Spring naar bijdragen

zaterdag 6 september 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik houd me wat dat soort zaken echt aan het advies van mijn huisarts.
Zij is kundig, gaat niet over één nacht ijs.
Ik wil niet zelf allerlei kwalen verzinnen die ik mogelijk zou kunnen hebben.
En gelukkig dat je niet weet wat een depressie is Carolien, ik hoop dat het je
ook bespaard zal blijven, het is echt niet fijn.
Je kan beter een flinke griep op zoiets hebben.
Maar helaas dat hebben we niet voor het kiezen,
dus accepteren en er het beste van maken.
Lief dat je meedenkt hoor.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kohtje

"hahaha..."


Hahaha!

Toch mooi om mee te maken hoe we soms in onze vooroordelen/overtuigingen vast kunnen zitten. Wat eens een geniepig hahahaatje leek, is niets meer of minder dan een oprechte lach uit een heel gezond hart. Dat vind ik ook zo mooi aan dit forum: alles mag, iedereen mag zijn wie die is, er is hier zoveel warmte :heart:

Houtje birthdaygirl hieperdepiep hoeraaaaa *smak* x 3 :present::musicnote::sun:

An ik denk dat het nu allemaal anders gaat, ik voel het uit je woorden, zo positief en rustig, laat de onzekerheid er maar even zijn, die hoort er ook bij, vandaag drink je niet toch? daar gaat het om! Wees maar trots op jezelf hoe je er NU op dit moment in staat, daar mag je op vertrouwen, dat is de jij die je nu bent: een hele sterke vrouw die werkelijk haar leven aan het veranderen is! Superwoman :)

Pipje en Tina een offday in een offperiode, hoe is het toch mogelijk dat zulke ongirls dat soort dingen krijgen, ik zou het Leven wel eens goed door elkaar willen schudden en zeggen: 'ben je nou helemaal betoeterd? je maakt een grote fout hoor, je moet helemaal niet bij Pippi en Tina zijn, stommerd :angry: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, gefeliciteerd met je verjaardag. :present:
Dat je ondanks alle nachtelijke toestanden maar een fijne dag mag hebben met je gezin.
Maak je niet te druk over de vlooien. Je katten lopen nu eenmaal buiten en kunnen ergens iets op doen. Een pipetje Frontline, en een spuitbus om de plinten mee in te spuiten, en het leed is hoogstwaarschijnlijk geleden.

BamBam, ik ben gisteren niet op het forum geweest, ook niets gelezen, maar ik weet dat het jouw dag was! Alsnog van harte gefeliciteerd met 2 jaar droog staan, en dat er nog maar vele mijlpalen mogen volgen! YIHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :DB):musicnote::light::moon::present::):rose:

Verder wil ik iedereen een erg mooie en droge dag toewensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :present::heart: MANY HAPPY RETURNS OF THE DAY!!
Houtje maak je je niet een beetje te druk om de vlooienbeesten? Nu zijn ze aan het dansen en springen omdat je jarig bent, is het weer niet goed!!

Eeen Pipetje Frontline of Advantage en het leed is geleden!!



*** Bammetje, op naar het derde jaar. Dat moet lukken wel! Ga zo door! Een fijn weekend!! :heart:

En alle overige forumleden, maak er wat moois van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Anna, jij moet toch met je trio ook de 2-jaars grens al gepasseerd zijn, toch? Ik heb dat gemist, maar alsnog van harte gelukgewenst met dat feit. En als het niet zo is, dan wens ik je het alvast bij voorbaat want zoals jij voortstoomt komt het allemaal helemaal goed wat betreft het nuchtere leven.
En ik denk dat datzelfde ook geldt voor Ferry en Rufus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kohtje, ja, Rufus, Ferry en ik zitten morgen op 25 maanden. Voornemens om maar gewoon zo door te gaan. Drank maakt eigenlijk geen onderdeel meer uit van mijn leven, en dat voelt wel zo rustig.

Ik ben blij dat jij ook weer goed gaat. Het stemt niet vrolijk een om iemand met wie je al zoveel lief en leed hebt gedeeld in de mist te zien dwalen.

An, knap van je, dat je besloten hebt open te zijn. Ik kan me voorstellen dat het even onzeker maakt, maar het is een nieuwe hobbel op de goede weg, die je overwonnen hebt. En het bespaart je heel veel uitleg in diverse situaties.
Ik heb de vorige maand ook tegen mijn zus gezegd dat Soothe en ik niet drinken, pas na twee jaar! Omdat ik ook Soothe moeilijke vragen tijdens een barbecue wilde besparen. En ik merkte dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk was als ik dacht, en dat het wel zo rustig is om niet steeds een wijntje of een biertje aangeboden te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: bedankt voor je opbeurende woorden. Wat dat met me doet, fijn hoor.
Het klopt wat je schrijft, ben er wel heel rustig onder, meer gelaten. Het is nu eenmaal zo en ik heb me erbij neergelegd. De strijd is weer geleverd en wat ben ik daar weer lang mee bezig geweest.


Anna: ja, dat moment komt er wel weer, dat drank geen rol meer speelt in mijn leven. Uit de vorige drankloze tijd herinner ik me een enkel zwaar moment.
Het vertellen aan mensen is ook niet moeilijk. Wel valt me op hoe mensen reageren. Bij een bepaald persoon 'ben ik nog in gesprek'. Toen ik het de eerste keer aanzwengelde, begon die gewoon ergens anders over (hij drinkt zelf ook erg veel). De tweede keer, en dan heb ik het gewoon over mezelf, gaf hij zelf schoorvoetend toe dat hij zelf ook wel veel drinkt af en toe. Hij voelt zich dus persoonlijk aangesproken. Ik stoor me aan zijn verhalen waarin hij het toch wel enorm hilarisch vindt hoe bezopen hij was toen en toen met zijn zonen, blablabla. Dan zeg ik tegenwoordig dus dat ik dat helemaal niet komisch vindt en hoe ernstig de situatie is. Dat zijn zonen nu ook al zoveel drinken. In ieder geval ik ben nog niet klaar met hem, want ik heb die meneer ook geregeld over de vloer. En het is MIJN huis en IK ben zelf de BAAS hier. Drinkt hij bij mij maar koffie of zo.

Carolien: dank je voor het plaatsen van de artikelen. Ik heb de Boei nog niet gehad en ik kijk er juist zo naar uit. Goede teksten trouwens en ja de tekeningen zijn natuurlijk helemaal geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allen,

Ik begin een fervent bezoeker van het forum te worden.
Ook slecht geslapen vannacht, twee oxa's op en nog onrustig, hyperig in bed liggen. gelukkig kwam het ongeveer half 2, maar dan nog iedere keer wakker enzo.
Vervelend is dat, slecht of niet kunnen slapen. Daardoor ben ik 26 jaar geleden begonnen met drinken (steeds stiekum eruit als de rest van het gezin uiteidelijk in bed lag. Gewoon maar rustig blijven en kalmeren is het motto. doe een schietgebedje, waardoor je niet het gevoel hebt en helemaal alleen voor te staan.en of je het god, Allah, energie of wat dan ook noemt. het maakt mij niet uit zolang je er zelf troost en wat geborgenheid uithaalt. Carolien, grappig die AA meeting met die man die al 16 jaar van de drank is. al 16 jaar !!!!en dan nog steeds naar de AA moeten gaan, wat erg eigenlijk.
Ik voel me nu beter ondanks de slechte slaap, hopelijk vannacht beter. Ga mijn sapjes halen en glucose. Een bouillon heb ik al achter de kiezen en zo meteen mijn slaapkamer eens een schoonmaakbeurt geven. De alcoholadem hangt nog in het kussen, bah....
Doe het verder rustig aan dit weekend, het was afgelopen week al heftig genoeg. Houtje gefeliciteerd inderdaad en de volgende keer wat eerder naar bed lijkt me niet slecht.
Albertina, had jouw nog gevraagd: hoe is dat gekomen, na 10 jaar toch weer aan de alcohol.
En blacky (geloof ik) je bent geen alcoholist meer, maar hebt een drankjank !!, wat is daar anders aan.
Marieke, succes vanavond in dorpskroeg. Iedereen proficiat met zijn/haar reeds behaalde successen over drank.
An, jij heb het over vaker net twee maanden niet halen. Je klinkt altlijd best krachtig. Nu is minder oke...maar kan je me eens zeggen hoe die terugvallen, ondanks jouw kractige weerstand er dan uitzien ?
ach jaa...krachtige weerstand hebben we allemaal wel, helaas niet altijd en dat zal 't m dan wel zijn.
Tot horens vandaag.

groet Jozef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk An! Het is jouw huis, en een kopje koffie is erg lekker. Ik ben een echte koffieleut tegenwoordig. :D
Je zult hem waarschijnlijk niet kunnen overhalen te stoppen, dat lukt niet bij iemand die nog volledig in de ontkenning zit. Maar je bent niet verplicht hem zijn drank te verschaffen.

Ik vind je heel sterk klinken! Ga vooral zo door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

Even een technisch vraagje.
Kan ik uitloggen terwijl ik op internet blijf staan.
heb nog lang niet alle opties geprobeerd, maar tot nu toe sluit ik mijn computer helemaal
af omdat ik anders zie dat ik ingelogd blijf staan. Ik zie nergens een link van uitloggen.
Wie kan me dit vertellen.

groet Jozef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, dat zal zeker rust geven en het niet meer drinken zal nu ook makkelijker worden. Die verliefheidsgevoelens waren bij jou echt de grote trigger dit keer! Nu weer gewoon per dag er voor gaan en weer een stabiele basis opbouwen.

An, ik weet echt zeker dat het je dit keer gaat lukken, Je bent de afgelopen maanden echt veel veranderd, sterker geworden, meer zelfbewust, dat is zo mooi om te zien. Die groei gaat zich nu doorzetten want die is, nu dat eenmaal is doorgebroken, niet meer te stoppen!! Zelfs een eventuele terugval zou dat niet meer kunnen stoppen,
maar doe het toch maar niet (die terugval dan he) want dan moet je toch eerst weer die deuk bij jezelf gaan wegpoetsen.

We doen het per dag, niet nooit meer, maar gewoon per dag. niet meer en niet minder!

Jozef, dat is dus de manier he, niet gaan denken dat je nooit meer mag drinken want daarmee zet je jezelf klem. Nooit meer wil niemand. Maar alleen vandaag niet drinken en dat morgen weer beslissen maakt het veel makkelijker. Dat is te overzien. En voor je het weet ben je een tijdje verder en ga je de voordelen zien waardoor die dagelijkse beslissing eigenlijk alleen maar makkelijker wordt.

Ik heb nog steeds wat last van de (n)adrenalinedip, en daardoor van mijn hoofd, nek en schouders. Ik heb mezelf nu even getrakteerd op een hete douche en op een pammetje met een hoofdpijnpoeder voor de spierontspanning en de pijnbestrijding want ik word er knap sacherijnig van. Verder zit ik nu veel achter internet want moet mijn eigen site nu echt gaan bijwerken en er foto's op gaan zetten en er liggen nog 2 sites waar ik wat mee moet doen.

Dat wordt nog leuk want er liggen dus wat klussen maar iedereen heeft gewacht tot na de opening, dan zou ik weer tijd (en aandacht) hebben.. is ook zo, maar als ze allemaal tegelijk gaan komen dan gaat dat niet werken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ja, haha ... nee, geen uitglijder, geen zin in. Sta behoorlijk stevig in mijn schoenen en alleen dat al is een prettig gevoel. VAnmiddag gaan we met z'n allen naar de film, joepieeeeeeeeee. Daar heb ik nu echt zin in. Voor morgenmiddag ook al wat gezelligs met zoon te doen. Ziet er ineens vrolijker uit allemaal. Ik dacht, hoppatee, ga toch lekker uit troela en nu ga ik ook !!!!!!!!!!!!
Maar Tapas ik zie jou ook met de dag groeien hoor (ja, niet lichamelijk hahaha)!!!
Moet je zien wat je allemaal voor elkaar krijgt, toppie hoor enne het is wel aanstekelijk hoor die enthousiaste verhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jozef

An, jij heb het over vaker net twee maanden niet halen. Je klinkt altlijd best krachtig. Nu is minder oke...maar kan je me eens zeggen hoe die terugvallen, ondanks jouw kractige weerstand er dan uitzien ?

ach jaa...krachtige weerstand hebben we allemaal wel, helaas niet altijd en dat zal 't m dan wel zijn.





Jozef, het had bij mij alles te maken met de twijfel of ik nu wel of niet af en toe kon drinken.
Ik kon het maar niet vatten dat ik niet GEWOON kan doen. Eindelijk snap ik (weer) dat ik niet kan drinken, niet een slok. Dus weg met de eeuwige twijfel.
Nu gaat het allemaal al een stuk makkelijker. De eerste droge dag duurt een eeuwigheid, tweede dag een halve eeuwigheid etc. Langzaam aan breien de dagen zich aaneen en heb af en toe een 'ik zou wel willen maar kan niet' gevoel. Vandaag WIL ik niet drinken, ik moet er niet aan denken en vandaag telt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He he, even uitpuffen met een peuk en een wortel...
Heb 40 broodjes gesmeerd en belegd, boodschappen gedaan voor de doe-middag.
Koffie, thee gezet en de hele ochtend heen en weer gereden. Muziek instumenten sjouwen en de
catering geïnstalleerd. Dochter en vriendin aan de koffieronde gezet. Even thuis om de hond uit te laten
en straks weer alles terug sjouwen. Het zag er goed uit, en er waren al redelijk wat bezoekers!
Ik denk dat ik straks maar ga vragen of dochter bij vriendin kan eten als ik ze weer terug heb gebracht.
Nu even de kop uitwaaien met de hond. Ben blij dat ik niet drink... Dan had ik het uiteindelijk niet gered allemaal!

Mensen maak er wat van vandaag, en keep it bloody dry!!!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ferry.

Jij persoonlijk ook nog gefeliciteerd met die 2 jaar!!!

Van Anna begreep ik dat dat vorige maand was. Ik weet niet welke wereld je bedoelt, als je het forum bedoelt, dat klopt. Daar ben ik sinds vorige week weer een beetje meer aan het meelezen. Als je de nuchtere wereld bedoelt, dan klopt dat niet helemaal. Ik ben vanaf februari weer onder de nuchteren.

Ja, doorgaan, vooral doorgaan. Dat is het credo!

Groetjes, Fer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gedacht alweer weg te zijn. Maar had even langer tijd nodig... Die pak ik dan maar, het is tenslotte Klaas zijn feestje... :D

Albertina, ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt. Ik gebruik nu 3 dagen de hogere dosering van mijn AD, en ik meen te voelen dat ik weer langzaam uit mijn dal kruip. Nog wel erg moe, maar daar probeer ik ook zoveel mogelijk aan toe te geven. sterkte joh :present: Wel goed van je, dat je je ziek hebt gemeld. Even op de rem. moeilijk hè!

Jozef, heb je een betere dag vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, marjo,

Ik heb een wat betere dag vandaag. nog wel wat trillerig en vooral wat nerveus, bangig, maar goed, als de AD dit keer echt gaat werken, hoop ik dat daar ook verbetering in komt.
Heb zojuist de slaapkamer eens een goede beurt gegeven, stofzuigen, aflappen, boenen en nieuw goed erop. Dat klinkt meteen al fris en hopeljk zal dat vananvond later ook zo voelen.
Hoop echt dat de oogjes dicht gaan vanavond. Kan het kloppen dat oxacepam even niet meer helpt omdat je lichamelijk behoorlijk roofbouw hebt gepleegd en het die stoffen even niet kan opnemen ?
Sapjes en gezond spul worden het komende uur gehaald.
Albertine, hoe zat het nou met die 10 jaar alcovrij van jouw. Dacht jij ook dat je weer sociaal kon drinken ?
En ik heb nog geen antwoord gehad op mijn 'inlogstand'blijven staan. Moet ik echt de comp. helemaal uitzetten om uitgelogd te zijn. Sta nu dus ook weer 'nog steeds' on-line zag ik.

gr. Jos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb mezelf bij elkaar geraapt en ben naar de kapper geweest.
Wel eerst een uur zitten dubben ja af nee.
Nu ben ik toch wel weer blij dat ik gegaan ben.
Het lijkt wel een soort megaprestatie.
:P.

Nou Marjo ik hoop dat we er baat bij hebben, ik denk het wel hoor,
het duurt een paar daagjes voor de boel weer aanslaat.
Dus ik heb goede hoop.

Jozef,
zo te lezen heb je jezelf weer bij elkaar geraapt.
Het begin is er weer.
Tja en om op je vraag te antwoorden, ongeveer 2 jaar geleden heb ik op een feestje een paar glazen wijn gedronken.
Ik kreeg wel verbaasde blikken want iedereen wist(weet) dat ik al jaren niet meer dronk.
Nou toen tijden weer helemaal niets, geen behoefte aan ook.
Toen begon ik toch weer zo af en toe bij een etentje(leek onschuldig) één of twee glazen te drinken.
Nooit thuis, tot een jaar geleden, ik voelde me niet prettig in mijn vel zitten en dacht, ik ga wat drinken dan gaat dat nare gevoel wel weg, nou niet dus.
Kijk ik had toch de duiveltjes alweer wakker gemaakt door zo af en toe eens te drinken, de fout was al gemaakt.
Toch wilde ik in het begin niet geloven dat het zo'n vaart zou lopen.
In de vakantie die toen volgde heb ik weer dagelijks gedronken, geen waanzinnige hoeveelheden, maar
voor mij is elk glas teveel.
Het is en blijft een feit dat ik niet kan drinken, alcoholiste blijf ik mijn hele leven.
Toen kwam weer het keiharde besf dat ik ermee moets stoppen met het drinken.
Dat is me niet in één keer gelukt.
Het afgelopen 1/2 jaar is hard knokken geweest, een paar vette uitglijders, daarna weer opgestaan.
Ik heb wat afgehuild dat ik me toch weer door de satan alcohol heb laten verleiden.
Om je de waarheid te zeggen heb ik mezelf vaak afgevraagd hoe ik zo dom kon zijn om alles wat
ik weer had opgebouwd op het spel te zetten.
En nu nog Jozef, valt het echt niet allemaal mee, van de week had ik ook weer momenten, van wat kan mij het ook allemaal schelen.
Ik heb me er doorheen geworsteld, ben er nu toch trots op.
Ik weet hoe goed een leven zonder drank kan zijn.
Alleen je krijgt het niet cadeau, je moet er wel wat voor doen en ook laten.
Ik heb beslist geen medelijden met mezelf, alleen ik kan er wat aan doen,
daar ben ik nu hard mee bezig.
Dat er een depressie om de hoek komt kijken is pech hebben, die heb ik de afgelopen jaren vaker gehad,
dat is pech hebben.
Maar ik die jaren ervoor kwam het niet in mij op te drinken.
En Jozef, ik denk dat je dat zelf ook wel weet, drank maakt je angstig, depressief en je lijf gaat eraan.
De medicatie tegen depressie werkt niet als je erbij drinkt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik wens je veel Kalmte Moed en Wijsheid toe.
Hier laat ik het maar even bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...