Spring naar bijdragen

Zondag 30 november


BamBam

Aanbevolen berichten

He Har, ik heb verschillende kersten meegemaakt waarbij de maaltijd bestond uit zuurkool met worst of erwtensoep. Dat waren de gezellige kersts (?) ever. Je hoeft toch geen 5 gangen diner op tafel te zetten, gewoon iets lekkers koken, kaarsjes aan en de verwarming op 20. het gaat uiteindelijk om de gezelligheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
safidepafi

Het consumentisme is zo erg geworden dat, luxegoederen een belangrijke culturele en symbolische betekenis hebben gekregen en het bezit ervan wordt gezien als de kortste route naar individueel geluk, status en succes.


Ooh maar Safi, daarin ben ik het met je eens..en geloof me, ik heb als arme sloeber genoeg andere wegen gevonden waaronder consuminderen..het gaat mij om eens een keer iets extra's en daar zal ik zelf voor moeten zorgen. Kan het hier moeilijk over zwart werken gaan hebben :D:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Bianca

He Har, ik heb verschillende kersten meegemaakt waarbij de maaltijd bestond uit zuurkool met worst of erwtensoep. Dat waren de gezellige kersts (?) ever. Je hoeft toch geen 5 gangen diner op tafel te zetten, gewoon iets lekkers koken, kaarsjes aan en de verwarming op 20. het gaat uiteindelijk om de gezelligheid

Dat weet ik ook wel Bianca, heb dat ook meerdere keren mee mogen maken.
Pfff..ik wil nu juist eens wat anders! Lekker decadent een enorme kerstboom in mijn kamer proppen met decadente verlichting en glimmende ballen! Aha...heb nog een scherpe bijl liggen en regelmatig een bus onder mijn kont..hum :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, wat is er mis met een feest waarop mensen zelf dingen meenemen, dat is verrassend, je leert nieuwe gerechten kennen, anderen vinden het leuk om iets speciaals klaar te maken, je hebt iets om over te praten al is het maar recepten uitwisselen en vertellen dat je het lekker vind wat die ander heeft gemaakt. Ik vind het gezelliger dan ergens aanschuiven aan een perfecte luxe maaltijd.

wat geld betreft, je kan toch goed klussen? verhuur jezelf als zwartklusser (hopen dat de belastingdienst niet meekijkt ;)) Zo heb ik jaren schoongemaakt voor een extraatje en doe ik dat nu door ontwerpen enzo te maken voor anderen.. maar als je alleen even wilt mopperen dan mag dat ook maar ga ik geen raad geven ;)

bedankt trouwens dat jullie vandaag naar me willen luisteren en reageren, dat doet me goed. De leegte, het gat in je hart, we worstelen er allemaal mee.
Har over een maand ga ik heerlijk een week in de bossen van Ommen zitten, met nog 2 niet drinkers. We doen niet meer dan boodschappen doen, wandelen, slapen, lekker eten, wandelen, uitrusten, beetje babbelen, wandelen en honden knuffelen. Vorig jaar ben ik daar erg van opgeknapt. We zijn alledrie alleenstaand dus kunnen goed onze eigen weg gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,


Vandaag dag 14!
vanmiddag een Sinterklaas feest .
Daar wordt gelukkig met mate gedronken!
Gisteren na die borrel me vrij lang heel vervelend gevoeld en uit woede het bier van mijn partner weggespoeld.
Kinderachtig...maar het was in iedergeval weg!
`s Avonds moest hij kind ophalen en heeft hij daar in de bar wat gedronken.
Hij was gelukkig niet boos .

Tapas sterkte!

Tina, rustige dag.

Har mischien de ochted krant bezorgen :).

Bianca hoe gaat ie?

Vie en An fijn dat jullie blijven schrijven...ik heb jullie steun hard nodig!

Wc, Blacfy, Safie allemaal een fijne dag!

Enne ...ik ga er weer voor!

Liefs Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal!
Ik ben net al met de honden naar buiten geweest. Het kostte me toch welmoeite om wakker te worden. Het werd gister dan ook een beetje laat, voordat de henna uit mijn haar gespoeld was, beetje op laten drogen, honden toch nog maar laatste ronde doen (was wel nodig) en dan nog ff zonnebanken...

Ik had net mijn zus aan de lijn en die zit al weer op de sportclub...dan voel ik me weer zo inactief....
Maar misschien moet ik blij zijn dat ik er voor twaalven uit was ( was tegen elven denk ik), voorheen werd het vaak ná twaalven op zondag......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

Het enige waar ik rust in vind zijn de simpele dingen. Een beetje pielen. Zolang ik alles als een beetje pielen kan zien is er rust.

Tsjongejonge, nu wordt het hoog tijd dat ik ga douchen :D
Maar uh effe serieus, ga toch eens informeren bij wat Boeiers of we gezamelijk iets kunnen doen, wil nu eindelijk eens buiten mijn familie om zélf het initiatief nemen..aha, is dat gezeur niet voor niets geweest!
Ik houd jullie op de hoogte en als er hier interesse is om naar Eindhoven te kachelen...ik kom wel met een voorstel. Heb iig duidelijk dat ik iets met de kerstdagen wil organiseren, laat ik het dus maar omdraaien...waar een wil is is een weg :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha en dan laat je anderen een kerstboom meenemen met lampjes enzo. Of je hakt de top van de kerstboom op het grote plein in Eindhoven er af en zet die in je huis
of je gaat op marktplaats zoeken (het grote voordeel van de weggooimaatschappij) en maakt een kringloopkersthuis, of vraag eens bij kennissen wat zij nog hebben staan aan kerstspullen die ze niet meer gebruiken. Creatief zijn dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, ik vind het een hele krachtige actie van jou gister! Eigenlijk was je in een onmogelijke situatie zo'n borrel. Veeel te moeilijk, helemaal als je zo kort gestopt bent.
Ik vind het helemaal niet gek dat je dat bier weggespeold hebt, dat luchtte tenminste een beetje op!
Gelukkig is Sinterklaasfeest beter, dat staat niet in het teken van de drank.
Veel plezier vandaag! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Bianca

He Har, kun jij klussen?.Ik heb een klusjesman nodig voor verschillende dingen hier thuis (tegen betaling uiteraard). Ik woon in je buurt. Als je serieus geinteresseerd bent kun je me een PBtje sturen

Ssshhhtt...dat mag niet! Ik wil het gratis en voor niets in mijn schoot geworpen krijgen :D
Hahaa...en zo ontstond er een netwerk....:light:

Fijn Tapas, goed plan!

Ga in de benen. Jullie hebben me toch geholpen, kijk er al anders tegenaan :present:
Fijne dag allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Hier een grijze en sombere zondagmorgen, en ik hoop van harte dat het vanmiddag niet glad wordt, want ik moet nog naar het midden van het land terug.

Tapas, ik realiseer me net dat gisteren eigenlijk toch een mijlpaal voor jou was, en volgens mij voelde je dat zelf ook zo. Ach ja, dat gevoel van 'wat nu' herken ik ook. Naarmate ik langer niet drink wordt het meer en meer duidelijk dat stoppen met drinken pas het begin is, en vaak wordt ik bevangen door de immensheid daarvan. Ligt aan mij, ook ik denk te veel, en dan wordt iedere molshoop de Himalaya. :D

Har, ik herken je gevoel omtrent de feestdagen, en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een krappe financiële situatie bepaald niet opgelost is zodra je werkt. Ik ben het met Safi eens dat onze maatschappij doorgedraaid is in consumentisme. Als ik in deze tijd van het jaar de stad in ga en hordes mensen zich wezenloos zie kopen ontgaat me volledig het doel en de zin daarvan. Zijn kinderen nog wel ergens blij mee? Kan het nog wel groot, mooi en duur genoeg zijn?
Ik ben blijer met de arm van mijn zoons om mijn schouder, hun kus op mijn wang en de woorden "ik vind je lief", dan met het grootste en mooiste cadeau ter wereld. En wat betreft het kunnen ontvangen van gasten: de verwarming brandt voor iedereen die zich in huis bevindt, wat er is kan gedeeld worden, en een extra aardappel is snel geschild.

Blacky :heart:

Mensen, maak er allemaal een mooie zondag van, en voor morgen alvast weer een goed begin van de nieuwe week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Tapas, en anderen, dan ben ik toch niet op het verkeerde forum. Hihi, ik dacht al.
Nutteloos ben je natuurlijk nooit, tenzij je echt helemaal niks uitvreet, en dan nog heb je nut, want je bent niet voor niets op de wereld gezet. Tenminste, daar hou ik me dan maar aan vast.
Tapas, jij doet van alles. je hebt je hond en je kat, je zorgt voor de katten van je buuf of voor het huis van je ouders, je bent bezig met fotograferen enzovoort. Maar daar gaat het niet om hè? Het gaat om Sturm und Drang, ergens helemaal je tanden in kunnen zetten, die totale bevlogenheid. Ik mis het ook en weet er geen antwoord op.
Vroeger leek het zo gemakkelijk. Niet dat het zo gemakkelijk was, maar toen was er nog het idee: het komt allemaal nog. Maar nu (48) gaapt de afgrond: wat heb ik er nou eigenlijk van gemaakt, en waar wil ik heen? (Ik zit meteen te lachen, want denk aan dat vreselijke liedje van Mieke Telkamp: waaa--aaarheen lei-eidt de weg...)
Iets uitzitten, daar is mijn karakter niet naar. De energie bruist door d'aadren, maar wat moet je ermee?

Har, ik moet ook heel zuinig zijn. Dat is de erfenis van heel veel jaren drinken en onverstandige aankopen doen. Mijn echtgenoot en ik hebben onze zaken gescheiden. Daarom heb ik een dak boven mijn hoofd en te eten. Beetje gechargeerd, maar toch. Ik trek me geen R@@t aan van reclames en sinterpieten en waarde hebben omdat je kadootjes weg kan geven.
Natuurlijk is het leuk als je geld kan uitgeven als strooigoed. Maar als je dat nou niet kan?
Dan heb je altijd nog jezelf. En daar werk ik dan maar aan, dat er volop aandacht en liefde is om weg te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik wou goeie morgen wensen, maar daar is het net te laat voor: 12.01.
Een goeie middag dan maar :) .

'k Was tijdig opgestaan zodat ik nog e.e.a. kon doen. Ik heb ook al geoefend (zonder geluid, want dochter ligt nog te pitten) op de tekst en op het invallen met de muziek. Straks is dan de repetitie.
Ondertussen nog een was in de machine gegooid. Die kan na de repetitie in de droger.
Morgen een zware en lange werkdag. Dan doe ik onderhand mijn hele werkweek in 1 dag. Tjoeps, dat klinkt dan wel erg veel, maar ik werk 14 uur in de week.

Slofje,
Ik vind het leuk dat je je 'prijs' in ontvangst wilt nemen. Daar moeten we maar eens voor afspreken (ik weet niet wanneer ik de kaartjes krijg).

Ik laat jullie maar weer. Droog, droog, droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff, mijn dank is groot voor je berichtje.

Ik voelde me zo`n kleuter toen ik al dat bier weg spoelde en het ergste was dat het heerlijk rook!!!!!!!!!!!!!!!
Toen voelde ik me nog rotter want ik kreeg een vreselijke trek!
Ik dacht meteen ;de Ah is nog open.
Pfff heftig.
Ik merk aan de reacties van mensen dat zij dit stadium toch wel gepasseerd zijn .....
Daarom ben ik extra blij met de berichtjes die ik krijg.

Bianca misschien kan Har het Eindhovens Dagblad gaan bezorgen?
Har, dan ben je lekker vroeg op, flink in beweging.....is maar een idee hoor!

Doeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dus niet de enige die op zwart zaad zit deze kerst.....ik vind het ook heel naar dat ik geen kadootjes uit kan delen. ik probeer nog iets kreatiefs te bedenken wat niet veel geld kost....
iemadn nog ideeen?
En ik moet nog oppas regelen voor mijn 2 honden, want die mogen er zowel bij mijn vader (meer vanwege zijn vriendin) en bij mijn zus (meer vanwege haar man) niet in. En dat met kerst! Durf het bijna niet te vragen aan mensen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, het maakt mij weer blij dat ik je kon helpen met mijn berichtje..... :)
Ik ben nu ruim 3 weken gestopt, maar het lijkt al heel lang....ook in de positieve zin lang, heb wel het idee dat ik het stadium van 'dan maar beneveld raken zodat ik niet zo veel voel' achter me heb gelaten.
Maar moeilijke momenten zijn er nog genoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even iets heel anders als dat mag, het heeft wel met weinig geld te maken:
Ik hen zo'n redelijk dure jas van Falcon van speciaal materiaal wat waterafstotend is maar toch ademend. Bleek dus dat je die met speciaal (duur) spul moet wassen, anders is hij niet meer ademend. Dus ik doe dat trouw. Ik had dus weer nieuw spul nodig, is er nu 2 in 1 van een nieuw merk in de Bever-zwerfsport winkel. Duur in aanschaaf (16.95) maar voordeliger in gebruik.
Gister jas in machine gedaan, maar hij is helemaal niet schoon geworden!
Dezelfde graUWe vlekken zitten er nog op! Ik heb de bon weggegooid, had niet verwacht dat er iets mis mee kon zijn. Ik was er verdrietig van! Ik doe nu poepzuinig, kan net genoeg eten kopen.

Vinden jullie het redelijk om teleurgesteld en toch ook een beetje verontwaardigd naar de winkel terug te gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF terug naar die winkel. 16,95, hallo zeg...
Spud, ik had eergisteren die ene Brooddocumentaire al gezien (ben ook fan). Ik vond het geluid erg slecht jammer voor een gedeeltelijke muziek-docu.
Heeft iemand de doc over de Baader Meinhoff groep al gezien? Ben erg benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...