Spring naar bijdragen

Zondag 14 september


An

Aanbevolen berichten

Hoi Carolien: ik dacht al, waar IS ze!

Ik heb hoofdpijn en een zeer verdrietige dag achter de rug en voel me zo mega eenzaam dat ik haast dacht maar in een fles te kruipen.
Maar daar schiet ik geen DONDER mee op!!!!!
Dus ik blijf maar even bij jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo! Tijdje niet meer meegelezen. Op vakantie geweest. Heb daar ontdekt dat je van alles leert als je dingen doet die je eigenlijk niet durft. Om te beginnen enge rotsen beklimmen, maar daaruit volgt: vertrouwen hebben in anderen, en zelf dat vertrouwen ook waard zijn. De grens van praktisch met anderen omgaan en op elkaar kunnen vertrouwen - als ik haar niet goed zeker valt ze te pletter - werd erg dun. Heb ondekt dat ik weinig vertrouwen in anderen heb, wat veel over mij zegt. Leerzame vakantie dus. Was stomverwonderd over de hartelijkheid van de mensen die ik ontmoet heb. Ook de franse campinghouder en zijn vrouw, die me allebei een pakkerd op mijn wangen gaven toen we weg moesten.
Geen drup gedronken, ook al vlogen de rosé en de pastis je daar om de oren. Woensdagavond zei ik tegen mijn zus, met wie ik in een tentje sliep: zal ik even een flesje voor je opendraaien? Ik deed dat zonder enige trek.
Wel rookt iedereen daar naar hartelust, dat heb ik eigenlijk meer gemist dan drank. Maar daarvoor moet ik op een ander forum zijn. Niet gerookt.

Wel veel denkwerk over mijn relaties met anderen dus. Wat kan ik toevoegen en wat sta ik toe dat anderen aan mij toevoegen? Hoe ga ik om met kritiek en hoe stel ik mijn grenzen? Spannend.
Nu, na dik een jaar na het stoppen met drinken, merk ik dat er andere dingen gaan gebeuren. Niet drinken is niet meer zo'n item. Maar wat er daarna gebeurt, hoe je met jezelf en je leven en je toekomst en anderen omgaat, wat wil je verder, hoe ga je dat inrichten. Een leven na de drank. Ja, ik geloof wel dat dat bestaat.

Hoop dat jullie een fijne dag hebben. Doe ook eens iets wat je eigenlijk niet durft maar wel graag wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: mooi dat je een fijne en leerzame vakantie had. Moet ik wel over nadenken hoor: doe iets wat je wilt maar niet durft .....

Marieke: die koren zijn wel een beetje vreemd waar je bij zit of was. Op 'staande' voet ontslagen van een koor, wel heftig hoor. Gelukkig drink je alleen cassis. 'Wat er ook is er is altijd fris' zullen we maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een kort draadje vandaag.

An, ik hoop dat je goed de dag bent doorgekomen.

Marieke, wat heb jij een rotweek achter de rug.
Je zoon op zichzelf is toch door bijten emotioneel zoals je zelf al aangaf en het verhaal van dat koor dat kan ik niet volgen. Ze hebben je feitelijk ontzettend te k&kken gezet. Lijkt mij niet zo prettig.
Lekker knuffelen met je kitten en heel trots op jezelf zijn dat je het droog hebt kunnen houden.

Ik ben wat ongerust over Pippa, hopelijk heeft ze het ontzettend naar haar zin op de verjaardag dag 2.

Houtje, lief van je. Je klinkt beter dan gisteren.



Ik ben bek af, Vriendin vond het zonde om het filmfestival helemaal over te slaan dus ze heeft mij getrakteerd op "ik zal altijd van je blijven houden" maar dan op zijn Frans met Kirsten Scott Thomas.
Waanzinnig mooie fim maar hij kwam wel heel hard binnen. Heel erg hard binnen. Het is maar goed dat zo'n bioscoop donker is want ik kon het niet droog houden. Later zijn we even naar de boulevard gegaan en hebben we alleen maar stil staan kijken naar de zee. Fijn als dat kan met een vriendin, gewoon stil zijn. Dochter2 is terug maar nu aan het werk en eigenlijk zou ik eerst nog de keuken op moeten ruimen
maar de film heeft er echt ingehakt. Ik denk dat ik maar toegeef en gewoon mijn bedje in stap.
Het is ook echt koud en het is ook alweer zondag. Alweer 3 weken.........
vandaag in de bioscoop viel het mij op hoe weinig ik eigenlijk aan alcohol denk. Het was altijd vaste prik als we naar de bioscoop gingen, een wijntje. Ik heb de koffie besteld dus ik stond er ook nog met mijn neus bovenop maar niets, het is een achteraf gedachten. Wel ben ik nog wel een beetje verbaasd. Eigenlijk had ik drama's verwacht. Lekker irreeel want hoe wist ik nu wat te verwachten?

Water, wie heeft er trouwens gewonnen? Ik keek vroeger altijd, mijn kinderen houden nog steeds automatisch hun mond als het op tv is. Goed getrainde kinderen. Ik probeer nog wel te kijken maar het bekoort mij niet meer. Het was ineens over. Het lijkt ook veel minder spannend dan vroeger. Verwacht dat dat ook zo is als jij er nu in slaap bij valt.

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Anjo, de F1 is ook niet meer zo spannend, teveel regeltjes en teveel electronica, dus minder driver-input.
Maar het weer kun je niet controleren en dat heeft er voor gezorgd dat Sebastian Vettel heeft gewonnen, een Duitser van 21 jaar (!), de jongste winnaar ooit.
Da's dan wel weer leuk.

Zo te horen heb je toch een mooie dag gehad. Slaap lekker straks! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers,
inderdaad kort maar wel een heel krachtig draadje , fran bedankt voor je o zo herkenbare bijdrage .
vandaag er op uit geweest met een vriendin sluis en breskens was heel leuk .
vanavond was minder leuk , mijn auto doet echt raar ivm sturen en hij loeide daarjuist weer als een koe = dus batterij loskoppelen, moet voor morgen geld hebben want ze brengen de allesbrander hadden de stupidos van de bank , mijn pin naar mijn oude adres gestuurd , nu ja ex opgebeld en nr gekregen , ga naar de bank oeps kaartje wordt al bij de eerste keer ingeslikt, oke kaartje 2 dan maar wordt geweigert , kaartje 3 staat niet geld genoeg dus morgen weer een eind omrijden om naar de bank te gaan :devil:
ik voel dat ik enorm moe ben en niet omdat ik niet genoeg slaap maar ben gewoon moe , ik kan de wereld met de beste wil soms niet meer volgen maar zal wel aan mij liggen , probleem is als ik de wereld niet meer kan volgen de vlucht gedachten op komen zetten nu ja heb pijama aan uit veiligheid want blacky kent blacky
mogelijk is het omdat ik toch wel onbewust voelde dat het vandaag de 14 ste is , dus dat mijn ma vandaag 44 maanden dood is , vermoedelijk heb ik dankzij mijn bezoek er weinig bij stil gestaan maar dan ineens komt het op en lopen de tranen over mijn wangen , het is raar dat men sommige dagen het gemis zo veel intenser voelt of mogelijk is het omdat ik een enorme behoefte heb om eens bij te praten met mijn ma , nu ja telefoon naar haar is altijd bezet :brokenheart:
ik duikel onder verstop mij in mijn eigen veilige wereldje , morgen weer op tijd eruit
maar toch is en blijft het voornaamste dat ik weer nuchter mijn beddeke induik
slaapwacht allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel een heel rustig draadje inderdaad, maar rust is ook goed! ;)
Mijn goede humeur sloeg vanmiddag opeens helemaal om. saggerijnig opeens, moe, ik geef de hormonen maar even de schuld, wilde hardlopen vandaag, heb het ook gedaan maar kwam niet vooruit, alles deed zeer. Verder wilde ik de stad eigenlijk in want het waren monumentendagen, korenlint, stad als podium, koopzondag, oftewel een feestelijk weekend maar ik kon me er niet toe zetten om gezellig tussen de mensen te gaan. Dus heb ik niks gedaan en ben daar doodmoe van geworden.

Terwijl ik dit schrijf merk ik hoe verraderlijk gedachten kunnen zijn, niks gedaan? ik heb een logo afgemaakt en verstuurd, ben foto's wezen maken en de hele dag bezig geweest met die foto's te bewerken tot een panoramafoto die morgen afgedrukt moet worden ... niks gedaan, ha! Ik heb me rotgewerkt!!

het sacherijn gaat vanzelf wel weer over... morgen weer een dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond beste medemensen,

De draadjes lijken steeds korter te worden. Toch heb ik nog niks gelezen.

Vandaag ben ik vroeg opgestaan om naar mijn ouders te gaan.
Samen met mijn ouders, grootmoeder, oom en de man van mijn oom zijn we uit eten gegaan om met een maand vertraging de 70ste verjaardag van mijn moeder te vieren. Een heerlijk restaurantje, een beetje weggestopt en voornamelijk door 60+ bezocht. Voor een lage prijs een overheerlijk vers gemaakt maal. Waar vind je dat nog? Reserveren is echt nodig.
Daarna hebben we nog een paar potjes rummikub gespeeld. Van de 8 beurten heeft mijn oma er 6 gewonnen, ik heb er maar 1 gewonnen.
Het begint me toch aardig op te vallen hoeveel mijn familie wel drinkt.
Het was een leuke dag. Helemaal terug in mijn dialect. Mijn dochters camera mee naar huis genomen. Die was echt blij.
Ik heb wel echt mijn middagdut gemist en merkte in de trein naar huis, dat dat dus absoluut niet goed is als je een depressie hebt. Ik heb me dus een dut in de trein veroorloofd.
Man en zoon hebben vandaag de 1/2 marathon van Rotterdam gelopen. Zoonlief is tot zijn genoegen onder zijn streeftijd gebleven, manlief heeft ook een mooie tijd gelopen. Dochter was thuis gebleven (uitslapen!).
Zoonlief was al weer weg toen ik thuiskwam. Die zien we ws. niet voor donderdag terug. Dat wil dus zeggen dat ik voor de katten zorg. 10 minuten vroeger opstaan dus.

Houtje,
Nog even een morfinale mededeling. Mijn oma gebruikt ook morfine in de maximale hoeveelheid. Zij heeft inmiddels zoveel last van vochtophoping in de benen, dat ze plaspillen heeft gekregen. Zij slikt verder geen medicijnen. Ze is ook nog steeds aan het aankomen, zij het wat minder sinds ze weer blokjes om kan lopen. Morfine is echt een rotpijnstiller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat je dat zegt Corinne..
Waarschijnlijk heb ik een goede invloed op tenminste mijn ouders.
Heb ze niet zien drinken, weet ook dat ze er al een tijdje wat bewuster mee omgaan.
Misschien dat ze soms eens een glaasje wijn aan het eind van de avond drinken.
Toch zijn het daar in het verleden ook wel eens flessen geweest, volgens mij!

Goed van je zoon,- en manlief!
En ja, ik geloof dat middagdutjes wel goed voor het gestel zijn.
Plan hem voor morgen ook weer in! Zeker op maandag, na het weekend ben ik vaak bek-af!

Gek Tapas, je klinkt helemaal niet chagrijnig! :D

Pip, het verliep gelukkig goed. Heb jij het ook een beetje leuk gehad, of was dat teveel gevraagd?

An, ik hoop dat je inmiddels lekker slaapt. En morgen een betere dag weer hebt!

Anjo, zo onder de indruk van een film, en na afloop stilte en samen met jezelf mogen zijn. Toch wel heel mooi eigenlijk! Fijn dat niet drinken juist nu zo gewoon is geworden! Je doet het goed! Ik vind je sterk!

Blacky, ik ben blij dat je de pyama al aan hebt! Morgen komt het vast goed met die bankpas!
Sterkte met de gedachten aan je moeder. Probeer ze mooi te houden...

Carolien, ik dacht ook al even... Gelukkig het probleem opgelost!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan tafel zei mijn oom: oh ja, jij mag niet. Toen zei ik: nee, ik moet gelukkig niet meer.
Ik vind het zo dubbel van hem. Hij heeft een zware hartoperatie ondergaan, heeft diabetes en gebruikt van die zoetjes, eet suikervrije koekjes en wat dies meer, maar hij drinkt wel aardig door. Bij het etentje had hij toch 2 kirr en 2 witte wijn gedronken en thuis was zijn tweede sherry al bijna op toen ik afscheid nam. Behalve mijn grootmoeder (2,5) hebben ze allemaal 6 consumpties op.
En eigenlijk hebben ze altijd zoveel gedronken, alleen viel dat niet zo op, omdat mijn grootvader wel de kroon spande. Die was een workaholic die flink kon drinken en na zijn pensionering is hij alcoholist geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dochter gaat morgen op Hapskamp en ik geef jullie een linkje (van een andere school natuurlijk) wat dat inhoudt, ze vindt het maar spannend !!!!!

Liefs ik ga naar bed,

Morgen nog groot ontbijt maken, vóórdat die gasten daar graan gedorst en gemalen en gekneed en gebakken hebben moeten ze van het ontbijt en luchtpakket leven.....

http://www.demheen.nl/Default.aspx?tabid=386

Het is heel bijzonder 3 dagen in de prehistorie.....

Liefs Houtje

XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt me nu wel bewust dat het bij mij vaak nog andersom is, qua hulp...
Maar ooit komt natuurlijk de tijd dat het omdraait! Ik hoop dat ik dat allemaal kan!
Kan bijv. helemaal niet goed met mijn broer, en we zijn maar met z'n tweetjes...
klaas' zus woont in Australië, en ook daar maar samen....
Ik voel 'm opeens aankomen :huh: Tja. Nu maar niet alvast over gaan piekeren.. Ahum!

Sterkte daarmee Pip! Ik hoop wel dat je hulp hebt.. Vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens even de draad doorgenomen. Er zijn veel ervaringen neergeschreven waarin ik delen van me zelf herken.
In de jeugd werd wat ikzelf met de nodige moeite tot een mooi, fantastisch einde had gebracht als vanzelfsprekend aangenomen en de dingen die ik fout deed, werden benadrukt.
Tja, zo ging ik mezelf minderwaardig voelen. Ik heb me mijn hele leven beziggehouden met nieuwe en vooral nuttige zaken te leren: Frans, Latijn, Russisch, Italiaans, boekhouden. Allemaal dingen die nuttig kunnen zijn in mijn loopbaan. Verder dingen die gezond zijn: turnen, hardlopen, fietsen, zelfs jazzballet en sportieve vakanties. De eerste keer dat ik daar een uitzondering op maakte, was het moment dat ik besloot om een piano aan te schaffen en weer les te gaan nemen. Maar ook daar werd ik gedwarsboomd door mijn eigen perfectionisme. Alsof ik een Serg van Gennip zou kunnen evenaren of zelfs maar een Wibi Soerjadi.
Zelf heb ik mezelf ook altijd neergehaald (zo geleerd zo gedaan, he). Als ik een compliment kreeg, wuifde ik dat weg, want het was (en is) toch vanzelfsprekend dat ik mij voor 200% inzet.
En zo heb ik nog meer valkuilen die tot depressiviteit leiden. Drank is daarbij slechts heel eventjes goed geweest. Ik had al snel meer nodig om hetzelfde dempende effect te krijgen (onbewust). In een sneltreinvaart werd ik alcoholist EN DE ALCOHOL WERKTE TEGEN MIJ. Eenmaal zo erg verslaafd was het heel erg moeilijk om er af te komen. Maar het is me gelukt.
Voor mij is het dus heel belangrijk om niet meer in negatieve gedachtenspiralen te komen en mijn grenzen te leren aangeven.
Ik ben bijna 50 jaar en pas nu begin ik, met veel moeite en veel hulp, te leren hoe ik wel kan leven, zodat ik ook een beetje kan genieten van mezelf. Ik moet nog heel wat bikken om mijn muur van gewapend beton af te breken.
Ik trek, net als Marjo, de lieslaarzen aan en bagger door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...