Spring naar bijdragen

zondag 5 oktober


An

Aanbevolen berichten

Ha die Stien, jazeker, ik feest rustig verder. Dank. Het bevalt me uitermate goed en het volgen van wat simpele suggesties doet me ook goed dus wat wil ik nog meer. Nou ja, iets meer verstand soms:angry: haha, maar dat komt met de jaren, zegt men. Wie die men zijn weet ik ook niet maar alla.

Jij doet toch lekker mee?

Albertine, wens je een fijne vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marjo, goed mannnnnnnn.

Ja; Kaia, we, jij, ik leven in het NU en dat lukt vaak. Heerlijk he, om zo door te blijven gaan. En zonder drank is mn leven een feest. Ook al is het niet altijd feest.

Lieve mensen, ik lees lang alles niet meer maar ik wens iedereen goeds bij het minderen of stoppen met de drank. Het is een heel proces maar zeker, voor mij, en velen hier, zo de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Watertje, jij gaat ook maar gestaag door he? Leuk die inzichten van jou. Waar ik 100000 woordjes voor nodig heb zeg jij het in een paar zinnen. Gezelli dat sleutelen in de woonkamer.
Ik kijk nog steeds naar je uit in het park maar ja.......kzie je maar steeds niet. :D Sleutelse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik kom even ongelezen binnenvallen, ben druk met 100.001 dingen maar het gaat wel redelijk. Kids zijn voor een weekend :D van 25 uur naar hun vader en ik ben druk aan het klussen geweest nee niet zwaar maar opruimen met de zus van A. in het huis van A. gisteren.

Toen de boodschappen, na de hockey en de voetbal toen was het 18 uur en ik ben hééééérlijk uit eten geweest in mijn eentje. Goh, dat ik daar 6 jaar over heb moeten doen om ervan te genieten. We hebben in ons dorp een bistro zonder opsmuk met prijzen zonder opsmuk je eet een heerlijke tournedos sorry veggies voor 19 fleuries met friet en sla en klaar.....je eet je buikje rond.... daarna nog een strijkje gedaan heel rustig en House gekeken op de video.

Vandaag uitgeslapen had een nachtmerrie heb blijkbaar geschreeuwd vannacht want ik was helemaal schor vanmorgen (kan je het nog horen???) zit nu heerlijk in pyjama met mijn fotoos te pielen. A. heeft een digitaal fotolijstje gekocht en ik heb heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel fotoos ook van zijn kids, ik fotografeer nl. ALLES de hele dag, maar dat ik dan wel weer leuk.

En moet nog een knoopje aannaaien, dat soort dingen.

Verder alles goed hier, zit nu met A. aan de koffie we slapen altijd in ons eigen huis, apart hè. Maar het bevalt ons prima zo.

Ik ga straks lezen maar gisteren was ik er ook niet dus even melden dat alles oké is.

Doeiiiiiiiiii

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, Top 11 maanden.:present::moon:

Om even op inslapen terug te komen.Eindelijk na dik 1en een half jaar, val ik lekker in slaap.
Heeft lang geduurd. In het begin nam ik nog weleens een oxazepam, maar dat hoeft lang niet altijd meer. Doe het alleen nog als ik de volgende dag werken moet, en na 2 uur woelen, nog niet kan slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blacky breaky B)
An het meeste geniet ik van de allesbrander of beter gezegt gesloten haard ;)
ppff ik ben aan iets begonnen , keukenkasten van de muur gehaald en daaronder wel 10 lagen oud behang papier , en daar onder brokkelt de muur af , moet heel oud zijn want het is een soort bruine cement met kleine stukjes stro in is leem denk ik ??
nu ja ik vindt het wel een fijne bezigheids therapy :)
maar blacky zou beter van naam varanderen en haar witty noemen :-)
zo nog een 1/2 uurke en dan leg ik mijn eigen in de zetel en ga filmke kijken , heeft weinig zin een slagveld op te ruimen als het nog niet gedaan is , vanavond doe ik verder
BB thanks voor gisteren :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi beste mensen,

Scrollen maar voor diegenen die alleen het woord alcohol wensen te lezen.

Ik kom even binnenvallen.
Als gewoonlijk op zondag wassen en drogen. Heb ook al weer een aantal tegels geschrobd, daar ga ik straks weer mee verder.
Vandaag had ik wel een heel bijzondere stok :devil: om de deur uit te gaan en te gaan wandelen. Zowel donderdag als zaterdag was ik vergeten om stinkstokken te halen. Ben dus vandaag naar het benzinestation gelopen. Dat is toch heen en terug 50 minuten lopen.
Ondertussen zijn beide mannen terug van hun loopwedstrijd. Man is al gedoucht en zoon komt net thuis.
Dadelijk dus weer wasgoed en de wasmachine is net klaar.

Tot later.

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P BamBam,
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P 2 jaar en 1 maand
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P Chapeau!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P Marjo,
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P 11 maanden
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P G E F E L I C I T E E R D !

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

En voor iedereen die weer een dag aangerijgd heeft: :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, Blacky, dat klinkt bekend. Mijn ouders hadden een oude boerderij en daaronder vonden ze onder lagen behang ook zoiets. Bleek koeienpoep gemend met stro te zijn. Werd vroeger vaak gebruikt als
isulatie. Weet niet zo goed wat je daar mee moet doen. Zou er even een expert na laten kijken want je wilt er ook graag warm bijzitten in je keuken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeutje wat een reugen... nou ja. Dan zo maar even: :rose:

Schroefschroef sleutelsleutel pasmeet klopklop. Lekker hoor. Glaasje dubbelfris erbij, en af en toe een peukie.
Ben al een probleem tegengekomen waar ik later absoluut mee stil langs de weg zou komen te staan.
Da's dus wel mooi want nu kan ik het repareren voordat het kapot gaat, en natuurlijk geef ik mezelf er een jaar garantie op.

Aan iedereen die last heeft van trek-in-drank-momenten: ga wat doen!
Iets wat je echt leuk vindt! Iets wat je leuk lijkt! Iets wat je vroeger leuk vond!
Als je lekker bezig bent denk je niet eens meer aan drank. Geen tijd meer voor gremlins.

Nu eerst even A1 Zandvoort kijken... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat het helemaal niet lekker. Iemand zou mij een allemachtige schop tegen mijn achterwerk moeten geven. Moet van alles maar ga eerst douchen en dan de woonkamer en keuken weer gezellig maken. Hopelijk komt mijn humeur dan uit zijn mineur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben bijgelezen.

Een héél leven rolt hier aan je voorbij in 24 uur.

Ik vraag me nog steeds af hoe het met Visje is,
weet iemand dat? Of heeft iemand contact met haar? Ben een beetje ongerust, ze is natuurlijk hartstikke druk, maar om zolang niets te laten horen.......

Albertina,
ik zie ook altijd zo op tegen inpakken, meestal komt een vriendin me helpen. Ik kan daarentegen een ander wel heel goed ermee helpen omdat ik het zo goed snap.

BB,
nog proficiat met je jubileum.

Corinne,
je hebt denk ik een belangrijke laag van de artisjok afgehaald met je realisatie over de situatie thuis over je ouders.
En bedankt, ik beschouw het als een compliment dat je je hier thuis voelde. De kamer van Dochter is PRACHTIG geworden, het ging ook hartstikke goed de samenwerking. Je had hem echt SUPERVLAK geschuurd, dan is het voor mij geen kunst om recht een stuk papier erop te plakken.

Caro,
Wat vreselijk dat de zoon van je vriendin zo weggerukt is.
Ik geloof niet dat mensen die zo plotseling overlijden meteen "weg" zijn dus ik steek een kaarsje aan voor hem, om een lichtje te hebben op zijn pad naar ? en een voor zijn ouders en zusje.

An,
Wat goed dat je met je gordijnen bezig bent.
En wat goed van Pippi dat ze jou aangevoeld heeft. Ik vind het heel knap.

Water,
Ik heb ook maar simpel gereedschap nodig. Niet denken, maar doen. Het doen is dan gewoon de eerste niet nemen, en niet gaan nadenken wat je dat gebracht zou hebben . Als je dat een tijdje gedaan hebt, kun je gaan nadenken over wat je dat gebracht heeft. Ik ben wel een maand of zes bezig geweest met vechten om de eerste "gewoon" te laten staan. Ik had er niet verder over moeten nadenken, daar komt nu ruimte voor.

Ziza en Rudy, in aansluiting op mijn vorige opmerking: ik denk dat het wél zin heeft om als je beschadigd ben in je verleden jezelf tijd en ruimte te geven om dat te verwerken en te accepteren. Maarr.......... pas eerst niet meer drinken, want je verleden is geen excuus om te gaan drinken, dus ik ben het zowel met Rudy als met jou eens.
Wat sluiten jullie postings trouwens mooi bij elkaar aan.

Marjo,
Je blijft een doorbijtertje hè? Ik had je een mailtje gestuurd! Heb je nog wat aan mijn gedachtenschema gehad?

Floortje,
Bij jou gaat het ook steeds beter hè. Jammer dat je niet wat dichter bij woont, ik had graag in je tuintje komen werken in ruil voor een mandje groenten. Heb je vorig weekend de Volkskrant gelezen over al dat eigen tuinieren?
En wat voor boeken heb je geleend van Caro? Zijn ze daarna al gereserveerd? Of zou ik ze heel misschien :$ ook mogen lenen?

Pippi,
Is ook wel weer heerlijk zo even zonder kinderen vind je niet? lekker niets hoeven, je ogen open doen en niet meteen denken Zoon moet dáárheen, Dochter moet zóóheen. Mijn Dochter heeft op maandag om 8.15 al gymles, dat is niet zo handig na een weekend bij haar vader, meestal kan ze dan niet slapen en ook niet wakker worden.

Wingchung,
Hij gaat goed hè? Er straalt allemaal energie van het scherm !!!

Marjo (nogmaals)
dat slapen komt wel goed, maar kan wel een jaar duren !!! en nog slaap ik af en toe slecht, maar niet meer zo slecht als vroeger (mét drank). En van mij ook proficiat :present::heart::) met je 11 maanden, super en óp naar een jaar (niet over nadenken hoor, ik ben ook altijd bang om dan nét van te voren de mist in te gaan).

Blacky,
Wat heerlijk dat je nu de vrijheid hebt gewoon een kitten van de straat mee te kunnen nemen.... wat zul je daar van genieten. Ga je nou echt op zondag nog behangen of ga je vandaag lekker in de zetel, en is er morgen wéér een dag. Oeps nee, ik lees net dat je de keuken gesloopt hebt, mèn jij staat ook nergens voor hè.

Stien,
Je bent er toch, dat weten we. En je gaat hartstikke goed.

Sammy,
Ik ga je maar niet lastigvallen met mijn medische verhaal :huh: maar ik kan inmiddels een boek schrijven. Wat fijn dat je weer lekker slaapt, bij mij gaat het ook steeeds beter.

Anjo, mooi gaat het met jou. Zo langzamerhand rijg jij er ook elke dag een dagje bij hè en het wordt steeds duidelijker, gestructureerder, helderder als ik je zo lees. Eigenlijk heb je nu pas je leven in eigen hand genomen en het bevalt het PRIMA want je kan het uitstekend aan. Je ouders staan vast met hun oren te klapperen, lekker laten klapperen. Wanneer krijg je je geld nou of heb je al een voorschot gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: geweldig een woordje voor iedereen, een compleet werkstuk! :present:

ANJO HIERBIJ EEN HELE HARDE KLAP OP JE DERRIERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoppatee, maak er wat van vandaag.

Zo, nu ga ik zelf ook maar eens wat boeken sjouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An,
Ik vond het even nodig na mijn afwezigheid van meer dan 24 uur zat ik alles door te lezen, en dan is het heel eenvoudig om meteen een reaktie te maken hoor. Ik heb zo'n breedbeeldscherm, dus zet twee schermen tegelijk open, kijk maar naar deze foto van mijn beeldscherm.

Ik vond het eerst helemaal niets, zo'n breedbeeldscherm, maar ik kon hem voor een prikkie kopen van iemand die een NOG GROTERE wilde kopen en deze kwijtwilde en voor teksten beweken, cursusmateriaal updaten, en nog meer dingen voor mijn werk is het wel erg handig.

Maar bedankt voor je compliment :heart:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje hoe doe je dat twee schermen openztten gelijktijdig ??
let niet op mijn fouten maar ying ha,gt op mijn schoot :heart:
en ja het is heerlijk dat ik een nieuw poesje mee naar huis genomen heb , we hebben samen heerlijk een siesta gedaan , heeft mij ook wakker gemaakt door aan mijn neus te likken :-)
ik ben weer aan het werk in de keuken verder doen , en onder tussen denk ik aan dat verleden , mijn jeugd , mijn zuipers periode en noem maar op , en besef dat alles wat er in mijn leven gebeurt is omdat het op mijn pad ligt , hoe kom ik er nu toe om aan mijn verleden te denken omdat ik vroeger dronken ook wel kluste , maar zeker niet zo als nu , ik bedoel het oude behang zou ik laten zitten hebben , de nodige jww erbij en op zeker ogenblik in de zetel rollen :devil:
wat je schrijft ivm ziza en rudy is juist , ik leef in het heden maar mag het verleden niet vergeten want daar leer ik van
allez ben verder doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Straks blijkt dat je een monument bewoond! Er valt heel wat te doen in je huis.
Voorlopig heb ik nog genoeg thuis te doen.
Dochter heeft mij al geritst voor het klussen in haar kamer gedurende de herfstvakantie.
Ondertussen probeer ik uit alle macht om mijn huiskamervloer weer lichtgrijs te krijgen.
Dat is een klusje net als het stoppen met drinken: tegeltje per tegeltje. Elk tegeltje kost
een kwartier werk. Maar nu de dagen zo donker worden - :D Water! Beetje minder mag! ;) -,
is het prettig als ze weer licht van kleur zijn. Iedere keer dat ik dit grootscheeps aanpak,
neem ik me voor om er een continu-werk van te maken, zodat ze niet zo donker worden.
Misschien moet ik dat nu toch maar eens gaan doen.

Houtje,
:$ , zoveel lof kan ik niet torsen! ;) Hier: een {{{{{{knuffel}}}}}}} voor jou en de kinderen.
Zeg maar tegen Grietje dat haar kaart een mooi plekje heeft gekregen. Ik hoop dat ze voor jou
een nog veel mooiere kaart heeft gemaakt. Wat heb jij hard gewerkt. Ik sta echt in bewondering.
Oh, en laat ze er ook maar een voor A maken. Die heeft ook geholpen.

Anjo,
Je bent goed op dreef met jezelf. Bewonderenswaardig zoals je alles weet aan te pakken.

Verder wil ik niemand vergeten, maar ik heb het gewoon te druk om alles te lezen en overal op te
reageren. Jullie zijn allemaal kanjers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even lof voor Corinne:

Zo was het, groen met vlinders

Zo is het nu: alleen nog geen gordijnen maar ....mooi strak wit


En dit is de zachte baby....billen.............. muur van Corinne. Dat is geen kunst om daar mooi op te behangen.......

Corinne smeert dus PRECIES goed de behanglijm, niet te veel, niet te weinig, goed aan de randen, goed opgevouwen, dan is het er tegenaan knallen weinig kunst meer.

Tja, hard gewerkt, ik vond het wel meevallen hoor. Ja 's avonds, toen die kamer nog gesopt moest worden was ik wel stuk ja. Maar zaterdag viel het me niet tegen, toch nog mijn hele schema afgedraaid (tja, het is niet anders, door die morfine voel je gewoon ook geen spierpijn van het behangen, sorry jongens, ik maak geen reclame, maar ik slik het tóch voor mijn nek en dit is een prettige bijkomstigheid).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Blacky, dat is niet zo moeilijk, die twee schermen naast elkaar.

Als je op ANTWOORD klikt, dus NIET dat rode kromme pijltje, want dan krijg je een "quick reply" en ik weet niet of je daarmee kan schuiven.....dus gewoon op ANTWOORD klikt, dan krijg je een antwoord schermpje binnen je ADB-forum scherm. Je "pakt" dat schermpje op bij de titelbalk, dat is (bij mij) blauw-grijs en erin staat : "Op een bericht reageren - Internet Explorer" dus daar klik je met je muis in en je houdt je muis ingedrukt, en schuift het schermpje helemaal naar rechts.
(
ik zal dalijk even fotoos maken maar mijn camera is aan het opladen)....

Dan klik je op het "gewone" scherm van ADB op het knopje "vorige formaat" dat is het knopje rechts bovenin dat zit tussen minimaliseren (het streepje, als je daarop klikt verdwijt het programma naar de taakbalk onder in je scherm) en het rode kruisje, dan sluit je het programma af. Nou het knopje daartussen aanklikken, dan krijg je een kleiner formaat van het grote scherm.
Vervolgens ga je met je muis over de "randen" van de beide schermen heen en je trekt een beetje omhoog en naar links en naar rechts tot het resultaat naar je zin is.

Jaaaaaaaaaaa en ik ben dan zo'n pietlut die ze precies allebei even groot wil hebben de schermen.

Waarom is het nuttig?
Als ik bv. een document moet bewerken en dat moet de lay-put krijgen van een bepaald voorbeeld. Dan zet ik links in beeld het voorbeeld en rechts mijn nieuwe document.
Bij ADB is het nuttig als je op het linkerscherm de postings wil doorlopen en dan in het rechterscherm je reaktie meteen wil opschrijven, je denkt toch niet dat ik dat allemaal uit het hoofd doe hè?

Kijk maar even of het zo lukt, het kan met alle programma's, Word, Excel, Internet, ADB, maar voor ADB is het beláng niet zo groot, maar ik moet nu bv. voor iemand (klein bij-verdien-klusje) een document scannen, en dan helemaal opnieuw vormgeven en dan is twéé schermen open wel erg handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...