Spring naar bijdragen

dinsdag 18 november 2008

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marjo, wat herkenbaar, morgen...
als het niet zo erg was zou het grappig zijn..
Idd, na die en die verjaardag, na oud en nieuw.
Met mij kan je ook 'erg lachen' op feestjes..
heb al vaak gekkigheid uitgehaald, strippen, noem maar op.
en idd volgende dag niet weten.
Bam bam, ja ik gebruik refusal.
af en toe denk ik dat ik het zelf weer kan en dan stop ik met refusal.
de rest laat zich raden.
Gebruik het nu dus weer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is ze weer!
Hoewel 't is geen weer! Miezer waarvan je heel nat wordt, donker, koud, kil, somber. Gelukkig doen de lichten het nog ;) .
Flink doorgewerkt vanochtend en alvast e.e.a. gedaan voor een vergadering morgen.
Morgenochtend vroeg vertrekken om de boodschappen te doen en dan wordt het weer een gastvrij geserveer.
'k Moet ook nog een afspraak maken met de kapper voor volgende week. Mag ik niet vergeten.
Straks nog pianoles en dan zit alles er weer op voor vandaag. Koken hoeft niet, want trek-je-plan-dag.
Zo nog eventjes lezen en dan rusten en nog wat vingerwarmingupoefeningen.
Ik kan echt geen reden bedenken waarom ik zou willen drinken. Dat hou ik maar zo, het bevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo dit oude lijk gaat slapen!

stollie, gewoon blijven komen, blijven schrijven en de drank......... daar ben je mee bezig, als je eenmaal er iets aan wilt doen volgt de rest vanzelf. verwacht alleen niet dat het een makkelijke weg is!

geer, je bent een schat maar af en toe te expliciet! ik weet dat je het zelf giga moeilijk heb, maar zo af en toe heb je opmerkingen die een ander juist naar de drank doet grijpen. probeer soms eens begrip te hebben voor een ander, stel je jezelf voor in zijn of haar positie.
natuurlijk.. jij hebt een keuze gemaakt en wees blij dat het je goed gaat maar anderen maken keuzes maar hebben met de uitvoering meer problemen.

kus van mij en na een uurtje slaap, kan ik het draadje weer goed lezen en interreperen (of zoiets)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boek uit gelezen en de Duitse chocolaatjes soldaat gemaakt.. :D

Stolli, lieslaarzen aan en baggeren. Ga ervoor joh!

Die vriendin is nog steeds mijn beste vriendin. Gelukkig..
Toch kies ik nu meer voor mijn gezin, en ga niet meer als eerste
naar haar. Als ik haar zie is het goed. Ze feliciteerde me met één jaar droog.
En we zijn best een beetje trots op elkaar.

(het lijkt wel een sprookje... Maar niets is minder waar.
We doen ons best, en gunnen het tijd.)

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij een nobel streven om iets te gaan doen. Ik zit op de lijmstok! Net als vroeger aan de bar!
Geef mij nog een biertje dan ga ik echt weg. Nog ééntje graag- one for the road.
Bij de ochtendkoffie kwam ik binnen en met sluit kon ik naar huis lopen. Lopen?

Dus nu de toverformule, die heet ACTIE.

Groet beste mensen, en houd het zo droog mogelijk!!

Netjes gezegd hè!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Actie, ja, daar was ik geloof ik ook mee bezig, maar daarmee bedoelde ik niet een reep chocola opeten, 2 boterhammen met pindakaas en een zak dropjes.....
Ik weet wel waarom hoor, eigenlijk moet ik als eerste bellen naar dat huisjespark waar ik een huisje wil huren. Ze hebben een contract gestuurd met de prijs van een week voor een midweek, dus 40 euro te duur, okee lijkt weinig maar ik vind het gewoon niet prettig als ik gedingest wordt maar eigenlijk heb ik ook geen zin om te bellen.. tja,. patstelling is dat he,
zal ik dan toch maar gewoon gaan bellen??? pfffffft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Spud

Erik, ik mis aan je lijstje nog "Ik" en ik niet persoonlijk maar jezelf dus.
;)
Ik denk dat het even zo belangrijk is dat je het zelf wil anders lukt het denk ik niet, voor de kids, huisdieren, partner, familie, vrienden, kennissen etc.

Je hebt 100% absoluut en volkomen gelijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volledig bericht geschreven , miss misty zet poot op toetsenbord en foetsie berricht ;-((
Als eerste aan rudy veel kmw wens ik jullie toe :present:
aan mijn reisgenote spud wees sterker en slimmer als deze dame hier , want ja deze dame heeft het er wel moeilijk mee , wat weer triggert naar zelf medelijden en zelfmedelijden naar ......:devil:
stolli sterkte mag jou lijdensweg minder worden als de mijne , en ja ik kon best lachen met je overval op de brood afdeling maar ja ben ook in het bezit van een rare vorm van humor maar zonder den diene zou ik er al lang niet meer zijn .
drinken ik zou voor mijn drinken door slijk gegaan zijn alles en iedereen moest er voor wijken , vandaag heb ik ondanks het werken aan mijn drank verslaving mijn verdiende loon .......... is zo dat ik het bekijk , partners pikken veel maar soms is het zodanig veel dat maar pas jaren na het droogstaan de druppel komt die de emmer doet overlopen bezin voor ge begint had men het maar vroeger tegen mij gezegt .
let op ik heb geen spijt van mijn gemaakte keuzes jawel van eentje wel en dat is dat ik mijn partner toen gevolgd ben en niet meer in spanje woon
en nu ga ik doen wat tapas zegt en dat is aktie en hier werken want mijn brein gaat weer de verkeerde kant uit en daar heb ik geen zin in , dus lekkere latino muziek op en verder werken aan mijn hangend raam
zet hem allemaal op en laat den eerste staan het maakt meer kapot als alleen je eigen persoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, je hebt het moeilijk en je maakt het moeilijk! En ieder keer zal je het moeilijker krijgen.
Je geeft je geen tijd om van de triggers af te komen.
Iedere keer wanneer jij het vreugdecentrum gaat belonen, en daarna stopt, zal de trek zich sterker aandienen. Dat is hoe het werkt. Na een langere tijd stoppen, gaat de trek definitief uit beeld.
Aan jou de keus, maar daarom heb je nu dorst!

Iets ter overdenking!!! Verder moet je doen wat je wil!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud: als we nu vandaag gewoon niet drinken. Elke keer als we erover nadenken zeggen we tegen ons zelf 'vandaag'.... de dag is niet meer zo lang.

Soothe: je zegt het precies. We hebben die T.I.C., maar toch blijft het in mijn kop zeuren.
Wat een geluk dat die vent van mij geen drank in huis mag halen, want als het er nu was, ik weet het niet hoor. Dus ik kan nu niet impulsief zijn. En halen doe ik niet.

Ik ben bezig een indische rijsttafel te maken. Lekker eten dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, geef er vandaag niet aan toe en verleg je besluit om te gaan drinken naar morgen. Als je echt zou willen drinken had je het al gedaan en was je niet hier gaan schrijven toch?
Uiteindelijk levert het je zoveel op als je langer droog komt te staan, geef jezelf de kans om dat te onderzoeken.
Mij heeft het zoveel meer stabiliteit en rust gebracht. En veel minder last van mijn borderline-kenmerken.
Het blijft wel moeilijk want het belangrijkste kenmerk is natuurlijk de impulsiviteit en het gevoel 'kan mij het schelen ik maak zelf wel uit of ik drink of niet en ik bepaal het zelf en niemand moet zich met mij bemoeien" . maar uiteindelijk gaat zelfs dat normaliseren als je langer niet drinkt. Dus kan het je helpen om minder last te hebben daarvan. het vraagt om een lange adem maar dan komt er wel meer rust in je lijf en kop.

Tasseke, therapie is ontzettend vermoeiend dus het is niet raar dat je nu bekaf bent. Emoties maken moe zeiden ze bij ons altijd!
en dat gevoel is zo herkenbaar, moe dus een borrel, als beloning.. die mis ik ook wel het meeste denk ik ;)

Ik houd het vandaag droog, doen jullie mee? staan we morgen weer lekker fris op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet me goed te horen, dat ik wat zinnigs zeg! :D
Trouwens, ik bedenk het niet, het zijn de mechanismen van een verslaafd brein.
Iedere beloning, zet een versterkt mechanisme naar een volgende beloning in gang.
Iets met endorfinen etc!

Ik drink niet, echter ik heb me weleens prettiger gevoeld. De kans is groot dat wanneer ik nu zou gaan drinken, de terugval groter wordt dan ooit tevoren. Net zo'n muis, die op z'n cocaïne knopje zit te rammen!

Soms denk ik wel eens, dat alles meer sjeu had. ook verslavingsgedrag!
Maar het steedt weer hunkeren, en proberen het af te wenden ben ik zat! En ondanks meer onrust, is er wel meer kwaliteit. Onrust hoort ook een beetje bij me. Om daar nu voor te drinken!
Wordt het te heavy, neem ik een héééél klein stukje pam!!

Spud houd je bijeen!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor An niet raar misschien herken je gewoon veel over jezelf in mijn berichtjes. Ik vind jou een topper dat je ondanks die tegenwerkende echtgenoot toch je eigen plan volgt, SUPER.
Hij haalt nu geen drank meer in huis maar gaat hij nu dan buitenshuis aan de gang of niet. Kijk maar of je wilt antwoorden.
Wat ik van jou ook zo lief vind is dat je altijd een woordje hebt voor de nieuwkomers. Het is hier best een hechte groep en jullie delen (denk ik) al heel lang de problemen en leuke dingen samen. Voor een nieuwe is het best moeilijk je er tussen te voegen toch een beetje een drempeltje en als jij dan vriendelijk hallo zegt is het toch ietsie pietsie makkelijker er tussen te voegen.

Ja ik houd heel veel van gezelligheid, maar nu moet ik die voorlopig maar even uit de weg gaan :( want antonia is nog maar net begonnen met haar afkicktherapie en staat nog niet zo heel sterk in haar schoentjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe: die kracht van jou die herken ik en dat is een kracht die ergens vandaan komt.
DAT is wat ik kwijt ben geraakt.

Spud: ook wat jij schrijft, dan zal het morgen wel komen. Nu al actie ondernemen om het niet te doen.
Helpende gedachtes. Kan je morgen naar iemand toegaan waar je het prettig hebt?
Of kan je jezelf belonen met iets?
Het moet ons toch een keer lukken om er niet aan toe te geven?
Vandaag gaan we niet halen ok? Kan je iemand bellen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia: ja om bij het laatste te beginnen. Gezelligheid moeten we ergens anders zoeken. We moeten ons leven omgooien. Het is natuurlijk niet waar dat het alleen dAAr gezellig is waar drank is, maar dat weet je zelf ook wel.
Mijn man gaat geregeld op stap. Hij is zo iemand die om de paar dagen kan drinken. Ik dacht altijd dat je dan niet verslaafd zou zijn, dat klopt dus niet.

Wat betreft het verwelkomen van de nieuwe op de lijst. Dat is leuk dat je dat schrijft, maar ik doe dat ook voor mezelf. Ben altijd weer benieuwd hoe iemand zich motiveert om te stoppen en bij dit forum te komen. Ik leer er veel van. Maar ik moet wel tijd hebben, want via 'wie is wie' wordt er ook heel wat geschreven. Vandaag heb ik nog niet gekeken of er nieuwelingen zijn, maar het is toch rot als je eindelijk de moed hebt je aan te melden en het lijkt alsof niemand op je zit te wachten.

Trouwens, zo hecht is hier het groepje niet hoor. Het is een komen en gaan. Dat vind ik wel eens moeilijk, want dan denk ik 'hoe is het met die en die en die'. Je hoort dan ineens helemaal niks meer.

Maar dat hoort ook bij het leren nuchter worden. Loslaten.
Ik heb hier heel veel geleerd het afgelopen jaar. Vooral het herkennen van mijn eigen emoties. 'wat denk ik nu eigenlijk'.
Maar zucht, dan drink ik een maand, twee maanden niks en dan sla ik toch weer toe.
Ook heb ik hier geleerd om niet meer te blijven hangen in schuld en schaamte want dat zorgde ervoor dat ik dagen bezig was ook dat weer weg te drinken en ja dan is het einde zoek.

Ook heb ik hier al vrienden gemaakt, allemaal nog virtueel, maar ik kan me voorstellen dat ik ooit eens naar een echte bijeenkomst ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...