Spring naar bijdragen

zaterdag 20 september


albertina

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik wil jullie bedanken voor de lieve reacties gisteren.
Het heeft mij in elk geval de dag nuchter te beeindigen.
Het is lang geleden dat ik zo vreselijk de behoefte had om niets te voelen,
gelukkig heb ik het gered, maar het viel niet mee.
Tjee ik moet een beetje lachen om het draadje van gister,
Toch wil ik naar Pip toe wel even zeggen dat jij inderdaad altijd erg met een
ieder meeleeft, zelf ben ik daar altijd blij mee.
Ach, en over het wel dan niet posten over alcohol gerelateerde zaken,
zolang ik hier meeschrijf is het naar mijn mening "delen is helen".
De éne keer is dat alcohol gerelateerd de andere keer weer wat minder.
Ik vind het zelf prettig om hier van mij af te schrijven, het geeft lucht in mijn koppie.
En soms neem ik ook niet alles in mij op wat er geschreven is, dat is dan even niet anders.
Wat dan niet wegneemt dat ik met de meesten hier wel een virtuele band heb gekregen.
Mensen maak er allemaal een mooie dag van.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Dan had ik toch liever Daniël tussen ons in liggen...
Boben op 'n strobult.. :D:moon:
Ach, hij heeft me gister ook weer zo goed geholpen met de vloer!

Tapas, dat was een heel herkenbaar stukje van je gisteravond. En mooi beschreven!

"De herinnering aan de emotionele en lichamelijke katers zijn voor mij echt de reden dat ik niet meer wil drinken. De katerdagen waren de zwartste dagen in mijn leven. Spijt, schuldgevoel, schaamte, boosheid, depressief zijn, labiel zijn, janken, mezelf afkraken.. dat is het me niet meer waard! "

Het is alwéér mooi buiten...
Wat zijn we toch bofkonten!
Beetje van genieten hè!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hormonen pip? of zit ik ernaast? volgens mij ben jij een week later dan ik en ben ik er net weer van af!
ik doe trouwens ook alles behalve die halve fles wijn hoor pip, laat je niet op de kast jagen.

enne Marjo, Daniel wil ik ook wel in mien bedje, maar het ligt hier al vol met kat en hond.

Gelukkig geen kaasfondue kater vanmorgen en ik vertrek zo naar het huis van mijn ouders om de grasmat weer te kortwieken, en vooral lekker in de zon te zitten, want smiddags komt de zon pas op mijn balcon, dus kan ik dan verder in de zon zitten, met een boekje ofzo, zou voor het eerst dit jaar zijn dat ik echt in het zonnetje ga zitten, wordt wel tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal...... Bloemkoooluuuu ....

Nou ja zeg Pippi, jij maakt tenminste nog eens wat mee s 'nachts.

Tapas, wat ontzettend herkenbaar wat je gisteravond schreef.

Ik ben ook blij dat ik niet gedronken heb, kon ook gemakkelijk.
Als ik dat had gedaan, realiseer ik me nu had ik niet eens mijn gezin thuis gekregen.
Daar ben ik dus al jaren mee bezig om onafhankelijk te worden en dat is toch wel eng hoor.
Gister heb ik maar eens mooi bewezen dat ik het kan!! ben zowaar trots op me zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumgenoten,

Een nieuwe dag met nieuwe mogelijkheden. We zitten aan de koffie en de honden hebben gegeten.
Straks een stuk met de woefen wandelen en maar zien wat de dag brengt.

Water, ook jij bent weer een beetje upgedate, over de beslommeringen hier!! :D

Groet en drink niet!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pot Jan, sorry Albertina, ik dacht dat er savonds ook nog wat was gebeurd.

Ik heb belachelijk lang geslapen en vandaag ga ik lekker aan de slag in mijn huis. Ik heb er wel zin in.
Het is koud maar het zonnetje schijnt en vanmiddag kan ik naar de AH om booschappen:D
Radio hard en poetsen maar.


Iedereen een fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spijt me voor je. Ik weet wat het is om om een dier te geven. En hoeveel je terug krijgt.

Van mij hoeft het forum ook niet altijd alcohol-gerelateerd te zijn. Liever nog van niet; dan heeft ook niemand van ons een groot probleem. En je problemen van je afschrijven houdt de alcohol buiten de deur. Ook dat is het doel.

Toch vind ik ook dat niet alles wat je doet vermeld hoeft te worden. Gelukkig doen de meesten dat ook niet. Dit is niet bedoeld als sneer. Maar als het alleen nog maar gaat om wat er in gaat en hoe dat er uit komt, dan vraag je er toch ook wel wat naar.

Goed, misschien vraag ik nu om een sneer. Ik blijf nog even wat hangen. Verheug me al op het partijtje van dochter vanmiddag. Bowlen en gourmetten. Heb ik daar zelf ook nog wat aan! :D





** uuuh Floor, houd is met dt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

honden.. de mijne is mijn zwaarste therapie geweest. Ik die altijd alleen was, niemand nodig had en niet nodig wilde zijn, me niet wilde hechten aan niks of niemand, en toch wilde ik een hond. In het begin heeft ie mijn hele leven overhoop gegooid, paniekaanvallen, faalangst, ik haatte het beest. Hij haalde mijn hele tot dan toe redelijk veilige leventje overhoop. Ik liep de deur plat bij de hulpverlening en uiteindelijk doordat mensen in de buurt me erbij konden helpen (hond 24 uur per week onder hun hoede nemen) en hij bij een ander af en toe een dag of 3 kon blijven, en ik zo in ieder geval regelmatig een adempauze had om afstand te kunnen nemen durfde ik hem heel langzaam toe te laten in mijn leven en me te hechten, de eerste 3 jaar waren drama, huilbuien, ik kon hem soms echt niet om me heen verdragen en vluchtte echt mijn huis uit

Veel mensen kunnen zich dat niet voorstellen hoe groot de impact van een huisdier kan zijn, hoe hij mijn hele denken en doen bepaalde, hoe onzeker ik was, hoe bang ik was maar ik heb doorgezet en daar ben ik nog steeds blij om. Hij is de eerste in mijn leven die ik toegelaten heb en waar ik voor wil zorgen. Nu na ruim 5 jaar gaat dat goed, zijn de heftige gevoelens uitgedoofd en heeft ie een plek in mijn leven, een heel belangrijke plek, een maatje, de opening naar sociale kontakten.

Voor de een is een hond gewoon een hond, voor mij is het een enorm leerproces vol confrontaties met mezelf geweest (en nog steeds). NU zou ik niet meer zonder hem willen en kunnen en moet ik er niet aan denken dat hij er ooit niet meer zal zijn.

dus inderdaad, praten over honden is meer dan praten over honden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...