Spring naar bijdragen

dinsdag 18 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb,ers,
rare titel voor een discussie maar is de titel over een boek ivm alcoholisme , ik bekijk de titel als hoe een gewoonte een verslaving wordt .
weer niet goed geslapen , mij hoofd staat momenteel denk ik weer in piekeren stand , nou ja probeer mijn vroeg wakker zijn als positief te ervaren kan ik de maten nemen voor het houtwerk onder mijn hangend raam en mogelijk nog een beetje strijken .
er zijn hier gisteren weer leerzame zaken geschreven oa houden van een alcoholist , raar dat ik maanden geleden daar een gesprek over had met mijn ex partner , ik denk niet dat men het laat om iemand graag te zien omdat die alcoholist is , ik ben ondanks hun alcoholisme altijd van mijn ouders blijven houden .
sholeke en ook andere ik wens jullie veel suc6 toe op dit nieuw te wandelen pad , het is niet altijd makkelijk maar de aanhouder wint , en een drankloos leven is in het begin een leven wat met momenten moeilijk is , men mist iets oa een gewoonte , maar echt waar het loont de moeite .
scholeke het nuttigen van vit b zou helpen en bij heel moeilijke momenten veel water drinken of polsen onder de koude kraan houden .
zo ik ga vandaag proberen mijn hoofd uit pieker stand te houden , vindt het soms erg dat men geen knoopje in hart en hoofd heeft , aan uit , aan uit , maar ik denk dat ik dan maar een ongevoelige robot zou zijn .
ik wens jullie allemaal een fijne nuchtere dag toe , mijn enige wens vandaag samen die eerste laten staan :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen allemaal!

piekerstand??!!! daar zit mijn hoofdje al twee dagen in!
ik zit mijzelf maar af te vragen waarom ik het nu zo moeilijk heb, dit piekeren helpt daar niet echt bij maar is wel een mooie opening om straks in mijn groep te deponeren.

ga lekker douchen en vervolgens ook op het fietsje, door de regen en hopenlijk ben ik het onderwerp onerweg vergeten. dat betekend namelijk dat mijn hoofd uit de piekerstand is gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal,

Ik heb mijn ogen nog niet open en mijn hoofd staat gelijk weer
in de piekerstand.
Maar één ding is mooi meegenomen, ik heb 12 uur achter elkaar geslapen.
:)
Welliswaar met behulp van een slaappil, maar dat mocht van mezelf.
Na mijn wandeling en gigantische huilbui van gister, had ik opeens een gremlin.
Ik ben maar onder de douche gaan staan en mijn bed ingedoken.
Straks moet ik weer naar de bedrijfsarts, ben nu al nerveus.
Gelukkig heb ik daarna een afspraak bij de therapeut,
Nu ga ik een bakje koffie nemen en even goed wakker worden.
Voor allemaal een fijne en droge dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Tasseke succes!
Ik hoop dat je hoofdje lekker leeg waait!

Tina, mooi dat je zo lekker hebt kunnen slapen!
Succes ook zo meteen!

Het komt wel goed, jullie hebben beiden een keus gemaakt
voor jezelf. Daar kun je nu al je (positieve) energie in kwijt...
Pas goed op jezelf en zet 'm op meiden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verhaal over vader en zoon, Caro!

Ik lag er gister een beetje te laat in.
Kon slecht wakker worden vanochtend.
Maar elke keer lukt het me telkens weer
om eruit en vrolijk beneden te zijn!

Zoiets kleins, maar zó belangrijk voor mij..
Nu ook wakker worden met koffie.
De thee en de brinta (zit ook veel vit B in) zitten erin.

Moet me er vandaag toe zetten om wel even te gaan lopen.
Heb een beetje keelpijn en oorpijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, in mijn piekertijd heb ik besloten om per dag een half uur te piekeren.
Pak een uur en pieker je suf.
Als de pieker buiten dat geplande uur toe slaat weiger dan pertinent er aan toe te geven.

een ander ding is de realiteit.
Blijf in de realitietileven.
vraag je telkens weer af of het wel waar is wat je denkt.
Vooral in het begin van het stoppen, leven per dag.
Per dag leven betekend ook niet verder vooruit kijken(lees denken) dan 1 dag.

Het is te doen en neemt een boel onrust weg.

Laat de eerte staan en alles komt op den duur goed.

Gisteren was een zware dag voor mij, voor ons.
Mijn vrouw heeft het besluit genomen niet naar Nederland te komen.
Hartverscheurend om te zien hoe ze nadien ineen storte.
Wetend dat ze de verkeerde beslissing heeft genomen omdat een diep liggende angst haar dat niet toe staat.
Het gaat mij zo aan het hart.
Ik zie mijn vroegere leven aan mij voorbij gaan.
De onmacht de angst, de onzekerheid, de faalangst komen weer voorbij.
Daarna de pijn van de onmacht en je mislukt voelen.

Ik weet hoe ze zich voelt ik heb het allemaal meegemaakt.
Nu niet meer maar vroeger relrecht aanleiding in de kroeg te verdwijnen.

Een fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moeilijk voor je Rudy!
En vreselijk dat je vrouw een verkeerde keus moest maken,
door haar angsten.
Geef haar maar veel warmte en liefde. Dat zal haar sterken er weer
bovenop te komen!

Lieve Rudy, heel veel sterkte.
Ik ben blij dat je er voor haar nuchter kunt zijn!
:heart:

(Ik zal me eens een uurtje
in dat piekeruurtje gaan verdiepen.
De boel afbakenen..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Alhoewel ik hier nieuw ben had ik me enige tijd geleden al wel voorgesteld bij Wie is wie.
Ik zal proberen om hier elke ochtend even wat te schrijven, maar ben nu ff druk. Moet zo weg.
Maar voor vandaag wens ik iedereen een goede en alcoholvrije dag toe.
Droog houden we het niet, maar dat ligt aan het weer.
Tot laters en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hpsenna, jij ook sterkte voor vandaag!
Ik probeer vandaag alle nieuwe mensen te lezen,
bij "wie is wie". Dus ik kom je daar vast wel tegen!
Je bent welkom op tijden dat het je lukt, er is altijd wel een
luisterend oor/oog. Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd het ook droog vandaag

Piekeren heb ik 2 tactieken voor geleerd
de ene is piekergedachten opschrijven en uitdagen (dus even aandacht aan geven)
de andere is afleiding zoeken, iets gaan doen, buiten of binnen, desnoods een computerspelletje

Gisteren lag ik er alweer bijna een half uurtje vroeger in, half 2, en vanmorgen weer keurig om half 9 wakker. Langzaamaan ga ik mijn ritme weer terugschroeven.
Ik sla het hardlopen over vandaag, kan morgen ook, ik heb spierpijn van de vorige keer en dat heb ik eigenlijk nooit.

Rudy succes met de tegenslag, hoop dat jullie er een voor beiden goed compromis voor kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, Marjo, het is ook zo lekker,
Als ik geen spierpijn zou hebben zou ik ook gaan maar na de vorige kuitblessure die lang geduurd heeft moet ik helaas verstandig zijn en overslaan
wie weet ga ik vandaag wel een end fietsen, naar de Ikea ofzo, ach, ik heb vrij, dus ik mag helemaal zelf weten wat ik ga doen!! lekker he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ben je al lekker aan het genieten!
Houen zo! Tapas!

Ik ga me douchen, aankleden en met de hond uit.
Even een zakje in de nek. Morgen naar de fysio..
Raar, ik heb er zin in (ga ik er eindelijk iets aan doen).
Maar ik zie er ook als een berg tegenop...

Maar goed, zo wordt ik gaar van het niets doen.
En hardlopen gaat wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Marjo,

Ja, prachtig die sneeuwuil. Maar ik ben niet iemand die daar dan gelijk op afvliegt. Met al die hordes mensen zal de vogel er niet lang blijven denk ik. Zo, op de foto in de krant vind ik het ook wel mooi. (wat een enorme lenzen hebben die lui!!!!!!!!)

Goed van je dat zo gaat hardlopen. Ik weet dat ik in de regen altijd veel meer lucht had. Ken je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen forumgenoten,

was gisteren laat thuis van werk, het hele weekend gewerkt, nu lekker twee dagen vrij. Heb nog wel even het draadje van gisteren gelezen, er was weer heel wat geschreven en toen ik klaar was lag iedereen al in bed denk ik het was half 2 dus geef ik nu maar ff een krabbel.

Scholeke wat een ellende he maar je zit hier goed op je plaats, denk ik, dat jij al verschil voelt na nog geen dag niet gedronken te hebben dat is toch toppie niet. Hoe zal het gaan als je twee dagen niet gedronken hebt dan voel jij je helemaal super denk ik. En eet maar veel chocolade want dat is jouw medicijn voor bibberen en beven denk ik. Je hebt echt geen huisarts nodig. Dus als het allemaal meezit hoef jij helemaal niet op het fietssie hulp te zoeken net zo prettig want het is rotweer buiten.
Ik wens je veel succes.

Marjo wat heb jij prachtig geschreven gisteren. Ik kan mij er goed invinden. Ik bedoel het schrijven over een mening hebben. Ik heb ook altijd een mening en soms ook iets te snel. Maar als ik dan inderdaad de mening van de ander hoor en daar goed naar luister en ze komen met goede argumenten dan ben ik ook altijd bereid mijn mening te herzien of bij te schaven. Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en mijn mening is niet altijd de juiste. Vaak is het je eerste gedachten of gevoel die je uit. Dus ben met je eens dat je mening best wel eens kan veranderen en dat is niet meelullen.

Soffie soffie man toch, weet je wat mijn mening is, daar gaan we weer, mijn gedachten en gevoel dus dat jij helemaal niet zo lekker in je velletje zit als je wil doen voorkomen. Ik denk dat je helemaal niet zo blij bent met de hoeveelheid A die je nuttigt. Waarom zou je anders hier komen, als je wilt praten ga je immers wel naar de kroeg naar andere drinkenbroeders en ga je je niet bij ons voegen, mensen die allemaal juist willen stoppen en of minderen.
Je bent nog wel erg jong hoor om het op te geven. Jij kan nog iets aan je leven doen. Ik heb net afscheid genomen van mijn nichtje, 18 jaar, opgegeven, opeens die akelige ziekte, zij heeft geknokt voor haar leventje zo dapper maar zo niet haalbaar. Ze is van ons weggerukt, heel veel verdriet.
Jij hebt de kans om te leven, doe dat dan ook.

Pippie, hyperventilatie, vreselijk. Heb 6 jaar in huis vertoeft omdat ik zo bang was voor een nwe aanval.
Het is net alsof je dood gaat, heel erg eng. Ik heb hiervoor shihatsu therapie gedaan daar heb ik geleerd om mijn ademhaling onder controle te krijgen. Gelukkig heb ik er niet zoveel last meer van maar als ik het voel opkomen dan ga ik gelijk die oefeningen doen en voel het wegtrekken. Mijn huisarts zei ooit, meissie je moet er niet zo bang voor zijn, in het ergste geval val je even flauw en na 1 minuut kom je weer bij en is alles weer onder controle. Vond ik wel prettig om te horen dat ik er niet in zou blijven maar zie je mij liggen in de rij bij de kassa.

An je bent dapper, 3 weken niet gedronken ondanks de steun die je thuis niet krijgt. Super van je, je bent sterk ga zo door.

Fish, dierenarts assistente? enje zit nog op school? loop je dan stage, ben je nog met je opleiding bezig?
Ik heb veel dieren dus als ik raad nodig heb kom ik bij jou, scheelt weer een consult.

Salty, Rottig dat het niet gelukt is. Je was zo vol goede moed. Maar niet opgeven dan komt alles goed.

Ikzelf ben nu al twee maandagen opgestaan zonder kater, heerlijk. Ik ga zo door. Nu even mijn huiswerk maken voor tactive want ook ik ben de internetbehandeling begonnen. Beetje hulp is nooit weg en deze mensen hebben verstand van A de baas worden.

Mensen hele fijne dag misschien tot laters
knuffel van antonia

ga nu even lezen wat er eerder op de dag is geschreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen iedereen en welkom hpsenna, leuk dat je ook hier wat schrijft.

Draaikolken, probeer er maar eens rechtop in te blijven staan. En een kringloop die is zo traag dat je de voortgang niet ziet. Uiteindelijk is het een kwestie van hoe ver je de afvoer open zet, teveel en het is een draaikolk en te dicht en het is stilstand. Dat lijkt me de truc tegen alcoholisme, zo snel mogelijk vooruit maar niet koppie onder in de draaikolk want ook dat lijdt tot (ver)zuipen. Mooie discussie titel als ik er zo even vrij op brainstorm.

Caro Rudy? Als je hier nieuw bent duizelt het al met al die namen, vooral als je zo slecht daarin bent als ik. Maar dan lees ik terug en zie ik geen enkele nick die zo heet. Vind dat wel ingewikkeld worden hoor als we elkaar anders gaan noemen als de nick die we ons gegeven hebben. Ik volg het dan niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy wat een nare toestand. Woon jij dan in nederland en je vrouw dan? Waarom leven jullie dan niet samen. Kijk maar of je het wilt vertellen. Maar dan snap ik je verhaal beter.
Het lijkt mij in ieder geval vreselijk om niet samen te kunnen en/of te mogen leven om wat voor reden dan ook.

strerkte joh,
antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas jij ook al zo laat naar bed had ik toch nog met iemand kunnen praten op het forum. Ik lag er ook pas half twee in.
Voor mij werkt ook als ik ga doemdenken, direct stoppen waar ik mee bezig ben en onmiddelijk iets anders gaan doen. Dan verzet ik direct de sombere gedachten. Spelen ze weer op ga ik inderdaad ook vaak naar buiten, met mijn hoofd in de frisse wind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo! Heb nog nooit zo'n beroerde start gehad..
De eerste helft heb ik gewoon gestrompeld man..
En maar denken: Doorgaan, je kan het, niet opgeven..
Mezelf oppeppen, tot over het bruggetje, bij het paaltje mag je terug!
Toen was het klaar, en heb ik heerlijk de tweede helft gelopen!
Toch om half 12 thuis, dus 40 min. over 6,5 km... Nah, tevreden :D

De kinderen komen zo, dus ik ga lekker even een eitje bakken
en daarna mag ik lekker wéér douchen. En nog even met het zakje
in de nek... Oeh!

Wel nog even onderweg over gisteren nagedacht.
Maar niet meer in de (ver)galloppeerstand!

Enorm! Vogel, die telelenzen. Ja, de sneeuwuil zal binnenkort wel
gevlogen zijn!

Pip <<<:sun:SMAK:sun:>>>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe vaker je loopt hoe vermoeiender het kan worden, je spieren zijn dan nog niet helemaal hersteld van de vorige keer, dus bouw ook je rustpauzes in. Ik probeer 3x per week te lopen, 2 is het minimum om op te bouwen is mij verteld.

Ik word gek van mezelf, zit te niksen en wil van alles maar alles is te groot en niet meer te overzien (what's new, story of my life)

vloer stukje leggen, wc opknappen, boven schilderen of toch eerst de kasten uitruimen of alles tegelijk, oja een website maken, laat ik ook eens mijn foto's uitzoeken, boven moet ik ook nog verven, een kerstkaart fotograferen moet ook nog, spullen voor marktplaats op de foto zetten............... zal ik mijn keuken omgooien? oja matras wil ik hebben, waar zijn mijn kerststpullen? toch maar eerst kasten opruimen? boven beginnen of beneden??

affijn, dat gaat zo dus niet werken...... al moet ik gewoon wel ergens gaan beginnen. maar waar.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...