Gabber Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Hallo Allemaal,Ik ben een man van 37 jaar en 3 jaar gescheiden en ik heb 3 heerlijke kinderen.Insteek is: ik wil een alcoholvrij leven, maar het lukt niet.Om de 10 a 20 dagen van alcoholvrije dagen begin ik weer met drinken voor een 4-tal of 5-tal dagen.Totdat ik er zat van ben en overgebleven alcohol ga weggooien.Ik wil geheel van de alcohol af, aangezien ik niet met 1 of 3 volsta, maar gewoon de hele dag wil drinken, als ik begin te drinken (totdat ik slaap).Ik heb hulp al via de verslavingszorg (daar zit ik nu meer dan 2 jaar bij) en dat heeft mij inzicht gegeven dat ik terdege verslaafd ben.De roes van alcohol is lekker om alles te vergeten en geen spanningen te voelen. Dat is het enige, de kater is dubbel zo hard en erg.Ik ben vandaag weer gestopt en ik wil o.a. dit forum gebruiken om het probleem te handelen en van die alcohol af te raken.Als ik een ander kan helpen, zou ook mooi zijn.Ik ben ook bij de AA geweest, maar de groep waar ik in zat waren allemaal mensen die veel langer droog stonden, zodat de lat heel hoog lag.Vanmiddag wilde ik het nationaal nummer van de AA bereiken, maar deze was niet te bereiken (in gesprek toon).Ik was toen maar achter internet gaan zitten. Afkickklinieken zoeken en bellen, maar uiteindelijk hier terecht gekomen.Geeft mij al rust (behalve dat ik veel zweet)Groetjes en op weg naar een alcoholloos bestaan !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noortje Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Welkom Gabber,Heel veel succes op weg naar een alcholloos bestaan!Hopelijk motiveert jou het forum ook om door te zetten.Groetjes Noortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabber Geplaatst 29 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Noortje,Dank je wel daarvoorGroetjesGabber Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evelien Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Hey Gabber,Goed dat je er bij bent.Ik ben zelf ook net nieuw op dit forum.Ik hoop dat je steun vind.En miss zelfs tot steun kan zijn aan iemand anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabber Geplaatst 29 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Evelien,Dank je wel daarvoor en jij ook veel succes.Gegroet,Gabber Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Jij idem dito Evelien!!en gabber ik heb jou al op een anderdraadje verwelkomd, maar nogmaalseen warm welkom dus:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 30 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 goedemorgen Gabber, ik ben hier ook nog maar net, maar het is top om met andere mensen te .... ja wat schrijven? over je verslaving, problemen.dus vaak online komen dat helpt echtsuc6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabber Geplaatst 30 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 Lien,Dank je wel voor de support en jij ook veel succes.Mijn voornemen is, als ik aan drank denk (dus trek heb) ga ik achter de PC op dit forum.GroetenGabber Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 30 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 Hoi Gabber.Welkom. Ik wil je succes wensen met de poging om te stoppen met drinken. Alcoholvrij is echt een beter leven. Het zal niet altijd makkelijk zijn maar als je de voor en nadelen naast elkaar gaat zetten dan denk ik dat de positieve kant het grootste zal zijn. Ik doe dit nu vaak vergelijken en maakt het een stuk makkelijker.Ik wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 30 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 hoi gabberwelkom jongenzo doe ik het ook hoor, als ik trek krijg ga ik lezen hier.je bent nog jong, het zou zonde zijn om een paar jaar te verdrinken.geniet van je kinderen en van het leven, echt er is meer dan alleen maar drank, maar je ziet het niet.je denkt maar aan 1 ding vanaf dat je opstaat tot je naar bed gaat, DRANK.er gaat zoveel tijd inzitten dat je nergens anders aan kunt denken.maar je hebt de stap gezet en dat is al heel dapper.gewoon hier blijven komen dan zie je dat we allemaal het zelfde probleem hebben.je staat er niet alleen voor dat zul je wel lezen.ik lees je nog gabber.groeten en hou hem droogwalbo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 30 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 Hoi Gabber WELKOMGoeie stap heb je gezet door je hier aan te meldenwe zijn hier allemaal voor hetzelfdealcohol de baas worden!!je zult vast veel voordeel hier van het forum halenik wens je heel veel succes met je strijd tegen de alcoholen.....ik persoonlijk vind het heerlijk zonder!!Groetjes Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 30 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 Hoi Gabber,Je hebt mij al verwelkomd op mijn vernieuwde voorstel draadje... dankjewel daarvoor.Vraag me even af wat voor een verslavings traject je volgt? Ik heb hier de online i-behandelinggedaan en moet zeggen dat het mij doorgaans goed van pas komt. Mijn 'nieuwe' probleemwas het terugvallen na 3 a 4 maanden. Maar daar ga ik nu zeer actief aan werken.Zijn er nog meer alternatieve dingen die je zou kunnen doen dan alleen het Forum?Sporten? Een wandelingetje maken? Spelen met je kinderen of even tien minuten opbed gaan liggen? Meestal is de trek na zo'n 15 minuten vertrokken. Tegen etenstijd ishet aan te raden om gewoon te gaan koken en eten en niet gaan 'borrelen'...'Borrelen' kan ook heel goed met een helder glas water met een uitgeknepen citroentje(of beter een limoen). Dat werkt ook als een ritueel en het is supergezond! Sterkte hieren ik hoop je nog vaak hier te treffen.groet, Joris Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabber Geplaatst 30 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 Desi,Dank je daarvoor, maar het moment om voor- en nadelen af te wegen is bij mij rationeel geheel duidelijk, echter het sterke gevoel van trek na een periode is hevig en maak ik soms onbewust mee.De laatste tijd wordt het bewuster en kan ik er voor mijn gevoel wat aan doen.Op naar een alcoholloos leven !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabber Geplaatst 30 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 Shahiri,Ik weet dat het heerlijk zonder alcohol is. Ik moet alleen opgebouwde spanningen goed ventileren, anders is mijn oude overlevingsstrateeg aanwezig (verrekte rotzooi) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabber Geplaatst 30 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 Joris,Ik heb mij de afgelopen jaren ontwikkeld van een druk persoon naar een rustig iemand.Wandelen doe ik veel, fietsen, PC, TV. Het allerbelangrijkste zijn natuurlijk mijn kids. De insteek 2 jaar geleden om naar de VNN te gaan was ook zijn kids.Momenteel zeg ik: ik en mijn kids.Het Forum, maakt mij meer alert over mijn probleem alcohol.Ik moet de periodes overwinnen en dat zal nog een tijd moeilijk zijn, maar ik heb er alles voor over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anton23 Geplaatst 30 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 Dat is een mooie motivatie Gabber! Welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 4 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2011 Hallo Gabber welkom:present:Bij trek hier op het forum verschijnen is een goed plan! Mij hielp het in die lastige beginfase ook om geen drank in huis te halen, het drankenpad in de winkel te mijden en ook sommige feestjes ff over te slaan...Verder gezond eten en bijslapen:D Ook een vitamine B complex wil handig zijn.Succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabber Geplaatst 4 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2011 Dank je wel ekstertje,Dat vitamine B complex had ik al in huis sinds 2009 voor de zekerheid.Geen drank in huis doe ik reeds sinds 2009, alleen zijn de plekken om drank te halen binnen 1 minuut lopen.In begin was dat zeer moeilijk, maar nu minder, alleen de periodes (moeilijke) van wel drinken is een stap naar de winkel snel gemaakt, maar dan moet ik juist andere ontspannende activiteiten ondernemen, praten en als extra dit Forum !!Dit is mijn zesde dag van droog zijn (na periode van 5 dagen drinken, daarvoor 12 dagen droog en daarvoor 6 dagen drinken en een periode daarvoor van 23 dagen droog etc......)Ik voel me nu wel sterk en kijk regelmatig naar dit forum.Groetjes Gabber,Droog sinds woensdag 29 juni Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Misschien Geplaatst 13 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2011 Hallo Gabber, Ik moet mezelf nog voorstellen. Dat zal ik een deze dagen doen in het btreffende topic.Jouw verhaal kwam echter zo dicht bij dat ik wel moest reageren.Het is zo herkenbaar. Zelf drink ik met periodes van een paar dagen maximaal en dan weer een paar dagen niks. Dit hobbelt nu al zo'n 6 jaar door na 2 jaar droog te hebben gestaan. Door de momenten dat ik niet drink hou ik mezelf voor de gek dat ik alles onder controle heb.Terwijl dat net zo is. Als ik niet drink ben ik passief, down en futloos. Vermijd ik supermarkten, stations en gelegenheden waar gedronken wordt.In verband met de drank komen er steeds weer problemen de hoek omzetten. Het is drinken en puinruimen, drinken en puinruimen, een cyclus die haast niet te doorbreken.Alle rust is uit mijn leven verdwenen. 3 weken geleden besloten dat het genoeg geweest is. Gestopt en Refusal gaan gebruiken en er een paar dagen tussenuit geweest. Weg van alles en iedereen om mijn focus en rust terug te vinden.De Refusal is een stok achter de deur op alle trek momenten. Op kleine momenten dat je geconfronteerd wordt met alcohol, weet je nu dat je toch niet kunt drinken. Misschien zou je er eens over kunnen nadenken of het iets voor jou is.In mijn geval geen uitweg voor de toekomst, maar tijdelijk geeft het me wel rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabber Geplaatst 16 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2011 Hallo Misschien,Fijn om te lezen dat andere mensen herkennen wat ik heb. Momenteel gaat het goed en sta ik 18 dagen droog en heb ik geen drang om te drinken.Ik heb ook best al wat emotionele spanningen meegemaakt, maar die heb ik zonder alcohol de kop ingedrukt. En dat voelt goed !!!Bij mij was het gekke als ik gedronken had, dat ik de dagen erna totaal geen behoefte had aan alcohol, maar dat het na 10 a 15 dagen de kop weer op stak. Maar dat had dan vaak emotionele oorzaken, welke ik achteraf dan pas vaak kan benoemen.Nu probeer ik dat voor te zijn en emoties niet te onderdrukken. Dat is een hele nieuwe levenswijze en dus moeilijk, maar ik ben er ook al 2,5 jaar mee bezig en het gaat goed.Mijn medicijn is mij kinderen, gesprekken, forum en de gedachte dat ik het bij 1 drankje niet kan laten, maar dat het er veel meer moeten zijn en dat dat totaal niet oplost. Het wordt erger.Ik ben nu 18 dagen van de drank af en voel mij veel gelukkiger en ik blijf dicht bij mijzelf. Ik laat mij niet meeslepen door impulsen, die niet bij mij horen.GroetjesGabber quote: Originally posted by: MisschienHallo Gabber, Ik moet mezelf nog voorstellen. Dat zal ik een deze dagen doen in het btreffende topic. Jouw verhaal kwam echter zo dicht bij dat ik wel moest reageren. Het is zo herkenbaar. Zelf drink ik met periodes van een paar dagen maximaal en dan weer een paar dagen niks. Dit hobbelt nu al zo'n 6 jaar door na 2 jaar droog te hebben gestaan. Door de momenten dat ik niet drink hou ik mezelf voor de gek dat ik alles onder controle heb. Terwijl dat net zo is. Als ik niet drink ben ik passief, down en futloos. Vermijd ik supermarkten, stations en gelegenheden waar gedronken wordt. In verband met de drank komen er steeds weer problemen de hoek omzetten. Het is drinken en puinruimen, drinken en puinruimen, een cyclus die haast niet te doorbreken. Alle rust is uit mijn leven verdwenen. 3 weken geleden besloten dat het genoeg geweest is. Gestopt en Refusal gaan gebruiken en er een paar dagen tussenuit geweest. Weg van alles en iedereen om mijn focus en rust terug te vinden. De Refusal is een stok achter de deur op alle trek momenten. Op kleine momenten dat je geconfronteerd wordt met alcohol, weet je nu dat je toch niet kunt drinken. Misschien zou je er eens over kunnen nadenken of het iets voor jou is. In mijn geval geen uitweg voor de toekomst, maar tijdelijk geeft het me wel rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabber Geplaatst 13 augustus 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Even een verhaaltje,Alcoholisme is een ziekte, een allergie, net als een pinda-allergie.Bij pinda-allergie mag je geen pinda's eten en bij alcoholallergie mag je geen alcohol drinken.Als je dat wel doet, drink je totdat je ziek wordt. Dus dat kan niet.Daarnaast heeft alcoholisme zich vreselijk in de hersenen genesteld.Je krijgt wel 100.000 gedachtes over wanneer je wel kunt gaan drinken en dat je dan gaat stoppen.Ik heb veel van die aangedragen gedachtes geprobeerd. Het werkte allemaal niet.De simpele conclusie voor mij is dan: bij alcoholisme (alcoholallergie) mag je geen alcohol drinken, want het gaat in elke situatie weer fout.Groetjes Gabber Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 15 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2011 Hoi Gabber,Halverwege juli schreef je dat je al op 18 dagen zat. Hebje het volgehouden? Of beter positief gesteld: Nog steedsdroog? Heb je voor jou werkbare alternatieven kunnenvinden om, quote "alles te vergeten en geen spanningen te voelen"?Ben je wel eens op de dagdraad?Stof tot nadenken zijn de artikelen 'TIQ's op herhaling' en'De Vijf Cirkels van Van Dijk'. Ik zal ze voor jou en anderenieuwkomers naar boven halen. Staan geloof ik bij Thema's.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden