Spring naar bijdragen

Woensdag, 8 oktober 2008

Gem

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Iemand hier heeft me ooit een tuthola genoemd...
Ik geloof dat ik dat ben :D

Inmiddels alweer buiten geweest en met wat mensen gebeld..
Was ook hard op weg weer een kluizenaarsleven te leiden.
Moet me maar weer eens in het leven durven gooien...
Ach! :wacko: ook hier slaat de eenzaamheidsblues wel eens toe.
En leg ik alles hier vanuit mijn eigen perceptie, die niet altijd op waarheid berust!

Maar... Inmiddels is het hier droog en stap ik met één of beide kinders straks op de fiets richting stad!

we gaan d'r weer voor!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi, natuurlijk wordt er niet gezegd dat we niet op een forum mogen schrijven! Maar dat zal je zelf ook wel begrijpen denk ik.
Ik heb alleen meer baat bij direkt contakt met medegenoten, en het werken aan de 12 stappen houdt mij allert. Het alleen actief zijn op het forum heeft mij de afgelopen 2 jaar niet droog kunnen houden, de aa werkt voor mij beter.
doordat ik daar ook veel contacten heb gemaakt met mensen die ik kan bellen of ontmoet is de behoefte aan het forum verminderd. En het geeft mij ook een bepaalde rust om niet meer zo met het forum bezig te zijn, er gaat toch veel tijd inzitten wil je alles bijhouden.
Hopelijk is het zo helder voor je. liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pip,

Als je goed alles leest, en iemand die AA trouw bezoekt. Is iets harder vooral naar zichzelf toe. En daardoor waarschijnlijk ook naar een ander toe. En dan ben je hier vaak te hard. En mijn mening is nog steeds, dat zachte heel meesters stinkende wonden maken. Een paar dagen gelden heb ik hier ook al laten weten. Dat ik het steeds softer vindt worden. Maar daar is ook geen reaktie op gekomen. Ook over het bannen heb ik geschreven, geen reaktie. Blacky schrijft erover geen reaktie. Tja en vul het dan maar zelf in Pippi.

Maar nogmaals ik ben blij, dat ik niet meer drink.

groet, Ferry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Pip,Gelukkig is het wat helderder voor je, wil je echt kunnen begrijpen wat ik bedoel en het verschil te voelen tussen hier je ervaringen delen of binnen een groep AA"'ers, zou je zelf een tijdje wat meetingen kunnen volgen, de drempel lijkt hoog en ik vond het doodeng , maar ik ben blij dat ik de groep heb gevonden.
Sterkte met je zoon!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Ik heb net alles even doorgescrolled.

Ik weet niet of het hier wel zo soft is. Je kunt het zelf net zo hard spelen als je wil en je kunt net zoveel tijd in het forum steken als je wilt.
Iedereen moet zelf zijn/haar wegen vinden. Ik vind dat Ferry een beetje zijn wil wilde opleggen een paar dagen geleden. Het niet noemen van de naam DRANK met alle mogelijk vormen heeft nooit iemand die werkelijk wil drinken ervan weerhouden om niet te drinken. Zou niemand meer roken en binnenkort ook niet meer drinken denk ik.

Zo werkt het niet. Je moet het zelf willen en doen. Als je vegetariers op bezoek krijng, houd je daar rekening mee, maar als je dan zelf zin heb in een stukje vlees, dan heb je dat recht. De vegetarier hoeft het niet te eten. Als iemand niet wil drinken als je hem een glas aanbiedt, kan hij weigeren.
Het kan niet zo zijn dat wij onze wil aan anderen kunnen opleggen.

Iets anders is het met roken in een vertrek waar niet rokers, kinderen of mensen met COPD zitten. Dan leg jij als roker wel jouw wil op.

Ik denk juist dat dit forum zo fantastisch werkt, omdat iedereen iedereen in zijn waarde laat en probeert te helpen.

Iemand had het vorige week (was het CPAS niet? of Wingchun?) die zat met zijn werkkistje vol met hulpmiddelen en zei dat je ondanks alle hulpmiddelen het toch wel zelf moest doen. De een komt er uit met een gewone handschroevendraaier en de andere heeft een elektrische volautomatische schroevendraaier nodig. Ik denk ook dat een 12-stappenplan vast wel helpt als je het maar volgt en dat moet je toch ook weer zelf doen en die fles blijft dicht of gaat open welke flesopener je ook gebruikt.

Anjo, je doet precies wat je moet doen. Volwassen worden doet soms heel erg veel pijn en als je veel meemaakt als je jong bent, dan wordt het er niet gemakkelijker op. Jij als moeder kunt er alleen maar zijn, nuchter en wel. Hij zal toch zelf moeten doen.

Ja, het forum kost tijd, maar ook dat is een keuze.

Liefs

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was Water met dat gereedschapskistje,
en Ferry, ik vind de aanpak hier helemaal niet soft. Je leert elkaar steeds beter kennen waardoor je soms wat makkelijker de gevoelige snaar kan vinden. Mijn reactie hangt voornamelijk van de mate van drankjank af en in hoeverre de schrijver omgaat met een terugval. Ik ben soft als iemand zijn best doet om er uit te klimmen maar heel erg streng en veroordelend is over zichzelf en ik reageer harder als iemand in de slachtofferpositie blijft hangen. Maar dat is niet alleen drankgerelateerd

Een ban als je het over drank zou hebben gaat mij veel te ver, mijlenver te ver. Voor mij is een ban gerechtvaardigd als iemand een ander bewust pijn probeert te doen en te kwetsen of uit zelfbescherming omdat iemand onder invloed van drank over zijn of onze grenzen gaat. Verder is het hier de gewone wereld en is niemand verplicht om te stoppen met drinken. Het heet hier alcohol de baas namelijk. Bij de AA zal het allicht anders zijn en dat laat ik ook aan de AA over. De één heeft baat bij het ene en de ander bij het andere en anderen weer bij beide. Gelukkig is de mens geheel vrij om te kiezen.

Marjo, wat ben jij de laatste dagen weer oordelend naar jezelf toe,
ja, ik noemde je vorige keer een tuthola! en dat ga ik weer doen! Je bent een schat van een mens, nieuwsgierig, gevoelig, meelevend en je bent allang goed zoals je bent maar je bent zo af en toe zo verschrikkelijk streng naar jezelf toe en dat hoeft helemaal niet. Wees mild naar jezelf toe dat ben je waard!

Mijn ochtendje werken was lekker maar de klus is een ramp en ik ga er zo niet aan beginnen. Het moet een boekje worden van een toneelgroep met teksten, citaten en veel foto's maar de foto's zijn niet geschikt om af te drukken en de tekst moet ik zelf maar verzinnen en dan moet het ook nog eens over 2 weken klaar zijn... ik ben gekke Gerrit niet! Voorheen zou ik al mopperend begonnen zijn met ploeteren en toch geprobeerd hebben om het onmogelijke mogelijk te maken. Nu lekker niet hihi.. ik geef zomaar eens mijn grens aan!

Over de asverstrooiing, sterkte trouwens vandaag Geer,

ik moest gelijk aan het eerste deel van Gooische vrouwen denken waarin ze Willemijn (ik mis haar wel hoor) gaan verstrooien. Ten eerste staan ze daar met 2 urnen (Willemijn was nogal stevig) en ten tweede strooien ze alles tegen de wind in en staan ze allemaal te kuchen. Tja ik moet daar toch wel om lachen hoor! kan het ook niet helpen.
Ik was eens bij een begrafenis van een van mijn bewoonsters (ik werkte vroeger in de zorg) uit een boerenfamilie. Haar broer kreeg het schepje in handen toen de kist gezakt was en ik hoor hem tegen de begrafenisondernemer zeggen: moet ik hem daar helemaal mee vol scheppen? De man meende het serieus.. ik moet daar dan toch stiekum om lachen. Zwarte humor heet dat denk ik.

nou, ik ga maar eens wat doen geloof ik, ben in een ouwehoerbui!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Water!

Ja Tapas ik ken ook dit soort problemen. Ze geven je een knoop en zet er maar even een jas aan. Vroeger deed ik dat ook. Op een gegeven moment zat ik tegen 60 uur werken in de week en maar 20 betaald of zo. Zo vraag je ook om problemen natuurlijk. En ik word gek van die deadlines. In onze beroepen krijg je de info pas als alles klaar is en dan mag jij je rot werken om hun deadline te halen.
Ik pas ervoor.!

Wat as verstrooien betreft. Toen mijn kat Madras overleden was kregen wij ook de as thuisgestuurd in een soort groentenblik. Dat was heel gek. Het blik heeft heel lang hier gestaan, totdat wij een keer naar de plaats gingen waar de as van mijn man is uitgestrooid. Wij wisten niet of je de as van een kat daar ook mocht uitstrooien, maar we hebben het toch maar gedaan. Nu staat er hier een heel klein blikje met de as van mijn 5 maanden oude siameesje Xian. Het wachten is nu op de volgende tocht.

Deze zomer liepen wij ook nog tegen een andere verrassing aan. Mijn mijn is in Nederland gecremeerd en mijn schoonouders hebben niet te kennen gegeven dat zij iets met de as of zo zouden willen. Ik had ze het wel gevraagd.
Na 23 jaar waren wij op het kerkhofje in de bergen waar de opa van mijn man begraven ligt. Wij waren wat dingen aan het laten zien aan mijn kleindochter en zo ook het kerkhofje en daar in een hoekje stond opeens een houten kruis met de naam van mijn man + zijn geboortedatum en sterfdatum. Het was heel vreemd en ook wel ontroerend. De dag was prachtig in de bergen. Een zonnetje, heel erg rustig.
Zo voelden wij ons ook. Zo kun je op twee plaatsen 'begraven' of uitgestrooid zijn.

Er bestaat een gezegde: je bent pas dood als niemand meer aan je denkt. Mooi als er dan op twee plekken aan je gedacht kan worden.

Ik heb net even heerlijk ramen gezeemd. Vanaf de 7e verdieping heb ik een prachtig uitzicht op de kleurende bomen. Ik ga gauw een wandeling maken langs het kanaal en het park en door de stad terug.
Ik wil graag een paar kekke laarzen kopen. Misschien dat dat vandaag lukt.

Vanavond nog twee uur lesgeven voor de boeg.

Iedereen sterkte met werk en voorbereiding voor de tentoonstelling.

Blacky, ik weet dat omgaan met zelfmoord heel erg moeilijk is. Het moet naast het verliezen van een kind hetergste zijn wat iemand kan overkomen. Vaak gaan de achterblijvenden zich de schuld geven van allerlei dingen. Zelfmoord pleeg je zelf. Je kunt altijd anders, alhoewel ik me kan voorstellen dat de uitweg soms moeilijk te vinden is.
Domo arrigato voor je altijd zo optimistische bijdragen en geloof in het leven.

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, voor de verandering eens een stom berichtje van mij, om te bewijzen dat ik mijn leven verslechterd heb ;)

Ik vind het hier niet soft, eerder liefdevol. Maar ook voorspelbaar, sommigen blijven zichzelf herhalen met een hoog mededelingen gehalte die mij weinig inspireert om erop te reageren, er wordt weinig écht gedeeld en ik vind het moeilijk chronische terugvallers te blijven supporten.
Ik heb de laatste tijd hier een deja-vu, hetzelfde ergerlijke gevoel als toen hier de trein veelvuldig reed. Dat zegt vast heel veel meer over mij dan over de anderen! Ik heb iets met terugkomende gedragingen van anderen en mis het echte filosoferen over het leven. Toch blijven jullie allemaal in mijn hart en blijf ik af en toe even spieken, voor degenen die echt hulp nodig hebben wil ik er nl dolgraag zijn, en ik weet ook dat er altijd wel iemand voor mij klaar zal staan mocht dat nodig zijn.

Liefs,
Kaia.

PS Ferry, ik moet wel lachen om je onderschrift, wist niet dat mannen dat ook konden hebben :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus; het klopt dat je alles zelf moet doen. Zelf moet willen. Je moet het zelf regelen en zelf stoppen. Je krijgt hier alleen c.q. maar ook bevestiging en steun. Ik probeer hier wel eens mijn verhaal te vertellen, maar dat lukt niet helemaal. Ik heb teveel meegemaakt en ik heb het nu te goed, Niets te klagen lijkt zo.

Tapas, gezellig dat je in een ouwehoerbui zit. Mag vaker hoor! Leuk. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ivm de ban , ook ik vindt het iets ouderwets om mensen te bannen als ze aan de drank zijn , persoonlijk vindt ik dat ze dan juist steun nodig hebben en een ban heeft een averrechts effect .
maar daar ging het niet om , in de jaren dat ik hier zit heb ik er verscheidenne een ban zien krijgen omdat ze dronken schreven , nu ineens mag het en dat is wat mij stoorde en waar mijn vraag over ging , voor mij maar ja wie ben ik , is iedereen gelijk voor de wet nah .
ik ben naar AA gegaan , AA heeft mij geholpen nuchter te worden maar ik kan nog heel moeilijk om met de kritiek van sommige AAers , en neen niet omdat ze soft of hard zijn , maar ze oordelen en oordelen maar ik bedoel die sommige
ik ga naar lunteren om een fijne dag te hebben de eerste persoon die ik tegen kom heeft mij op mijn donder gegeven om u tegen te zeggen dus wat heb ik gedaan , ik ben gevlucht , en NEEN het ligt niet aan die persoon maar aan mijn eigen verwerken en mijn eigen verleden en inderdaad een rotte appel maakt geen ganse kist rotte appels maar ik heb momenteel echt geen behoefte om te gaan , maar ik keur AA zeker niet af en ik weet dat er een dag komt dat ik mogelijk terug ga ...........
wie heeft het recht over mij te oordelen hoe ik nuchter blijf ?, als ik happy in mijn vel zit met mijn manier van nuchterheid dan is dat wat voor MIJ telt en dat hoef ik de mening van andere niet .
en neen pipke ik sta niet sterker in mijn strijd als jij wat de drank betreft , het enige dat ik heb is inderdaad wat ik bij AA geleerd heb , en mijn reisweg is ook al een beetje langer als die van jou dus kan ik mogelijk alles al beter een plaats geven .
geer ik heb drie keren de berichten opnieuw gelezen maar ik heb geen bericht van vie gezien , tenzij op een ander draadje ??
zo en nu ga ik een siesta houden want ben stik kapot (merken jullie wel aan mijn mail ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, om te filosoferen over het leven moet je soms wel een aanzetje geven.
Op het moment zou ik niet weten waarover ik zou kunnen filosoferen al vind ik de uitdrukking van Plusjamais wel erg mooi.. hoe zet je een jas aan een knoop!
Het lastige en verslavende aan een forum is dat er tijden niks gebeurt en dan opeens ontstaat er weer iets. Nu is het weer even een tammere tijd maar omdat ik dan toch binding met het forum wil houden ga ik maar vertellen wat ik doe ofzo.. je moet wat he! ;)

Ben je trouwens alweer begonnen met werken of laten ze je nog even met rust? weet je al wat je wilt met je baan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan denk je, wat moet dat straks worden met die spillebeentjes naar de middelbare school...
Maar een krácht dat er in die beentjes zit! Ze fietst me er uit.. :D

Het zit goed!
Het zit goed tussen mijn dochter en mij..
Dat ik daar überhaupt nog aan twijfelde!
Joh, ik heb zo'n vertrouwen in die puk. Ze weet het allemaal zo goed :)

Tapas en Kaia, jullie hebben wel degelijk gelijk hoor!
Wat mij betreft heb ik weer in een fase gezeten, waar ik doorheen moest.
Een soort vacuüm, waar ben ik mee bezig en hoe verder..

Dat het allang goed was, vergat ik steeds!
Maar het is wel zo. Ik ben allang goed.
En dat lucht plotseling weer stiekum een beetje op..

Pas als je klaar bent, kun je verder.
En ik begin me steeds meer te verheugen op verder..
Wat dat dan ook moge zijn.
Ik rond maar eens af! :)

Pip, ik vind het ook heel erg dat kinderen op school worden volgestouwd.
Ik keek er eerlijk gezegd ook een beetje van op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky jij geeft het zo goed aan. Wie zijn wij om te oordelen over iemand anders. Mijn hele jeugd hing van (ver)oordelen aan elkaar en het zegt meer over de ander dan over jou. Maar soms komt het hard binnen en kwetst het.

Vandaag kreeg ik op mijn werk nogal wat kritiek te verduren, ik ben wat chaotisch in het zetten en afdrukken van documenten, vooral als er veel druk achter zit. Dan word ik slordig en ga fouten maken. Mijn collega's blijven zich daaraan ergeren. Ik wil dus volgende week weer eens een gesprek met die collega's om te kijken hoe we het dan aan kunnen pakken. Je kan je namelijk steeds maar blijven ergeren of accepteren dat ik daar niet goed in ben. Ik zit niet voor niks op een werkproject ipv dat ik een betaalde baan heb. Bij stress verlies ik (te) snel het overzicht en gaan dingen fout... acceptatie of irritatie? Voor mij het eerste want het is gewoon mijn handicap. Vroeger was ik dan helemaal van de kook als ik weer kritiek kreeg maar vandaag kon ik het ook langs me af laten glijden. Ik ben niet perfect en heb de tijd en rust nodig om overzicht te houden. Zij weten dat en mogen daar ook rekening mee houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, ik ben eigenlijk best wel nieuwsgierig hoe dat uitstrooien op zee gaat. Ga je dan met meerdere mensen een boot op? Ik heb geen idee hoe zoiets gaat.
Fijn dat het strooien ook rust heeft gegeven.

Marjo, blij dat je weer weet dat je allang de moeite waard bent, vasthouden nu!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat via het forum, dus Geer: ik ben ook niet altijd leuk naar haar. Soms liggen mensen elkaar niet. Twee totaal verschillende persoonlijkheden.

Tapas: herken vooral je eigen zwakheden. Heel goed. Daar groei je uit. Als je alles goed zou doen zou je zeggen:

"Zeg wat je doet en doe wat je zegt". :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas, ja het is ook wel zo dat ik zelf ook weinig filosofische inbreng heb hier lately...vind veel ditjes en datjes ook wél amusant om te lezen, maar sommigen laten de plaat zo vreselijk hangen.....adem in- adem uit, love & peace zZz ;)
Volgende week naar de psych, de BGD en m'n baas, pfffff. Ik moet er nog niet aan denken, moet eerst verder herstellen en ervoor vechten dat ik niet te vroeg wordt gereintegreerd. Het liefst zoek ik een ander baan, want de oorzaken blijven, maar dat is nog niet zo verstandig nu.
Ik mis op momenten intens een peuk of een borrel, MAAR IK DOE HET NIET. Daarom ook minder zin in gezeur en anderen die het wél doen, het maakt me kwaad ergens, zo van: verdorie, mij komt het ook niet aangewaaid allemaal, kom op zeg! Streng hè ben ik geworden...:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, wat een enorme vooruitgang hoe je de kritiek bij de ander kan laten en niet jezelf af gaat kraken, dat noem ik nog eens gezonde eigen grenzen stellen.....zou er ook een manier zijn op je werk om jou onder minder stressy omstandigheden te kunnen laten werken, zodat je misschien wat minder produktief bent maar wel met goede kwaliteit?

Stelletje vertypingen, blame it on my toetsenboard :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, weet je dat ik zelf ook geen week gemist kan worden? Dat ik altijd maar heen moet?

Misschien ook een reden voor een burn-out. Ik probeer wel mijn werk te beschrijven. Zodat mijn baas verder kan als ik het niet meer zou kunnen.

Dat zeg ik: "het LIJKT mooi".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...