Spring naar bijdragen

zondag 5 oktober


An

Aanbevolen berichten

Mijn man en ik zijn nu 12 jaar samen. Ik heb 2 kinderen uit mijn eerste huwelijk een dochter van 33 en een zoon van 31.
Mijn man heeft een zoon uit zijn eerste huwelijk van 30 jaar, om deze zoon gaat het.

Zijn moeder is 4 jaar geleden gestorven aan borstkanker en toen is hij ( ik noem hem even Piet) bij ons in de plaats komen wonen. Hij heeft geen vrienden, leeft helemaal geisoleerd, soms zie je hem weken niet en dan weer iedere dag.
Piet woont alleen in een vrijgezellenflatje, een kamer en een slaapkamer.
Mijn man en ik komen daar bijna nooit, want Piet zei altijd ik kom wel bij jullie, want bij mij kunnen jullie niet roken ( geen balkon en 5 trappen naar beneden.)
Nooit bij nagedacht.

Hij heeft toen 3 jaar bij mijn man in de zaak gewerkt, maar mijn man en de vennoot kregen problemen en toen is mijn man heel erg overspannen geworden en heeft de vennoot het bedrijf ingepikt en werd Piet zijn salaris niet betaald.
Piet heeft dit voor het gerecht gegooid en de vennoot moest € 16.000,-- betalen, maar Piet ging niet werken, dat was juli 2007. In januari 2008 had Piet al het geld op en heeft aan de man van zijn moeder de erfenis van € 10.000,-- van zijn moeder gekregen en weer ging Piet niet werken, hij had ook nooit een uitkering of zo aangevraagd.

3 maanden geleden, ging Piet plotseling werken, ik dacht nog: Nu moet Piet wel, want zijn geld zal wel weer op zijn.

Van de week belde Randstad ons op en vroeg of wij wisten waar Piet was, want Piet had zich ziek gemeld, maar de Arbo kon hem niet bereiken en Randstad ook niet. Wij hem mailen en bellen, maar geen antwoord. Mijn man ging de nachtdienst in woensdag en zei, dan ga ik er morgen wel even langs.

OH mijn God, Mijn man belde aan, maar en er deed niemand open. We hebben een sleutel, dus mijn man gaat naar binnen en wat ziet hij. EEN PUINHOOP, niet te beschrijven.
Allemaal afvalzakken tegen de muur in de kamer, zo'n stuk of 60, allemaal pannen vol met haren, de toilet helemaal bruin van de aanslag een matras beneden in de kamer met een hoeslaken, wat wel 3 jaar niet gewassen en ga zo maar door. Je kon het laminaat niet meer zien, totaal vevuild.

Toen mijn man thuis kwam was hij helemaal aan het trillen ( hij is normaal heel rustig en nuchter) Ik dacht echt dat zijn zoon dood was, maar deze was achteraf die dag weer naar zijn werk gegaan.

EEn half jaar geleden zei iedereen dat Piet zo stonk, een hele nare penetrante geur. Ik heb hem dat toen met een dronken kop gezegd, daarna was het even iets beter.

Mijn man is nu het hele weekend aan het helpen schoonmaken en opruimen. Ik heb gezged, dat dat niet kan en dat er hulp proffesionele hulp bij moet komen, want dit gaat zo weer verkeerd ( ik heb per slot van rekening 10 jaar in de jeugdhulpverlening gewerkt.)

Nee mijn man schaamt zich zo erg. Ik heb 7 afvalzakken met was van hem, want nu blijkt dat hij al 3 of 4 maanden geen stroom, warm water en gas meer heeft.

Hij heeft 2 katten, die hebben overal gepoept, ik sta echt bijna te kotsten als ik zijn was moet doen, maar nu begeeft mijn ouwe wasmachine van 13 jaar het, die pompt niet meer af ( natiirlijk door al dat kattehaar) Oh, wat zou ik nu graag even wegwillen dromen en in een roes willen zijn, maar ik doe het echt niet.

Ik hbe het mijn man ook beloofd, want hij is net de nachtdienst weer ingegaan, terwijl hij het hele weekend bij Piet heeft geholpen.

Soory voor de typefouten, ik moest even mijn gal spugen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het klopt Rapilos, dat je niet persé hoeft te drinken. Toch was drinken voor mij ook heel lang een van de beste manieren om trek te onderdrukken. Bovendien heeft thee op mij het effect dat ik er juist dorst van krijg.
Voor mij werkte het goed om zodra ik trek voelde een groot glas water leeg te drinken, en dan meteen iets anders te gaan doen. De enorme hoeveelheden vocht die ik wegwerkte verminderden voor mij de trek.

Probeer maar eens Postmodernisme: steeds als je trek hebt een groot glas water, en dan iets gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje,
Dat is idd heel erg heftig. Lijkt mij ook dat professionele hulpverlening nodig is. Dit is toch wat ze bij de GGD's hygiënische probleemgevallen noemen.
Voor de wasmachine is dit wellicht de oplossing. Elke wasmachine heeft een pluizenbakje/-vanger. Haal die eruit en maak heb schoon. Let wel dat je er een bakje onder zet om het water op te vangen. Ik hoop tenminste dat dat het euvel oplost en dat je machine niet echt kapot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Corinne, dat dacht mijn man net ook, maar dat ding zit moervast en hij moest naar het werk, dus ik ga morgen gewoon verder.

Ik zit mij constant of te vragen of Piet nou zo lui is of dat hij ziek is. Waarschijnlijk een combi van beiden. HIj heeft € 1500,-- schuld bij de Nuon en kon geen regeling treffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ik heb met belangstelling je relaas over de muren van je keuken gelezen. Het moet volgens mij wel een héél oud huis zijn, waar je in woont!
Als je al die leem en kranten er vanaf gehaald hebt, zou ik me kunnen voorstellen dat die muren niet goed isoleren. Men zal het er ooit niet voor niets tegenaan geplakt hebben. Je huurt dat huis toch? Volgens mij zou je verhuurder dan die muren weer in orde moeten maken. Ik zou er eens naar informeren.

BamBam en Marjo, gefeliciteerd met jullie mijlpaal. Ik moet bekennen dat ik dat allemaal al lang niet meer zo goed bij houd.
Voor mezelf vind ik het eigenlijk ook niet zo belangrijk meer. Ik drink niet, en ik ben ook niet van plan er weer mee te beginnen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik nu volkomen veilig ben, want ik ben me ervan bewust dat er nog steeds overal bekende en onbekende valkuilen kunnen zijn, en dat ik dus in feite altijd vlak bij de afgrond ben. Maar ik heb het gevoel dat ik er toch íets verder vanaf ben dan toen ik pas stopte, mede omdat ik inmiddels al in een heleboel valkuilen níet getrapt ben.

Water, zit je woonkamer onder de olie en smeer nu? Gewoon benieuwd.

Nog een fijne avond mensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk klopt het wel een beetje wat je zegt Anna, in het begin dronk ik als ik hele erge trek had ook een grrot gas water,maar dan LANGZAAM op. DAt hielp inderdaad goed. Diezelfde remedie hheft me toen trouwens ook geholpen met stoppen met roken. Supersimpel middel eigenlijk. Jeetje,wat een typefouten,en ik ben toch echt niet dronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees je verhaal nu pas Sneeuwwitje. Jee, wat een toestand zeg! Ik herinner me nog dat je een jaar of zo geleden inderdaad meldde dat je de zoon van je man zo vond stinken. Heeft hij toen niet ook een poos bij jullie in huis gewoond?

Ik denk dat die jongen niet in orde is. Hij kan in ieder geval niet op een goede manier voor zichzelf zorgen, dus mij lijkt dat er hulp ingeschakeld moet worden. Ik kan best begrijpen dat je man zich schaamt, maar nu het huis schoon is hoop ik dat hij samen met zijn zoon hulp gaat zoeken bij maatschappelijk werk of zo.
Zijn zoon begeleiden om te leren zichzelf en zijn huis te verzorgen en op eigen benen te staan is niet iets om zich voor te schamen. De ogen sluiten en net doen alsof er geen probleem is, is dat wel. Maar als zijn zoon niet wil, lijkt het me heel moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje sneeuwwitje wat een ellende, Ik wilde ook al met het verhaal komen om het filter schoon te makenmaar dat hoeft niet meer las ik. Hulp voor Piet zou geen slecht idee zijn ,misschien kan je maatschappelijk werk inschakelen ofzo. Let op dat niet alles op jullie schouders neer blijft komen anders ga je er zelf aan onderdoor en jullie hebben het al moeilijk genoeg. Sterkte en wijsheid toegewenst door

Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,
Ik vond het gisteren fantastisch dat mijn moeder zei dat ze trots is dat ik al bijna 1,5 jaar van de drank af ben. Ben er zelf ook wel trots op en vooral heel blij mee.

Rapilos,
Water is het wondermiddel.
Bij het stoppen met drinken;
bij het stoppen met roken;
bij het afvallen;
bij het gezond houden van het lichaam;
bij het verzachten van een blaasontsteking;
....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sneeuwwitje ik heb ooit soortelijk mee gemaakt in orcheta bij een klant de organizatie waar ik voor werkte in spanje , daar lag de poep in de openhaard verbrand :-( , terwijl die dame alleen maar een klant was heeft het mij enorm aan gegrepen , wat ik mij ook nog herinner was dat er veel babypoesjes waren en dat mijn witte broek op een twee drie zwart zag van de vlooien , dat die dame haar huis er zo uitzag ppff ja inderdaad drank , maar het heeft mij toen niet van de drank af geholpen ondanks wat ik zag :devil:
je weet sneeuwwitje niets is een reden om te gaan drinken , ik zou zeggen denk nou ook even aan je man die veel aan zijn hoofd heeft ivm zijn zoon zonder dat hij moet denken zou mijn vrouw drinken , ik wens jullie beiden sterkte toe antwoord op je wasmachine is al gegeven ; soms is het een truc , moest je niet zo ver wonen kwam ik het voor je doen ...... waarom wonen jullie allemaal zo ver ??
anna ik dank je hartelijk voor jou bericht niet bepaald om mijn keuken maar wel om wat je schrijft ivm die afgrond thanks hiervoor .
wat de keuken betreft heb ik juist de fotos door gemaild naar de makelaar , die antwoord mij morgen wel .......... is te blij dat het verhuurt is na maanden leegstaan .
PM water water en de rest komt later , en dit meen ik al drink ik haast geen water maar wel heel veel koffie .
ps ik heb dus die schermpjes naast mekaar en dat voor een pc leek , thanks voor de uitleg houtje e corinne :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje,

Alle maggies, probeer het eens zo te zien dat de jongen niets mankeert. Lichamelijk dan.
Hij is weer terug aan het werk. Het heeft zo moeten zijn dat jullie er eens achter kwamen
dat hij niet voor zichzelf kan zorgen. Hij heeft altijd geweten dat jullie een sleutel van
zijn deur hebben toch?

Misschien is het te door breken door toch wat vaker bij hem te controleren, sommigen
hebben dat gewoon nodig. Als hij weet dat er iemand komt hij toch niet helemaal gaat
verslonsen.

Tjonge, dat kon er ook nog wel even bij hé. Hij was/is al niet de makkelijkste wat ik begrepen heb.
Ik hoop dat je het droog houdt en je jezelf en je man
nu niet teleursteld. Het lost niets op. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...