Spring naar bijdragen

dinsdag 25 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Soothe: enorm bedankt voor je schrijven!!!!!!!!! Dit opent mij de ogen weer eens, ik kan het niet genoeg horen. Soothe, nog een keer gefeliciteerd, deze dag is helemaal voor jou.. en Kaia natuurlijk.
Ik ben blij met je hier op het forum, je helpt mij echt.

groetjes An

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Leerzaam stuk inderdaad. Ik geloof ook absoluut niet in beheerst drinken, is voor mij een gepasseerd station. Verder geloof ik zonder meer dat het je hersens aantast en daardoor je gedachtenpatronen veranderd of de chemische huishouding in je hersenen in de war schopt. Ben benieuwd of het serotinine 'gehalte' meetbaar is; ik vind mezelf duidelijk een depressieve drinker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lana ik liep in het begin met de gezelfde gedachte als jij.

Ik zag zoveel mensen hervallen, terug keren naar de kliniek, zelfmoordgevallen en met lood in de schoenen kwam ik de dag door.

Maar je kunt ook kijken naar mensen die het wel hebben gered, niet meer drinken en waarlijk weer kunnen genieten van het leven.

Sinds ik me aan die tweede groep optrek heb ik geloof ik 7 jaar achtereen niet meer gedronken.

Ik vier iedere dag dat ik met een nuchtere kop aan de dag kan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lana, ik vond het ook niet direct bemoedigend.
En hoe weet je inderdaad of je hersenen bij jou ook veranderd zijn, waardoor je verslaafd bent voor het leven?
Wanneer ben je dusdanig verslaafd?
Ik dronk dagelijks ongeveer 5 of 6 standaardglazen, blik bier van 1/2 liter telt dan voor 2 ;)
Zou ik dan ook alcoholist zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
FishermansFriend

Lana, ik vond het ook niet direct bemoedigend.


En hoe weet je inderdaad of je hersenen bij jou ook veranderd zijn, waardoor je verslaafd bent voor het leven?


Wanneer ben je dusdanig verslaafd?


Ik dronk dagelijks ongeveer 5 of 6 standaardglazen, blik bier van 1/2 liter telt dan voor 2
;)

Zou ik dan ook alcoholist zijn?





Ja, dan ben je een alcoholist. Wat je opsomt, is het equivalent van een fles wijn.
Je bent ook niet voor niets naar deze site en dit forum gekomen.
Sterkte met het accepteren van dit feit, maar accepteren dat je alcoholist bent, heeft mij iig wel geholpen om gestopt te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga geen goed nieuws tussen minder goed nieuws schrijven he (proficiaat aan kaia en soothy )
juist wakker van een siesta en juist bericht gehad van mijn oudste broer dat hij deze week met spoed geopereeert wordt , zoals ik onlangs schreef was hij 13 kilo af gevallen op korte tijd , nu hebben ze een massa gevonden die tegen maag , darmen en nieren duwt , zijn vorige k was in de omgeving van navel buik dus ik zie dit niet goed in voor hem .
raar ik heb niet echt een fijn kontakt met deze broer (lees incest) maar toch overwint het feit dat ik weet dat het mijn broer is .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:

SOOTHE EN KAIA

:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

VAN HARTE MET EEN JAAR ALCOHOLVRIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)html>
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
gefeliciteerd met je (ruim) 5 maanden! :musicnote:

Trees,
alles goed? Ik heb je al even niet gezien?

Carolien,
wat een geluk dat iedereen in je familie er zo goed vanaf is gekomen!

Ik heb verder nog niet bijgelezen, maar ik ga nu eerst lekker douchen en eten maken.

Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond allemaal,
Hebben de meeste al gegeten?

Het ging vanochtend heel goed maar ik voel me de hele middag zo vreselijk opgejaagd!
Ik mopper tegen de kinderen, ben geïrriteerd blèhhhh.
Het zal er allemaal wel bij horen maar ik voel me zwaar kl#te!

Kan iemand een klein opbeurend berichtje schrijven?????
Dat is het nadeel als je alles alleen wilt doen hè!
Je kunt het dan met niemand delen...
Nou ja mijn partner doet dat wel ,maar is zoveel van huis :(
Ik ga zo even wandelen met de hond......ik heb een knoop in mijn maag en voel me rot.
Het zal allemaal wel over gaan, maar toch.
Ik ben wel flink aan het klagen. Sorry.....
Maar ik ga niet drinken hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Nog niets van het form gelezen. Vandaag een dag werken erop zitten. Minder leuke dag gehad. Wat lastige klusjes op te knappen gehad. maar alles is weer opgelost. Mooi einde dus

Sooth en Kaia van harte mt een jaar alcohol vrij. Goed gedaan!!

Dat vind ik al erg lang. Maarja ik kom ook maar net om de hoek kijken. Wat lijkt het mij mooi als ik dat over een jaar ook kan zeggen. Maar goed. Vandaag laat ik uiteraard de eerste staan.

Ik ga nu de jongste naar bed brengen en zelf ff lekker onder de douche. Laterssssss

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine: ja dat zijn echte ontwenningsverschijnselen. Bedenk je dat het lichaam hard aan het werk is en alle energie gebruikt om jou weer gezond te maken. Moet je je voorstellen dat je straks zonder drank heerlijk rustig en kalm functioneert. Drink flink zodat de afvalstoffen goed wegkomen. Douchen of in bad kalmeert ook. Kom op, dit duurt allemaal niet lang, spoedig gaat het veel makkelijker, gewoon doorgaan op deze goede weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, hoe bedoel je dat je alles alleen moet doen?
JE omgeving weet er nu toch van?
En hier op het forum!!

Ik hoop dat je een beetje kunt ontspannen met de hond.
Die knoop in mijn maag zat er de afgelopen dagen ook, vandaag is hij al veel minder geworden! En ik dacht ook dat het niet over zou gaan!
Je lichaam moet weer een nieuwe balans vinden, alle processen lopen anders zonder alcohol, maar uiteindelijk dus beter!
Depressies verdwijnen ook meestal met een paar weken, getuige het stukje van Soothe.

Dat je nu al stellig zegt dat je niet gaat drinken, dat is je kracht!
Dat is heel sterk van je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...