Spring naar bijdragen

dinsdag 2 december 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tasseke mogelijk veel talen maar niet een deftig , zelf mijn moeder taal niet eens , nu ja nu is de vraag wat is mijn moedertaal ..........spaans of vlaams , ik hou het op español .
ben de klein mannen op mijn werk jongens eentje 3 andere 6 , spaans en japans aan het leren nu ja de woordjes japans welke ik dan kan he , en genieten dat die klein mannekes doen , den oudste begroet mij al op japanse wijze :heart:
spudderke wat zou beter kunnen als ik de moeite maar nam ??
melanie ik heb je toch niet gekwetst , met mijn duits , indien wel sorry :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Melanie, wat een rotleven. Ik hoop dat je het weer op de rails krijgt
met therapie en het forum. Succes en ga ervoor! :present:

Geer, goed te horen. Blijf lekker jezelf! :heart:

Ik ben niet boos, nog teleurgesteld.
Werd alleen middenin mijn zoektocht naar geluk,
even opgehouden. Kinderen naar bed, wasje erin. Je kent dat wel...
Ook hier een succesvol leven. Een man die er tussen 7 en 8 s ochtends
is , en mi best wel een uurtje gezinsverantwoordelijkheid op zich kan nemen.
Ook 's avonds tussen 7 en 8 komt hij even thuis om een verantwoorde hap tot
zich te nemen. Jaaah, ik krijg er een hoop geld voor terug, wat naar behoren weer
teruggestopt wordt in eten en alle andere dingen die kinderen volgens de moderne
levensstandaard nodig hebben. Je hoort mij niet klagen hoor!
Het is hier ook altijd op en rood na het midden van de maand :D

Maar waar ik naartoe wil, is het volgende:
Genoeg gejeuzeld. ik hou ermee op!
Stoppen met drinken is één, maar als ik me blijf gedragen als
ware ik elke dag nog in een roes... dan schiet het ook niet op hè.
Maar goed, waar een aanrecht vacuüm fase en impasse al niet goed voor is.
Ik ga niet mijn leven beteren.
Ik ga mijzelf beteren!
Hoe klinkt dat, wel kek huh! :)

Alweer de koffie koud. Dus,
dat was het voor vandaag.
wellicht! :heart:;)

En anders moeten jullie er maar mee leren leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, goedenavond...
Heb geprobeerd om bij te lezen, maar om de een of andere reden blijft er niet veel hangen in mijn bol.
Wel leuk dat mijn kleine verhaaltje van gisteravond zoveel gespreksstof kan geven.

Het was gewoon een automatisme hoor, nee dank u zeggen en de deur dichtdoen.
Vaak hoor ik niet eens wat de mensen zeggen omdat ik al sta te denken hoe kom ik hier weg.
Achteraf denk ik dan wel eens dat er meer in had kunnen zitten en dat dat misschien wel jammer is.
Misschien verandert dat ooit nog wel eens, voorlopig werkt het goed genoeg.
Ik ben momenteel al zo druk en moe, daar kan ik niet zoveel meer bij hebben.

En succes... ach ja.
Ik heb werk/geld/huis/auto/enzovoorts, maar ik ben een sociale kneus en mijn hond is ook al 12.
Dusseh... alles is relatief.
Behalve zuipen dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was overigens wel komisch, ik belde mijn schoonmoeder op omdat ik een dagje samen met haar had gepland. Te beginnen met een ontbijt in een zaak waar ze graag komt. Zegt ze: "Oh ja, waar je champagne bij je ontbijt krijgt!" Haha, leuk begin om haar te vertellen dat ik niet meer wil dat ze drank mee neemt als ze bij ons langs komt.
Realiseer me vandaag, al schrijvende en jullie reakties lezende, dat mijn schoonmoeder misschien zelf wel een drankprobleem heeft. Bijvoorbeeld, dat ze altijd wel van die warme wangetjes heeft en een rood neusje, en ook wel vaak een jeneverluchtje bij zich draagt.
Misschien is het dus helemaal niet zo dat ze me dwars wil zitten, maar dat ze het moeilijk vindt om bij ons thuis te zijn en geen alcohol te mogen drinken.
Als dat zo is, zal ik het anders aanpakken. Ze is al 76 en best gezond, en het is niet aan mij om haar gewoontes af- of aan te leren. Dan schenk ik haar gewoon een bessenjenever als ze langskomt, dat lust ik toch niet. Nee, zelfs niet voor de roes.
Trouwens Corinne je hebt gelijk dat ik hierover met mijn echtgenoot zou kunnen praten, maar die heeft momenteel veel met zijn zoon te stellen, dus ik laat hem een beetje met rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schoonpa was hier net zonder drank, maar met ellenlange verhalen
over niets... Netjes koffie aangeboden, en weer beleefd de deur uitgewerkt.
Tsja, wat een gedoe... :D Nu moet de hond nog. Het is lekker koud buiten, dacht ik.
Da's dan wel weer fijn!

Hee Wing, hoe gaat het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De draad van gisteren heb ik maar niet gelezen. Ik moet ook maar eens leren dat ik niet van alles op de hoogte hoef te zijn.

Blacky,
Niet alle Belgen staan open voor talen. En ik vind het heerlijk dat je klanten zo blij zijn met jou. Je bent ook echt een goeie kracht en vooral een lieverd. Ik vind het trouwens wel een aardig advies aan Vie om de drank waarmee schoonmoe onder haar ogen door de gootsteen te kiepen. Misschien dat het haar idd de ogen opent voor Vie's probleem met drank of haar op zijn minst duidelijk maakt dat ze haar geld weggooid aan die drank voor Vie.
En even iets heel anders: gun jezelf de tijd om te eten. Goed eten is belangrijk om in balans te blijven, dat geldt overigens ook voor slapen.

Tasseke,
Ik ben blij voor je dat het grieperig gevoel weg gaat. Tja, een reden te meer om die eerste te laten staan, dan hoef je niet weer te stoppen.

Albertina,
Je hebt je goed geweerd bij de BA. Of geweerd, je bent gewoon opgekomen voor je recht. Blijf dat doen! Het is best mogelijk dat die 'beste' man je de volgende keer toch ook weer wil gaan pushen. En bedenkt ook dat je het recht hebt om, als dat zo is, te zeggen dat die oplossing van 3 x 3 uur aangepast werk te zwaar zijn.

An,

Weet je dat december al weer 3 dagen gebruikt heeft?

PEM,
Hoe ging het bij de Brijder?

Tapas,
:)

Antonia,
Bij de Bouman schoot het ook niet op. Lang wachten op een intake, een tweede intake die wegens vakanties pas 4 of 5 weken daarna kon plaatsvinden. Therapie, nee. Ik kreeg een gespreksconsulent en een verslavingsarts. Gesprekken met die consulente waren best prettig, maar ik had er maar weinig aan, ik kreeg geen handvatten. Bezoeken aan de verslavingsarts waren erg. Die man was zo van de harde nullijn en wou me maar in de detox stoppen. Ik deed het niet goed, want het stoppen lukte mij maar niet. Hij boorde mij in de grond. Ben daar dan ook weggelopen, want na vrijwel elk bezoek aan die verslavingsarts was ik zo razend dat ik gelijk doorging naar de slijter.

Tine,
:)

Marjo,
Stapvoets is ook goed. Denk maar aan de race tussen schildpad en haas. En die zere arm verplicht je nu om het rustiger aan te doen. Als je geest niet luistert, legt je lichaam je wel even lam. En ik heb het al heel lang opgegeven om met tijdroosters te werken. Die zorgen er namelijk voor dat er niets uit mijn handen komt. Ik maak wel een lijstje met zus en zo moet gebeuren en liefst in die volgorde, maar ik zet er geen deadline meer op. Grap is dat ik dan meer gemotiveerd raak om te doen wat gedaan moet worden en de klusjes sneller geklaard zijn. Ik haal het 'moeten' weg en ik doe het, het gebeurt!
En ik beken dat ik je lange quotes maar snel diagonaal heb gelezen en toch nuttige dingen voorbij zag flitsen. Grondig lezen doe ik later.

Vie,
Enthousiast zeggen dat er champagne bij het ontbijt is? Ja, als ze dan ook rode wangetjes en neusje heeft en een jenevergeurtje dan kun je je e.e.a. afvragen. Toch kan het geen kwaad om je man er iig van in kennis te stellen dat je je daaronder ongemakkelijk voelt. Hij hoeft niet meteen een hoop aktie te gaan ondernemen. Het is het delen van je gevoel. Dat mag en dat is ook een blijk van vertrouwen en ook respect.

Geer,
Blij dat je moeder weer thuis is. Ja, hoe krijg je zo iemand in de zetel?
Straks even excuses naar je vriend toe en vertel hem wat je ons hier vertelde.

Har,
Voor jou is het kennelijk prettig om je in groepen mensen te bewegen. Gisteren zat ik noodgedwongen voor mijn werk met een heleboel onbekende en minder onbekende mensen om te gaan. Gelukkig het grootste deel van de dag luisterend op een stoel in de zaal. Op een bepaald moment trok ik het echt niet meer en ben onze stand gaan opruimen. Daarna nog een hele avond met 14 mensen in een ruimte zitten om te dineren. Zoiets is heel zwaar voor mij. Ik heb ooit gesolliciteerd bij de NS voor hoofdconducteur. Daar werden diverse tests afgenomen. Op bijna alle fronten scoorde ik heel goed, maar (en nu citeer ik ongeveer de woorden van de persoon waar ik een afrondend motivatiegesprek had) 'ik zou kapot gaan aan teveel intermenselijke contacten'. En ja, die man had wel gelijk en ik ben blij dat hij dat zo onomwonden heeft uitgesproken.

Orleando,
Doorzetten hoor! De trekmomenten nemen af en worden minder hevig.

Spud,
Als je doordraaft, zal ik zachtjes tegen je been schoppen onder tafel ;) . Maar dat gebeurt echt niet zo vaak. Maar in RL ben ik ook de grote zwijger, de bedachtzame en diegene die altijd lang nadat een onderwerp gepasseerd is, haar reactie geeft, als ik die al geef. Ik ben een toeschouwer en een toehoorder. Volgens mijn therapeute is dat op zich een goede eigenschap, want er zijn maar weinig mensen die echt met aandacht luisteren en dingen ook daadwerkelijk in zich opnemen. Dit is ook een gave. Tja, van die kant had ik het voorheen nooit bekeken. En het is waar, als ik al een reactie geef, als is de discussie bij wijze van spreke afgelopen, wordt daar ook naar geluisterd met interesse (tenminste als ik mij niet een 'koetjes en kalfjeskransje' bevind. Het staat je helemaal vrij om zelfs maanden later nog op iets te reageren (zet er dan wel bij waar we dat bericht kunnen vinden ;) ). Ik kom nu toch ook aan het eind van de dag met een reactie op vanalles dat van vanochtend af geschreven is. Een forum is geen gesprek of chat waar men gelijkertijd met zijn allen aanwezig is.

Pippi,
Je bericht van 12.58 heeft mij weer wat interessante gezichtspunten gegeven. Bedankt.

Ik wou ook nog iedereen bedanken die me geluk en sterkte wensten voor gisteren. Het is goed gegaan en ik ben daar best wel trots op. Pippi zag weer dwars door me heen dat ik me inderdaad flink sappel heb lopen maken. Ik zei het daarnet nog even tegen mijn man hoe ik mij had 'gewapend', het zonder wapen gered had en bij thuiskomst ontdekte dat ik mijn 'wapen' helemaal niet had meegenomen. Het blijft toch moeilijk voor een niet-verslaafde, maar hij heeft me gefeliciteerd en mijn zoon ook. En dan krijg ik toch weer een krop in de keel.

Adam,
Jouw 'pilletje' of 'therapie' bestaat uit: jezelf, je droge humor, soms ironisch, soms sarcastisch, soms zelfspot, je gekke schrijfsels, en niet te vergeten 'al dat gedoe'. Ben soms een tikkeltje jaloers op de wijze waarop jij in het leven weet te blijven staan.

Rapilos,
:)

Tine,
:)

Bako,
Ik ken je nog niet (ik ben hier gewoon te weinig de laatste weken), maar wens je alle succes toe en ja, daarvoor heb je tijd nodig en die tijd moet je jezelf gunnen. Stapje voor stapje, als je maar niet stil blijft staan.

Vogel,
:)

Tasseke,
Verslaving heeft niks te maken met verstand.

Woman,
:)

Soothe,
:)

Fish,
:)

Melanie,
Welkom op het forum en succes bij het stoppen met drinken. Het is idd behoorlijk veel wat je drinkt. En maak je niet druk over het feit dat je Nederlands misschien niet helemaal vloeiend is. Dat is mijn Duits ook niet, al spreek ik het al sinds mijn prille jeugd.

Ozzie,
Zullen we dan vandaag maar een slinger hangen voor 13 dagen alcoholvrij? Elke dag is er een! :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Kirky,
Hoe kun je nou moe zijn? Je gaat tegenwoordig toch met de trein i.p.v. de fiets? ;)
Zwaar die rollen glaswol. Mag je wel zoveel tillen volgens de arbo-wet? Ik hoop iig dat je niet allergisch bent voor glaswol. Ik vind het onaangenaam spul.

Water,
Wat kun jij toch droog uit de hoek komen!

Wingchun,
Ook : Hoi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de verboden naam Soothe. Het was hem!

Wing, zonder meteen betweterig over te komen, is dat nu
misschien wel het beste wat je kunt doen. Je strandt wel weer ergens.
Het is een bekend gevoel als je stopt met drinken en het anders wilt gaan doen.
Geef er maar even aan toe joh! Wat kan je nou gebeuren?
Laat je meevoeren en probeer niet te krampachtig richting te geven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

marjo,

je staat al een lange tijd droog maar je bent nog steeds niet gelukkig.
dat doet me aan mijelf denken..
geen probleem om de drank te laten staan maar nu?
een nieuw en ander leven, jezelf en de omgeving opnieuw leren kennen
gewoontes omzetten in positievere gewoontes

zie ik het goed, drank is op dit moment geen probleem maar wel het nieuwe andere leven na de drank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...