Spring naar bijdragen

zaterdag 20 september

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ach lieverd toch,
Wie gaat dat soort nare dingen nou doen als je ook lekker met een boek naar bed kan?
wil je er ff over praten (ik was nog even yoga aan het doen).....
of de msn?

En bedenk: die kenmerken zijn niet aan je vastgeketend voor de rest van je leven, maar geven je inzicht om iets, en misschien is dan wel duidelijker, wát, je zou kunnen veranderen. Als je het als inzichts- of leerpunten ziet (ja ik moet ook een beetje smalend erom lachen wat ik zeg, maar toch) dan is het handvat. En sommige dingen zijn misschien best eenvoudig een tikkie te veranderen en zijn dan niet meer geldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er valt niet met hem te praten, heeft 0,0 zelfinzicht.

Momenteel gebruik ik geregeld oxazepam om de boel een beetje rustig te houden.
Nu zou ik meer van dat spul willen en zal dus naar de HA willen. Ben niet bang dat ik eraan verslaafd raak. Maar dit werkt ook niet. Nu heb ik straks een week niks. En dat is gewoon niet te doen met al die stress. Bij AA zeiden ze altijd dat het niet goed is om die middelen te gebruiken, want zo leer je 'het ' nooit. Maar als ik iemand kan uitleggen HOE het is om zo in elkaar te prutten dan zouden ze wel anders denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nee ik ben van nature niet depressief, maar ik word na zulk soort toestanden hier thuis wel zwaar depressief en zie het leven alles in eens niet meer zitten en dat beangstigd me toch wel. Ben wel blij dat ik het nu toch maar schrijf. Kijk, ik wil gewoon leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, lieve Houtje, ik zie het als inzichten om wat mee te doen, alleen komt het zo binnendenderen af en toe. En ja, ik ga zo een ander boek kiezen om te lezen.

An, lieverd, AA-leden zijn geen artsen. Zelf heb ik mijn psychiater uitdrukkelijk gevraagd om geen medicatie voor te schrijven die verslavend kan werken. Aan de andere kant wijk ik nooit af van het medicatie-advies. Bij mij ontbreekt een stofje en ik krijg medicijnen om dat stofje aan te vullen, net als insuline bij suikerziekte wordt toegediend. Waarschijnlijk heb ik al mijn hele leven een gebrek aan dat stofje gehad en heb ik zonder het te beseffen alcohol gebruikt om dat te compenseren.
Dus An, zolang jij in overleg met je arts medicatie hebt, is er niks aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Floor: zit alle helpende gedachten te herhalen en ga zo naar bed. Gewoon verstandig zijn. Morgen is er weer een nieuwe dag en dan maar hopen dat ik goed op sta. Gewoon weer met nieuwe moed verder. Ik weet dat hoe langer ik niet drink hoe beter het zal gaan. Die ervaring heb jij toch ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Adam, ik kan merken dat je achter de bar hebt gestaan, en de mens hebt leren observeren!
Ik vond het leuk gebracht, en heb zowaar moeten lachen! :D
Je typeringen waren goed geplaatst, en af en toe een vrolijke noot is nooit weg!

Leuk bedacht Adam. Wat een nuchter brein al niet vermag! ;)

Een groet van de "ouwe" Amsterdammer, wiens piano in zicht komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Welterusten.

Marieke,
Ik ben niet gaan zoeken naar een koor o.b.v. 1 à 2 accordeonisten, w.o. 1 vrouw.
Ik had geen behoefte aan de drukte. Het viel me al tegen toen ik even de stad in liep voor een klein boodschapje. Ben verder wel even de stille kant van het park gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...