Spring naar bijdragen

woensdag 19 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Gisteren sinds te lang weer in de sportschool geweest. Kan bijna mijn armen niet meer optillen, alles doet zeer. Maar de voldoening die ik er voeger altijd uit haalde is weer helemaal terug. Nu niet te snel willen maar rustig via 2x per week weer opbouwen. Erg motiverend om te zien hoe snel je steeds meer gewicht kunt tillen en je lichaam eigenlijk wonderlijk snel veranderd. Het klinkt wat narcistisch maar in een goed mooi lijf voel ik me lekkerder. Denk dat ik vanavond ga hardlopen. Lang leve ASICS: `A`nima `S`ana `I`n `C`orpore `S`ano`, (Latijn) en staat voor `een gezonde geest in een gezond lichaam`. Voor mij een van de meest belangrijke sleutels in relatie tot niet drinken. De beloning van een helder hoofd en een gezond lichaam met bovendien veel meer mogelijkheden dit te verbeteren. Al drinkend ging ik echt nooit sporten en werd steeds meer ongelukkig als ik die uitdijende buik zag en me bedwelmde gedachten ervoer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dit is mijn tweede huwelijk. Afgelopen september officieel een jaar getrouwd. Aan een derde begin ik niet meer.
Na mijn eerste man wel wat relaties gehad maar als ze over samenwonen begonnen sloeg ik op de vlucht. Bij deze heb ik niet hard genoeg gelopen en ben er ingetrapt. Er zijn ook heus leuke dingen maar toch ga ik nooit meer voor een derde. Alleen wonen met je kind samen is ook zo gek nog niet hoor, hoop stress minder en zeker als er nog "stiefkids"in het spel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hummm, ik heb nooit klachten gehad als bruidsmeisje zijnde!

ach je moet een beetje door de tennissokken in pumps heenkijken, maar voor de rest ben ik zeer onderhoudend in ieder geval na een paar wijntjes vasthoudend, oohh ja geen drank! ik zal niet de aandacht van de bruid halen en ben ook nuchter een gangmaker, heb net geleerd wat je met een stok kan doen en mocht je voor het altaar bezwijken hebben we marjo als ervaren worstelaar!! Har is zeer relaxed en neemt je dan mee achter op de fiets zodat je weer een frisse wind in de kop hebt.

zou best memorabel zijn toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjee antonia klinkt best down!!

ik wil het huwelijk of relaties niet verheerlijken maar alleen is ook maar alleen en zeker met kinderen. alles heeft zijn voordelen maar ook nadelen. een relatie houdt wel in dat je extra hard moet werken maar wie heeft ooit verteld dat het in een relatie altijd maar goed hoeft te gaan? er zijn nu eenmaal momenten in het leven dt het niet goed gaat en als iedereen dan zomaar bijelkaar wegloopt wat heeft een relatie dan voor zin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet zo gek dat wij vrouwen altijd zo moe zijn. Weet je wel wat wij allemaal presteren of moeten presteren. Mijn persoontje is de draaiende motor hier in huis als ik de rest niet aan de gang houd gebeurd er helemaal niets. Ik ben geen feministe hoor maar wij draaien dubbele uren. De huishouding en dan bedoel ik niet alleen een beetje met de stofzuiger rondzwaaien maar ook de klussen die niet dagelijks gebeuren zoals kasten uitmesten, keuken uitsoppen etc.
Boodschappen doen, voorraden bijhouden, eten verzinnen (heel moeilijk af en toe) en het ook nog klaarmaken.
Agenda bijhouden zorgen dat ieder optijd bij tandarts, sportclub etc etc is.

dieren verzorgen, zorgen dat er op tijd geent, ontwormd word, hokken verschonen, kammen, nagels knippen

tuin onderhoud

vuilnisbakken buiten zetten of zorgen dat iemand anders dat op tijd doet

afval scheiden en zeggen dat dat heel belangrijk is zodat de rest je voorbeeld volgt

sociaal werkster, naar hun verhalen en problemen luisteren

opvoedkundigen zorgen dat het mensen worden met normen en waarden

en dan ben ik ook nog verantwoordelijk voor het schilderwerk hier binnen en buiten

en werken buitenshuis omdat manlief het niet alleen kan verdienen en de pubers er graag leuk uit willen zien en het zelf te druk hebben om te werken (daar trappen wij dus niet meer in)

Dan moet je ook jezelf nog verzorgen om je man te blijven behagen.

Ga zo maar door. Toevallig heb ik dit vanmorgen allemaal bedacht en dat kwam door een incident van van de week. Ik had avonddienst dus manlief zou eten met de kinderen. Had alles klaar gezet maar ze hebben er niets van gegeten. Manlief was een beetje pissed op de pubers en heeft voorzichzelf een worst opgewarmd met een broodje en is in zijn eentje gaan eten. Dat had ik eens moeten doen, zie nu al de gezichten voor me. Dat ik alleen eten voor mezelf maak en dat lekker zit te nuttigen aan de tafel en de rest de boel de boel laten, volgens mij breekt er dan oorlog uit.

Zomaar ff een verhaaltje van Antonias tussendoor, ik zie hier weer een grote puinhoop en het is vandaag mijn vrije dag maar iets leuks voor mezelf doen daar is dus nooit en te nimmer tijd voor.
Het is werken buitenshuis of binnenshuis. Ik vind het dus niet zo gek dat ik wel eens heel erg moe ben.

knuffels van antonias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aarrggg,

heel herkenbaar, heb dan wel geen kerel (sorry mannelijke partner), dat is een probleem minder maar levert op een ander gebied wel weer een problem extra op!

misschien moeten naast de vitamine b ook maar aan de testosteron beginnen, misschien kunnen we de dingen dan ook makkelijker van ons af laten glijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tas je hebt wel gelijk hoor alleen is ook maar alleen. Ik heb 10 jaar samen gewoond met mijn dochter en in die tijd wilde ik best wel een man in huis maar ook weer niet. Weet je een relatie is best hard werken in ieder geval om hem goed te houden. Je bent toch twee verschillende personen die samen door de bocht moeten. Ik zelf geloof ik ben ook niet 1 van de makkelijkste, ben nogal eigenwijs en dram graag mijn zinnetje door. Ik houd ook wel van mijn huidige man en ben ook niet van plan weg te lopen (af en toe wel hoor) maar en helemaal met stiefkids is het niet makkelijk hoor. Het brengt best grote problemen met zich mee om voor andermans kinderen te zorgen. Je eigen kind is heel wat anders. Klinkt misschien stom maar ik ervaar het. Stiefkids mag je wel verzorgen maar je mag je nergens mee bemoeien want dan ben je opeens hun moeder niet. De jongste van mijn man, woont sinds een half jaar bij ons, haar eigen moeder kon haar niet eens handelen. Het is een probleemkind en die word in mijn mik geschoven maar als ik wat zeg dan krijg ik een grote mond. Als mijn eigen dochter te ver gaat geef ik haar bij wijze van spreken een draai om de oren als ik dat bij mijn stiefdochter doe belt ze de politie voor kindermishandeling (echt gebeurd hoor, 2 weken geleden) heel verhaal. Vertel ik nog weleens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja

een relatie is zeker niet makkelijk en zeker weten niet als er kinderen bij betrokken zijn. het klinkt ook een beetje lullig maar ik begin er niet aan maar kan af en toe wel jaloers worden.
ondanks alle echtelijke problemen die iedereen heeft lijkt het mij zo af en toe wel prettig om iemand om je heen te hebben.
ik heb altijd het gevoel dat ik aan alle vormen van vrouwzijn voldoe, moeder, huishoudster, werkster, verzorgende, etc, behalve... het vrouw zijn opzich zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo en nu ga ik mijn luie kont optillen en mijn beesten voederen en kijken waar ik vandaag eens zal beginnen met opruimen.
Denk ook dat ik echt aan een leesbril moet want zit af en toe echt te turen naar het beeldscherm.

Leuk kado voor mijn verjaardag morgen, weer een jaar ouder en ik vraag een bril. hahahah
Heb kado van man al ontvangen, een koffiezetapparaat, leuk he, gelukkig geen stofzuiger.

Tot laters xxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen dametjes,

hahaha, een eigen naaikamertje.
Grappig om te lezen de verschillende opvattingen over relaties.
Zo ik ben erg laat voor mijn doen, was vroeg wakker maar ben weer
teruggegaan.
Gister een drukke praatdag gehad, bedrijfsarts, leidingevende en
daarna therapie.
Toen nog een lang telefoongesprek en mijn hoofd stond op knallen.
:o
De gesprekken zijn redelijk goed verlopen, ik hoef nog niet aan het werk.
Vandaag ga ik weer de buitenlucht in, merk dat dat me goed doet.
Is ook goed tegen slapeloosheid een paar uur in de buitenlucht.
Dus we gaan er aan werken.
Nu eerst even koffie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen of moet ik al goede middag zeggen ? heb het vanacht knap moeilijk gehad vriend had een biertje opgengedaan in mijn aanwezigheid en ik had zo een zin he .het beven en de kou kwamen terug .toen hij mij een nachtzoen wou geven kon ik dat niet opbrengen .heb ook heel veel schrik voor zaterdagavond .ik denk echt niet dat ik dat ga aan kunnen maar ik heb zoveel steun van mijn vriendin dat ik toch ga .ik moet het toch 1maal doormaken dus waarom niet meteen door de zuure appel bijten .heb gisteren zeker 7blikjes bier opgetrokken en terug leeg gegoten in de afwasbak .ben best fier op mezelf hoor .maar mijn vriend is niet zo tevreden met wat ik gedaan heb .hij dacht dus echt dat ik die allemaal uitgedronken had he .heb hem met hand en tand moeten uitleggen wat ik gedaan heb en gelukkig gelooft hij me nu toch .deze avond zit ik ook het meeste gedeelte alleen ik hoop dat ik weer zoveel kracht heb als vanacht .morgen is het weer van dat .pfffff het zal nog moeilijk worden vrees ik .maar ik beloof mezelf vandaag laat ik de eerste staan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloa
Goeie dag hierzo !!
Lekker vroeg wakker, nog even liggen sudderen.
Heb nu eindelijk het gevoel dat mijn burn out een beetje aan het weg trekken is. Ik heb weer zin in dingen, bepaalde rust in mn lijf.
Straks fysiotherapie.
Heb wel weinig geslapen, dus hoop dat ik het volhou vandaag zonder middagdutje........
Eerst maar even lezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is toch een mooie opsteker scholleke?

de volgende keer moet je wel het even van te voren bedenken dat je niet wilt drinken, dit is pas echt alcohol misbruik! :D

ik vind het best een opsteker waard, natuurlijk is het moeilijk maar je hebt het wel geflikt. maar is het niet verstandiger om je doopvuur een andere keer te nemen? als je wat sterker in je schoenen staat? het klinkt mij in de oren dat je op dit moment erg hard aan het vechten bent! je moet de dingen wel stap voor stap doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...