Spring naar bijdragen

zaterdag 18 okt


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Plusjamais, dat is nu precies wat ik bedoel, waarom moet ik hem loslaten, dit voelt prima zo. Laat het zo, het is ok. Af en toe trek ik zn jas nog aan, nou en ??? Ik zit niet dag en nacht te janken in een slachtofferrol maar gebruik zijn kracht die ik van hem geerfd heb om iets te maken van mn leven.
Ik heb geen afscheid kunnen nemene van mn vader, ik kreeg een telefoontje dat hij vermoord is, en dat was dat. Hij is in Suriname gecremeerd, dus ik was er niet bij. Ik heb hier een dienst verzorgd, met zijn as, voor zn dierbaren in Nederland.
Ik begrijp echt niet waarom ik hem los moet laten. Wat een onzin. En vooral dat woordje MOET erin.
No hard feelings Plusjamais, ik lees met belangstelling je teksten, vind je echt een kanjer, voor zover ik in deze korte tijd je heb leren kennen.
xx :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed klinkt dat Winchun !!! Wauw !! Ik ben vorige week ook naar het strand geweest, fijn he !!!
Dinsdag of woensdag ga ik naar het bos van Castricum, ook zo lekker met de herfst !!! Dat zijn fijne dingen voor een mens, kom je lekker rozig thuis !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog een mug! Geer, jij bent toch ex-mug?
Ik zat gisteren naar de documentaire van Harry Mulisch te kijken en die voelt zich ook meer Haarlemmer dan Nederlander terwijl hij nu in Amsterdam woont.
Wat is er toch met deze stad dat het mensen aan zich hecht? Wingchun, dat is een pittige wandeling die je gemaakt hebt. Ik liep meestal de helft met Bloemendaal als startpunt, of van Zandvoort naar Parnassia en terug.. hoewel dat denk ik even lang is? Maakt niet uit, het is heerlijk om langs het strand te lopen! Ik heb vooral veel in de Kennemerduinen gelopen toen het niet zo goed met me ging, kon er urenlang rondzwerven en kende alle paadjes op een gegeven moment uit mijn hoofd. Ging rustig 5 uur lopen omdat ik anders mijn hoofd niet leeg kreeg.

Ik ben moe van het uitslapen van vanmorgen, dus vanavond bijtijds erin en morgen nog een lange dag voor de boeg. Mijn pyjama heb ik vast aangetrokken
Morgen lunchen met de familie, zus met gezin en broer met gezin, ouders, en ik met de hond en na de lunch staat er nog een strandwandeling op het menu. Een beetje lang programma maar mijn ouders zullen het fantastisch vinden dus we passen ons allemaal aan. Ik neem iig mijn camera mee zodat ik me verder ook kan vermaken en probeer iedereen mee te krijgen naar IJmuiden. Lunch is bij ons thuis altijd met wijn en na de strandwandeling natuurlijk chocomel met rum maar ik doe niet mee. Het maakt het er echt niet feestelijker op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rapilos,
ik ben al twee keer kort op het forum geweest, maar er ging steeds ietse mis met mijn computer, als ik iets aanklikte werd gelijk alles geselecteerd en kon ik niet verder. Ik kan me voorstellen dat het een beetje onvriendelijk overkomt als iemand online is en niet antwoord, maar technical problems.

Net opnieuw ingeschakeld en nugaat het goed. CPAS, Geer en Nina bedankt voor jullie info over die medicijnen en de info over ontwenningsverschijnselevn. Nina jij met name bedankt voor de positieve ontwenningsverschijnselen: heerlijk om dat ook te lezen.

Ik moet zeggen, ik ben nu twee dagen droog. Ook vandaag niets gedronken. Dat blijft ook zo, want gek genoeg dronk ik 's avonds thuis vrijwel nooit. Mijn moeilijke moment ligt rond het eten, en in het weekend de middag. Die periode ben ik gepasseerd en ik ben apetrots. Maar ik besef wel dat dat vooral door de positieve stimulans van velen van jullie is.

Lemon en Spijkertje welkom. Ik hoop dat jullie net zoveel positieve stimulans krijgen als ik. Soms zijn er best heftige discussies, die ik dan niet altijd kan volgen, omdat het over zaken gaat die blijkbaar al langer spelen en de meesten hier elkaar al wat langer kennen. Ook wel spannend om mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Geer ik heb af en toe een dagje dat ik het niet red. Dus niet terug bij af, ik denk dat ik nu 5 % drink dan voordat ik hierop het forum kwam. Ik laat het even gaan. Ben wel van plan om spoedig nog meer te minderen (meer te minderen wat een vreemde zin eigenlijk) of weer helemaal te stoppen.
Vandaar dat ik hier regelmatig nog even kom kijken.
Ja Castricum is erg leuk. Strand kan je nu niet meer komen met de bus, die gaat alleen in de zomer. Het bos is vrijwel naast het station, en erg groot en mooi. Als je een flink eind gelopen hebt kom je een pannenkoeken restaurant tegen, erg leuk !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de ontdekkingsreis is nu alleen nog maar positief. Ik voel me wel wat zwabberig, maar aan de andere kant krijg ik ook een kick. Ik liep vanmiddag heerlijk te winkelen, een gratis concertje in een openstaande kerk waar ik hoorde zingen,mooi weer, een CD van de Beatles gekocht. Ik kon het wel van de daken schreeuwen; mensen ik drink niet vandaag, maar ja dat staat ook zo raar.
Misschien is mijn goede gevoel wel een valkuil, maar ja, ik voel me raar gelukkig, dus wat wil ik nog meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo, Wingchun. Voelt toch beter,zo?

Woman, bij jouw verhaal val ik even stil. Vermoord worden is toch wat anders dan vredig inslapen.
Ik neem aan dat je dan ook last heb van boosheid.
Ik weet er zelf nog maar weinig van af ben nog lang niet zo ver als Pluisje maar ik denk dat ze met loslaten iets anders bedoelen. Het is niet niet van ze houden maar ze rust gunnen. Immers je vader zit in je, zijn liefde voor jou is blijvend dat hoef je niet los te laten.

Zelf ben ik ook nog niet zo ver. Vandaag zag ik een programma over Saudi Arabia, daar heb ik X leren kennen. Hij liep binnen in de kantine en ik zag hem en wist het. Stom he? 16 jaar, nog een kind.
Natuurlijk of gelukkig zijn er mensen in mijn omgeving die dat meegemaakt hebben. Mijn familie en vrienden uit die tijd. Fijn dat sommige mensen toch bij je blijven. Ik ben niet zo vlinderig in de zin van mensen komen en gaan. Mijn vrienden zijn mij heilig. Tapas schreef dat ze geluk heeft gehad dat ze nog niemand had verloren behalve haar grootouders. Mijn vriendin die in november is overleden zei dat het gevaarlijk was om bevriend met mij te zijn. Ze had blijkbaar gelijk sinds 2000 is mijn vriendenkring gehalveerd, gezien mijn leeftijd(46) zou dat nog niet im frage moeten zijn. Maar ja, ik was met alles vroeg. Het voelt wel vreemd. Mensen komen in je leven en dan zijn ze ineens weg en ze nemen een stukje van je mee. Een stukje dat je met hen deelde, iedere vriendschap is uniek.
Wat rest is dankbaarheid, vriendschap is niet zo maar weg. XYZ zijn weg maar de vriendschap is er nog.
De Dood heeft veel macht maar niet zo veel. Liefde voor mensen van wie je hield of houd, houd niet op bij het graf. Ze gaan gewoon met je mee. Als ik straks 86 ben leven die mensen nog gewoon met mij mee. Ze zitten in mijn hart.

Wel een beetje zwaar allemaal en het heeft niets te maken met alcohol, laat dat geen excuus zijn.
Zoals ik weer heb ondervonden, drinken lost niets op. Het veranderd niets en wat rest is een kater.
Blijf gewoon houden van je vader en laat hem los in de zin dat hij mag rusten. Leven is vermoeiend.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!
De T van het droge ACT-pact meldt zich, dry as a bone!

En gelijk een goede raad aan de nieuwkomers: heb je eens een moeilijke avond of periode in het vooruitzicht, vraag dan op het forum of er iemand is die met jou een afspraak aan wil gaan: samen 24 uur (of hoe lang dan ook) niet drinken!
Gisteren hadden zowel An, Corinne, als ik het een beetje moeilijk. We hebben toen met z'n 3-en afgesproken niet te drinken. Natuurlijk kan je daarmee sjoemelen, maar zo'n afspraak maakt het toch iets gemakkelijker om standvastig te blijven! Je hebt een "stopmaatje", die stel je liever niet teleur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,
dat zijn voor mij ook de angstige vooruitzichten. Niet alleen met mensen die zich echt onder invloed zuipen, maar oolk gewoon op je werk, bij etentjes, bij vrienden en bekenden waar je heel anders tegenover komt te staan. Soms bij etentjes met een paar goede collega's wordt er ontzettend gedronken. De eerstvolgende keer weet ik niet of ik ga, want de verleiding is dan te groot. Er zit een geweldige wijnkenner bij en als die de wijn uitzoekt, dan is het echt lekkere. Ik moet dan absoluut niets drinken of ik ga voor de bijl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Dat je nou al de wekker zet om als eerste de draad te kunnen openen!
Maar zo te lezen heb je dus geslapen en dat is toch heerlijk.

Blacky,
Tja, met 3 - 4 weken kunnen kittens hun moeder en haar melk nog niet missen.
Ik hoop dat je het beestje kunt redden, maar blijf wel reëel denken. Haar kansen zijn maar klein.
Een spuit zonder naald lijkt mij idd een goed idee. Ze hebben zelfs zulke voedingsspuiten bij dierenartsen en -winkels.
En helemaal goed is het om het nachtelijke plasje niet meer te moeten combineren met een paar glazen wijn. Ik ben iig blij dat ik daarvan af ben.

Carolien,
Heel verstandig om die Refusal maar uit het kastje te halen. Vandaag had ik mijn bodyguards bij (mijn man en kinderen) dus zat ik wel veilig, maar had wel een tablet meegenomen voor het geval dat.
De week voor maandag 1 december ga ik ws. ook vast aan de Refusal. Op die dag moet ik de hele dag op de been zijn voor een congres georganiseerd door mijn werk en aan het eind van de dag is er dan een afscheidsreceptie voor de oud-directeur. Het einde van een lange, zware dag (terwijl ik nog altijd mijn middagrustuurtje nodig heb) betekent: heel erg opletten.

Stien,
:)

Plusjamais,
Ik vind je bijdragen een verrijking.

An,
:)

Water,
Hallo, man, kom deze kant op. Mijn dochter gaat haar kamer opnieuw doen: behang afhalen, behangen, schilderen, vloer schuren en lakken. En de vloer van onze woonkamer is nog niet klaar. ;)

Anjo,
Jij komt er wel. :present:

DeFles,
Je gaat heel verstandig je weg: boodschappen doen op een tijdstip dat je absoluut niet in de verleiding zou komen.

Marjo,
Ach afscheid? Het was toch een : Tot ziens! En nee, je moet hier niet een hele dag meer hangen om van de drank af te blijven. Gewoon af en toe even wat van je laten horen is goed. Daar kunnen we ook van leren.

Lemon,
Ik kan me voorstellen dat je toen een brok moest wegslikken. Het raakt je. Maar is het natuurlijk wel zo dat dingen slijten en op een bepaald moment aan vervanging toe zijn.

Geer,
:)

Woman,
Heb je buiten het forum nog begeleiding bij het stoppen met drinken? Zo niet, dan kun je je huisarts om steun vragen.
Leuk zo een cadeaumand voor je overbuuf.

Nina,
Je hoeft echt niet de hele dag aan het forum te besteden. Wel is het goed om elke dag even te komen om te vertellen hoe het je vergaan is. Voor jezelf een soort van meldplicht. Mag je zelf weten. :)

Tapas,
Na een heftige en zware week is het zalig bankhangen. Kanjer!

Spijkertje,
De grote boze wereld valt wel mee als je niet meer drinkt. Het duurt misschien wel even voor je daarachter komt. Geef het de tijd. Verzuip je niet met drank. Je zet jezelf op de kaart als niet drinkt, want nuchter kun je je kracht op de goeie manier inzetten.
Hier ben je niet alleen en sta je niet alleen.


quote:


Originally posted by:
blacky

Waarom komen en gaan bepaalde mensen in je leven?


Mensen komen in je leven om een bepaalde reden, een seizoen of een heel leven.

Als je weet om welke reden het is, weet je wat je voor die persoon kan doen.

Als iemand in je leven is om een reden, is het gewoonlijk omdat je een behoefte hebt geuit.

Ze zijn gekomen om je te helpen door een moeilijkheid heen, je te begeleiden met ondersteuning en je fysiek, emotioneel of spiritueel te helpen. Ze zijn er om een reden waarvan het nodig vindt dat ze er zijn.

Dan, zonder dat jij iets verkeerd doet, of op zomaar een moment, zegt of doet deze persoon iets om de relatie te beëindigen. Soms gaan ze dood, soms lopen ze weg. Soms keren ze zich tegen jou en dwingen je tot een standpunt. Wat we ons dan moeten realiseren, is dat aan onze behoefte is voldaan, onze wens is vervuld, hun werk is gedaan. Het gebed dat je opzond is beantwoord en nu is het tijd om verder te gaan.


Sommige mensen komen in je leven voor een seizoen, omdat het jouw beurt is om te delen, te groeien of te leren. Zij brengen je een ervaring van vrede of ze brengen je aan het lachen. Ze kunnen je iets leren dat je nog nooit gedaan hebt. Ze geven je gewoonlijk een ongelooflijke hoeveelheid vreugde.

Geloof het, het is echt , maar slechts voor een seizoen.


Relaties voor de duur van je leven, leren je levenslessen, dingen waar je op kunt bouwen om zo een solide emotionele fundering te hebben. Het is jouw taak de lessen te accepteren. Hou van die persoon en stop wat je hebt geleerd in alle relaties en situaties van je leven. Men zegt: 'Liefde is blind maar vriendschap is helderziend'.


Dank je dat je een deel van mijn leven bent, of het nu is om een reden, voor een seizoen of voor het hele leven is.



Blacky,
Dat vind ik heel mooi gezegd en het is nog waar ook. Jij bent een mooi mens!
Elke mens die ons levenspad kruist, verdient ons diep respect.

Rapilos,
:)

Gem,
:)

Wingchun,
:)

Trees,
Yeah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,
wat leuk om over Castricum te horen. Vroeger toen ik klein was, gingen wij elke zomer op vakantie vanuit Utrecht naar Castricum/Bakkum in het tentenkamp aan de zeeweg. Ik ben behoorlijk wat keren in het pannenkoekenhuis geweest. Inderdaad een heerlijk bos, prachtige duinen tot voorbij Egmond. Ga soms met mijn broer nog wel eens een dagje naar Bakkum. Ik woon inmiddels in het zuidoosten van het land (ook mooi trouwens), maar die zee, die lucht, die wind dat is inderdaad heerlijk.
Dus Wingchun een lange wandeling waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DeFles,
Geweldig al twee dagen niet gedronken en je voelt je op dit moment supergelukkig. Heerlijk om dit gevoel nog even vast te houden.
Vooral in het begin kan je dit gevoel ervaren. Zo van,yes, ik kan het.
Toch heb je nog een lange weg te gaan. E r komen ongetwijfelt ook zware en moeilijke momenten.
Het dan doorzetten is een kunt, maar de uiteindelijke beloning is zo groot.
Ik ben zelf 2.5 maand gestopt. Ik heb hele goede periodes en hele moeilijke.
Op het moment gaat het weer harstikke goed,en ik ben dan ook vastbesloten om nooit meer te drinken.
Ik krijg hierin ook heel goede begeleiding via internet.
Heb jij al hulp gezocht of probeer je het alleen en via dit forum.
In elk geval heel veel succes en hou voor vandaag het goede gevoel vast. Morgen weer een dag, dan begin je gewoon weer opnieuw !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Geer....drinkende vrienden...amia
Ik heb veel geluk, de overbuurvrouw waar ik em 5 jaar geleden zeer regelmatig flink mee kon raken is ook gestopt. Heel af en toe drinkt ze nog wat maar dat is dan een half glaasje.
Verder ben ik dus mn vriend kwijt, niet zo gek natuurlijk, in de kroeg leren kennen. En inderdaad, diepe gesprekken, maar pas na het 5e glas. Mooi dat je dan zo op 1 lijn zit, alleen is dat dus een illusie. Toen ik gestopt was, ging het me vrij snel irriteren, gewauwel, steeds hetzelfde herhalen, en dan wakker worden met een kater, en ik niet. Zwetend en trillend in de bus ergens heen de volgende dag en ik niet. Eerst denk je joepie, maar na een poosje vond ik het alleen maar zwaar irritant. Begon echt op hem neer te kijken. Looser.
Zwaar versterkt natuurlijk door mijn nieuwe heldere blik op de wereld.
En snachts niets presteren om het zomaar even aan te geven.
Tsja dan gaat de lol er snel vanaf.
Heb hem uitgelegd dat ik een andere wereld wilde leren kennen, en dat gaat niet als ik nog in zijn ritme meeleef kroeg-uitslapen-dag voorbij opnieuw de kroeg in.
Als hij de volgende dag nog eens langskwam rook ik de alcohol kreeg al snel affersie voor zijn knuffels.
Dus dat ging snel bergafwaarts.
Vervelend is dat hij niet werkelijk snapt hoe en waarom.
Good for you dat je vriend wel solidair is, zo hoort het ook !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi rapilos,
voelt nu goed. nee, ik wil niet alleen via dit forum afkicken. ik heb mij voor de internetbegeleiding opgegeven, maar er is een wachttijd en ik weet nog niet hoelang. Toch is dit forum al een heel stuk therapie. Vooral voelt het goed dat je je ei kwijt kunt hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,
Ik wil ook even op jou berichtjes reageren, je schreef dat de gesprekken die je met een goede vriendin altijd had ineens helemaal niet meer zo diepzinnig leken.
Kan je nagaan wat een mens verandert als hij niet drinkt. Sinds ik niet meer drink heb ik nog geen enkele keer ruzie gehad met mijn man. Dat zegt wel wat. Na elk "diepzinnig gesprek"kregen we ruzie na een hoop drank op.
Ik heb eens ergens gelezen dat je na 2 glazen alcohol al grenzen verlegt die je anders niet zou overschrijden.
Wel goed dat je partner solidair met je mee doet. Dat is met mij helaas niet het geval. Man drinkt nog steeds (teveel),maar is zelden echt dronken.(hij is groot en zwaar).
Hij vind dan ook niet dat hij een probleem heeft,maar praat niet met mij over mijn stoppen,waarschijnlijk omdat hij bang is dat hem dan een spiegel voorgehouden wordt.
In elk geval ben je lekker goed bezig.!!

Groet Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...