Spring naar bijdragen

Dinsdag 30 september


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Halllloooo daar, haha, spuitelf marjo. Wil jij ook ff meepraten, mag best hoor. Met mij ok, voel me elke dag ietsje beter en mn depressie is op z'n retour, zelfs met vallende blaadjes. Heb meer energie al moet ik wel oppassen en mezelf niet over de kop lopen.
regent hier pijpestelen en bij in het hoge noorden. Pas morgen ff op de zeehond, mn neefje. Gezelli.

Hoe ist daar bij jou fer, Was de conventie leuk. En Soothe is je piano eral, zijn je buren nog blij?
en Frysk famke, jij gaat goed he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben absoluut niet bijgelezen, zit al de hele tijd op de tuin en daar is geen stroom en internet. Heerlijk vroeg naar bed 's avonds. Las dat Mieke heeft gedronken en Snowy de weg terug ook maar niet kan vinden, jammer.

Tja, drinken lost niets op, dat weten we allemaal wel maar soms is het zo moeilijk he. Marion, bel maar als je nuchter bent, echt, het kan helpen.
Voor mij is het werken aan de Stappen, vertrouwen in mijn Hogere Macht van groot belang bij het droog blijven.
En, het leren omgaan met mijn gevoelens nu ik niet meer drink, dat is soms erg moeilijk maar het is te doen. Ach ja, je bent er aan toe als je eraan toe bent. Ik word geroepen voor het eten.

ik wens iedreen sterkte en kalmte, moed en wijsheid. Misschien tot later.


:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog een quality uurtje met dochter gehad, nieuwe onderbroeken gekocht, géén Björn Borg maar wel Vingino en Pieces resp. 9 en 5 euro.

En.........een nieuwe fiets (dank je mam! het was leuk geweest als je hem zelf had kunnen geven of erbij was geweest, maar nu komt ie uit jouw erfenis....) een prachtige Gazelle. Voor de middelbare school natuurlijk. De mountainbike gaat voor 50 euro weg, hij is nog goed, licht en alles zit erop, speciaal slot, iemand interesse (26") net nieuwe binnenbanden, roept u maar ?

Om kwart over 8 zat ik tussen de rollators bij de steunkousen-mevrouw, mensen, wat een opluchting die dingen! Ik vind ze heerlijk zitten ook nog. Heb ze net eeen uurtje uit om te wennen.
Neuroloog heeft me voor mijn gevoel tot hopeloos geval verklaard, ik krijg weer zo'n epiduraaltje in mijn nek binnenkort. De huisarts was plotseling weg (spoed) dus donderdag. Ik moet extra morfine, de pijn is niet te harden.
Dus ik heb één baantje behang afgestoken, heel rustig samen met mijn maatschappelijk werkster (gnagna ze durfde geen "nee" te zeggen) die bij mij thuis komt.

De boerenkool staat klaar te stoven, zo meteen lekker eten.

Iedereen eet smakelijk en tot daarna weer !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers ,
ik zou willebn zeggen dat het goed met mij gaat maar het gaat niet
dit draadje is voor mij heel zware kost plus allerlie slecht nieuws uit spanje maakt dat ik even in mijn holleke kruip , ik, heb geen drank in huis en ga er ook geen halen dat is al iets dat zeker is
tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo,ik ben ook weer even op de site. Even eenlate reactie op Vogel die mailde naar haar vriendin en dat die vriendin het zo rigoreus vond dat je gestopt was en je adviseerde alleen in het weekeinde te drinken.
Een stom advies waar ze zelf hoogstwaarschijnlijk geen weet van heeft.
Ik ben nu bijna 2 maanden gestopt maar tegen dit soort onbegrip loop ik soms nog steeds op. Gelukkig weten wij met z,n allen dat dit soort adviezen voor geen meter helpen. Ja, van de wal in de sloot.

Verder lees ik dat er vaak veel begrip en steun van de partner is. Dat vind ik geweldig voor diegene die dat treffen. Mijn man drinkt zelf ook veel te veel maar is zelden "dronken". Zijn steun bestaat uit het er niet over hebben. Het onderwerp dus doodzwijgen maar mij gelukkig ook niet pushen of drank opdringen. Alhoewel ik dat erg waardeer had ik het toch erg fijn gevonden als hij er dus juist wel over zou praten en mij dus wezelijk tot steun zou zijn. Dat mis ik erg vandaar dat ik het fijn vind dat ik dit forum gevonden heb temeer daar mijn hulpverlener momenteel op vakante is en ik zelf net van 2 weken vakantie terug ben. (dus ook zonder hulp zat) Zo wat een verhaal he,gelukkig niet zo heftig als sommige van jullie. Hopelijk wat reacties van jullie . Groetjes tot horens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zo ook eens wat te eten verzinnen, heb mijn dag aangepast en niet meer naar de vergadering van vanmiddag gegaan. Wel met de honden hardgelopen maar dat blijft niet echt een succes, eentje die alleen maar voor je voeten loopt en met de bal wil rennen, ver vooruit, en eentje die achter me loopt en van mijn gebrek aan aandacht gebruik wil maken om er vandoor te gaan.. pfft, alsof je met 2 peuters aan het wandelen bent. Maar wel heerlijk een frisse natte neus gehaald met z'n drietjes.

De ondernemersmarkt vanmorgen was wel nuttig. Vooral de informatie van een meneer van Startpunt. Als het mag van het UWV kan ik daar een starterscursus volgen van 6 bijeenkomsten en daarna kan ik dan beslissen of het haalbaar is. Daarnaast vroeg hij of ik bij hun wilde exposeren ;)
Verder nog met een grafisch ontwerpster daar gesproken over prijzen enzo, wat kun je vragen en hoe kun je netwerken.
De mevrouw van de KvK overspoelde me met zoveel informatie dat er weinig is blijven hangen.

affijn, na 1,5 uur was ik op en hyper. Voorlopig 'onderneem' ik helemaal niks en ga ik eerst kijken of ik een afspraak kan maken bij het UWV, gewoon laten voorlichten wat de mogelijkheden zijn, tip van de dame van de KvK. Zorg dat je zelf alle informatie goed in je hoofd hebt want bij het UWV weten ze er vaak te weinig van. Je moet je dus goed voorbereiden en vooral zelf dingen aangeven.

Nadat ik de oppashond had weggebracht ben ik nog heerlijk gaan kringloopwinkelen en heb wat leuke kleding maatje groter kunnen scoren want dat is echt ellende.. de kilo's vliegen er nog steeds aan! Maar het eten staat op en ik ben eindelijk weer eens goed gezond aan het koken, glaasje vers geperst vruchtensap erbij!

Ach, ik ben vandaag best tevreden eigenlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, die terugvallen herken ik. Ik ben letterlijk honderden keren gestopt,telkens 2 a 3 dagen niet en dan weer twee flessen in 1 keer. Heel soms dronk ik een hele week niet en het langste was 2 weken niet.Toen vroeg iemand of ik soms van de blauwe knoop was,waarop ik zo baalde en dacht stik ook,waar doe ik het allemaal voor. Maar nu dus bijna 2 maanden al niet meer. Maar wel met internethulp. Maar dat is een hele stap om voor jezelf te erkennen dat je hulp nodig hebt.
Soms baal ik ervan dat het nog steeds elke dag zo,n gevecht is maar ik hoor van diverse forumleden dat dat op den duur toch steeds beter gaat worden,dus dat houdt de moed erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rapilos,

Jammer dat jij niet de steun van je partner ondervindt zoals ik dat heb. Maar, desondanks hou je het toch maar mooi al twee maanden vol. Zelfs toen je geen contact met je hulpverlener kon hebben. Ik vind dat geweldig knap van je. Ik moet nog maar bewijzen dat ook te kunnen. Daarbij is dit forum ook voor mij een geweldige steun.

groet, Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke; Wat goed anderhalf jaar niets gedronken. Maar je ziet je kan echt nooit meer denken,nu kan het wel weer,ik heb nu bewezen dat ik al zo lang zonder kan. Dat heb ik wel geleerd na al m,n stoppogingen. Ik ben nog steeds van plan echt nooit meer te drinken. Het feit dat dit me nog steeds zo ontzettend veel moeite kost bewijst wel hoe verslaafd ik was ( ben ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...