Spring naar bijdragen

woensdag 29 oktober 2008


Kohtje

Aanbevolen berichten

That's life Har. Ze is een verstandige vrouw en komt vroeg of laat wel weer terug! Houd je bijeen Har.
Geniet van de zon en ook een beetje van het leven!!
Bye! B)

Oh je vraag! Een beetje Har, een ietsie pietse!! Rustig in korte periodes opdelen. Een paar keer een half uurtje, anders loop je dood!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat de centen betreft ben ik het me je eens Vie, daar valt best een mouw aan te passen. Wat kleding en goede kwaliteit voedingsmiddelen betreft kun je erg goedkoop uit zijn..ach en afentoe wat extra's; je kunt best regelmatig aan een vrijkaartje komen en vergeet de regelingen van belastingteruggave voor chronisch zieken niet, de reductieregeling van € 149,-, de leerbon van max. € 240,- voor het volgen van een cursus (hoeft nog eens niet op werk gericht te zijn; alleen in Eindhoven??) en de kwijtschelding van gemeentelijke belastingen en de langdurigheidstoeslag (voor mensen die al langer dan 5 jaar op bijstandsniveau moeten leven).
Bij 'de Boei' kan ik dan ook nog eens diverse cursussen gratis volgen of tegen een kleine vergoeding.
Heb er best plezier in als ik weer voor weinig geld iets kan kopen, de splinternieuwe spijkerbroek die ik nu aan heb bijvoorbeeld voor 2 euries gekocht bij de rookschadewinkel enz. enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marjo

Hoi!

Mooi weer, veel te beleven..


Maar deze muts komt niet op gang.


Ja dat heb je soms...

Ook nog een vraagje Soothe,

Heb jij het ook nog, dat je soms zóó moe bent?

Ik heb er zo'n half jaar last van gehad Marjo. Toen kreeg ik volop energie en werd ik gek van mezelf....heb je wat aan dit antwoord? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vie,

ik neem even gevoegelijk aan dat je reageerde op mij.

ik ben totaal niet bang om van weinig te leven en ben hier al bijzonder handig in dit doe ik al vanaf februari. het vervelende is nu dat ik compleet in elkaar gestort ben en niet meer in staat ben om te werken, vervolgens heb ik geen inkomen. aanvraag gedaan voor uitkering maar na drie maanden nog steeds geen succes. de problemen worden hier met de dag groter, terwijl ik toch echt denk dat het niet meer kan.
maar goed dat is financieel en op te lossen, wat me meer raakte is de opmerking over een financieel potje ervan maken door de drank.
dat is iets waar ik de afgelopen dagen flink mee bezig ben. 80% is weliswaar veroorzaakt daar andere dingen maar inderdaad die overige 20% is compleet aan mijzelf te verwijten, echter is dat nu een feit die ik nog niet geheel onder ogen wil zien (stom, stommer, stomst).

ik denk dan ook dat ik nog niet geheel toe ben aan dat soort dingen toe te geven dat ik het nu ook zo moeilijk heb, 8 maanden alcoholvrij leven heb ik weggegooid omdat ik liever mijn kop in het zand steek.
ben wel weer opnieuw begonnen maar ik realiseer mij dat ik inderdaad ook iets constructiefs met mijn leven moet doen.

potverzesdubbulle.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie heeft gelijk! Alleen Anna weet wat ik achter de rug heb. Heel kort dan. Een reuze schuld. oorzaak drank en daardoor overspending.
Deurwaardes- incasso's. Soms acht aanmaningen te gelijk in de bus. Ik zat te schudden en te shaken.
Alles netjes op gelost! Een groot gedeelte gesarneerd en de rest maandelijks aflossen.
Kostte me een jaar lang op de rand van krankzinnigheid verkeren. Ze maken je horendol. En dat is de bedoeling, want ze willen geld.
Ik zei tegen iedereen sorry no money!!! :D

Nu wordt alles betaald door financial services, en ik heb 50 euro leefgeld, daar moet ik alles van doen.
Echt alles. En het kan!! Zeker zonder drank. Zelfs een beetje opzij zetten.
Dit sprookje duurt drie jaar, en één jaar is om.
Groet.

P.S Ben ook minder koopziek. Zoek het meer thuis!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marjo

Nee Har, heb er al bijna een jaar last van....
:D

En ik loop gelijk met Soothe, dus vandaar mijn vraag aan hem.
;)


Weet ik Marjo, dat je de vraag aan Soothe stelde maar ik word ook wel eens moe van mijzelf en dat kan jaren duren. M.a.w. als je sterke stemmingwisselingen hebt, vreet dat energie. Ben benieuwd of AD en mijn eigen gedrag daar wat aan kunnen veranderen. Moe van het afkicken van alcohol ben ik niet meer, dat weet ik haast zeker. Maandenlang vitamine B complex en Thiamine (B1) slikken hebben daar volgens mij aan mee geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay Har. Ik verbind het één en ander nog wel met elkaar.
Depri was ik altijd al, maar na het stoppen nog steeds zo moe!
Ik ben bang dat het deels ook nog komt van lichamelijk herstel.
daar moet je niet te licht over denken.
Idd zijn stemmingwisselingen ook energievreters.
Het zal wel weer een combi zijn. En het feit dat ik een vrouw ben...
Vrijdag weer een afspraak bij de HA, ik zal het eens wat uitgebreider ter
sprake brengen!

Tasseke, sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal je per Pb mijn bankrekeningnummer geven Geer, wil je best helpen om met € 50,- per week rond te kunnen komen...wedden dat het je lukt? Ik schenk je overtollige geld dan wel aan een goed doel! :D
Zo genoeg gel@lt, tijd om de deur uit te gaan.
Latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tasseke, eigenlijk reageerde ik op Mieke die vandaag haar financiën op rij moet zetten, maar voor de rest was het een algemene opmerking om te vertellen hoe het mij is vergaan in die tijd. En dat het dus best gaat, al met al. Ik begrijp niet waarom je geen uitkering krijgt. Hebben ze dat jou wel uitgelegd dan? Je moet toch ergens van leven?
Ik heb trouwens indertijd wel veel steun van mijn zus ondervonden, die mij financieel flink inzicht heeft gegeven, met behoorlijk harde hand, maar dat was wel goed.
Soothe, nog maar twee jaar te gaan, en het gaat nog goed ook!

Geld is ook niet alles.

Ik moet er ook weer vandoor. Wij zitten vandaag zonder verwarming en warm water, vanwege werkzaamheden aan de weg. Ik heb een hele handleiding gekregen hoe ik de boel weer kan opstarten, maar het lukt niet. Opbellen heeft uiteraard weer als resultaat: er zijn nog 100 wachtenden voor u.... Even naar het kantoor gaan schiet dan vlugger op.

Fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb een aantal jaren geleden op het randje van de financiele afgrond
gebalanceerd.
En eerlijk gezegd heb ik ervan geleerd erg veel zelfs.
Nu misschien wel makkelijk praten met een goede baan en salaris.
Toch is dit een periode in mijn leven geweest waarin ik heb geleerd
dat er ook andere dingen in het leven zijn die belangrijk zijn.
Zoals je gezond en goed voelen, niet afhankelijk van drank en
kunnen functioneren zoals je graag wil.

Heel af en toe verlang ik wel eens terug naar die tijd, waarom weet ik niet,
ach, ik weet het eigenlijk wel, ik was toen gewoon meer gelukkig met mijn leven dan ik nu ben.
Al had ik twee banen en maakte ik daarbij ook nog schoon bij iemand.

Waardoor ik toch weer tot de conclusie kom dat ik niet gelukkig ben in mijn huidige baan.
En toch ben ik bang om de knoop door te hakken.
Al merk ik dat ik niet te lang moet wachten, kreeg gisteravond weer een vreselijke paniek aanval
dat was tijdens een training op mijn werk.
Ik was er zo door overdonderd dat ik er vannacht niet van kon slapen en
me vanmorgen heb ziekgemeld.
Het is bizar, net vakantie gehad, en nu weer compleet in de stress.
Soms begrijp ik mezelf niet meer.........
Het is hiet wel droog, dat gelukkig wel, maar ik kan niet
zeggen dat ik me echt happy voel, een leventje waarin ik alles kan doen
en laten wat ik wil.
Toch kan ik de vinger er maar niet op leggen wat mij regelmatig zo uit balans brengt.

Als ik eraan denk weer gesprekken te moeten gaan hebben met een therapeut kan ik eerlijk gezegd
wel gillen.
Een ongenuanceerde uitspraak van mijn gevoel, ik kan soms echt wel gillen.

Mensen sorry voor mijn epistel, maar het moet er even uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,

het is inderdaad makkelijker om te leren om met méér geld om te gaan dan dat je een stap terug moet doen.

in principe is het wel of niet uitgeven van geld niet zo een probleem maar wel het herinrichten van je leven. Vroege, als ik mijzelf rot voelde ging ik gewoon naar de winkel en kocht iets leuks bv voor het huis, nu kan dat niet meer en moet ik de rotgevoelens onder ogen zien.

natuurlijk ging ik ook wel eens uitwaaien op het strand maar dan wel als afsluiter een lekker visje en een terrasje, nu zit ik bij het kanaal bootjes te kijken en vergeet vervolgens mijn thermoskan met koffie mee te nemen. Gevolg...... en nog rotter gevoel want je wordt ook nog geconfronteerd met wat niet meer kan.

klinkt trouwens el eerrruugg zielig! maar goed ik denk dat dit gegeven voor iedereen geldt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water pruttelt op mn fornuis voor een wasbeurt in de warme keuken....back to basic ofzo......?!?!?!
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht geslapen, had gister een pammetje willen nemen, niet gedaan (eigenwijs ; ze liggen voor dit soort momenten klaar) dus de hele nacht wakker natuurlijk van de adrenaline. Wel met succes, want Euréka, ineens realiseerde ik me dat ik straks een bouwdepot krijg bij mn hypotheek waar ik een hele mooie nieuwe goede geiser van kan betalen. Hoezé hoezé hoezé !!!! Maar dat fabuleuze idee kwam natuurlijk pas om half 6 smorgens. Straks naar de fysio, dus eerst goed schrobben .....en even bijlezen - doeg !!!!!!
Carolien, ben je er nog ??? Ik mis je !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

even gemist, kwam maar niet door het oerwoud der geschrevene berichten der afgelopen dagen.

dat je het soms mist kan ik mijzelf wel iets bij voorstellen. zonder geld ben je compleet op jezelf aangewezen en wordt je ook wel gedwongen om leren genieten van kleine dingen, geluk zit uiteindelijk in je zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,

Ik heb de komende dagen een workshop, weet niet zeker of ik zal gaan.
Het overkomt mij te regelmatig dat ik na een paar weken steeds weer letterlijk instort.
Daar gaan dan dagen aan slapeloosheid, spanningen en zo meer aan vooraf.
Vannacht heb ik besloten dat ik nu echt voor mezelf ga kiezen.
Ik heb maar één leven en dat leven moet uit meer bestaan dan alleen
maar werken.
Vaak is hier mij het advies gegeven meer voor mezelf te zorgen, heb ik meestal in
de wind geslagen.
Nu ben ik echt van plan eens goed in balans te komen, me niet meer op te laten jagen
door arboartsen en werkgever.
Ik ben het meer dan zat dat eeuwige vallen en opstaan qua gevoelens en dan toch maar weer
mezelf voorbij lopen omdat ik mij verplicht voel te gaan werken.
Ik kan dat niet meer, ik ben op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk he bij het kanaal bootjes kijken, dat doe ik ook minstens 1 x per dag, kunnen we naar elkaar zwaaien hihi !!!!

quote:


Originally posted by:
tasseke

Geer,




het is inderdaad makkelijker om te leren om met méér geld om te gaan dan dat je een stap terug moet doen.




in principe is het wel of niet uitgeven van geld niet zo een probleem maar wel het herinrichten van je leven. Vroege, als ik mijzelf rot voelde ging ik gewoon naar de winkel en kocht iets leuks bv voor het huis, nu kan dat niet meer en moet ik de rotgevoelens onder ogen zien.




natuurlijk ging ik ook wel eens uitwaaien op het strand maar dan wel als afsluiter een lekker visje en een terrasje, nu zit ik bij het kanaal bootjes te kijken en vergeet vervolgens mijn thermoskan met koffie mee te nemen. Gevolg...... en nog rotter gevoel want je wordt ook nog geconfronteerd met wat niet meer kan.




klinkt trouwens el eerrruugg zielig! maar goed ik denk dat dit gegeven voor iedereen geldt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Carolien! Fijn dat je er weer bent. Gewoon jezelf blijven. Je kunt het nu eenmaal nooit iedereen naar de zin maken.

Mooie kerstkaart. Een vraagje nog: ik heb het wel vaker gelezen hier op het forum, maar wat is kmw? Kan er echt niks van bakken.

Lieve mensen allemaal de eerste laten staan vandaag!

liefs, vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...