Spring naar bijdragen

woensdag 19 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, nieuweling Pi hier. Net aangemeld. Vanaf morgen ga ik mijn alcoholgebruik onder controle brengen, zoals ik al in mijn aanmelding schreef. Heb nog geen echt doel. Minimaal 2 alcoholvrije dagen en max 2 glazen per dag lijkt me een goed begin. Als dat niet lukt, dan maar helemaal stoppen. Ben erg gemotiveerd, ben mezelf spuugzat.

Vandaag mag ik drinken van mezelf. Ik ben jarig en ik trakteer mijn vriend op een thermen- en saunabezoek vanmiddag en vanavond. Heerlijk bubbelen en snacken. Ik rij met opzet zelf, zodat ik het wel kalm aan moet doen.

Vanmorgen afspraken met vriend en met mijn huiseigenaar gemaakt.
Bij vriend mag ik vanaf morgen nooit zelf meer iets inschenken. Hij zal me max 2 glazen aanbieden, en hij beslist of hij me uberhaupt iets aanbiedt. Hij zal ook regelmatig onaangekondigd en onverwacht bij mij binnenvallen.
Huiseigenaar heeft beloofd dat ze onze gezamenlijke koelkast en voorraadkast iedere dag zal controleren.
Het is geen waterdicht plan, maar het zal best helpen.

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen allemaal, (eigenlijk bijna middag)

Ik heb eerst even alle verhalen van de dames van vanochtend gelezen. Prachtig, heb er zelf stukjes van voor gelezen aan mijn vrouw, hilarisch.
Ik hoop dat iedereen een goeie dag heeft vandaag, en wil dan ook even een ondersteunend gedichtje meedoen aan iedereen hier:

een dynamiek nog onbegrepen;
de theorie van evolutie met haar pracht

het bewustzijn
met aldoor een weg van tijd en sprong
naar hoger, stapsgewijs

dit maakt tot schepping
en niet onbelangrijk; het weten
na besef

ooit, dit mysterie uitgedaagd,
valt alles op zijn plaats

We spreken elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Story of my life
Hoe lang ging het nou lekker vanmorgen ???
een paar uurtjes, en wat denk je mijn grootste vijand is weer begonnen.....

!!!!!!!! HIJPALEN !!!!!!

Ik ga dat echt niet trekken, in die paar uur vanmorgen heb ik nog lang geen buffer op gebouwd. Dus ik schiet meteen weer in de stress..........AAAAARGH !!!
@#$%&*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo en gelukkige verjaardag pi ik hoop dat je een fijne dag hebt .wij gaan morgen een lekker ontstressen in de souna en dat zal zeker deugt doen hoor .alleen spijtig dat het ook met bubbels en hapjes is .dus voor mij zal het alleen hapjes zijn vrees ik .ik kan spijtig genoeg niet zeggen ik ga zaterdag niet naar dat personeelsfeestje alles is al geregeld en betaald en ik wil mijn vriend zijn plezier niet afnemen he .ik heb vanacht echt een gevecht geleverd tegen de drank .ik wist niet dat het zo erg bij mij was .en inderdaad ik had die blikjes niet moeten opentrekken en terug moeten leeg gieten .ik had ze beterterug in de koelkast gezet maar ik moet zeggen het deed wel deugt hoor .allee ik ga nu eten want mijn oudste zoon is hier .ik kom vanavond zeker nog even langs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag inmiddels,
Gister weer te laat naar bed maar vanmorgen wel uitgeslapen en hardgelopen en vooral dat laatste doet me goed!
dus heb er vandaag weer zin in!

woman, ben je verhuisd en denk je van die ellende af te zijn, gaan ze daar ook heien!!
oordopjes in??

Marjo ik moest vandaag aan dat baggeren van jou denken en herkende opeens dat ik ook een baggeraar ben..
dat ik eerst chaos ga creëren en dan door de chaos moet om weer orde te scheppen en verder te kunnen. Dat is mijn gebagger!
dus vandaag maar weer eens orde gaan scheppen, of eerst nog een grotere chaos maken? we zullen het zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vanmiddag wel even kijken hoever ze zijn en hoeveel ze nog moeten. Als het nou een paar dagen is dan overleef ik het wel. grmblgrmbl
Ik heb nog geld te krijgen van mn hyptheek, dat is nog niet binnen, anders had ik mn tas gepakt, hondje op mn schouders en een week in een hutje op de hei gaan zitten.....bah bah bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pi van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Het geeft wat extra jus aan je voornemens te minderen.

Ik denk Pi dat geen enkel systeem waterdicht is.
de alcoholist die wil drinken vind altijd een gaatje (lees fles) in de gemaakte afspraken.
Ik was bv tijdens controles net met mijn tweede glas bezig zij hij met dubbele tong.

Het gaat om de intentie.
als die goed is stopt het sjoemelen van zelf.
Blijf eerlijk kijken naar jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winch vermoeidheid was voor mij een trigger om te gaan drinken.
Zoiets als brandstof waar ik weer een paar uur mee verder kon.
Was ik afgebrand tankte ik weer bij.

Het proces van de verslaving bestaat uit het doorbreken van allemaal kleine circeltjes.
Dit is er zo een.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pi gefeliciteerd!

Geer, fijn dat je je lekker in evenwicht voelt!

Woman, Ik had het ook een poosje hier, dat heien.
Om gek van te worden! Maar ook dat gaat ooit over.
Hoe meer je je er aan ergert, des te erger ervaar je het ook...

Ik heb nog even geslapen vanochtend. Zit nu een boek te
lezen, en doe nog echt even rustig. Misschien straks een beetje weer
stofzuigen. En nog wat boodschapjes doen.

Dochter zit achter de computer spelletjes te spelen.
Zoon speelt buiten met zijn drumvriendin. Ze komen zo
lekker herrie maken.

Ik ben blij dat ik niet meer hoef te drinken.
Als het zo doorgaat, kom ik er voor de rest ook wel uit.
Ik voel me vaak wat onbestendig en nog steeds vaak moe.
Wel wat Geer ook zegt, meer in balans. Nou ja, het heeft ook
goede kanten om niet altijd beneveld rond te lopen.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, daar heb je gelijk in. Iemand die wil drinken, drinkt.
Maar we kunnen wel tot steun zijn en helpen de andere kant
op te denken. Goed dat je er nog even over nadacht en tot deze conclusie kwam :)

Tapas, ik vind het wel prettig dat ik niet alleen hoef te baggeren!
Ik mag morgen weer lekker hardlopen.
Ook hier moet er eerst chaos zijn, voordat ik weer door kan..
Vreemd, het valt te leren. maar mss houden we stiekem ook wel
een beetje van chaos.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geer,

even de dingen rechtzetten!
wat ik bedoelde met de opmerking dat je af en toe te expliciet bent is het feit dat je soms wat hard in je benadering bent.
als iemand het moeilijk heeft, zeg je snel "dat moet je zelf weten, die eerste borrel" of van "ach dan neem je hem toch".
ik weet best dat je het niet zo bedoeld maar het kan wel cynisch overkomen en IK heb wel een moment gehad van eehh 'dan doe ik toch ' , heb ik gelukkig niet gedaan maar in nood helpt zo een opmerking niet echt.
maar goed, dat geldt voor mij persoonlijk, als jij denkt dat dat onzin is is dat ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb soms wel eens een bord voor de kop.
Ik denk dat Geer ook nog veel moet leren.
Soms denk je even dat je de beste van de klas bent omdat je al
een paar maanden niet drinkt. En vergeet je hoe het was toen je er zelf
nog middenin zat. Geer is wel vaker erg expliciet, er was een tijd dat hij iedereen
vroeg of hij/zij had gedronken..
Ik ga ervan uit dat het geen kwade opzet is, maar zijn manier om te helpen.
Dat kan wel wat genuanceerder zonuendan, nobody's perfect.
Inderdaad soms even terug denken aan de tijd, dat wij hier binnen kwamen
wandelen. Ik zat vol angsten en was zó bang om te stoppen. Maar die keus had ik
al wel gemaakt. Er komen hier natuurlijk ook mensen, die nog volop in het proces
zitten, en überhaupt nog geen beslissing hebben genomen. Hoe of wat te doen.
Het is vaak al een grote stap om het hier toe te geven en te komen delen.
Een ieder moet zich hier welkom voelen. Nog drinkend of al gestopt.
De intentie om eraan te werken is er sowieso denk ik als je je hier aanmeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ochtendje gewerkt. Er was vergadering dus ik was van de catering. Koffie, thee, koekjes en broodjes gemaakt voor de lunch. Iemand had zijn hond mee en die heb ik natuurlijk vertroeteld en water gegeven. Een echte lobbes. Mijn eigen koffie liet ik iedere keer koud worden. Nou ja! Dus thuis gekomen eerst een lekkere bak koffie gedronken. Zoon zat aan mijn compu voor zijn studie dus heb ik beide poezen maar uitgebreid gekroeld.


Dan wou ik nog even wat feliciteren.

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Stien!

1 jaar en 11 maanden droog!

Keigoed!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Albertina!

9 maanden hard aan het werk met jezelf ondanks brekebenen, struikelen en nu een fikse depressie.

Blijf opkomen voor je nuchterheid!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Iedereen die weer een droge dag heeft gehad, verdient zeker ook een slinger.

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Ik hou wel van feestelijke berichten. :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo antonias heeft al heel wat van haar functies voltooid. Alle nijntjes hebben weer een schoon hokje en de paardjes een fris stalletje.
Nu even bijlezen, vind het altijd moeilijk om af te sluiten maar ja kan niet de hele dag op mijn kont blijven zitten, jammer genoeg.

Pi gefeliciteerd met je verjaardag en je staat onder vette controle begrijp ik, vind jij dat prettig????
Nou meid in ieder geval succes vandaag en morgen zie je wel weer.

Scholleke laat het personeelsfeestje de ......... krijgen, het geld is toch al uitgegeven, nu je nog zo onzeker in je PUMPS MET GEITENSOKKEN staat (hahaha geintje) ik bedoel natuurlijk schoenen is het vragen om moeilijkheden meid. Blijf lekker thuis voor de buis net zo veilig. En als ik jou was zou ik voorlopig ff geen bier meer kopen, kom je niet de verleiding en het is een stuk goedkoper dan alles door de gootsteen te spoelen. Kijk maar wat je doet is gewoon een klein adviesje of tipje.

Zo en nu gaat antonias ff lekker dutten op de bank onder een kleedje.
Dag lieve mensen tot laterssssssssssssssssssssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potverdrie! Als we onze Corinne ook niet hadden....

Mag ik onze Stien ook van harte feliciteren met zóóó lang droog staan!!!!
Eeen hééle strakke knutsel en een dikke tút! Van harte meid!! :light::heart:B):sun::P:present:

Tina, famke! Ook van harte met je mijlpaal!! Ik wens ook jou alle goeds en vooral
een mooi leven zoals je zélf het liefst zou willen!!!! Knuffel! :light::heart:B):sun::P:present:

Ik hou ook wel van feestelijke berichten, Corinne!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi rudy alles oke verders met vrouwtje lief???

Als ik het niet doe gebeurd er niets, echt niet hoor, heb het weleens geprobeerd maar dan word het zo een chaos en daar kan ik absoluut niet tegen hoor. Daar krijg ik echt de zenuwen van en ja ik trek alles naar mijn toe beetje perfectionistisch ben ik eigenlijk wel. Maar ik doe het rustig aan vandaag wel mijn beestjes goed verzorgd want die kunnen het echt niet zelf.

Fijne dag verder Rudy
knuf antonia

enne ouderwets???? ik ben ook heel hip hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach geer, dan moet ik gaan zoeken.. en voor mij is het niet zo groot probleem dat ik moet gaan quoten.

het ging mij om de toon die je soms voert! en dat je af en toe kort door de bocht bent.
maar nog geen probleem, we mogen elkaar toch wel aanspreken op dingen, uiteindelijk is dat de enige manier om van elkaar te leren. en dan... je was ook wel een beetjekort door de bocht tegenover stollie, zoals je al vermeldde.

wat kinderen betreft; grotendeels heb je daar gelijk in maar helaas werkt het leven zo niet. ik ga ook buiten roken als mijn neefje en nichtje binnen zijn, drink ook niet tenzij.... het weer gezellig is en iedereen aan de drank is.
ik heb zelf een dochter van 16 en nee een echt goed voorbeeld zijn ben ik niet voor de kids maar ook bij hun treedt gewenning in.
uiteindelijk is er iets in onze alcoholleven wat problemen oplevert, bij de een kinderen bij de ander de partner, familie, werk of wat dan ook.
denk wel dat het gevaarlijk is om je eigen normen en waarden op te plakken bij één ieder, we zijn allemaal verschillend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou
Ik ga echt niet drinken om die stomme palen. Ik ga eens op onderzoek uit, wellicht kan ik een overlevingsplan maken. Verse oordopjes, mp3 speler (ook naast mn bed voor als ze smorgens om 6.45 al beginnen :s
Beetje op tijd naar bed, zodat ik om 6.45 iig wat genoeg uurtjes geslapen heb om verdraagzaam te zijn.....
Zoiets ofzo. Verzin het is. ben potje sjagrijnig, voelde me net weer beetje ok vanmorgen, sinds hele hele hele lange tijd. Dat heeft precies 4 uurtjes geduurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeeh geer,

dat was wat ik bedoelde!!


woman,
wat k.t met peren, gaat die grap og lang duren?? anders wordt je levenritme wel wat veranderd, 7 uur eruit en 16.00 tukke.
wel balen, ik weet het je kan er maollotig door worden. maar goed ook weer een leerschool hoe ga je hiermee om. als je moet wachten totdat ze klaar zijn heb je de DEKA alweer goed gespekt, dus dat lijkt me geen optie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...