Spring naar bijdragen

maandag 10 november


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal!

Ik heb snel het draadje gelezen, en moet zeggen dat ik toch wel ongerust ben over Blacky. Blacky, ik hoop dat het met je gaat, en dat je tijdens je afwezigheid hier gewoon in je zetel hebt liggen slapen. Neem contact op met je huisarts en therapeut alsjeblieft, want het is niet goed zomaar ineens met AD te stoppen, en dat ook nog in zo'n emotionele periode als in Spanje. :heart:

Het spijt me te lezen dat je je weer wat down voelt Marjo, al herken ik het wel. Het gaat met pieken en dalen, zo was het bij mij ook. Pieken van je goed voelen, actief zijn en overal zin in hebben worden vaak gevolgd door een schuiver naar beneden, de put in. Blijf er niet in hangen, ga er vooral niet om drinken, het gaat ook weer over.

Vie, leuk dat je aan dat RTL programma mee doet. Ik vind het waanzinnig moedig, want ik durf niet. Veel succes donderdag!

Salty, welkom en succes!
'
En verder wens ik iedereen een fijne en vooral droge avond. Ik ben halverwege de ochtend ziek naar huis gegaan. Vreselijke pijn aan mijn kaak, waarvoor ik gelukkig snel bij de tandarts terecht kon (ik kom daar op het moment iedere week), en verder was het om diverse redenen een enerverend weekend. Lag niet aan Soothe hoor, als iemand dat mocht denken! Ik was heel blij met zijn aanwezigheid en support.
In ieder geval had ik even rust nodig om bij te komen, en dat heb ik vanmiddag gehad. En ik ben ontzettend blij dat ook als ik overmoe, onrustig en gespannen ben, dat geen reden is om te gaan drinken. Ik 'moet' niet meer, en dat gun ik eenieder hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Sandman

Hoi har,


ik zit ook al 5 maanden bij het novadic, ook individueel.


wat is er tegen groepsgesprekken, heb zelf geen ervaring

Heb het er toch vanmorgen nog even met mijn behandelaar (de afspraak bleek niet ingeplanned te zijn) over gehad. Degene die mij heeft opgevangen bij Novadic tijdens mijn crisis (SPV-crisisdienst) begon er zelf over dat een persoonlijke benadering ipv groepsgesprekken in mijn geval (vermoeden ADD) hem het meest wenselijk leek. Zelf ben ik dat ook van mening. Weet immers wat die groepstherapie inhoudt en ik heb al het nodige aan groepstherapieën ondergaan. Het behandelplan was al wel opgesteld en daarin stond idd dat ik persoonlijke begeleiding krijg, maar omdat de behandelaar zich niet op het gesprek had voor kunnen bereiden en mijn dossier niet gelezen had, kan ik pas op 3 december terugkomen om het te ondertekenen.
Ooh, nog sterkte met je ziekte. Is verdorie niet mis.

Gni, gni Pip :D Ik vind je actie met de kids wel lache....zie er de relativering wel van in ;)

Spannend Vie! Ben benieuwd of je ons niet voor schut zet :D;) Dapper van je!

Da's lekker Spud, klein maandje doorbetaald! Geniet er van :)

Welkom Salty! Goed plan! Je kunt veel steun aan het forum hebben. Hou contact.

Nou, wat de tandarts betreft over een paar weekjes heb ik weer een mooi stel tanden! Hij maakt er gelukkig een spoedgevalletje van...zit nog een tand los :o Dus binnenkort durf ik weer een big smile te vertonen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks allemaal voor het welkom heten.
Nog twee dagen en dan valt voor mij ook definitief het doek, moet wel want ik kan niet minderen alleen maar nooit meer drinken!!
Zit er toch ook wel naar uit te kijken.
Net zoals met het niet roken, een hele stap maar wel een stap waar ik naar toe geleefd heb en naar uitgekeken!! En heb volgehouden en ook zonder kan, dus waarom dan niet zonder alcohol??
Pfff mensen, ik heb er dagen over gedaan om me aan te melden en daarna nog dagen om me voor te stellen, kan alleen maar zeggen, tot nu toe is het een hele opluchting!!

Groetjes Salty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik vind het stoer van je, Ik heb het nu 2x gedaan en dat is genoeg geweest. Ik denk dat je nu wel wat langer in beeld bent, vergelijkbaar met de nova-uitzending.
Ik had Tactus het idee aan de hand gedaan over onze verhalen, dat als niemand wilde meedoen dat ze dan ook wel een stuk van mijn verhaal mochten gebruiken maar ik ga gewoon niet meer meewerken aan een tv opname. Het kost mij mega-energie, niet eens vooraf maar wel tijdens en na. Het is ook leuk, zo'n cameraploeg in je huis, iedereen die jou helemaal op je gemak wil stellen, alles is mooi en leuk en jij bent fantastisch.. nou dat is altijd goed voor het ego. En dan gaat de camera aan en het licht aan...... en dan weet ik het niet meer.. en klap ik dicht, en kan ik er voor mijn gevoel niet veel zinnigs meer uit krijgen ;).. zoiets moet je niet 2x in een maand doen, 1x per 2 jaar is dan genoeg.

Maar het is ook leuk, echt wel, om dat allemaal eens mee te maken, zeker als er een goeie cameraploeg in je huis komt, hoe ze dat allemaal doen, dat vind ik dus reuze interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom salty , ik had jou nog niet gezien .

-------------------------
nem,t leaven nich te zwoar , iej komt der tog nich leavent oet

d,n goat d,r meer dood an ,n draank as van ,n dos

Hoi Kirky,
Kan kloppen, ben nog maar net op de site.
Leuke tekst heb je in je onderschrift.
Kan er alleen geen hout van bakken!!

Groetjes Salty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik heb ook ooit meegewerkt aan het RTL4 nieuws, dit voor de promotie van de kliniek waar ik heb verbleven. De opnames werden op het terrein en in de kliniek gemaakt, mijn stem werd niet vervormd, gezicht met tegenlicht opgenomen. Je wordt inderdaad zoals Tapas vertelde, goed op je gemak gesteld. De cameraman was erg onder de indruk van mijn verhaal, helaas was hij die cameraman die tijdens de verslaglegging in Georgie is omgekomen door een bom.
Het zou achteraf beter zijn geweest als ook mijn stem was vervormd, ik heb een heel herkenbaar stemgeluid.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi soothe
Misschien moeten m'n hersens idd ontgiften, kom niet uit het noorden maar ontgift of niet, kan er echt geen hout van bakken!! (en heb nog geeneens iets gedronken!!)
In ieder geval dank voor je welkom.
Vanaf woensdag dus mijn alcohol vrije verdere tijd van m'n leven!! Zo zie ik het echt!! Net zoals nooit meer roken, ook gewoon nooit meer drinken!!
Groetjes Salty

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ja, denken jullie, wat doet die hier op maandagavond. Simpel vanavond is geen koor. Dus een avondje vrij.

Ik ga net doen of ik vanavond weg ben. Niks hh dus. Ik ga wel hier lezen en daar heb ik wel tijd voor nodig, want jullie zitten al op blz. 6.

Ik kon vandaag weer eens constateren dat ik de angst voor de angst heb weten opzij te zetten. Pas achteraf besefte ik dat.
Toen ik vanochtend op mijn werk kwam, bleek dat de telefooncentrale het niet deed. Mijn collega had al naar de andere collega gebeld om 'hulp'. Er moest gebeld worden met de oudste bekende telefoonfirma. Tja, de telefooncentrale doet het niet, dus ik mijn mobiel (gelukkig gisteren helemaal opgeladen) genomen om te gaan bellen, een 0800-storingsnummer (gratis). Bla bla bla volgens de man moest ik een 0900-storingsnummer (60 ct/min + kosten eigen provider, max. 30€) bellen. Na veel bla bla bla (ik snap echt niet veel van telefonie) kwam ik terug bij de storingsdienst. Daar kreeg ik eerst en vooral excuses aangeboden, want zijn collega had niet mogen doorverwijzen. Ik ben eruit gekomen met hulp van die man. Ik ben geen enkel moment in paniek geschoten, omdat ik b.v. 'het kastje' niet kon vinden enz.
Dit soort telefonades kon ik vroeger gewoonweg niet zonder eerst een half tot een heel uur moed te verzamelen en er steeds meer tegenop gaan zien. Dit is nu iets wat ik nu dit jaar geleerd heb door mijn therapie i.v.m. depressie.
Reken maar dat dat een boost geeft en een heel goed gevoel. Mijn mobiele telefoonkosten moet ik nu nog even uitrekenen, want ja, die declareer ik wel. Ik heb toch iets van een half uur op dat 0900-nummer gebeld. Dat tikt door.

En dan 's middags het toch maar aandurven om met een groepje van maar 7 vrouwen te gaan repeteren voor een musical. Hoge stemmen, dus dat kost me wel extra aandachtig zijn op techniek. Wij vormen dat één van de 5 zangstemmen, dus we zullen 'm van katoen moeten geven. De zaal waarin de musical wordt opgevoerd is vrij groot (dik 400 mensen). Repeteren is ook intensief. 2 keer per week en het is wel de bedoeling om er thuis ook aan te werken. 10 december is dan de uitvoering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Tapas, voor het antwoord. En dank jullie ook allemaal wel voor de support. Of ik jullie voor gek ga zetten Har, ik denk het niet, ik kan hooguit mezelf voor gek zetten.

Tapas, ik had niet verwacht dat ze nog niemand zouden hebben, toen ik las dat de opnames morgen eigenlijk al zouden zijn. Toen ik belde, overdonderde het me een beetje, dat ze nog niemand hadden. En na een kwartier werd ik gebeld, of ik een andere dag deze week zou kunnen. Toen heb ik spontaan gezegd, okee, donderdag.
Het enige dat ik me nu kan bedenken, is de gordijnen wassen en het bureau even ontdoen van stapels werk. Verder zeg ik maar gewoon wat er in me opkomt. Achteraf vind ik mezelf vast afschuwelijk, of niet. Laat het maar op me afkomen. Zo'n cameraploeg lijkt me ook interessant, wat ze allemaal doen, en de belichting enzo.
Het enige dat ik me wel voorneem is, kalm en langzaam praten en eerst even 1-2-3 tellen tot ik wat zeg.
Ze knippen er toch uit wat ze niet goed vinden, dus wat ik doe maakt vast niet zoveel uit. Als ik maar zeg dat de internet-therapie hartstikke goed is.
Stoer is het dus allemaal niet van me. Een spontaan, ondoordacht telefoontje met een gevolg.
En nu ga ik het dus doen ook.

Welkom Salty, je vindt hier veel lotgenoten, de een wat meer dan de ander. Kijk rond, maar zo te lezen heb je dat al gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha... Denk ik nu, of had ik het tóch moeten doen... :huh:
Nee hoor, geintje! Dan zou ik idd morgen aan de bak moeten.
Brrrr! Beetje té stoer! :D

Spud, toch lief van je. Bedankt!
(ik wíst het wel Blacky.. :heart: )

Jee! Wat góed van je Corinne!
Had ik het toch goed gezien, dat het beter gaat!
Super joh! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Kirky voor de uitleg.
Druk maken.............tja, daar zeg je zowat!!!.
Pffffffff..........moeilijk moeilijk!!
Door drank sterven...
Ik had het niet zo kunnen vertalen.
Maar wat je zegt is echt wel waar, daarom ook m'n stap om niet meer/nooit meer te drinken vanaf woensdag!!

Groetjes Salty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Anna, lief dat je me even moed in kwam spreken..
Het is niet écht down. Het was meer dat ik niet had verwacht
dat Klaas zo zou reageren. Daarbij is mijn fysiek momenteel ook niet
helemaal je van het... Ach, ik doe er wél wat mee. Hoef nu ook geen
oeverloze gesprekken met hem daarover te voeren. Ik voel wel dat
het in de basis goed zit. En heb ervan geleerd. daar was het me uiteindelijk
ook allemaal om te doen, na het stoppen met drinken..
Ik zorg ervoor dat ik iedere dag naar buiten ga wandelen, 3x per week hardlopen
en elke dag een paar klusjes, en op tijd rust.
Ik doe mijn best, méér kan ik niet doen.
Dus al een hele stap verder!

Ben blij voor je dat je snel bij de tandarts terecht kon. En daarnaast even wat
rust kon nemen, na je enerverende weekend!
Ook jíj bent geen Super-Woman (nou ja...), althans dát HOEF je niet te zijn.
lijkt mij zo! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Corinne, heb ik ook vaak gedaan, musicals met het theaterkoor waar ik 8 jaar lid van geweest ben. Spannend, eng, maar ook leuk! Ik was mezzosopraan maar als er te weinig sopranen waren sprong ik nog wel eens bij. Dat was altijd hard werken! Goed geregeld trouwens met die telefoondinges, soms kan je meer dan je denkt!

Ik had vandaag een leuk gesprek over 'het eigen bedrijf' waar ik voor op onderzoek ben. Ik heb ook al een verzoek gestuurd naar een zelfstandige grafisch ontwerper en daar mag ik een keer vragen komen stellen en een kijkje in de keuken nemen. Spannend allemaal hoor!

Nu nog even aan de slag met de foto's die ik vrijdag genomen heb, ze moeten allemaal bewerkt worden om de belichting wat op te krikken. Binnenfotografie he, nou het houdt me lekker van de straat!... en van de drank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ouders waren vanmiddag hier.
Mijn moeder had de tranen in de ogen,
toen ze hoorde dat ik al een jaar was gestopt!
Mijn vader was ape-trots op me. Als ze het hadden
geweten, had ik een dikke bos bloemen gehad!
Ach, deze reacties vond ik eigenlijk nog wel zo mooi! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

marjo

Bijdragen: 4071
Aangemeld: 02-11-2007
Mijn ouders waren vanmiddag hier.
Mijn moeder had de tranen in de ogen,
toen ze hoorde dat ik al een jaar was gestopt!
Mijn vader was ape-trots op me. Als ze het hadden
geweten, had ik een dikke bos bloemen gehad!
Ach, deze reacties vond ik eigenlijk nog wel zo mooi!

Wat een bericht!!
Om trots op te zijn!!!!!

Ik wilde dat ikzelf al zo trots zou kunnen zijn...........

Groetjes Salty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kirky

Bijdragen: 1211
Aangemeld: 17-07-2008
salty , morgen 1 uur heen fietsen naar mijn werk , s, middags 1 uur terug fietsen . vandaar dat ik niet zo blij ben met het weer dat morgen schijnbaar op het programma staat .

-------------------------


Snap dat je dan niet zo blij bent........
Voor de terugweg niet zo erg maar erg vervelend dat je met een nat pak op je werk aan komt!!
Zal duimen voor je dat het morgenochtend niet zal regenen!!!

Groetjes Salty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, tot twintig tellen! Right you are. :D

Ik dacht eindelijk ga ik onze Vie zien. Ik had het al in m'n agenda gezet.
Komt er zo'n scrambled gezicht, en een torenhoog opgeschroefde stem. (of een grafstem)
De lol is er een beetje af. Je kan het nog goedmaken door iets zinnigs te zeggen.

Sterkte, jij liever dan ik!! Ze durven de Rotterdammers. ;)

Groet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje 4071 bijdragen?

Nee Salty, dat had ik ook nooit gedacht toen ik eraan begon!
Het is niet makkelijk geweest, maar ik heb steeds die eerste
laten staan! En dat kun jij ook!!!

Ja, wat een mooi bericht..


Ja, dat kan ik idd en ga ik ook doen a.s. woensdag!!!!!!!!!!
Deze datum heb ik geprilkt om me voor te bereiden en echt te stoppen en ik ga het ook echt doen!!!
Net zoals het stoppen met roken, die eerste nooit meer aan te steken, die eerste nooit meer te drinken!!
IK GA HET OOK ECHT DOEN!!

Groetjes Salty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

salty , na verloop van tijd word het "gewoon" om niet te drinken . in het begin heeft iedereen het zwaar maar hier op het forum word je door de moeilijke momenten heen gesleept , als je het maar meld dat je het moeilijk hebt .en als je na een maand of twee terug kijkt krijg je waarschijnlijk het gevoel dat de tijd best wel snel is gegaan .

-------------------------
nem,t leaven nich te zwoar , iej komt der tog nich leavent oet

d,n goat d,r meer dood an ,n draank as van ,n dos

Ja Kirky,
Zoals ik al gezegd heb, ben nu 4 maanden een niet roker, denk dat het met niet drinken hetzelfde zal gaan. Ben n.l. als het erop aan komt een enorme doorzetter en om m'n gezin niet kwijt te raken stop ik nu ook met drinken.
Voor de moeilijke momenten heb ik me ook aangemeld want denk niet dat het zo eenvoudig zal gaan.
Met het stoppen met roken heb ik menigmaal medelijden gehad met het thuisfront.
Met het stoppen met alcohol, ben bang dat we hier met z'n allen ook doorheen moeten!!.
Iig, het begin is gemaakt!!!

Groetjes Salty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...