Spring naar bijdragen

woensdag 29 oktober 2008


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jullie hebben wel gelijk.
Maar An, rust zit er voorlopig echt niet in voor mij. Ik moet werken, en eigenlijk kan ik niet eens de tijd nemen voor dit forum, omdat ik ook huiswerk heb voor mijn cursus. Ik probeer ook zo veel mogelijk te sporten anders word ik echt een beetje depressief.

Bedankt voor jullie reacties, ik moet weer afsluiten.

Groetjes Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi
deze wil ik graag met jullie delen
en wie heeft mij een schop onder mijn kont dat ik eens iets doe , want de kleine poesjes zullen het niet doen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Schuldgevoel is een van de belangrijkste aanstichters van daden waar we later spijt van hebben.
Hale Dwoskin (ingestuurd door: Mary Verkuijlen-Nagtzaam, Drunen NL)
Het begint zeer onschuldig. We leren de effecten van alcohol kennen én waarderen: het doet ons vlotter praten, neemt remmingen weg, we voelen er ons 'warmer' door en de sociale contacten lopen beter "gesmeerd". Een glaasje kan ook gezelligheid brengen wanneer we in ons eentje voor de televisie zitten. Tenminste dat is wat we van alcohol verwachten... We beginnen te experimenteren en zoeken de drank die ons het beste ligt. Vrouwen beginnen hier meestal later mee dan mannen.
Tot zover echter geen probleem, achteraf hebben we nergens last van.

. We kunnen de effecten van alcohol echter ook beginnen zoeken. Dit kan een geleidelijke evolutie zijn of plots optreden, naar aanleiding van een pijnlijke gebeurtenis: een scheiding, een sterfgeval of een andere moeilijke overgang in het leven. Van sporadisch genotmiddel wordt alcohol een soort van "zelfzorggeneesmiddel" of een redmiddel dat we steeds frequenter én in steeds grotere hoeveelheden gaan gebruiken. Dat moet wel, want onze tolerantie stijgt: we hebben met andere woorden meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. We worden dus afhankelijker, hoewel we zelf nog het gevoel hebben dat we ons alcoholgebruik onder controle hebben. Het geeft een licht euforisch gevoel, en nu en dan ook een "kater", maar verder heeft alcohol op ons leven geen al te grote invloed.
In het beste geval realiseren we ons wél dat ons drankgebruik een kritiek punt heeft bereikt , en nemen we maatregelen om te minderen. In dit stadium kan dat nog.

. Als we niet reageren, kunnen de nadelige gevolgen van ons alcoholgebruik sterker en sterker worden: we verliezen de controle, we moeten méér en méér drinken om hetzelfde effect te bereiken en na de euforie krijgen we steeds vaker te kampen met negatieve gevoelens. Ons alcoholgebruik veroorzaakt allerhande problemen: ontwenningsverschijnselen, slecht functioneren op het werk, geheugenverlies, ruzies... We zijn in een schadelijke afhankelijkheid beland maar accepteren dit niet. We ontkennen dat ons alcoholgebruik problematisch is, en trachten dit met allerlei argumenten goed te praten.
Om ons te beschermen tegen die negatieve gevoelens en tegen de ontwenningsverschijnselen -om ons m.a.w. terug een beetje 'normaal' te voelen- gaan we opnieuw drinken. Zo onderhoudt de verslaving zichzelf en komen we in een vicieuze cirkel terecht, zowel lichamelijk (dervingsverschijnselen 'vragen' opnieuw alcohol) als geestelijk (schuld- en schaamtegevoelens, angst, depressie lossen we op door opnieuw te drinken).

. De verslaving krijgt een autonome functie en beheerst ons leven, maar we blijven ontkennen. Familie, vrienden en werk worden er onbewust in meegezogen (codependentie), tot we ook die contacten kwijtspelen en sociaal in een vicieuze cirkel terechtkomen. Eens dit punt bereikt is, wordt het zeer moeilijk, zoniet onmogelijk om tot een normaal drinkpatroon terug te keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mooi om te lezen hoe iedereen vandaag zijn/haar best weer doet om de dag zo positief mogelijk en zo goed mogelijk door te komen.
Sommige mensen maken spannende dingen mee, anderen heel nare dingen. Hoe kan het zijn dat ze in de winter het gas, water en de elektriciteit afsluiten. Ik weet dat dit in Frankrijk en Zwitserland niet mag in de winter.

Kirky, 20 uur werken. Je zegt kijken en luisteren, maar daar kun je wel heel veel van leren. In wat voor richting moet ik dan denken?

Ik stuur je een beetje warmte Tasseke:musicnote:

Goed vogel. Met mij gaat het ook goed. Ik heb in een maand tijd een glas rosée gedronken.

Houtje, ik mis je.

Trees, doe je best meid, je verdient het.

Ik ga zo afsluiten en vanavond naar Midsummer murders kijken.

Ik voel me gelukkig iets minder nerveus. De rebalancing en regressietherapie doen hun werk geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, van harte! :musicnote:

Mark, goed man, al 4 dagen winst!

Iedereen is weer lekker opbouwend bezig, dat mag ik graag zien.
Positief blijven, volhouden, doorzetten, niet vergeten af en toe even uit te rusten en dan komt het goed.

Vraagje: ik heb hier nog die roos van An in een pot buiten staan, maar het wordt te koud he. Hij staat wel op een windstil plekje in de zon.
Ik kan 'm wel in de schuur zetten maar daar wordt het net zo koud en dan staat-ie de hele dag in het donker.
Kalmte heb ik, moed heb ik, maar wat is wijsheid in deze?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water: is het een idee om de roos in de volle grond te zetten en dan af te dekken met wat stro?
Ik weet het ook niet hoor. De roos staat trouwens nog steeds op mijn openingsscherm van mijn computer. Even had de roos groeiproblemen, maar het komt helemaal goed.

Ik voel me trouwens heel goed vandaag doordat ik wat strepen door mijn agenda hebben durven zetten. Ik heb toch wel op z'n tijd flink rust nodig. Nee durven zeggen en een beetje aardig voor jezelf zijn is niet altijd even gemakkelijk. Toch wel een positief verhaal Kirky.
Wat jij schrijft is voor mij heel herkenbaar. Ik erger me aan dingen en dan jaag ik me inwendig op. Waarom durf ik me niet gewoon uit te spreken. Ik weet b.v. dat mensen niet met de waarheid komen. Dat het niet klopt wat ze zeggen, maar ik durf dat dan niet te zeggen en zo kom ik dan geen stap verder.
De stress propt zich dan op en moet dan tot ontlading komen en hoe krijg je dat voor elkaar.
Heb ik nog steeds niet geleerd.


Vogel, knap hoor, dag vijf alweer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi tekst Blacky !!!
Ik kan mij nog heugen dat ik het zelfs omdraaide. Omdat ik doordeweeks dronk, kon ik in het weekend tijdens het stappen meer zuipen, omdat ik dan minder snel aan mn 'tax' zat, en dus niet zo snel dronken werd............ai......
Owja en van mij ook een schopje => pak aan !!!!x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aaaauuuuuwwww mijn gat ;)
zo gedaan met eten mogelijk voel ik mij nu iets beter , heb een super dip nou ja mag ook wel eens niewaar , men kan niet altijd de vrolijke zijn .
en inderdaad we gaan weer allemaal goed wat de eerste laten staan betreft :present:
don agua ik zou het niet weten wat je roos betreft , misschien in de kelder of op zolder als je dat hebt
ik kan het altijd aan een tuin vrouwke vragen als je dat wil
allez mary naar boven koffers pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present: Normaal gesproken kan een roos gewoon in de pot buiten blijven staan. Alleen bij vorst van meer dan 5 graden moet er een plastic zak over de struik gedaan worden en kun je om de pot wat kranten wikkelen of van dat plastic inpakspul (met lucht erin). Zodra er weer geen vorst is de zak eraf.

Mooi Blacky. Zo word je er wel ingeluisd. Toch staan de twee problemen los van elkaar.

Bonne nuit:lips:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant Kirky. Kun je inderdaad veel van leren. Dit soort situaties maak je natuurlijk altijd mee als je werkt. Ik ben daarom wel blij dat ik freelancer ben. Je komt dan steeds met andere mensen in contact en heb minder de kans om echt geïrriteerd te raken. Ik ben ook zo'n iemand die het best moeilijk vind te zien hoe andere mensen de kantjes eraf lopen of oneerlijk zijn of niet goed met hun collega's omgaan. Ik heb dan moeite om niets te zeggen, maar ja dan komt er toch een keer een uitbarsting. Het is beter om het conflict aan te gaan maar zonder beschuldigingen en te praten vanuit je eigen gevoelens.
Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Houd ons op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hèhè.. Bed ook opgemaakt! Tja, het is wat :D
Dus ik kan er zo in...
(maar dát wil ze dan weer niet...)

Daar lag ook mijn mobieltje...
(die was ik kwijt.. mutsie)

BamBam en Blacky, beide alvast een heel goede reis en een
goed verblijf toegewenst!
(en graag weer heel en gezond terugkomen)

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...