Spring naar bijdragen

Woensdag, 8 oktober 2008


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik zie dat Carolien ook is ingelogd, maar ga een poging wagen een draadje te openen! :)
Helaas weer heel vroeg wakker, maar aan de andere kant is het heerlijk om zo even in mijn eentje beneden te zitten en geen geklets aan mijn hoofd te hebben.

Al is het herfst en al vallen de blaadjes, laten we de moed erin houden. Iedereen veel kracht en moed toegewenst die het nodig heeft en indien mogelijk een hele fijne dag! :rose:
Maak er wat van!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen iedereen,

Heel even voor wat buikspieroefeningen en de weg op.

De Dalai Lama vandaag:

Wanneer wij op een of andere moment in ons leven, een echte tragedie meemaken, wat ieder van ons kan overkomen, kunnen we op twee manieren reageren. Het is duidelijk dat wi de hoop kunnen verliezen, onszelf kunnen laten afglijden tot moedeloosheid, alcohol, drugs en een nooit meer eindigende triestheid. Maar het kan ook anders, wij kunnen onszelf wakker maken, een verborgen energie in onszelf ontdekken en met meer helderheid, krachtiger, dingen beginnen te doen.


Dit forum is daar het levende voorbeeld van met zowel het ene als het andere. Menselijk dus.

Wij gaan er vandaag weer voor!

Sterkte iedereen en degene die het een beetje kwijt is. Neem de trein, hij gaat net langzaam genoeg om er weer in te springen en te laten zien aan jezelf dat je het kunt.

Oj ja, sms van dochter, positief dus en 2,5 kg. verloren in 1,5 week. De ballerinalijn (ver) in zicht.

Liefs:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Dalai Lama vandaag:

Wanneer wij op een of andere moment in ons leven, een echte tragedie meemaken, wat ieder van ons kan overkomen, kunnen we op twee manieren reageren. Het is duidelijk dat wi de hoop kunnen verliezen, onszelf kunnen laten afglijden tot moedeloosheid, alcohol, drugs en een nooit meer eindigende triestheid. Maar het kan ook anders, wij kunnen onszelf wakker maken, een verborgen energie in onszelf ontdekken en met meer helderheid, krachtiger, dingen beginnen te doen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
domo plusjamais san = dank u wel in het japans
inderdaad iets aan ons eigen veranderen , mijn ma is overleden (suicide) 14 januari 2005 , als ik mijn dagboeken na ga dan heb ik mijn eerste stoppoging gedaan op haar verjaardag 18 maart 2005 , of ik toen de drank liet staan om mijn eigen of omdat mijn ex vriendin en broers dachten dat ik van het 12 ste ging springen weet ik niet meer .
mijn stoppen met drinken komt hoofdzakkelijk voort uit het feit dat ik niet even gek als mijn ma wou zijn , dat ik besefte dat drank ook de hersens stuk maakt , vandaag dankzij mij psygologe weet ik deels beter , het is niet enkel de drank die mijn ma haar beslissing doen nemen heeft , maar haar geestelijke toestand waar ze al sinds mijn 18 ste levensjaar in verkeerde , mijn ma was ter sprake al 22 maanden gestopt met drinken .
de laatse tijd zijn er veel zaken op mijn pad gekomen die mij vroeger terug aan de drank zouden gebracht hebben , maar mijn leerschool doet mij inzien dat niets of niemand het waard is om terug te gaan drinken , noch mijn scheiding , noch mijn verhuis , noch de zaken die mensen tegen mij zeggen niets maar dan ook niets is het waard om te drinken ( zei ze heel stoer )
zo douchen en weg werken
wens jullie een fijne dag toe en .................. thanks voor de reacties op de ban nihil dus :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Pluisje,

Die Dalai Lama toch. Die man zegt rake dingen. Die van vandaag gaat op mijn keukenkast deur.
Dat is mijn inspiratiehoekje. Hopelijk komt ik nog zo ver om het naast mijn bureau te hangen.
Zo'n groot bord met spreuken, mooie kaarten en zelf gewoon mooie plaatjes.
Ik zit nu wel met een glimlach op mijn gezicht, dank ik hier voor.:)

Ja, de herfst is niet leuk als hij vooral met regen af komt zetten. Maar soms heb je ook zo'n heerlijke zonnige dag en dan hebben al die vallende blaadjes toch ook weer wat. De avonden hebben toch ook wat, helaas hangen mijn gordijnen nog niet maar de kaarsje branden wel. nu wil ik alleen net als Pipi nog een open haard. In mijn dromen dan want ik zit in een huurhuis en ik wil geen nepperd.

Vandaag heb ik mijn gesprek met de bijstand. Jammer dat je het niet kunt zien hoe ik er bij zit. Het is tip toe through de stapeltjes papier. Dus duim voor mij aub, dat het gesprek goed gaat.
Dan nog een paar dagen doorploeteren en dan EINDELIJK kan ik aan het huis beginnen.
Ik heb een voorschot gekregen en een klein pensioen van X dus ik heb deze maand de huur en de DElta kunnen betalen. Als het goed is kan ik straks ook weer op de rekening van Brian.
Jullie hebben mij echt met daad en woord hier door heen gesleept.

Ik ben niets drastisch van plan met het huis. Het houtwerk is al in zeker geen tien jaar geverft en is beschadigd en vies. Er missen een paar deuren en de trappen zijn een rampgebied. De kamer van zoonlief heeft letterlijk het behang er af vallen. Stap een is het voornamelijk netjes krijgen. Gelukkig heb ik nog meest een voorraad witte verf staan. Het zal ook een project worden.

Ik heb besloten dat ik niet zoonlief en vriendin in huis ga halen. Hij is altijd welkom en het ook niets zo dat zij niet mag komen logeren in het weekeinde of zo. Maar dochter2 denkt niet dat hij hier komt.
We zullen wel zien. Het gaat nu niet goed met hem en ik bied hem onderdak en voedsel en heel veel liefde aan en zal hem de weg wijzen als hij hulp nodig heeft. Maar ik zou hem niet helpen om zijn verantwoordelijkheden te gaan dragen voor hem. Voor de duidelijkheid hij heeft het niet alleen moeilijk met het verlies van X maar heeft een manier van vluchten ontdekt die net zo schadelijk is als alcohol voor ons. Ik hou heel veel van hem maar hij zal eerst zelf tot de conclusie moeten komen dat dat niet de manier is. Hij is hier altijd welkom maar de ellende laat hij bij de voordeur. Dit huis moet veilig zijn voor iedereen, voor dochter2 en ook voor mijzelf.

Laten we wel zijn, ik kan niets voor iemand betekenen als ik terugval. mijn goal is nog steeds, huis en papieren handel op orde en zo snel mogelijk herstellen zodat ik weer aan het werk kan.
En het herstel van de gezinsbanden. Gelukkig lijkt het beetje bij beetje zijn vruchten af te werken maar ik blijf extreem moe en wat emotioneel wat X aangaat. Mijn nuchterheid staat voorop want met dat valt of staat alles.

Enfin, ik hoop niet dat jullie nu denken dat ik een moeder van niets ben.

Ik wens iedereen een goede dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil vandaag delen dat het heel erg veel beter gaat. Vooral ook veel gepraat met vriend en dochter. Zij begrijpen het allemaal heel goed. Vriend en ik hebben negen jaar boven elkaar gewoond voordat onze relatie begon.

Bedankt voor alle lieve reacties. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, wat een goeie beslissing over je zoon. Hij is inderdaad zelf verantwoordelijk voor zijn leven en dat je zijn problemen er nu niet bij wil hebben is voor jezelf opkomen en grenzen aangeven.
Ik zal voor je duimen als je naar de sociale dienst moet. Gaat er nog een bemoeizuchtige met je mee? Je hebt hard gewerkt de afgelopen tijd. Je had ook bij de pakken kunnen gaan neerzitten, de papierzooi kunnen laten voor wat het was en jezelf kunnen onderdompelen in de whisky! maar dat heb je niet gedaan!!!

Floor, een dagje instorten is niet erg, probeer een volgende keer wel de drank te laten staan zodat je je gevoelens niet verward met de welbekende drankjank. Het zal je echt helpen om meer grip op je gevoelens en gedachten te krijgen. Ik ben blij dat je je vandaag weer beter voelt.

Ik ga vandaag werken, ik weet dat er weer een wat grotere klus op me ligt te wachten, ben ik blij mee. Kan ik me weer even echt ergens in storten. Dat heb ik toch wel gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Heb hier ook een boek van de man naast mijn bed liggen..
Het lijkt soms een utopie, maar wel een mooi streven.
Hij kan dingen prachtig omschrijven, en benoemt grote waarheden die eigenlijk heel simpel zijn!
Mooi plujamais.

Dat is idd een heel mooie basis, Tapas. Dat is iets wat Klaas altijd heeft aangemoedigd.
Maar op een gegeven moment bleek ik overal blind voor, en geloofde ik niets meer...
Zeker geen goede gedachten naar mij, ik was immers een inenin slecht mens.
Waar ik naar hunkerde, sabelde ik genadeloos neer!
Mooie herstart nu, die ik probeer zo veel mogelijk te benutten.
Maar sommige oude gewoontes blijken hardnekkig. Ik blijf eraan werken!

Anjo, ik vind jou juist een hele goede moeder!
Je stelt grenzen en wilt een veilige leefomgeving bieden.
Dat is de basis voor vertrouwen naar elkaar.
Je zoon heeft denk ik niets aan vage regels, en zal zelf achter bepaalde dingen moeten komen...
Dat kan lang en kort duren, maar het is belangrijk dat jij voor jezelf duidelijk hebt, hoe je ermee om wilt gaan. Klasse!
Ik denk dat je in een goede volgorde het leven weer oppakt.
Neem je tijd voor de projecten. het kan je helpen om weer verder te gaan.
Knap dat je jezelf zo goed hebt leren kennen. Verdriet moet er zijn, maar je moet ook door!
Ik vind je een absolute kei van een vrouw!!! :heart:

Floor, dat lijkt me de enige manier. Praten en niet meer drinken. Dan kun je verder!
Fijn dat je even komt melden, dat je verder gaat!!! :)

Hier heb ik een rustige start van de dag. Men was vergeten dat wo mijn nieuwe uitslaapdag was :D
Helemaal niet erg trouwens, ik krijg al aardig wat ritme terug de laatste tijd...
Vanmiddag op de fiets een nwe beugel halen. Ff wennen, heb geen auto meer...
Hoop dat het droog is. 8 km heen en 8 terug, mét PUBER!!! :P LOL!

An, wat goed van je zeg gisteravond! Lijkt me idd een fijn gevoel!
Ik hoop dat je mij mijn grapje-op-het-randje- kunt vergeven.
Het was zeker niet naar bedoeld! Go An!!! :heart:

En... Wat zal ik eens naar Pip schrijven?
Tukkers leven denk ik dichtbij zichzelf... Komt absoluut goed!
Vangen Pip! :present:

Blacky, ik denk niet meer in bans. Komt zo middeleeuws over.
Misschien heeft Tactive dat inmiddels ook ingezien :D

Nou koffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, Marjo en Tapas. Tja die eeuwige twijfel,he? Het was allemaal zoveel eenvoudiger toen hij twee was en dan viel van zijn fietsje en je hem dan in je armen nam en het beter kuste. En die kusje hielpen altijd.

Marjo, ik heb nog niets in je schrijven kunnen ontdekken waarom jij slecht zou zijn. Omdat je dronk?
Je bent aan het vechten, volgens mij woon jij in het schoonste huis in Friesland en als ik je lees over je kinderen en dan momenten van je huiselijke leven beschrijft dan lijkt het mij hoog tijd om even afstand te nemen, in je handen te knijpen van trots en het verleden te laten waar het hoort.:heart:

Tapas, ik zeg niets meer, straks ga je nog naast je schoenen lopen;)
Als het goed is weet je hoe ik over je denk, sterke vrouw:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plusjamais: geweldig dat je dochter gesms't heeft! !!!! Je gaat harstikke goed Plus!! Daar word zelf ik blij van.

Anjo: je bent zo verstandig. Het is zo ontzettend veel waar jij de laatste tijd doorheen moet. Geweldig dat je dan ook nog kunt denken aan het herstellen van familiebanden.

Floor; ik herken dat helemaal, dat dagje instorten. Ik kan daarna zo piekeren 'hoe het toch weer zover is gekomen'. De kunst voor ons is om dan niet door te gaan met die drank. Dat het bij die ene dag blijft.

Marjo: moet ik even teruglezen bij gisteravond. Ik kan me je grapje niet herinneren. Volgens mij zit het wel goed hoor. Kan me niet voorstellen dat ik op jou boos zou worden, haha.

Ik heb mezelf een dag vrij gegeven. En nu is het de kunst om de boel in huis zodanig te reorganiseren zodat ik ook alles nog kan terugvinden. Zo kom ik nu al van alles tegen wat ik maanden kwijt was.
Ik ben overigens zoooooooooo trots op m'n boekenhoek!!! Alles netjes opgeruimd. Het is nog niet helemaal klaar, maar dit weekeinde, DIT WEEKEINDe kan ik sinds tijden weer lekker in mijn huikamertje zitten. Geduld moet een mens hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die jaren zo gevochten en geknokt. Zelfs dochter weet nog dat ik haar een hoop huiswerk gaf. Nederlands op "mijn manier".


Ik heb haar verteld dat je dt weet door het hulpwerkwoord "lopen". Het is nooit "loopt jij?" Maar weer wel: "Jij loopt!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: ik heb nog even je grapje opgezocht en ik moest er gewoon om lachen hoor.

Mieke: wat een teleurstelling dat je die baan niet kreeg en dan zo'n briefje krijgen. Ik zou zeker navragen waarom je bent afgewezen. Hopen dat je een eerlijk antwoord krijgt, maar je hebt het recht om dat gewoon te vragen hoor. Ik vind het echt jammer voor je.

Floor: vandaag even doorzetten he meid, ik doe met je mee. Als we zo'n drankjank hebben gehad is het niet makkelijk om weer terug te komen. Alle oude mechanismes worden weer in het werk gezet.
Zo gaan we maanden goed en dan hoppatee. Ik probeer ook maar niet te teleurgesteld te zijn over mezelf. Ik besef wel donders goed dat ik het mezelf alleen maar moeilijker maak door zo impulsief te reageren. Want dat is het eigenlijk. Niet nadenken en denken, dat we er niet tegen kunnen. We moeten leren wanneer we denken er niet tegen te kunnen er op een totaal andere manier mee om te gaan.
Nog steeds kan ik dat niet zo goed. Lastig. Misschien kunnen we wat meer ideeen uitwisselen..

'Wat te doen als we denken een bepaalde emotie, gevoel, gebeurtenis niet te kunnen hanteren???'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig An!!!
Was gisteravond zó moe...
En dan slaat het hoofd wel eens op hol :D

Geer, een hele rare vraag mss. Maar hoe gaat zoiets?
Met helikopter, boot of vanaf het strand?
Je hoeft niet te antwoorden hoor... was gewoon nieuwsgierig.
Ik wens je heel veel sterkte toe!

Floor, wat fijn dat Stien bij je was? Onze Stien?
Dan is het heel mooi dat jullie bij elkaar in de buurt wonen!
Zet 'm op meid!

pip, fijn zo met de kinderen. hoe lastig ook..
Het andere is materie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...