Spring naar bijdragen

zaterdag 20 september


albertina

Aanbevolen berichten

Adam,

Jij bent een goede observeerder. :D Inderdaad, ik heb het gevoel dat ik niet alles kan zeggen wat ik denk. Ik voel me vaak een olifant in een porseleinkastje omdat die ban boven m'n hoofd hangt. :D
Ik ben niet altijd genuanceerd en door mijn verleden hier worden zaken vaak anders opgevat dan dat ik ze bedoel terwijl ik m'n best doe ze in fluweel te vouwen. :D Is niet alleen hier, ook op andere forums dus daar zal ik zelf de grote veroorzaker van zijn. ;) Soms denk ik, ik ben te eerlijk voor deze wereld. ;)

Weet je ook een oplossing voor hoe ik het goed kan maken met iemand die ik werkelijk op de ziel gestaan heb hier?

Carolien,

Hahahaha, ik had hetzelfde resultaat :D Heb je het erop gesmeerd of gedept? :D Blijkbaar is smeren namelijk not done. :D Hahaha, bij mij hielp het ook niet maar bij een ander heb ik gezien dat het wel werkte dus dacht ik zeg het nog maar eens. ;)

Kaia, Voor mij is het geen volhouden. Misschien ligt daar het verschil? :huh: Ik zeg tegen mezelf 1tje kan en dat kan. Ik zeg tegen mezelf nu is het genoeg en dan ben ik vrij van zucht en alles dan is het alsof die gremlin in mij zegt "ik kan wel proberen maar het heeft geen nut" Tijdens mijn ban of daarvoor kreeg ik veel support van mensen en iedereen was blij met mijn positieve input. Daar was ik heel blij mee. Maar ergens deedt het me ook pijn. Omdat ik ook een hele andere kant heb en die werd daardoor niet gezien in mijn beleving. Ik dacht namelijk dat ik er ook was voor mensen die het moeilijk hadden en niet alleen een clown. En ik da's een zwakte van mij en that's why ik denk dat internet niet zo goed is voor mij en ik dus niet meer aan pb doe. Er gebeurt zoveel achter de schermen. Een ruzie ontstaat op het scherm en mensen gaan dat per pb uitvechten/praten. Is voor de omstanders heel onduidelijk. En wat per pb verteld wordt is not done om dat in the open gaat. Dus mensen lezen hier dingen terwijl ze weten dat er meer bij zit of iets anders is en kunnen dat niet zeggen. Voor mij heel moeilijk om mee om te gaan. Omdat ik bijna 5 jaar van mijn therapietijd besteedt heb om te leren mensen met een open visier toe te laten. Zo ging ik ook om met het draadje hier. Toen ik nog dacht dat alles uitgesproken was.
Was voor mij een dikke teleurstelling dat dat niet bleek zo te zijn. Dat opvang draadje van Tapas bleek zijn eigen leven te leiden en daar bespraken mensen zaken die ze hier niet tegen te persoon in kwestie wilde zeggen. Ik was teleurgesteld en daarom heel boos. Vandaar mijn ban toen. Waarom zeggen mensen mij geen dingen in m'n gezicht maar meten ze me wel breedt uit ergens anders? Want ja dat gaven mensen mij door via pb. Daar kan ik niks mee. Hihihihi, de spraakwaterval ligt open bij Spud. ;)

Blacky de blackster, :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Affijn, en zo komen we allemaal tot de conclusie dat er gelukkig ook nog een diepere laag aan dit forum zit dan alleen maar vertellen wat erin en eruit gaat, maar dat je die wel moet willen en kunnen onderscheiden, en dat we allemaal mensen met emoties zijn die er soms wat rot uitkomen, en ja Kaia, ik ben ook gehecht aan al die rare knakkers hier die zo berehard werken aan zichzelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk Vie dat wij , eenmaal gestopt met drinken, allemaal rouwen om de liefde die ons vroeger is ontzegd.
Ieder op zijn manier.
Rouwen om wat ons is aangedaan en in het verlengde wij anderen hebben aangedaan.
De hunkering naar Liefde omgezet in de hunkering in drank.

Geloof in jezelf en vertrouw op je intuïtie.

Is het werk waarover je onlangs schreef door gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een kleine toevoeging, ik ben erg blij dat er hier begrip is.
Af en toe een schop onder mijn k@nt en zo nodi een aai over mijn bol.
Helaas ontbreekt het begrip in de buiten wereld nogal eens.
Daarom ben ik blij dat ik deze plek gevonden heb, ook leer
ik hier veel van anderen, het houdt mij een spiegel voor.
En dat is prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, ik denk dat Blacky wel wat meer steun kan gebruiken dan alleen het mee lachen...
Ik kan niks doen want ik ben dader in deze. Maar geef d'r steun a.j.b. Hoor haar.

Ik ga nu weg. Is er alle ruimte. Zorgen jullie goed voor Blacky????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Blacky, The Scorpions.

Zelf kan ik Metallica (vooral de zwarte cd) ook erg waarderen.

Was ooit een vraag van iemand: "wie heeft er een tatoo?" Ik heb een tatoo. Een kleine op mijn arm van een pegasus (vliegend paard van de goden). Heb daar mijn redenen voor. Ga ik hier niet vertellen want die kennis wordt misbruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, deze naieveling heeft geen flauw idee van pb's achter de schermen enzo.....maar kan me goed voorstellen dat je erdoor van slag raakte :present:

quote:


Originally posted by:
Vie


Gisteren ook: ik vertel dat ik een soort rouwprocesje heb omdat ik me hier niet helemaal meer thuisvoel. Dat vind ik vervelend, omdat ik hier een fijne tijd heb meegemaakt.


Wat ik dus eigenlijk wilde zeggen was: jee, ik merk dat ik me hier niet meer zo thuisvoel. Dat doet me zeer en maakt me bang. Want dat betekent dat er een volgend stadium aan zit te komen. En ik weet nog niet goed hoe dat er uit zal zien.



Vie ik heb ook een fijne tijd met jou hier meegemaakt. Op een gegeven moment kreeg ik het gevoel dat je langzaam iemand anders werd. Letterlijk maar ook in je gevoelsreakties. Ik heb vanaf die tijd niet meer op jou gereageerd, omdat ik vind dat mijn beleving van jou er minder toe doet dan jouw bestaansrecht hier zoals je dat zelf het liefste neer wilt zetten.
Maar het raakt me wel als je nu laat merken dat je het er zelf ook moeilijk mee hebt. Want ik gun jou ook dat thuisgevoel hier, wanneer je maar die behoefte voelt, al zou het maar eens in het kwartaal zijn. Weet dat het wel verdomd moeilijk is Vie om jou hier met een warm gevoel te blijven verwelkomen als je steeds zo kwetsend bent, waar komt dat toch vandaan? Het lijkt alsof je nog maar weinig bij je eigen gevoel en kwetsbaarheid kan blijven, en dan ineens schrijf je dit stukje..
Ik ben echt boos om al die pinnige opmerkingen van jou, indirekt kwetsen ze mij ook. Maar elke dag is een nieuwe dag, en ik zou willen dat je je hier toch nog een beetje thuis blijft voelen, een thuis is toch ook een omgeving waar je een beetje liefdevoller met elkaar omgaat?
En als het je dan echt niet meer lukt om de behoefte van het delen groter te laten zijn dan de behoefte om te bitchen, dan rest mij jou een heel mooi nieuw stadium te wensen, eentje waarin je langzaam vertrouwen krijgt, in mijn ogen mag je dat ook rustig hebben Vie, want je hebt je verslaving toch maar mooi overwonnen!

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me intussen weer wat beter vandaag. Ben wat vocht kwijtgeraakt.

Scrollverhaal:???????

Ik heb nog niet verteld (hoeraaaaaaaaaa, een neuzelverhaal) of wel???? scrollen maar:
mijn Dochter heeft een Wii en daar heb ik voor mezelf,jaja een hele stap om voor mezelf zoiets te kopen, een Wii Balance Board bij gekocht.
Ik doe nu ik niet kan sportscholen door de zwachtels en de pijn vaak, gewoon 2-3 keer per week de oefeningen die ik wel kan, maakt niet uit op wat voor nivo, ik ben in ieder geval bezig, vooral met houding (heel belangrijk voor mij) en sterk maken van spieren. Het is allemaal tamelijk low-impact, maar dat moet ook. De controle op je houding en je oefeningen, zou je denken is louzy, want het is een computer, maar die computer corrigeert je dus donders goed, dat Balance Board is nogal geavanceerd en meet waar je je zwaartekracht houdt en vroeg ook al meteen aan mij of mijn ene been of langer/korter was (mijn bekken staat scheef dat wist ik al) dus ik leun 60% op mijn li-been en maar 40% op mijn rechter been wat vaak kramp geeft. Ik doe nu (helamaal niet moeilijke) spieroefeningen om dat te versterken. Het is echt ook nog lekker, er zitten allerlei yoga-oefeningen op, je wordt steeds gecorrigeerd, en krijgt dan weer aangepaste oefeningen aangeboden om bepaalde spiergroepen te versterken.

Jaja in de buitenlucht is ook goed, maar het gaat om het idee. Dat ding is niet zo dom hoor. Ik loop niet zo prettig wat langere einden dat dreunt in mijn nek en li-arm en doet zeer. Ik fiets graag en in ons dorp is dat erg handing, alles is per fiets perfect bereikbaar en per auto rampzalig.

En als ik me erg down en rot voel dan ga ik gewoon op de Wii een half uurtje oefeningen doen, je kunt het makkelijk tussendoor doen. Natuurlijk kan je ook een half uur hardlopen maar dat doe ik niet, dan stop je de controler in je zak en ga je op de plaats lopen, gaat prima, je ziet jezelf dan gewoon op de TV lopen of je zet even een ander TV programma op. Je loopt natuurlijk niet op dat board, dat gaat niet. Maar er zijn wel allerlei eenvoudige en moeilijke oefeningen met en op dat board. Ik had nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.

Een positieve impact dus terwijl ik me vaak niet zo lekker voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky ik heb een goede tijd beleeft zonder liefdesrelatie.
Ik was bij tijd en wijle een gelukkig mens.
Tot ik het oude verwerkt en mij sterk genoeg in de schoenen vond staan
een nieuwe relatie aan te gaan.
Ik ben nog steeds blij dat ik de stap heb genomen.
Ik ben mijn twijfel , jaloerse trekken, oneerlijkheid en vluchtgedrag tegen gekomen.

Vroeger dacht ik werkelijk dat ik mij in een relatie altijd van de beste kant moest laten zien.
Uitsloven, presteren en de lat steeds hoger leggen om de ander te plezieren.
In de watten leggen.
Uiteindelijk liep ik steeds tegen een muur die ik zelf optrok door vergeten te vertellen wat ik zelf wilde, te vertellen wat ik nodig had.
Ik vergat mijn ergernissen uit te spreken.
Bang in de steek te worden gelaten, verlatingsangst.
Begrippen als houden van en liefde waren mij vreemd.
En door dat gemis heb ik vreemde paden bewandeld, zoals hier boven omschreven, om aan mijn trekken te komen.

Uiteindelijk hoef je in een relatie alleen maar jezelf te zijn.
Niet meer niet minder.

Blacky, geniet van je vrijheid alleen.

Ik ga eruit, voorbereidingen maken voor vertrek naar Holland.
Auto naar de garage voor onderhoud, hapje eten maken enz.

Goed weekend allemaal en hou het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam: ik kan dit soort 'humor' niet waarderen. Laat ik het bij mezelf houden, maar ik kom hier als een kwetsbaar persoon. Ik ben ook bezig om schuld en schaamtegevoelens te verwerken. Probeer mezelf moed in te spreken en dat allemaal zonder drank. Het zou niet uit moeten maken hoe jij b.v. over mij denkt, maar dat doet het wel. We hebben elkaar nodig. Kritiek is prima, maar dan opbouwend. Iets waar we wat mee kunnen. Maar goed, zo denk ik daarover. Daarbij vind ik heel veel dingen in de verste verte gewoon niet kloppen. Uiteindelijk zitten we elkaar een beetje 'uit te lachen'. Dus geen geslaagde actie wat mij betreft.

Draai het eens om, kijken of je dat wel lukt. Leuke, positieve, fijne, hartelijke opmerkingen bij al deze mensen te zetten. Dat zou de stemming hier zowiezo verbeteren. Na het lezen van jou verhaal word ik dus echt niet vrolijk en denk ook niet, zo dit helpt me vandaag van de drank af.

Je zal je dag wel niet hebben vandaag, kan gebeuren. Ik heb 'm vandaag dus helemaal niet en de drank staat gevaarlijk dichtbij te lonken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, deze naieveling heeft geen flauw idee van pb's achter de schermen enzo.....maar kan me goed voorstellen dat je erdoor van slag raakte deze komt van kaia
Blacky ik heb een goede tijd beleeft zonder liefdesrelatie.
Ik was bij tijd en wijle een gelukkig mens.
Tot ik het oude verwerkt en mij sterk genoeg in de schoenen vond staan
een nieuwe relatie aan te gaan.
Ik ben nog steeds blij dat ik de stap heb genomen.
Ik ben mijn twijfel , jaloerse trekken, oneerlijkheid en vluchtgedrag tegen gekomen. deze komt van rudy
en ineens staan mijn haren omhoog en besef ik dat er inderdaad heel veel achter de schermen gebeurt nou ja mijn zaken zijn het niet ik weet dat ik, er niet aan mee doe voila .
ik was gisteren richting een vriendin aan het rijden maar dacht ppffwat gaat dat weer geven mij omgekeerd ( neen niet op de autosrade onozelaars ) maar de eerste afrit genomen en spms op en af , ineens hing het over mijn laiky en ik ben letterlijk geflipt , polotie erbij " mevrouw heeft u gedronken , neen meneer de lul agent ik heb niet gedronken " nou ja mijn agressie die zich uite was blijkbaar verkeerd voor de heren van de wet ze hebben mij ergens heen gebracht en heb daar twee spuiten in mijn kont gekregen , ik zal wel het eeuwige ma heeft suicide verhaal omhoog gehangen hebben :-((
nou de heren van de wet hebben mij en mijn auto terug thuis gebracht maar mijn huis is precies een slaveld nu
nu heb ik schrik want een van mijn schuivers is begonnen door lkalmeringsmiddelen
heb hier een hoop werk in huis t doen the fuch is dat het werken zijn die je met twee moet doen en ja die mooie ying en yang doen ook niets als eten
er is hier niemand die iets op zijn schouders moet pakken wat blacky betreft , blacky hefet al menig woelig water doorzwommen , mijn ma ja die trekt soms aan mij maar fdat gub ik haar niet
en let nu eens niet op mijn fouten maar mijn poep doet ^pijn en miuj hoofd is heel wazig maar voelt wel heerlijkk aan wolkje wolkje xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ps love you all

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, dankjewel! :D Jij zorgt tenminste voor Blacky. :)

Om terug te komen op mijn noodkreet, ik bedacht me dat dat niet eerlijk is t.o.v. wat ik eerder zei.
Ja Blacky en ik hebben achter de schermen ook contact en ik wist ff niet hoe ik door kon dringen enzo.
Vandaar dat ik het ff in jullie handen legde. Mispoes, want de vork hing heel anders in de steel dan dat ik dacht. ;)
Fout van mij. Maar toch heb ik ervaren dat wanneer ik hier een maatje heb, Blacky dus. Dat ze daar met negativiteit echt niet aan mogen komen.. :D

Kan ik wel weer teleurgesteld zijn in jullie.. Maar ik had ook wat meer info mogen geven etc... :D

Nou info, Blacky is een gevoelig punt voor mij. Als jullie daar iets lelijks tegen zeggen dan heb je mij ook tegen je. :D tja soms kan je niet rationeel denken. Maar Blacky na onze eerste ontmoeting vlak na ADB meeting. Ze heeft een stukje van m'n hart gestolen. Normaal ontmoet je mensen en dat is dat. Maar hoe speciaal is het iemand te ontmoeten die aan een half woord genoeg heeft en je begrijpt? Gekker is nog wel dat ik dacht dat ik haar jaren kende maar da was 1 dag. Voor de nieuwsgierigen.. Nee we hebben geen relatie :D Maar wel iets speciaals een speciale vriendschap. En dat wil je koesteren...

Dus als ik jullie vraag pas goed op haar. Kan ik dan er van uit gaan dat jullie ook op d'r passen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ik snap helaas niet zo heel veel van je verhaal, maar ik begrijp dat je gisteren helemaal uit je dak bent gegaan?, dat de politie je van de weg heeft gehaald? dat je kalmeringsspuiten hebt gekregen? en dat je weer thuis gebracht bent en dat je huis een zooi was, omdat je dat zelf gedaan had? En wat was er nou precies met Laika??

In ieder geval heb je een behoorlijk heftige dag gehad gisteren, dat vind ik rot voor je. Kan je er wat meer over vertellen hoe het zover gekomen is? heeft het met je moeder te maken? en met je aankomende reis naar Spanje??

Meis, doe je voorzichtig met jezelf? alsjeblieft? even terug naar de rust, reinheid en regelmaat met een portie KMW erbij!
Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


ppffwat gaat dat weer geven mij omgekeerd ( neen niet op de autosrade onozelaars ) maar de eerste afrit genomen en spms op en af , ineens hing het over mijn laiky en ik ben letterlijk geflipt , polotie erbij " mevrouw heeft u gedronken , neen meneer de lul agent ik heb niet gedronken " nou ja mijn agressie die zich uite was blijkbaar verkeerd voor de heren van de wet ze hebben mij ergens heen gebracht en heb daar twee spuiten in mijn kont gekregen , ik zal wel het eeuwige ma heeft suicide verhaal omhoog gehangen hebben :-((



Lieve Blacky,
Je verhaal maakt me ongerust. Ten eerst snap ik niet precies wat er gebeurd is, wat is "spms op en af" hoezo ben je geflipt, wat is gebeurd, heb je rare schuivers gemaakt met je auto???? Werd je agressief, dat is niets voor jou meisje. En hoezo twee spuiten in je kont gekregen? Zonder dokter erbij????? Dat kan toch niet???? Ben je vergeten wat je daar verteld heb en denk je nu dat het over je moeder ging??? Je huis is een slaveld????

Ik maak me echt zorgen!!!!! Ben je ziek, of, heb je misschien een schuiver gemaakt met kalmeringspillen, zoiets zeg je ook, wil je alsjeblieft opheldering geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...