolgens op te blijven in het holst van de nacht.
Vervolgens ook nog eens op de dag uitslapen? Optelsom toch, vele daguren ga je
in bed door brengen om vervolgens de moeilijkste uurtjes op te zitten?

Nou ja, geklets natuurlijk weer. Je zal 's ochtends vroeg al trek hebben.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heeej Pepin, dat diep slapen komt vanzelf weer, dan zul je zien dat je beter slaapt dan ooit.
Zelf net in slaap gedonderd, wat een energie kost dat die spanning en stress.
Het is nu rustig in de flat, (snel afkloppen !) ik ga wat eten en relaxen. Hoop morgen op een betere dag.....
Warme groet !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Je bent en blijft je hele verdere leven een alcoholist, of je het nu wilt of niet. Je hebt levenslang. Meid ik schrik iedere keer weer van je eerlijke verhalen, over je drinken. Ik heb de wijsheid niet in pacht. Maar weet wel zeker, dat jij nu in een hele grote valkuil bent getrapt. Jij, die naar AA gaat, moet toch weten uit de ervaringen van de anderen, dat je nooit meer kunt drinken. Je hebt pas anderhalf jaar niet gedronken. Mensen die 20 jaar droog stonden gingen nog voor de bijl, door te beginnen met een of twee glaasjes. En ballanseren nu weer op de rand van de afgrond, kunnen niet meer stoppen en zullen gaan eindigen in de kist.

Marieke is dat wat jij ook wilt?

Ik wens je MKW toe.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien ik heb meestal in de namiddag / begin van de avond trek. (de namiddagborrel)
En inderdaad, je hebt mensen die hebben smorgens al trek......!! (mijn ex)
Ik ben graag snachts nog wakker omdat het dan stil is hier in de flat, smorgens slaap ik zo lang mogelijk uit met dikke oordoppen in de verste slaapkamer want ik voel me beslist niet geroepen om op te staan om te genieten van de buren hier.....wat een zooitje he, pffff ben ZO blij dat ik ga verhuizen !!!! En hoe komt dat, dat ik ga verhuizen ??? Juist omdat ik gestopt ben met de boozzz en geknokt heb om dat huis te krijgen, en niet meer gevlucht ben naar de kroeg !!!
Jippiejajééééé !! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil even laten weten, dat het bericht aan Marieke, voor anderen erg hard kan aankomen. En dat vind ik dan best jammer. Maar ik weet dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.
Dus wil je over me heen vallen ga gerust je gang. Ik kan het hebben, want ik drink niet meer!!!!!!

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heel moedig dat Marieke komt posten en vooral eerlijk is, vooral blijven doen Marieke !!!!
Bij mij liggen de uitglijders om de hoek, en ik weet dat het verdorie weinig scheelt of het is weer gebeurd. Er is maar 1 moment voor nodig om weer in het ravijn te vallen, 1 seconde en de eerste slok is genomen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

Ik vond het geen hard berichtje. Ik ben me nu pas aan het inlezen in de AA materie.
En dat kan misschien wat hard klinken.
Maar het komt duidelijk met de beste bedoelingen.

Dan vind ik dat laatste berichtje, jammer. Ik ben zo blij dat je niet meer drinkt. Maar om ervan uit te gaan dat we over je heen vallen en dat je dat niet deert omdat je niet meer drinkt.

Ik hoop dat je gewoon een lieve alcoholist die niet meer drinkt. Dat is geweldig nieuws!
Maar ik neem aan dat sommige dingen je toch blijven raken?

En tja, soms vallen we over elkaar heen maar ik hoop dat je daar niet altijd vanuit gaat?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, doelde je op mij met je posting van 20.58 ?

Kan het niet helpen, het grijpt bij mij behoorlijk in. En speciaal ook nog eens omdat het Marieke betreft. Marieke is mijn voorloopster waar ik mij aan optrek. We kennen elkaar nu twee jaar én van de meeting en weten dus best wel wat we tegen elkaar kunnen zeggen.


Anjo, hoi, hoe ist met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik heb alleen maar even jouw berichtjes gelezen. Je speelt Russische Roulette en je weet het.
De AA zegt dat we allergisch zijn, onder thema's staat iets over tiq ( heb ik dat goed)
Ik ben nu aan het leren dat mijn hoofd ook de boosdoener is die denkt dat ik het wel kan.

Zoals je weet zei ik altijd dat ik geen problemen heb om samen met een vriendin een glas wijn te drinken. 1 mijn vriendin zou het mooit pikken dat ik te ver ging.2. Dit is iets dat zo zelden voor komt en het gaat nu al hele lange tijd goed omdat ik het te leuk vind zo met haar.

Echter elke keer na zo'n avond begint mijn duiveltje te fluisteren dat kan je ook alleen. aan mijn hoela!
Gelukkig stopt hij vrij snel omdat ik weet dat ik het niet kan. En dat blijf ik constant bewijzen. Dat ik het niet kan.

Ik heb hier met mijn tanden door mijn lippen gelopen, huilend dat ik wilde drinken. Vanmorgen weer heb ik een lieve AA opgebelt en gelijk mijn refusal in genomen.

Ik snap je zo, ik wil ook niet stoppen met het glaasje wijn met mijn vriendin, ik ben erg gewoon "dreuzig" van maar ik wil niet eigengemaakte shit op mijn bord.

Lieverd, denk aub heel goed na!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst moet ik jullie bedanken voor alle lieve berichtjes. Gisterenavond heeft het hier ontzetend gespookt dus na een nacht waken ligt hij nu aan de pomp. Er moet nu altijd iemand bij hem zijn.
mijn moeder blijft hier vannacht slapen dan blijf ik morgennacht weer op en dan hoe erg ik het ook vind zal er iemand van thuiszorg moeten komen waken.
anders trek ik het niet, dochter1 zal terug moeten. Zoon1 en dochter2 zitten op school en werken.

Ik was erg geroerd bij alles wat ik gelezen had gisteren en eergisteren, ik KAN er op het moment niet op reageren. Komt wel weer en dan doe ik het ook persoonlijk.

BB, dank je wel voor de tip. Ik zal hem bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal.

Ik val zomaar binnen hier. Anjo ik leef met je mee, zware tijd maak je door met je familie. Geloof me dat je straks dankbaar bent dat je dit bewust meemaakt. Elk uur is zo belangrijk.

Kirky: tja met kinderen is het altijd wat. Hopelijk komen ze er goed door.

Ik ga nog proberen iets te lezen hier en te reageren.
Vandaag een mooie dag gehad en heb geen alcohol gedronken. Het ging eigenlijk heel gemakkelijk.
Toch bij thuiskomst heb ik wel zoiets van.. tja en nu? dus kom ik maar naar jullie toe, mijn nieuwe verslaving :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Anna

....................... Maar dat wil niet zeggen dat ik er soms niet naar verlang eens uit dat keurslijf te springen, wél de humor van zaken in te zien en gewoon eens onbezorgd en onbezonnen gek te doen. ..............

Toch weet ik inmiddels ook dat ik me met drank op wel losser en vlotter en leuker vóelde, maar dat in werkelijkheid niet was. Ik sloeg ongelooflijk vaak de plank mis, het kon me alleen minder schelen.......


........... Ik heb het hier al eens eerder geschreven: iets wat in je zit en er uit kan komen mét drank, zit er ook zonder.


Het omgekeerde is ook waar: iets wat ik niet in me heb zal er ook met drank niet uit komen. Het is alleen de kunst te ontdekken of wat er wel of niet aan mogelijkheden in me zit. Want wie zegt dat ik daar al achter ben? Wie zegt dat wat ik denk niet te kunnen of te zijn, er ook inderdaad niet is? Daar kan ik alleen achter komen door verder te gaan met niet drinken en drempels te nemen op het moment dat ik opmerk dat ze er zijn. En dicht bij mezelf te blijven, me niet forceren anders te zijn dan ik in feite ben.

.




Hoi Anna: ik ben zo vrij geweest te knippen in je schrijven.
Wat je schrijft is n.l. iets wat bij mij ook heel sterk leeft.
Met drank kan het me allemaal niet zoveel schelen en dan kan ik flink lol maken. Ik durf te dansen en te zingen... ik kan dan gewoon eens doen zonder dat ik me druk maak wat andere mensen van me vinden.

En inderdaad speelt dan de vraag 'kan ik dat ook als ik niet drink'. Het heeft jaren geduurd, maar weet je, HET KAN echt. Het is zoals je schrijft een kwestie van doorgaan met niet drinken. Aan je zelf blijven werken. Hoe belangrijk is het wat andere mensen van je denken. Hoe kijk je zelf naar mensen die eens lekker vrolijk hun dak uitgaan (zonder drank).
Ik kan genieten van mensen die gewoon eens lekker blij, gek doen (weer zonder drank dan).

Als ik nu een fijn feest heb en ik voel me op mijn gemak en ik heb fijne mensen om me heen dan kan ik weer zo hartelijk lachen, Gezellig meedoen en als er dan goede muziek is dan denk ik, ik dans en zing mee, van harte. En weet je, het aller aller fijnste hieraan is dat je nuchter thuis komt. Je nog precies weet wat je deed en waarom je het deed. Je de volgende dag niet vol schaamte hoeft te denken aan de vorige dag. En dat maakt de feestvreugde nog groter.

Als ik met drank op een avond lol heb gemaakt voelt dat eigenlijk nooit echt goed de volgende dag.

Zomaar een overweging van mij op jouw schrijven, mooi die herkenning.

HET KOMT ECHT TERUG ALS JE MAAR DOORGAAT OP DEZE INGESLAGEN WEG!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, wat knap, dat je in zulke moeilijke tijden nog zo'n tekst kan schrijven waar anderen, in ieder geval IK nu zoveel aan heb.
Dank daarvoor.

Wil iemand eens voor mij googlen? AA, Den Haag.
En dan misschien ook wat woordjes van moed. Dat AA geen zwaktebod is.

Ik denk dat ik het alleen niet meer red. En zelfs met het forum niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Ik lees je berichtjes altijd en als jij denkt sociaal te kunnen drinken dan moet je het gewoon proberen...

Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat je drinkt alleen als je goed voelt of wil drinken als je je goed voelt...
Je bent getrouwd en je hebt nu het geheim een vriendje ; dit wordt ook wel vreemdgaan genoemd...ik heb dat zelf ook gedaan en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik verslonden werd door schaamte en schuldgevoelens... ik loog over waar ik was en met wie ik was... ik voelde mij verre van relaxed behalve als ik bij die persoon was... en het werkte voor mij precies als dope.. en zodra de persoon weg was of ik weg moest begonnen de verhalen weer in mijn hoofd over dat ik het verdiende , deze persoon was de liefde van mijn leven en blabla... die verborgen relatie van mij jaren geleden was niets anders dan een fix... ik fixte mijzelf zoals ik dat ook deed met alcohol en drugs...
En drinken en gebruiken deed ik stiekem , vreemdgaan ook...

En toen ik vreemdging en het uit de klauwen begon te lopen ben ik ook weer gaan drinken en gebruiken... en niet voor de gezelligheid maar om de schaamte en schuldig voelen t.o.v. mijn partner en kids weg te drinken... en in mijn hoofd kwam het idee "ach wat maakt het ook allemaal uit ; F*CK IT @!"...ik zie wel waar het schip strand"... hoe ongelooflijk egoistisch was ik wel niet...

En aan de buitenwacht maar vertellen hoe rot mijn partner was en dat onze relatie over was maar zelf niet het lef om het uit te maken...want daar had ik de ballen niet voor...
Dr.Jeckell and Dr.Hyde spelen op zijn best...
En alles draaide om MIJ...ik hield iedereen voor de gek... niet echt sociaal gedrag...

Maar goed voor mij verleden tijd en ik hoop dat je hier wat aan hebt...

En ik weet niet wat goed voor jou is Marieke...

Ik wens je veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WERKGROEP DE EENHEID, DEN HAAG, ZUID-HOLLAND
Adres: Zorghuis Bosch en Duin, Scheveningseweg 76, Den Haag
--------------------------------------------------------------------------------

Gegevens bijgewerkt: 17-03-2006 | groepID: zh.denhaag.1 | #1
Bijeenkomst: zondag 10:30

Telefonische/online hulp (indien beschikbaar)

070-3504601



WERKGROEP 'T PANDJE, DEN HAAG, ZUID-HOLLAND
Adres: Zorghuis Preva, Mgr. Nolenslaan 20, Den Haag
--------------------------------------------------------------------------------

Gegevens bijgewerkt: 26-06-2008 | groepID: zh.denhaag.2 | #2
Bijeenkomst: donderdag 19:45

Telefonische/online hulp (indien beschikbaar)

070-3661036 06-15196001



WERKGROEP ANONYMUS, DEN HAAG, ZUID-HOLLAND
Adres: Wijkcentrum De Lijsterbes, Lijsterbesstraat 61, Den Haag
--------------------------------------------------------------------------------

Gegevens bijgewerkt: 15-06-2008 | groepID: zh.denhaag.3 | #3
Bijeenkomst: dinsdag 20:00

Telefonische/online hulp (indien beschikbaar)

070-3871321



WERKGROEP VRIENDEN VAN BILL W., DEN HAAG, ZUID-HOLLAND
Adres: Parnassia/re-entr., De Perponcherstraat 103, Den Haag
--------------------------------------------------------------------------------

Gegevens bijgewerkt: 27-01-2008 | groepID: zh.denhaag.4 | #4
Bijeenkomst: donderdag 20:00

Telefonische/online hulp (indien beschikbaar)

06-54724864



WERKGROEP WILSKRACHT, DEN HAAG, ZUID-HOLLAND
Adres: Zorghuis Preva???, Mgr. Nolenslaan 20, Den Haag
--------------------------------------------------------------------------------

Gegevens bijgewerkt: 22-02-2008 | groepID: zh.denhaag.5 | #5
Bijeenkomst: maandag 19:45

Telefonische/online hulp (indien beschikbaar)

06-22792475 06-4215925



Het gaat hier om groepslocaties; het is niet toegestaan deze adressen te gebruiken voor het versturen van ongevraagde post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de AA is géén zwaktebod !!!

Als je een goed kapsel wilt ga je naar de kapper
Als je iets gebroken hebt ga je naar het ziekenhuis
Als je psychische problemen hebt ga je naar de psycholoog
Als er iets met je badkamerkraan is bel je de loodgieter
Als je wil stoppen met drinken ga je naar de AA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, bedankt voor je reactie, een pak van mijn hart. En Tapas, en alle anderen ook bedankt voor de reacties op mijn bericht. Weten jullie, ik geloof zelf in wat ik vanmorgen schreef, maar ik zette mijn gedachten hier ook neer om ze voor mezelf helder te krijgen. En een beetje ook om mezelf te overtuigen denk ik. Die functie heeft het forum vaak voor mij.
Het probleem is natuurlijk dat ik er een beetje aan twijfel of ik nuchter wel onbezorgd lol kan hebben, zonder me druk te maken over hoe dat eruit ziet of wat een ander daarvan vindt. Pippi's houding vind ik heel knap, gewoon lekker meezingen ook al vindt haar dochter dat ze 'normaal' moet doen. :D Als mijn zoons dat tegen me zeggen trek ik me dat onmiddellijk aan.

Ik heb nu één keer een feestje meegemaakt waarop ik zowaar nuchter gedanst heb, en ik was verbaasd over mezelf dat ik dat durfde en kon. Alleen ben ik meestal niet zo spontaan. Maar goed, jij hebt langer droog gestaan dan ik nu An, dus als jij zegt dat het kan komen dan geloof ik je. Krijg trouwens meteen de zenuwen of ik me dan niet voor gek ga zetten! :wacko::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...