Spring naar bijdragen

zaterdag 18 okt

blacky

Aanbevolen berichten

eens kijken of ik kan typen met twe poesjes op mijn schoot , zo te zen heb ik al een helper :-))
kleine wil dus niet papflesje dus doe ik wat ik al een week doe , en dat is eten fijnmaken en haar melk erdoor mengen dat heeft ze tenminste iets binnen .
ze reutelt en ook dat staat mij niet aan al ligt ze momenteel rustig te slapen op mijn dij .
anjo prachtig geschreven ivm de mensen die wij niet meer hebben , ook ik draag ze gewoon in mijn hart mee en ik MOET ook niets woman , iedere mens heft zijn eigen rouwproces bij de eene is dat weinig tijd bij de andere is dat meer tijd .
mijn ma was bij wijze van spreken nog niet koud toen mijn oudste broer al zat te bedenken wat hij van zijn erfenis zou kopen ??
op de dag vn de crematie zei hij , we zullen maar de helft moeten betalen want ze is al half gecremeerd , ik moest van deze opmerking overgeven , maar het zegt meer van mijn oudste broer als van mij .
ik heb vanavond een gesprek gehad met mijn ouders , hun gezegt dat ze mij niet kapot gektegen hebben ondanks hard werkende jeugd , dat haar daad mij ook niet kapot gekregen heeft(bijna) , dat ik verhuist ben en dat ik mij hierdoor best met momenten eenzaam voel en soms vol drank jank , maar ik ben sterk beresterk en al gaat dit kleine kruimeltje dood dan ook zal ik niet gaan drinken .
er zijn veel veranderingen op komst maar ik ga ze doen en dit met veel vrede in mijn hart
ik heb eerlijk het draadje nog niet volledig gelezen , wel gezien dat er weer enekel nieuwe mensen zijn , dus welkom aan de nieuwe laat de eerste staan , niet altijd makkelijk maar jett loont zeker weten en men komt er dag per dag sterker uit
sorry voor de poezenfouten :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi,
Het moet niet gekker worden, maar mag wel, hoor. ;)

Woman,
Leuk is anders, maar zo ben je er wel achter gekomen dat het niet de relatie was die je hebben wil.
Toch vind ik (ik he) het niet aardig om hem nu een looser te noemen. Uiteindelijk kan hij ook een keer uit die alcoholcirkel kruipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je moet zwemmen Win, nee hoor, Grapje, bij IJmuiden gaat een pont en de trein gaat via de tunnel onder het kanaal door.
Ik heb het ook wel eens gefietst op een mooie zomerdag, naar IJmuiden en dan via Beverwijk de duinen in verder naar het noorden.

Ik denk trouwens dat loslaten inderdaad niet over lichamelijk loslaten gaat maar over acceptatie dat iemand er niet meer is, en acceptatie van je verdriet daarover. De pijn van het gemis mogen voelen van jezelf in plaats van die te willen vermijden en wegmaken. Ik weet wel wat rouwen is. Ik heb moeten rouwen over een verleden wat niet was zoals het had moeten zijn, over mijn ouders die niet konden zijn wat ik zo graag van ze had gewild, rouwen over mezelf dat ik niet was wie ik wilde zijn. Rouwen over dat ik niemand in mijn leven kan toelaten omdat dat te bedreigend is. Ik ken dus wel degelijk die verscheurende pijn alleen niet in relatie met het overlijden van iemand heel dichtbij. Wel over teleurstellingen in het leven die er waren en dat dat nooit meer anders zal worden. Toch is dat rouwen nodig om los te kunnen laten en zorgt dat weer ervoor dat er ruimte komt voor iets anders.

Anjo, het is ook niet zo dat ik geen mensen ben kwijtgeraakt maar inderdaad nog niet in mijn familie of naaste vriendenkring. Ik heb vroeger met oudere geestelijk gehandicapten gewerkt en daar heb ik in die 6 jaar zeker 7 bewoners weg mogen brengen. Ik heb er zelfs 1 afgelegd en daar ben ik nog steeds dankbaar voor. Ook dichtbij gestaan bij een stel wat binnen anderhalf jaar na elkaar overleden is en waar ik nu de kat van heb en waar ik veel voor gedaan heb, maar nooit helemaal dichtbij, altijd nog op een (voor mij veilige) afstand. Dit jaar kort na elkaar 2 crematies, eentje van iemand waarmee ik veel samen geschilderd heb op een cursus en 1 van een partner van iemand die ik vrij goed ken vanuit het bos. Dat was wel raar die laatste, hem ken ik vrij goed en zijn partner had ik nog nooit gezien of gesproken. Ik vind dat nog steeds moeilijk als ik bij hem langs ga, Ik zie zijn enorme gemis maar ik ken diegene niet. Dat is heel onwerkelijk!

Geer, vriendschappen veranderen als je niet meer drinkt, vooral die met wel-drinkers. De chemie is weg. Die chemie was dan toch de alcohol. Vroegere drinkmaatjes zie ik niet meer, of alleen als ze nuchter zijn want met drank op vind ik ze niet meer aangenaam. Een pijnlijke ontdekking, we moeten elkaar eigenlijk opnieuw leren kennen zonder drank en soms werkt dat en soms werkt dat ook niet meer en houd het op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het me echt moeilijk gemaakt. 2 dagen gedronken en vandaag een kater. Had ik die vroeger ook? Vast wel maar zo moe als ik nu ben is niet te doen. En daarom ga ik zo naar bed en lees daar nog wat en ga dan slapen. Het is weer dag 1, of dag 10 als ik milder voor mezelf ben.
ik denk dat mijn lichaam al best gewend was aan niet drinken, maar mijn hoofd dus nog niet. Het blijft een gevecht, terwijl ik dacht dat mijn wil om te stoppen genoeg was om het niet meer te doen. Wat een naieve gedachte.
gr pomo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winchum;

Ja, ik stond al een tijdje droog voor ik hier kwam schrijven.
Dat kwam zo, ik dronk 6 weken al niet meer en ging toen 2 weken op vakantie, voor die tijd had ik continu kontakt met mijn behandelaar via internet. De vakantie was moeilijk zonder drank en zonder hulp.
Toen ik terug kwam kondigde mijn behandelaar aan dat hij ook nog eens een week met vakantie ging.
Omdat ik mijn verhaal kwijt wilde en steun zocht heb ik me hier aangemeld.
Vandaar. Behandelaar is inmiddels al lang weer terug maar toch blijf ik hier ook hangen. Ik voel ook veel herkenning. Doeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee pomo, de wil is niet genoeg, dat is ook 1 van de eerste dingen die je bij de AA hoort.
Daarom zeggen ze ook, ik laat vandaag de eerste staan.

En Corinne je hebt volkomen gelijk. Ik had toen de euforische heldere kijk van net gestopt zijn, en als je dan je lover met een vreselijke kater zwetend en trillend tegenover je hebt zitten ziet het er niet fraai uit........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Ik denk echt dat het aantal mensen met alcoholproblemen achter de voordeur zal groeien door het rookverbod in café's. Drank in huis halen is goedkoper dus kan er wel eentje meer gedronken worden.
Ik vraag me echt af of men daar wel rekening mee heeft gehouden, want veel kroegbezoekers zijn alleenstaande mensen.
De meeste niet-rokers die ik ken staan pal achter het rookverbod in restaurants, maar vinden het rookverbod voor kroegen en discotheken veel te ver gaan. De ex-rokers vinden het over het algemeen juist goed.

Floortje,
Klinkt lekker.

Pomo,
Hardleers ben je wel een beetje. Hou die kater van vandaag maar goed in je herinnering. Zo lekker is drank nu eenmaal voor een alcoholist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,

Wat bedoel je precies?? Waarom wordt ik omlaag gehaald en wanneer gebeurt dat dan . Misschien ben ik zo dom maar ik heb dat nog niet gemerkt.
Sorrie, dat het zo goed gaat op dit moment, ik vind het echt wel heel heftig wat iedereen meemaakt en prijs me heel gelukkig dat het mij zo goed gaat.
Maar als jullie vinden dat ik dit eigenlijk niet nodig heb dan hoor ik het graag. Uiteraard zal ik me dan terugtrekken, want ik wil ook niemand kwetsen ofzo. Groet Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je mooi gezegd, Corinne !! My God, niet eens bij stilgestaan.
Ja heel veel mensen komen naar de kroeg, omdat daar altijd dezelfde mensen zitten, en die leer je dan kennen.
Winchun neem twee asperientjes.
Raplios, ik denk wat Floortje bedoeld, is dat jij zelf veel sterker bent geworden dan drank, dat je misschien hier in een valkuil zal komen te vallen, beware !!!!!!
Ht is gewoon hartstikke knap hoe jij het gedaan hebt !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer wat is een BF ????? Big Friend ???

quote:

Originally posted by:
Geer

Snap je Woman, lijkt me heel lastig, zeker als het een BF aangaat.

Tnx Rapilos, jij gaat heel goed.

Mn vriend heeft een Wii gekocht of hoe dat ding ook mag heten, we gaan zo even tenissen:angry:

Als buren ons van buiten af zien, zullen ze wel denken dat we gek zijn
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik hier toch al een tijdje rondloop en meelees en -schrijf. Toch heb ik door het forum nooit trek naar alcohol gekregen. Vooral niet als er iemand even heel leuk kwam vertellen hoe lekker dat spul wel zou zijn. Juist dan lees je hoe verraderlijk de eigen gedachten kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Voel jij het niet drinken als een straf?
Ik zie drinken nu als een straf die ik niet wil krijgen. Ik heb mezelf beloond met niet drinken.
Misschien zal ik ooit het roken zo bezien. Ik hoop het, want de noodzaak is er om te stoppen met roken.

Woman,
Natuurlijk kan ik het mooi zeggen. Ik heb al 10.100 berichten mogen oefenen.

:$ Ik ben een kletskous. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos, dat is iets van Floortje maar heeft niks met jou te maken, Floor krijgt het wel eens zwaar voor de kiezen hier maar dat is alleen op de momenten dat ze hier dronken komt schrijven. Het is niet terecht dat ze daarom jou zegt dat je beter niet kan schrijven omdat iemand je wel eens aan kan vallen, dat is haar ervaring maar veelal drankgerelateerd.
Blijf lekker schrijven, het is alleen maar fijn om van jou te lezen dat het zonder drank goed gaat en dat helpt anderen weer om te zien dat het leven zonder drank zeer zeer leefbaar is, en zelfs leuk kan zijn. Blijf dus alsjeblieft lekker nuchter ;) meeschrijven.

Ik ga slapen, keurig op tijd, morgen ook weer keurig op tijd wakker dan. Te laat gaan slapen is niet goed voor mij, daar ben ik weer achter gekomen, weltrusten dus en nog een genoeglijke avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Geer,

Bezorgdheid dan. Jammer, dat ik geen antwoord meer terug krijg Floortje,maar je hebt het vast goed bedoelt.

Lieve mensen ik ga nu echt afsluiten en lekker naar bed.
Sterkte voor diegene die het hard nodig hebben. Voor de rest allemaal nog een fijne nacht en welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...