Spring naar bijdragen

dinsdag 18 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Stollie, goed dat je nog niet zoveel gedronken hebt.
Geer, er zijn hier velen die schrijven en kinderen hebben. Alcoholisten weten wel dat ze er niet goed aan doen te drinken. En dat weet Stollie ook wel, naar ik aanneem. Ieder voor zich heeft er meestal erg lang over gedaan om het kwartje echt te laten vallen. En nog zijn er hier velen die graag sociaal willen kunnen blijven drinken. Dat is voor de meeste alkies niet weggelegd maar daar moet een ieder, op zijn of haar tijd, achterkomen. Gun een ieder die tijd, mijn omgeving heeft me die tijd ook gegeven. Gelukkig maar. Volgens mij willen de meeste alkies graag stoppen met drinken maar is het angst die ons op onze plek houdt. Misschien hebben mensen wat aan de verhalen die hier geschreven worden, zodat ze de moed vinden om ook te stoppen. Afwijzing en harde woorden dragen, meestal, niet echt bij. Is mijn mening.

Heb een goeie dag allemaal.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik krijg het echt mijn bek niet uit zinnen als "Stollie, goed dat je nog niet zoveel gedronken hebt." Zachte heelmeesters en stinkende wonden that is. Ja stinkende wonden als het gemis van vrouw en kids als excuus gebruiken tot drinken als "orginele" vervanging voor het excuus dat je je zo bezat ivm ontwenningsverschijnselen. Daarnaast lees ik van ooit wel een keer gaan stoppen maar nu ff niet. Ieder zijn eigen keus maar hier hebben we met elkaar gemeen dat we een drive hebben om aan onszelf in relatie met drank te werken. Kan je die drive niet opbrengen om wat voor reden dan ook, WTF doe je dan hier?

En mensen die daar heel terecht op wijzen eikel noemen zijn zoooo sneu en hebben aan mij een verkeerde. Dag Stolli ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.. Hoe vaak heb ik wel niet gezegd, Morgen.

Morgen stop ik, en de volgende dag, ging het weer mis. Volgende week,
laat ik nou eerst even alles op een rij krijgen. Eerder lukt het me tóch niet
om te stoppen. Ik gun mezelf nog een maand, ik kan toch tijdens Oerol niet
met een spaatje in mijn hand staan.. Ik zoek eerst een baan, draag ik mijn steentje
bij, hoef ik me ook niet telkens zo schuldig te voelen. Zó moe van die 40 uur in de
week werken, dan mag ik toch wel even ontspannen met een wijntje 's avonds.
Wat denk je dat andere mensen doen. Dan zouden die ook allemaal een alcoholprobleem
hebben. Bovendien, zo'n burgerlijk type hoef ik helemaal niet te worden. Ik red me wel.
Nou, het is toch best gezellig zo. nu al naar bed, nee, ik ben nog helemaal niet moe.
Ik loop nog wel even naar de kroeg voor een flesje. We hebben al zolang niet meer zo
leuk zitten praten... Voortaan probeer ik door de week wat minder te drinken. Hooguit
2 glaasjes. En dan in het weekend...
Neem jij vandaag even een wijntje mee uit de stad? Doe maar twee,
stel dat er nog iemand langskomt.. Ach wat, als je nou 3 meeneemt, hoef ik voorlopig
ook niet hier naar de buurtsuper, ze zien me aankomen. Halen we volgende week weer zo'n doosje
bij die lekkere wijnhandel, doen we zuinig. Alleen voor in het weekend en als we eters krijgen..
Komen jullie eten vanavond? Ga ik uitgebreid koken, lekker wijntje erbij....

Ik geef mijn mening even niet! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, je maakt een denkfoutje. Jij gaat er vanuit dat kinderen een drinker kunnen weerhouden de fles te pakken. Een drinker drinkt, kinderen , huwelijk, maakt niet uit. Alles moet wijken voor de drank.
Een opmerking, kijk wat je je kind aandoet, werkt niet bij een drinker. Echt niet!
Drank gaat voor alles, al valt de halve wereld om je heen dood!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

In ieder geval klinkt deze Stollie anders dan gisteren en geef ik voorlopig het voordeel van de twijffel.
We zullen zien!!! Hij leest mee, en het lijkt me dat hij het spuugzat is, anders was hij hier niet.
Veel grootspraak!! Dat is ook een soort onmacht ( de huispsycholoog!) lijkt mij!!

En Stollie, hebben de relatie problemen inderdaad niet een drankachtergrond?

Groet uit hetzelfde regenachtig Amsterdam!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Een opmerking, kijk wat je je kind aandoet, werkt niet bij een drinker. Echt niet!

Drank gaat voor alles, al valt de halve wereld om je heen dood!!

Groet.



En de denkfout in deze is imo dat er zoiets bestaat als DE drinker. Die is niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt denk ik niet zoveel uit wat wij denken.
Of menen wat goed is voor een ander.

Wilde ik mijn relatie redden door opeens 40 uur in
de week te gaan werken. Wilde ik bewijzen dat ik ze heus
nog allemaal op een rij had?
Drong het niet tot mijn botte hersens door, dat ik na 3 flessen
wijn, niet in de auto terug naar huis kon rijden. Omdat mijn
vriendin zó gemeen tegen me zei, dat ze me op deze manier liever niet
meer zag komen. Mij uit die auto heeft gesleurd, de sleutels heeft verstopt.
En mij naar bed heeft gesjouwd.. Ik dat de volgende ochtend natuurlijk niet
meer wist.
Ik gewoon niet bij het ontbijt met de kinderen verscheen, want, mama voelt
zich niet zo lekker.. Als ik er wel bij zat zo'n alcoholwalm verspreidde en met
lodderige ogen en een plofkop, alles deed zoals het hoorde.
En dacht dat niemand wat doorhad? En dat ze anders eerst maar eens naar
zichzelf moesten kijken, en niet altijd met hun vingertjes naar mij wijzen.
Ik was wel een makkelijke prooi! (mijn eigen woorden tegen mijn man).

Ach, ik hou op.
Wat een toestand!

Ik stopte pas toen ik merkte dat ik het liefst 's ochtend al wat zou nemen.
dat nooit heb gedaan, maar me met mijn wrakke lichaam door de dag heen sleepte.

Zat was ik mezelf. Spuugzat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verhalen weer.......
Ik heb er ook eentje.
Ik heb het jaren volgehouden op de volgende manier:
Ik had een droombaan, 4 dagen in de week van woendag tm zaterdag
Dus de zo. ma. di. had ik vrij.
Zaterdag avond party hardy, stappen, housepartys dat soort feesten, Ruigoord enz.
Zondagavond nog 1 of 2 flessen
Maandagavond en dinsdagavond niets, dus dan was ik de woensdag op mn werk best weer fit !!
Dat heb ik heel lang volgehouden, dat ik de maandag en de dinsdag totaal brak was deerde me niet, ik was toch fit op mn werk ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Eric, ik snap je bericht niet!! Wat bedoel je?



O simpel, dat iedereen zijn eigen grens heeft van NU is het genoeg, voor de een kinderen en vrouw, voor de ander zijn baan, ouders kan ook, zelfs de auto kan. Iedere drinker is uniek in zijn verslaving en voor de een kan half de wereld figuurlijk doodvallen en voor de ander ligt dat anders. Iedereen is anders en niet iedereen is in dezelfde mate en op dezelfde wijze verslaafd.

-carriere mogelijkheden beperken check done it
-vriendin voorliegen check done it
-relatie indirect door drank uitgegaan check done it
-kinderen heb ik niet en kan ik dus niet goed over oordelen maar mezelf kennende zou dat heel goed de shock kunnen zijn die me mijn ogen zouden doen openen denk ik.

In algemene termen bedoel ik dat ik jou reacties in zijn algemeenheid vaak generaliserend vind alsof iedere alcoholist gelijk is en gelijk reageert, ik denk dat dat niet zo is. Geeft niks hoor ik lees er doorheen, je bedoelt het zo goed met je tips :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Marjo ik ben ook heel wat vriendinnen kwijtgeraakt. Het begon altijd gezellig maar ik sloeg altijd door en ging dan zeuren, stom kletsen etc etc. Volgende dag spijt en beroerd. Maar die mensen nodigen mij niet meer uit, want ik dacht dat ik heel gezellig was maar dat was ik dus niet, ik was gewoon stront vervelend en daar zit dus niemand op te wachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pffff pffff hijg hijg,

ik kom net terug van therapie, en ik ben bekaf.
klinkt een beetje lullig maar heb een onwijse trek in een biertje of en wijntje en niet eens omdat het zo lekker smaakt of om de problemen weg te z..... eigelijk alleen maar omdat ik zo moe ben!!
vroeger kon ik alles.. (jajaja leeftijd gaat parten spelen) en nu.......... ik moet alles plannen, tukjes doen tussendoor, niet te enthousiast doen want dan heb ik morgen een probleem.
het gaat niet eens om de borrel maar meer de instelling, toen ik nog dronk kon en deed ik alles, nu drink ik niet en kan niets!

ok, ik neem geen borrel maar het is wel een soort van heimwee, heimwee daar de dagen dat ik alles kon en ook deed. natuurlijk realiseer ik me wel dat het wilskracht was, je kan zuipen .... dan kan je ook presteren....
ik wordt moe van mijzelf, lekker hoor, ik ben nog jong maar ik voel me een gebakje van 80

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Eric. Je antwoord is duidelijk. Geen gegeneraliseer! :D
IK was de alcoholist, die zich door niets liet weerhouden. Echt door niets, alles en iedereen kon de boom in!! Ik wist het immer beter! Zeg laat mij even!! Gaan we moeilijk doen! Heb je last van me! Bekijk het even!

Wat zei ik, oh ja, geen gegeneraliseer. Misschien herkennen enkele drinkers dit beeld!

Netjes Eric? Houd het droog, chap.;)





***Wat een voutjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha stollie nu ben je eerlijk door te zeggen dat je er wel af wilt. Ik heb ook regelmatig te horen gekregen dat mijn kind leed onder mijn alcoholgebruik natuurlijk heeft zij mij best wel eens in dronken toestand gezien, niet om trots op te zijn maar meestal had ik mijn uitspattingen als zij in bed lag. Heb altijd goed voor mijn dochter gezorgd deed alleen mezelf veel te kort.

En Stollie jij verteld iets en daar reageren mensen op, dat is toch logisch, Dat moet je niet zien als wijzen hoor. Blijf lekker meekletsen en gooi je ellende maar gewoon op tafel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...